ابوترابی نماینده مردم در مجلس گفت: با وجود سرمایه گذاری عظیم ذوب آهن اصفهان در پروژه ملی تولید ریل و بدهکاری ۶ هزار میلیارد تومانی این مجموعه بابت زیرساخت های ایجاد شده در این طرح،  شرکت راه آهن اخیرا بیش از ۱۵۰ هزار تن ریل از هندوستان وارد کرده که این امر وضعیت نه چندان […]

ابوترابی نماینده مردم در مجلس گفت: با وجود سرمایه گذاری عظیم ذوب آهن اصفهان در پروژه ملی تولید ریل و بدهکاری ۶ هزار میلیارد تومانی این مجموعه بابت زیرساخت های ایجاد شده در این طرح،  شرکت راه آهن اخیرا بیش از ۱۵۰ هزار تن ریل از هندوستان وارد کرده که این امر وضعیت نه چندان خوب ذوب آهن را حاد خواهد کرد.

وی تنها مشتری ریل های تولید داخل را شرکت راه آهن دانست و اضافه کرد: «با کار جهادی و شبانه روزی پرسنل و متخصصان ذوب آهن، موفق به بومی سازی تکنولوژی ساخت ریل به عنوان دهمین کشور دنیا و تنها تولید کننده منطقه شده ایم ولی متاسفانه با این افتخار ملی برخورد خوبی نشده است.»

ابوترابی توجیه زنده کردن مطالبات و قیمت پایین تر نمونه های خارجی را برای واردات چنین محصولاتی غیر منطقی و غلط دانست و گفت: «پیش از این هم با چنین استدلال هایی اقدام به واردات گسترده برنج هندی کردیم که کارشناسان امر آلودگی شدید و مضرات متعدد آن را تایید کرده اند و در عین حال حتی با قیمت بالاتر نمونه های داخلی، بایستی جهت تقویت تولید داخلی از واردات گسترده خودداری کرد.»

عضو کمیسیون شوراها و امور  داخلی مجلس واردات گسترده ریل هندی را عاملی برای نابودی آرزویی بزرگ به نام تولید ریل ملی و تهدید کننده اشتغال هزاران جوان ایرانی خواند و اظهار داشت: «در همین راستا اخیراً طی جلسه ای که با حضور محمد زاده رئیس جدید شرکت راه آهن و صادقی مدیر عامل ذوب به میزبانی کمیسیون برگزار شد، خواستار ارائه توضیحات منطقی در خصوص واردات این حجم از ریل هندی شدیم.»

شرکت ذوب آهن اصفهان در حال حاضر به دلیل ادامه رکود بر بازار ساخت و ساز مسکن، با مشکلات جدی مواجه شده و در صورت عدم حمایت از تولیدات آن امکان بحرانی شدن شرایط موجود نیز وجود خواهد داشت.