عدالت آموزشی با متنوع شدن مدارس خدشه دار شده
عدالت آموزشی با متنوع شدن مدارس خدشه دار شده
ایمنا: رییس آموزش و پرورش شهرستان گفت: گسترش فعالیت انواع مدارس به صورت جدی عدالت آموزشی را زیر سوال برده است و یک مافیای قدرتمند از ادامه این روند حمایت میکند. در شرایط فعلی دانشآموز خانوادههای متمکن از امکانات و آموزشهای بهتر استفاده کرده و بالطبع در آینده جایگاههای شغلی مناسبتری را به خود اختصاص خواهند داد.
سیدرضا موسویزاده از تاکیدش بر تکریم خانوادهها در جریان ثبت نام مدارس و تشکیل کمیتهای خاص به منظور رسیدگی به شکایات مربوطه سخن گفت و اضافه کرد: مشکل اصلی ما در موضوع ثبتنام مربوط به مواردی است که خانوادهها دنبال ثبتنام فرزندان خود در مدارسی خارج از محدوده سکونتشان هستند و در صورت رعایت محدوده سکونت، مشکل خاصی در این زمینه نداریم.
وی افزود: خدا من را نبخشد اگر امسال دانشآموزی به خاطر مشکلات مالی از تحصیل جا بماند. به مدیران مدارس توصیه کردهام از دو گروه پولی برای ثبتنام نگیرند. گروه اول خانوادههای بیبضاعت و دسته دوم خانوادههای متمکنی که برای کمترین میزان پرداختی، بالاترین منت و آبروریزی را برای مجموعه آموزش و پرورش ایجاد میکنند.
موسویزاده تعداد فرهنگیان واجد شرایط بازنشسته شدن در سال جاری را بیش از چهارصد و بیست نفر عنوان کرد و ادامه داد: پیشبینی میشود بیش از نیمی از این افراد از کادر مجموعه جدا شوند و تعدادی نیز با توجه به کمبود بیش از هزار معلم در سطح شهرستان، به فعالیت خود ادامه دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان از فعالیت دویست معلم بازنشسته در مدارس شهرستان سخن گفت و افزود: به منظور رفع مشکل کمبود معلم در سال جاری، استفاده از چهارصد نیروی خرید خدمات آموزشی، فعالیت معلمان به صورت حقالتدریسی و ورود پنجاه فارغالتحصیل دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است. البته تعداد قابل توجهی معلم نجفآبادی در شهرستانهای مجاور مشغول کار هستند که به دلیل کمبود شدید معلم، اجازه انتقالی به آنها داده نمیشود.
عیدی محمد طرقی مسئول کمیته ثبت نام آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جلسه اعلام کرد: جلسات این کمیته هر هفته به صورت منظم تشکیل شده و در کنار آن دانشآموزان دارای شرایط خاص اقتصادی شناسایی میشوند. در خصوص تنظیم کروکیهای غیرواقعی در برخی دفاتر املاک شهر نیز با هماهنگی فرمانداری و اصناف، زمینه برخورد قاطع و حتی برخورد قضایی با متخلفان فراهم شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