پایش کرونایی ۸۱درصد جمعیت شهرستان نجف آباد
پایش کرونایی ۸۱درصد جمعیت شهرستان نجف آباد
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: طی ماه های اخیر با تلاش شبانه روزی پرسنل این شبکه و همکاری بسیج شهرستان، بیش از هشتاد و یک درصد از جمعیت 350 هزار نفری شهرستان، تحت فرآیند پایش و غربالگری بیماری کرونا قرار گرفته اند.

پایش کرونایی ۸۱درصد جمعیت شهرستان نجف آباد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: طی ماه های اخیر با تلاش شبانه روزی پرسنل این شبکه و همکاری بسیج شهرستان، بیش از هشتاد و یک درصد از جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان، تحت فرآیند پایش و غربالگری بیماری کرونا قرار گرفته اند.

علیرضا غیور در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: ۹۶درصد افراد دارای فشار خون بالا، ۹۷درصد بیماران مبتلا به دیابت، ۹۶ درصد مبتلایان به مشکلات قلبی و عروقی، صد درصد بیماران سرطانی، بیش از ۹۸ درصد مبتلایان به آسم و ۹۴ درصد چاق هایی که در شرایط مفرط قرار دارند، از جمله غربال شدگان در این مدت هستند.

غیور هدف از این غربالگری را شناسایی و مواظبت بیشتر از گروه های با خطر بالا در برابر بیماری کرونا دانست و اظهار کرد: بررسی های کشوری نشان داده که در ماه های اخیر فضاهایی مانند نانوایی ها، فرودگاه ها و مراکز بزرگ خرید بدترین شرایط را از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته اند و در همین راستا طی یک طرح ضربتی چهار روزه، شرایط بهداشتی ۲۳۰نانوایی در شهرستان بررسی شد.

مدیر شبکه بهداشت با اشاره به پلمپ ۱۰نانوایی متخلف، معرفی ۱۸متصدی به مرجع قضایی و صدور ۷۴ اخطاریه طی این طرح ضربتی اعلام کرد: کل این کار سنگین و فشرده، تنها با حضور هجده کارشناس در ۹ گروه دو نفره انجام شده است. دیگر همکاران بهداشتی و درمانی ما نیز طی هفت ماه گذشته به شکل شبانه روزی در میدان مبارزه با کرونا حضور داشته اند و تنها وقتی از چرخه فعالیت خارج می شوند که آزمایش کرونای آن ها مثبت اعلام شود.

برگزاری سی جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان آخرین مطلبی بود که این مقام بهداشتی شهرستان با بیان آن خاطر نشان کرد: در راستای نظارت بر دیگر مراکز نیز با حضور نمایندگان اتاق اصناف، ۳۴ اخطار کتبی عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صاحبان مراکز تجاری بزرگ داده شده، بیش از ۱۵۰۰کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی جمع آوری شده و چهار آرایشگاه مردانه و یک کافی شاپ نیز در مهردشت به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی پلمپ شده اند.

نظارت های کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ماه های اخیر حتی از ساعت ۸شب نیز فراتر رفته و به دنبال آن سه مرکز بازی رایانه ای و دو کافی شاپ در کنار یک شیرینی فروشی و یک مرکز غذای بیرون بر نیز پلمپ شده اند.

علیرضا غیور

علیرضا غیور

پایش کرونایی ۸۱درصد جمعیت شهرستان نجف آباد