برگزاری رایگان جشن تکلیف دانش آموزان در حوزه
برگزاری رایگان جشن تکلیف دانش آموزان در حوزه
طی زمستان سال گذشته بیست و هشت آموزشگاه متوسط اول با ۱۸۰۰ دانش آموز در قالب هفده برنامه جداگانه در این ویژه برنامه حوزه علمیه نجف آباد شرکت داشته اند.

برگزاری رایگان جشن تکلیف دانش آموزان در حوزه

حوزه: معاون تبلیغ مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر(ع) نجف آباد گفت:  در مورد ایده ابتدایی برگزاری جشن تکلیف ویژه دانش آموزان پسر گفت: در سال ۱۳۹۵برخی از مدارس سطح شهرستان نجف آباد درخواست همکاری جهت برگزاری جشن تکلیف در حوزه علمیه نجف آباد داشتند و در سال ۴ الی ۵ جشن تکلیف در حوزه برگزار می شد که حوزه علمیه برنامه ریزی کاملی برای این موضوع نداشت.

حجت الاسلام مهدی غلامی افزود: از سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ طبق نامه نگاری صورت گرفته بین حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد و اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد، حوزه علمیه آمادگی خود را جهت برگزاری جشن تکلیف مدارس پسرانه اعلام کرد،آموزش و پرورش نیز با این پیشنهاد موافقت و سپس این برنامه را به مدارس اطلاع رسانی کرد و این برنامه مورد استقبال مدارس قرار گرفت.

غلامی ادامه داد: برنامه ها از زمستان سال ۹۶ رسما شروع شد و در زمستان سال ۹۷ برای دومین سال استقبال خوبی از برنامه جشن تکلیف پسران صورت گرفت.

وی با اشاره به برنامه زمانبندی جشن از حوالی ۸ صبح تا دو عصر اعلام کرد: عمده برنامه های این جشن شامل برنامه های معرفتی، تفریحی و پذیرایی است که در بخش معرفتی شاهد بخش هایی مانند سخنرانی،بیان احکام در قالب نمایش، تشکیل حلقه معرفتی با طلاب، کارگاه تست وضو، نماز جماعت و عهد نامه جشن تکلیف است.

اشاره به در نظر گرفتن برنامه های ورزشی و گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی دیگر مواردی بود که غلامی با تشریح آن ها اضافه کرد: برای تامین میان وعده و ناهار و همچنین اجرای برنامه هیچ گونه هزینه ای از دانش آموزان دریافت نمی شود و تنها از هر آموزشگاه مبلغ ۵۰ هزار تومان برای خرید هدیه ویژه شرکت کنندگان دریافت می شود.

فعالیت جهادی و داوطلبانه عوامل این جشن ها آخرین مطلبی بود که معاون تبلیغ  مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد با بیان آن خاطر نشان کرد: طی زمستان سال گذشته بیست و هشت آموزشگاه متوسط اول با ۱۸۰۰ دانش آموز در قالب هفده برنامه جداگانه در این ویژه برنامه حوزه علمیه شرکت داشته اند.

تمامی هزینه های این مراسم توسط خیرین تامین می شود.

جشن تکلیف

جشن تکلیف

نجف آباد نیوز