۳۰ درصد ناوگان تاکسیرانی نجف آباد فرسوده است
شهردار نجف آباد گفت: از مجموع نزدیک به چهارصد و ده دستگاه تاکسی که در حال حاضر به ارائه خدمات مختلف در سطح شهر می پردازند نزدیک به سی درصد شامل خودروهای فرسوده می شوند که برای جایگزینی آنها خرید نقدی خودروی سمند ۲ گانه سوز به عنوان یکی از گزینه ها مطرح است. مسعود […]
شهردار نجف آباد گفت: از مجموع نزدیک به چهارصد و ده دستگاه تاکسی که در حال حاضر به ارائه خدمات مختلف در سطح شهر می پردازند نزدیک به سی درصد شامل خودروهای فرسوده می شوند که برای جایگزینی آنها خرید نقدی خودروی سمند ۲ گانه سوز به عنوان یکی از گزینه ها مطرح است.
مسعود منتظری شهردار نجف آباد با اشاره به راکد ماندن اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی دولت برای خرید خودرو که قرار بود با سود چهار درصد پرداخت شود بیان داشت:« علاوه بر مذاکرات صورت گرفته با مدیران بانک مهر اقتصاد جهت اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی تا سقف سی میلیون تومان و درصد سود چهارده تا پانزد درصدی، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت نیز قرار بود تسهیلات ۲۴ درصدی را در اختیار متقاضیان قرار دهد که این امر به دلایلی تاکنون محقق نشده است.»
منتظری در ادامه پانزده درصد سود این تسهیلات را بر عهده خریدار و بقیه را با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دانست و خاطر نشان کرد:« در کل کشور بیش از ۷۰۰ هزار خودروی فرسوده در انتظار تعویض قرار دارند و بعضا نیز از هزینه های بالا و پیچیدگی تعمیرات و نگهداری خودروی سمند به عنوان جایگزین بخشی از این ناوگان انتقاداتی مطرح شده و خواستار تعویض آن با نمونه هایی از پژو می شوند که این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست.»
وی در پایان سخنان خود تعداد آژانس های تلفنی ویژه بانوان در سطح شهر از پنج واحد به حدود ۹ مجموعه را از مهمترین برنامه های امسال مجموعه تحت مدیریت خود برشمرد و اضافه کرد:« در حال حاضر ۷۵ آژانس تلفنی، ۱۱ شرکت ارائه دهنده سرویس مدارس، و هشت وانت تلفنی زیر نظر این مجموعه به فعالیت خود در سطح شهر ادامه می دهند.»
منبع خبر: سایت ایمنا
باسلام
دو نکته در این خبر قابل تامل است:
اینکه در دولت قصد بر مقابله با بانک های بدون مجوز می باشد در صورتیکه خیلی از گره ها با دست به دامن شدن این بانک ها باز می شود.اگر این نکته درست نیست پس آقای شهردار باید با بانک دیگری وارد مذاکره می شد.
خودوری سمند از لحاظ ایمنی تقریبا خودروی مناسبی هست ولی از لحاظ مصرف سوخت در شهر قابل قبول نیست،ثانیا مخارج تعمیر و نگهداری بالا و بخصوص در خیابان های شهر ما از لحاظ زیر و بند اصلا قابل قبول نمی باشد.
لذا چرا خودریی کم مصرف و با اصطهلاک پایین انتخاب نمی شود تا رانندگان عزیر از چاله داخل چاه نیفتند و وضعیت بدتر از بد نشود.