فرهنگ زيارت
اين كتاب تاليف جواد محدثي ميباشد .
اين كتاب، «زيارت» رامورد مطالعه، بررسى و تحليل قرار داده است تا براى اهلش، نسيمى باشد جان فزا و چشمه اى باشد زلال و گوارا و براى منتقدان اين عرصه نيز دليل و حجّتى محكم. خواننده محترم در اين كتاب با مباحث زير آشنا مى شود:
ـ زيارت و فلسفه تربيتى آن;
ـ زيارت و ابعاد اجتماعى، سياسى و تاريخى آن;
ـ زيارت و محتواى اعتقادى آن;
ـ زيارت و موقعيّت زائر و مكانتِ مكان هاى زيارتى;
ـ زيارت و آداب آن.
 
تربيت كودك در جهان امروز
اين كتاب تاليف دكتر احمد بهشتى ميباشد .
نهضتهاي اسلامي در صد ساله اخير
اين كتاب تاليف شهيد استاد مرتضی مطهری ميباشد .
كتاب حاضر از دو بخش «جنبشهاي اصلاحي در تاريخ اسلام» و « نهضت اسلامي ايران» تشكيل شده است: 1-جنبشهاي اصلاحي در تاريخ اسلام سيد جمال، شيخ محمد عبده، كواكبي، افول انديشه اصلاحي در جهان عرب، اقبال حركتهاي اصلاحي شيعي. 2-نهضت اسلامي ايران ماهيت نهضت، هدف و رهبري نهضت، آفات نهضت و شرايط موفقيت مصلح.
روشنگران قرآن
(گزينش فضايل درخشنده اهل بيت (ع) از صواعق المحرقه )
اين كتاب گزينش ، ترجمه و تحقيق عبدالله محمدى و محمدحسين رحيميان ميباشد .
شيوه فرماندهي پيامبر
(ترجمه كتاب الرسول القاعد )
اين كتاب تاليف محمود شيت خطاب و مترجم آن عبدالحسين بينش ميباشد .
پس از طلوع خورشيد اسلام از افق جزيرة العرب و دعوت همگانى پيامبر(ص )، بسيارى از مشركان و يهوديان به جنگ و كارزار با پيامبر پرداختند. خداوند طبق آيه 9 سوره جهاد به مسلمانان اذن دفاع از كيان اسلام را داد و از آن پس بين مسلمانان و مشركان و يهوديان نبردهاى متعددى پيش آمد و آيات زيادى نازل گشت . كتاب حاضر از جمله سلسله مباحث نظام دفاعى است كه با عنوان شيوه فرماندهى پيامبر تدوين شده است و ترجمه كتاب ((الرسول القاعد)) مى باشد كه مطالب آن به شرح ذيل تهيه و تدوين شده است : جنگ عادلانه ، پيش از وقوع جنگ ، دفاع از عقيده ، مبارزه حق و باطل ، پايگاه امن ، شكست خورده پيروز، قصاص عادلانه ، شكست دهندة احزاب ، بازسازى تشكيلات ، بشارت پيروزى نزديك ، دوران صلح ، بازگشت مستضعفان ، غزوه حنين و محاصره طايف ، دولت اسلام از ديده تا عمل .
پاى درس پروردگار
[ جلد ۸ ] [ جلد ۹ ] [ جلد ۱۰ ] [ جلد ۱۱ ]
[ جلد ۱۲ ] [ جلد ۱۳ ] [ جلد ۱۴ ] [ جلد ۱۵ ]
اين مجموعه كتاب تاليف جلال الدين فارسى ميباشد .  
جلدهای اول تا هفتم اين مجموعه با عناوين «زندگی شناسی» و «انسان شناسی» در كتابخانه  از قبل موجود بود .
ذكر الله
(زندگى در پرتو اخلاق )
اين كتاب تاليف شهيد سيد عبدالمحمد تقوى ميباشد .
