نیروهای واحد تخریب لشکر۸ در سال۶۵+فیلم
نیروهای واحد تخریب لشکر۸ در سال۶۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که مهر ۶۵ در آستانه ماه محرم و در کرمانشاه در مقر موسوم به «قلی‌آباد» در نزدیکی تنگۀ چهار زبر ضبط شده، تعدادی از نیروهای واحد تخریب لشکر8نجف در حال انجام فعالیت‌های مختلف دیده می‌شوند.

نیروهای واحد تخریب لشکر۸ در سال۶۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که مهر ۶۵ در آستانه ماه محرم و در کرمانشاه در مقر موسوم به «قلی‌آباد» در نزدیکی تنگۀ چهار زبر ضبط شده، تعدادی از نیروهای واحد تخریب لشکر۸نجف در حال انجام فعالیت‌های مختلف دیده می‌شوند.

در ابتدای نوار، چند رزمنده در حال درست کردن وسیله‌ای دیده می‌شوند که هم‌زمان دوربین برای لحظاتی، روی بخشی از لباس یکی از رزمندگان نوجوان متمرکز می‌شود که مشخصاتش را روی این قسمت نوشته است. این‌کار به منظور شناسایی افراد در صورت زخمی یا شهید شدن انجام می‌شد.

در قسمت دیگری، دو نفر در حال آماده‌سازی نوارهای سفیدرنگ ویژۀ استفاده برای معبر ایجاد شده در میدان مین، دیده می‌شوند.

در بخش دیگری از فیلم، اول نشان جمهوری اسلامی دیده می‌شود که با انواع مین‌ها ساخته شده است و در ادامه چند نفر به تصویر کشیده شده‌اند که مشغول ساختن وسیله‌ای به کمک تایر فرسودۀ خودرو هستند.

در این لحظه، مجتبی پیرمرادیان به سراغ این رزمنده رفته و تلاش دارد با او مصاحبه کند. این شخص تلاش دارد مصاحبه نکند یا چهره‌اش را مخفی کند ولی در نهایت موفق نشده و با او مصاحبه انجام می‌شود.

این فرد که خودش را معرفی نمی‌کند، بیان می‌دارد که این وسیلۀ ابتکاری که شامل تعبیۀ مواد منفجره در داخل تایر است، قرار شده در عملیات‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

 

نیروهای واحد تخریب لشکر۸ در سال۶۵+فیلم