مصاحبۀ رزمندگان پدافند هوایی لشکر۸ در سال۶۵+فیلم
مصاحبۀ رزمندگان پدافند هوایی لشکر۸ در سال۶۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که آذر65 و قبل از عملیات کربلای4 در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، تعدادی از خدمۀ توپ ضدهوایی 23میلی‌متری لشکر8نجف‌اشرف که روی ارتفاعات اطراف این پادگان مستقر شده، مصاحبه می‌کنند.

مصاحبۀ رزمندگان پدافند هوایی لشکر۸ در سال۶۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که آذر۶۵ و قبل از عملیات کربلای۴ در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، تعدادی از خدمۀ توپ ضدهوایی ۲۳میلی‌متری لشکر۸نجف‌اشرف که روی ارتفاعات اطراف این پادگان مستقر شده، مصاحبه می‌کنند.

طی این فیلم، با خدمۀ دو قبضه مصاحبه می‌شود که در بخش اول، تاج‌الدین عاشوری از قزوین، رمضان رحیمی از مبارکه، عباس اسماعیلی از نجف‌آباد، ملک‌حسین ابوخوش از الیگودرز و محمد جمشیدیان از قلعه‌سفید خودشان را معرفی می‌کنند.

بعد از این قسمت، دوربین برای لحظاتی به نمایش حرکات چرخشی قبضۀ پدافندی پرداخته و در قسمتی هم نماهایی از پادگان انبیاء و رودخانۀ مجاور آن را به تصویر می‌کشد.

در بخش دوم فیلم، دوربین به سراغ قبضه‌ای دیگر رفته که در این محل نیز محمد سلیمان‌نژاد از نجف‌آباد، سیداباصلت موسوی از نجف‌آباد(روستای دره بید کرون؛ این معرفی بیشتر را یکی از مخاطبان بعد از انتشار عمومی فیلم ارائه کرده‌اند)، محمد رضایی از خمینی‌شهر و رجب اسیوند از گتوند به معرفی خودشان می‌پردازند.

پادگان انبیاء شوشتر در کنار پایگاه شهید مدنی در محل فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز، اصلی‌ترین مقرهای پشتیبانی لشکر۸نجف‌اشرف در استان خوزستان طی دوران دفاع‌مقدس محسوب می‌شدند.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان پدافند هوایی لشکر8نجف در سال65

رزمندگان پدافند هوایی لشکر۸نجف در سال۶۵

 

 

مصاحبۀ رزمندگان پدافند هوایی لشکر۸ در سال۶۵+فیلم