رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم
رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که تیرماه سال 66 در آستانه عملیات نصر5 در ارتفاعات اطراف سردشت ضبط شده، تعدادی از رزمندگان گردان ناصر لشکر8نجف‌اشرف خودشان را معرفی می‌کنند.

رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که تیرماه سال ۶۶ در آستانه عملیات نصر۵ در ارتفاعات اطراف سردشت ضبط شده، تعدادی از رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف‌اشرف خودشان را معرفی می‌کنند.

از حوالی سال۶۲، شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر۸نجف‌اشرف، در ابتکاری اقدام به تشکیل گردان ناصر کرد که وظیفۀ اصلی آن، تخلیه مجروحان و پیکر شهدا از منطقۀ درگیری، هم‌زمان با اجرای عملیات بود. با فعالیت این گردان، تعداد بیشتری از مجروحان نجات پیدا کرده و تعداد پیکرهایی که در منطقه باقی می‌ماند، بسیار کمتر شد.

این فیلم متاسفانه کیفیت صوتی و تصویری مناسبی ندارد و در بسیاری جاها، صدای رزمندگان به درستی شنیده نشده یا تصویرشان به وضوح دیده نمی‌شود. گاهی هم فیلم پرش دارد و صحبت‌های رزمنده به شکل کامل دیده نمی‌شود.

فیلم، با معرفی دو رزمنده شروع می‌شود که متاسفانه به دلیل مشکل ضعف صوت، مشخصات آن‌ها به خوبی شنیده نمی‌شود که فقط توانسته‌ایم رزمنده‌ای با نام کوچک حسین را شناسایی کنیم که اهل کاشان است.

در ادامه، دوربین تلاش دارد لحظات حضور یک پرنده را به اصطلاح شکار کند و در ادامه چند رزمنده از این واحد، خودشان را معرفی می‌کنند. در این بخش، کیفیت مناسب نیست و صحبت رزمندگان به خوبی شنیده نمی‌شود ولی با توجه به تکرار این قسمت از فیلم در فیلمی دیگر (با کیفیت بهتر) این مشخصات به شرح زیر است:

اسدالله خاکی از نجف‌آباد، سیدجعفر مختاری از سمیرم، محمدجعفر اکبری از اصفهان، حسن حیدری از زنجان، جهانگیر جباری از زنجان و حسین (نام‌خانوادگی مفهوم نیست) از کاشان.

بعد از این قسمت، دوباره بخش مربوط به پرنده تکرار شده که البته این‌بار مقداری طولانی‌تر است.

پس از این قسمت، دوربین به سراغ رزمندگان حاضر در منطقه رفته و تعدادی از آن‌ها و امکانات مورد استفاده را به تصویر می‌کشد.

در بخشی از فیلم، حرکت ستونی تعدادی از رزمندگان، سوار بر قاطر دیده می‌شود که به احتمال زیاد، همان رزمندگان واحد ناصر هستند که مشغول تمرین در ارتفاعات هستند.

حرکت چند موتور سوار و جابه‌جا شدن یک تویوتا دیگر قسمت‌های فیلم هستند که بعد از آن‌ها، فیلمبردار عقب یک موتور نشسته و تلاش می‌کند حرکت سریع چند رزمنده با قاطر از روی جاده را نشان بدهد.

تصاویر، تزیینی است.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

رزمندگان گردان ناصر لشکر۸نجف در عملیات نصر۵+فیلم