کشف ۲۵ میلیارد خوراک دام قاچاق در نجف آباد
کشف ۲۵ میلیارد خوراک دام قاچاق در نجف آباد
موج: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف هزار و 920 تُن خوراک دام احتکار شده شامل ذرت، کلزا و سویا به ارزش 25 میلیارد تومان از انباری در شهرستان نجف آباد خبر داد.

کشف ۲۵ میلیارد خوراک دام قاچاق در نجف آباد

موج: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف هزار و ۹۲۰ تُن خوراک دام احتکار شده شامل ذرت، کلزا و سویا به ارزش ۲۵ میلیارد تومان از انباری در شهرستان نجف آباد خبر داد. موجودی انبار در سامانه انبارهای اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده و هیچ گونه خروجی نیز به بازار نداشته است و حاکی از احتکار این مقدار خوراک دام است.

سردار محمدرضا میرحیدری بیان داشت: در پی نارضایتی مرغداران و دامداران شهرستان نجف‌آباد از کمبود سهمیه خوراک دام و طیور دولتی و از طرفی فراوانی این نهاده ها در بازار سیاه و عرضه آنها به نرخ‌ آزاد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با رصد هوشمندانه کالاهای ترخیص شده گمرکی و غیرگمرکی و انجام تحقیقات وسیع در خصوص دپوی کالا در انبارهای شهرستان، سرانجام از نگهداری مقدار زیادی نهاده دامی دریک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را دنبال کردند.

نجف آباد نیوز: در هفتم تیر ماه امسال نیز جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، از کشف ۱۹۰۰ تن نهاده دامی قاچاق (یا احتکار) در نجف آباد خبر داده بود ولی چهارم  مرداد ۱۴۰۰، معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان، این موضوع را رد کرد و گفت شرکت مربوطه، مرتکب یک اشتباه و بی سلیقگی شده است.

تفاوت فاحش قیمت نهاده های دامی دولتی و آزاد، بازار فوق العاده پر سود و منفعتی را برای برخی ایجاد کرده به طوری که حتی در صورت ارجاع پرونده به دستگاه های مسئول و اعمال جرایم نقدی، باز هم حاشیه سود قابل توجهی دارند.

نهاده های دامی

نهاده های دامی

کشف ۲۵ میلیارد خوراک دام قاچاق در نجف آباد