اساس يك زندگى سعادتمندانه آرامش و اطمينان است ، كه گمشده هر انسانى است . با توجه به مسائل موجود و مطرح در عصر حاضر و همچنين اساس ‍ زندگى سعادتمندانه كه مطلوب همه انسانهاست ، بحث ذكر الله را كه تنها عامل اطمينان و آرامش است ؛ و انسانها در پرتو آن مى توانند زندگى سعادتمندانه كه مطلوب همه انسانهاست ، داشته باشند به بحث و گفتگو مى پردازيم .
و در اهميتش همين بس كه در قرآن كريم (واژه ذكر وتذكر ومشتقاتشان ) بيش از 250 بار آمده است . رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: اگر ساعتى از عمر آدمى بدون ذكر خدا بگذرد، در قيامت برايش حسرت است .
طب الصادق عليه السلام
(تغذيه و خوراكى ها در فرهنگ طب الصادق )
اين كتاب تاليف دكتر محمد دريايى ميباشد .
در طول تاريخ علم پس از پيامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت مولى الموحدين حضرت على (ع) هيچ يك از نوابغ جهان و بزرگان علم و دانش ‍ بشرى به اندازه ى امام جعفر صادق (ع) براى جامعه ى انسانى مفيد فايده و بهره ورى از خوشه هاى نبوغ بشرى نبوده است .
يكى از افق هاى بى كران علم او دانش پزشكى و علم تغذيه و بهداشت است . گويى حضرتش ممتازترين متخصص خبره اين عرصه است و به همين لحاظ پايه گذار مكتب ويژه طب و تغذيه و فرهنگ بهداشت در اسلام و در شبه جزيره ى عربستان و عرصه هاى مدنيت گسترده قلمرو اسلام به شمار مى رود. در اين عرصه بسيارى از پزشكان و پژوهشگران و بيماران در قرن سوم و چهارم از خوان گستره ى دانشش ‍ بهره ها جسته و بزرگان برجسته اى را تحت آموزه هاى خود پرورده و بسيارى را با بهره گيرى از علوم و معارف طبى به سوى شهرها و محافل گسيل داشته و آوازه ى معارف و آموزه هاى علومش بر مراكز علمى و فرهنگى دانشمندان نهضت رنسانس گسترده و از سرچشمه پرفيض دانشش سيراب ساخته است كه در اين مجموعه مى توان از لابلاى كلام درس آموزش بهره ها يافت و معناها جست .
غدير و ولايت
اين كتاب تاليف علی ابراهيم على برزى ، حسن قاسميان ميباشد .
به دليل اهميت غدير و توجه زيادى كه به آن شده ، همچنين به دليل مناسبت اعلام سال اميرالمؤ منين (ع ) در سال 80 ـ 79، اين كتاب به پاس گراميداشت اين سال ، به صورت ويژه نامه و در قالب مطالب ذيل تهيه گرديده است : متن كامل خطبه پيامبراكرم (ص ) در روز غدير، حديث غدير و مدارك آن ، درخشش ولايت در غدير، ضرورت امامت ، انتصاب امام (ع )، لزوم حفظ شريعت ، نياز دين به تفسير و تبيين ، امام على (ع ) درخشان ترين چهره ، آفتاب پنهان ، تبلور ولايت ، شعر غدير. . 
عبرتهای عاشورا
اين كتاب تاليف علی اصغر الهامی نیا ميباشد .
ارتباط تنگاتنگ و عميق انقلاب اسلامى با تاريخ اسلام بويژه كربلا ايجاب مى كند كه در درسها و عبرت هاى عاشورا تاءمل كنيم تا خداى نكرده انقلاب ما به سرنوشت تاريخ پس از پيامبر گرفتار نگردد و به تعبير رهبر انقلاب (ره ) بار ديگر حسين بن على ها به مسلخ كربلا نروند و يزيدها بر سرنوشت جهان اسلام حاكم نگردند. نوشتار حاضر، تلاش مختصرى است براى نماياندن عبرتهاى عاشورا با توجه به آيات و روايات ، تاريخ اسلام ، تاريخ كربلا و سخنان مقام معظم رهبرى كه در چهار فصل تهيه و تدوين شده است : ريشه هاى عبرت انگيز حادثه عاشورا، عبرتها در آينه عاشورا، عوام و خواص در حادثه عاشورا.