بیانات حضرت آیت الله امام خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای نجف آباد
بیانات حضرت آیت الله امام خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای نجف آباد
در جمع دست‌اندرکاران برگزاري کنگره شهداي نجف آباد

بسم الله الرحمن الرحیم

خیلی متشکریم از زحمات شما آقایان، برای این که یاد شهیدان عزیز نجف آباد را به این ترتیب خوب و هوشمندانه دارید احیا می‌کنید. برنامه‌هایی که ذکر شد، همه این برنامه‌ها، برنامه‌های مفید و محتوایی و انشاءالله اثرگذاری خواهد بود. agha3خب شهر نجف‌آباد، هم از لحاظ مذهبی و هم از لحاظ انقلابی، انصافاً یک شهر برجسته است. همانطور که اشاره کردند از زمان شیخ‌بهایی و بعد، همینطور علمای بزرگی از نجف‌آباد برخاستند؛ مرحوم آمیرزا محمد نجف‌آبادی، مرحوم آسیدعلی نجف‌آبادی، بزرگانی بودند که هم در نجف‌آباد ساکن بودند، هم در اصفهان؛ مرکز تجمع طلاب و علما بودند. و بعد هم وقتی به نهضت اسلامی منتهی شد، انصافاً نجف‌آباد یکی از پیشروترین شهرستان‌ها بود. کمتر جایی را ما سراغ داریم که مثل نجف‌آباد از نهضت امام رضوان الله علیه استقبال کرده باشد که البته عمده آن، به برکت مرحوم آقای منتظری بود؛ ایشان خب شاگرد امام و علاقمند به امام و ارادتمند به امام و معتقد به مبارزه و انقلاب بودند.
من همان زمان پیش از انقلاب به نجف‌آباد رفتم و اوضاع نجف‌آباد را دیدم. حقیقتاً یک مجموعه مردم یکپارچه مومن؛ با این که در آنجا تبلیغات ضدمذهبی هم هست و از جاهای مختلف مذاهب باطل و غیره آنجا فعال هستند؛ لیکن مردم، یک مجموعه یکپارچه و معتقد به انقلاب و علاقمند به انقلاب بودند. بعد هم یک انقلاب پیروز شد، همین‌جور.agha2
این لشگر ۸ نجف هم کا آقایان اسم آوردند، یکی از لشگرهای قدَر در میدان‌های دفاع هشت‌ساله بود. خود مرحوم شهید کاظمی رضوان الله تعالی علیه واقعاً یکی از آن فرماندهان برجسته بود. بنده در همان دوران جنگ رفتم در خوزستان به مرکز لشگر نجف و آنجا را بازدید کردم. چیزهایی در آنجا دیدم که در کمتر لشگری آدم این‌ها را می‌توانست مشاهده کند. آمادگی‌ها از یک سو، روحیه خیلی بالا از یک سوی دیگر و همچنین وجود نظم و ترتیب. نظم و ترتیبی که من در آن لشگر دیدم در کمتر جایی انسان آن را مشاهده می‌کرد.
خب شهدای برجسته‌ای هم [نجف آباد] دارد که جناب آقای حسناتی [امام جمعه نجف آباد] ذکر کردند؛ از دانشجو و دانش‌آموز و معلم و روحانی و شخصیت‌های سیاسی. انصافاً برجستگی خاصی دارد. واقعاً یکی از قله‌های برجسته جهاد بدون تردید نجف‌آباد است.
امیدواریم که خدای متعال به آن مردم عزیز اجر بدهد. شهدای آن‌ها را خدای متعال با پیغمبر محشور کند. خانواده‌شان را سرافراز و سربلند بدارد و این گردهمایی بزرگی را که شما در این شهر دارید انجام می‌دهید، انشاءالله این را هم منشاء آثار و برکات خیری قرار بدهد. سلام ما راهم آقای حسناتی به مردم عزیز نجف‌آبادی که به یک معنا هم‌شهری‌های خود ما هستند – جد ما مرحوم آسید هاشم نجف‌آبادی هم خب نجف آبادی هستند، ما از یک طریق یک اتصالی هم به نجف‌آباد پیدا می‌کنیم.- برسانند و همچنین سردار سلیمانی هم سلام ما را به بچه‌های سپاه و بسیج انشاءالله ابلاغ کنند. انشاءالله موفق باشید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

اخبار مرتبط:

برگزاری جلسه با مقام معظم رهبری پیرامون اجلاسیه کشوری شهدا در نجف آباد

رهبر معظم انقلاب: نجف آباد بر قله برجسته جهاد قرار گرفته است