رژه نیروهای لشکر۸نجف در مهر۷۹+فیلم
رژه نیروهای لشکر۸نجف در مهر۷۹+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که اوایل مهر79 و هم‌زمان با هفته دفاع‌مقدس، یکصدمین سالگرد ولادت امام خمینی(ره) و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) ضبط شده، رژه نیروهای لشکر 8 نجف‌اشرف در شهرهای اصفهان و نجف‌آباد به تصویر کشیده شده است.

رژه نیروهای لشکر۸نجف در مهر۷۹+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که اوایل مهر۷۹ و هم‌زمان با هفته دفاع‌مقدس، یکصدمین سالگرد ولادت امام خمینی(ره) و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) ضبط شده، رژه نیروهای لشکر ۸ نجف‌اشرف در شهرهای اصفهان و نجف‌آباد به تصویر کشیده شده است.

بخش اول فیلم، به رژه نیروهای مسلح استان اصفهان، در صبح یکی از روزهای مهرماه، در حوالی ۳۳پل اختصاص دارد که در ابتدای آن، ورود مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی (مانند جواد استکی) به جایگاه نشان داده شده و پس از آن، سرود جمهوری اسلامی ایران اجرا شده و در ادامه یکی از مسئولان سخنرانی می‌کند.

هم‌زمان با سخنرانی، فیلم‌بردار به سراغ نیروهای لشکر رفته و در ابتدا نیروهای پاسدار و وظیفه و در ادامه، دستگاه‌های زرهی را نشان می‌دهد.

با شروع برنامۀ رژه، در ابتدا نیروهای لشکر۱۴ و بعد از آن نیروهای لشکر۸نجف رژه می‌روند و پس از آن‌ها، گردان سواره زرهی لشکر۸ حرکت می‌کند که در جلوی آن‌ها، کاسکاول‌های غنیمتی دیده می‌شوند که طی عملیات مرصاد در اواخر جنگ از منافقین به غنیمت گرفته شده‌اند.

در مرحلۀ بعد، نفربرها و تانک‌های لشکر۸نجف از جلوی جایگاه حرکت می‌کنند که در بین آن‌ها، تانک‌های T72 هم دیده می‌شوند.

هم‌زمان با عبور دستگاه‌های زرهی، چتربازان تیپ۵۵ هوابرد ارتش در شیراز، از آسمان فرود می‌آیند.

پس از عبور دستگاه‌های زرهی، دوربین قطع شده و مسیر برگشت دستگاه‌های زرهی لشکر۸نجف به پادگان عاشورا را نشان می‌دهد.

در بخش بعدی فیلم که عصر همان روز گرفته شده، حرکت ستون خودرویی و زرهی تیپ یکم لشکر۸نجف از پادگان عاشورا به سمت گلزار شهدای نجف‌آباد نشان داده می‌شود.

در بلوار طالقانی نجف‌آباد و نزدیک به گلزار شهدای این شهر، جایگاهی ایجاد شده و نیروهای نظامی و مردم عادی در آن محدوده حضور دارند تا رژه نیروهای مسلح را تماشا کنند.

در شروع برنامه، تعدادی از مسئولان نظامی و دولتی با استقبال سروان محمد پناهی فرمانده میدان، به جایگاه می‌روند که در بین آن‌ها افرادی مانند مهدی کلیشادی فرمانده وقت دانشکده امیرالمومنین اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی فرمانده وقت سپاه ناحیه نجف‌آباد، اصغر عربپور فرمانده تیپ یکم از لشکر۸نجف و حجت‌الاسلام پورهادی امام‌جمعه وقت نجف‌آباد، دیده می‌شوند.

در راستای شروع برنامه، ابتدا مجری برنامه علی‌اکبر نجفیان کمی صحبت کرده و بعد از آن چند آیه‌ای از قرآن تلاوت شده و در ادامه عربپور صحبت می‌کند که البته صحبت‌های عربپور ضبط نشده.

گلزار شهدای نجف آباد

گلزار شهدای نجف آباد

رژه نیروهای مسلح در نجف آباد

رژه نیروهای مسلح در نجف آباد

 

 

رژه نیروهای لشکر۸نجف در مهر۷۹+فیلم