واکسیناسیون طاعون ۱۰۰ هزار دام سبک در نجف آباد
واکسیناسیون طاعون ۱۰۰ هزار دام سبک در نجف آباد
دامپزشکی کشور: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد گفت: با تلاش همکاران واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این شبکه از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 105 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) واکسینه شدند.

واکسیناسیون طاعون ۱۰۰ هزار دام سبک در نجف آباد

دامپزشکی کشور: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد گفت: با تلاش همکاران واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این شبکه از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۰۵ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) واکسینه شدند.

میثم استکی افزود: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا PPr یک نوع بیماری عفونی و ویروسی با واگیر بالاست که در نشخوار کنندگان کوچک اهلی همچون گوسفند و بز و نشخوار کنندگان حیات وحش شایع است و با توجه به خساراتی که می‌تواند به صنعت دامپروری وارد کند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استکی ضمن اشاره به اینکه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بین انسان و دام مشترک نیست و خطری برای انسان ندارد گفت: از علائم این بیماری می توان به تب ، بی‌حالی ، ریزش ترشحات از چشم و بینی ، اسهال ، مشکلات تنفسی و زخم در ناحیه دهان و تلفات زیاد اشاره کرد که از مهم‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در بین دام‌ها انجام واکسیناسیون منظم می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد به تمام دامداران و دامپروری‌ها توصیه کرد برای سلامت دام‌های خود همکاری لازم را با اکیپ (گروه اعزامی) دامپزشکی شهرستان جهت واکسیناسیون داشته و نکات بهداشتی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده دام‌های مشکوک به علائم بیماری حتماً به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه نموده تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

واکسیناسیون دام

واکسیناسیون دام

واکسیناسیون طاعون ۱۰۰ هزار دام سبک در نجف آباد