یک انفجار در رزمایش نیروهای لشکر۸ در سال۶۷+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در نیمۀ دوم سال67 و پس از پذیرش قطعنامه598 در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، بخش‌هایی از یک رزمایش یا تمرین گروهی نیروهای لشکر8نجف‌اشرف، نشان داده می‌شود.

یک انفجار در رزمایش نیروهای لشکر۸ در سال۶۷+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در نیمۀ دوم سال۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه۵۹۸ در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، بخش‌هایی از یک رزمایش یا تمرین گروهی نیروهای لشکر۸نجف‌اشرف، نشان داده می‌شود.

در ابتدای فیلم، سه نیروی واحد تخریب لشکر دیده می‌شوند که مشغول کار گذاشتن مواد منفجره بر روی پلی هستند که بخشی از آن به نظر می‌رسد بر اثر حملات رژیم بعث در دوران جنگ تخریب شده است.

به نظر می‌رسد این پل بایستی به صورت کامل تخریب شود تا امکان بازسازی کامل آن وجود داشته باشد. به همین دلیل، با یک تیر دو نشان زده شده و با کار گذاشتن مواد منفجره، هم تخریب کامل پل صورت می‌گیرد و هم به نیروها آموزش داده می‌شود.

بعد از تکمیل کارگذاشتن مواد منفجره، نیروهای شرکت کننده در دوره آموزشی نیز به محل آمده و از نزدیک، نحوه کار نیروهای تخریب را می‌بینند.

در مرحله بعد، همه از این نقطه فاصله گرفته و لحظه انفجار توسط دو دوربین که در دو زاویه و دو فاصلۀ متفاوت کار گذاشته شده‌اند، به تصویر کشیده می‌شود.

یکی از فیلم‌بردارها به احتمال زیاد مجتبی پیرمرادیان از نجف‌آباد است و هر دو دوربین، از فیلترهای خاصی استفاده کرده‌اند که نوعی جلوه ویژه تصویری ایجاد کرده و چندین تصویر مشابه را به نمایش می‌گذارد.

در لحظاتی که دوربین بر روی نقطه انفجار متمرکز شده، صدای برخی نیروهای قدیمی واحد تخریب لشکر نیز شنیده می‌شود که به احتمال زیاد یکی از آن‌ها، امیر وفایی‌نژاد از کاشان است.

لشکر۸نجف‌اشرف، تا حدود یک‌سال بعد از پایان جنگ نیز به حالت احتیاط در استان خوزستان حضور داشت و برخی خطوط پدافندی را تحویل گرفته بود.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمنده و پاسدار بازنشسته امیر وفایی نژاد نیروی واحد تخریب لشکر 8 نجف اشرف از کاشان. نفر وسط

رزمنده و پاسدار بازنشسته امیر وفایی نژاد نیروی واحد تخریب لشکر ۸ نجف اشرف از کاشان. نفر وسط

رزمنده و پاسدار بازنشسته امیر وفایی نژاد نیروی واحد تخریب لشکر 8 نجف اشرف از کاشان. نفر چهارم زا راست

رزمنده و پاسدار بازنشسته امیر وفایی نژاد نیروی واحد تخریب لشکر ۸ نجف اشرف از کاشان. نفر چهارم زا راست

 

یک انفجار در رزمایش نیروهای لشکر۸ در سال۶۷+فیلم