فعالیت شش مدرسه سبز در نجف آباد+فیلم و تصاویر
فعالیت شش مدرسه سبز در نجف آباد+فیلم و تصاویر
صدا و سیما: در مدارس سبز، کاهش مصرف انرژی و تولید زباله در دستور کار است. استفاده از مصالح ساختمانی پایدار یا بازیافت‌شده، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، آبی یا بادی از دیگر دستور کارهای این مدارس است. در حال حاضر بیش از 130 مدرسه سبز در کشور فعال هستند که شش بابت آن در شهرستان نجف آباد وجود دارند.

فعالیت شش مدرسه سبز در نجف آباد+فیلم و تصاویر

صدا و سیما: در مدارس سبز، کاهش مصرف انرژی و تولید زباله در دستور کار است. استفاده از مصالح ساختمانی پایدار یا بازیافت‌شده، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، آبی یا بادی از دیگر دستور کارهای این مدارس است. در حال حاضر بیش از ۱۳۰ مدرسه سبز در کشور فعال هستند که شش بابت آن در شهرستان نجف آباد وجود دارند.

محمدعلی میزبان معاون سابق آموزش و پرورش نجف آباد مهمترین هدف این طرح را خنثی شدن کربن در محیط های آموزشی تا سال ۲۰۲۰ بیان کرد و گفت: با همکاری والدین و دانش‌آموزان برای کاهش مصرف انرژی ، کاهش تولید زباله در مدارس ، تعیین میزان مصرف انرژی در مدرسه و چگونگی کاهش آن با مدرسه همکاری می‌کنند.
میزبان ویژگی های مدارس سبز را سازگاری با محیط زیست دانست و گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز از دیگر ویژگی های مدارس سبز است.
کاهش تاثیرات زیست‌محیطی، افزایش سلامت و رفاه، افزایش سواد زیست‌ محیطی و پایداری برای همه فارغ التحصیلان در مدارس از جمله اصول اجرایی مدارس سبز است که این موارد، معیارهای قابل اندازه‌گیری برای میزان موفقیت در مدارس سبز است و تاثیر واقعی آنها در پایداری جهانی و سلامت فردی دانش‌آموزان و معلمان است.

دبستان هیات امنایی دخترانه آزاده در گلدشت یکی از مدارس سبز کشور محسوب می شود.

مدرسه سبز در نجف آباد

مدرسه سبز در نجف آباد

فعالیت شش مدرسه سبز در نجف آباد+فیلم و تصاویر