میرزا جواد آقا ملكى
اين كتاب تاليف احمد لقمانى ميباشد .
ديدار عالمان ربانى و مطالعه زندگى ياوران خورشيد، مايه حيات دل‏هاى افسرده و پژمرده است. پرده‏هاى اوهام نان و نام و ريا و رياست را كنار مى‏زند و در نيرنگستان دنيا، راه صداقت و صفا را نشان مى‏دهد و چهره‏هاى زيباى «ايمان‏»، «عدالت‏» و «جهاد» را در افقى فراتر از «رفاه‏» و «توسعه‏» به نمايش مى‏گذارد.
عارف فرزانه و عالم وارسته «حاج ميرزا جواد آقا ملكى تبريزى‏» از جمله انسان‏هاى هوشمندى بود كه سرمايه عمر خويش را با خداى‏خود سودا كرد. روزهاى زندگى‏اش را با تحصيل، تدريس و تهذيب خود و ديگران گذراند و سرانجام با نفس مسيحايى خويش «روح الله‏» پروريد و «چلچراغ هدايت و رستگارى‏» در شبستان حوزه آويخت.
 
حقوق برادران ديني در اسلام
(ترجمه كتاب مصادقة الاخوان)
اين كتاب تاليف محمد بن علي ابن بابويه ملقب به شیخ صدوق (رحمه الله) ميباشد .
دعاي ائمه (عليهم السلام) در حجر اسماعيل
اين كتاب تاليف محمدامين پوراميني ميباشد .
گوشه اي از زندگاني امام حسين (ع)
اين كتاب تاليف سيد محمد رضا آقاميري ميباشد .
نظام اخلاقي اسلام
اين كتاب تاليف آيت الله شيخ جعفر سبحاني ميباشد .
 ارزش‏هاى اخلاقى، بنيان فرهنگ يك ملت محسوب مى‏شود، ازاين‏رو در آيات و احاديث، اهتمام بسيارى به حفظ و بسط ارزش‏هاى اخلاقى در جامعه شده است. آيات سوره مباركه حجرات نيز به تبيين مباحث گوناگون اخلاقى پرداخته است و ارزش‏هايى چون: انضباط، متانت، برادرى، صلح، وجدان اخلاقى و فداكارى و هم‏چنين ضدارزش‏هايى نظير: بدبينى، عيب‏جويى، شايعه سازى را بيان و به حفظ ارزش‏ها تاكيد و از ضد ارزش‏ها نهى كرده است. كتاب حاضر كه تفسير سوره حجرات است، در جهت بسط ارزش‏هاى اخلاقى و اعتلاى‏فرهنگ اسلامى در جامعه به نگارش درآمده است.
استاد با هدف  نشر كتبی اخلاقي كه با روح زمان و افق فكر جوانان، كاملاً مطابق باشد، سوره حجرات را كه مشتمل بر بسياري از اصول اخلاقي و اجتماعي اسلام مي باشد، مورد بحث قرار داده و اصولي را كه در اين سوره مطرح شده است، به طوري كه اكثر طبقات بتوانند از آن بهره ببرند، تجزيه و تحليل نموده است.
بانوى نمونه اسلام فاطمه زهرا (س)
اين كتاب تاليف آية الله ابراهيم اميني ميباشد .
اسلام براى حفظ منافع بانوان و رشد و ترقى آنان احكام و قوانين و برنامه هاى خاصى دارد. يكى از راههايى كه مى توان به وسيله ى آن، بانوى شايسته ى اسلام و آثار و نتائج درخشان تربيت اسلامى را مشاهده نمود ايسنت كه بانوان صدر اسلام و تربيت يافتگان مكتب وحى را به طور كامل بشناسيم و جزئيات زندگى آنان را مورد بررسى و كنجكاوى قرار دهيم.
حضرت زهرا (عليهاالسلام) بدون شك در راس تمام بانون اسلام قرار دارد. زيرا او تنها بانويى است كه پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نيز معصوم بوده است. محيط پرورش و زندگى زهرا محيط عصمت و طهارت بوده است. دوران كودكى خويش را در خانه ى شخص اول اسلام يعنى پيغمبر برگزيده اى كه تحت تربيت مستقيم پروردگار جهان قرار داشت، طى كرد. دوران خانه دارى و بچه دارى را در خانه ى دومين شخصيت ممتاز اسلام يعنى على بن ابى طالب (عليه السلام) گذراند. در اين دوران كوتاه دو پسر معصوم يعنى حسن و حسين را تربيت كرد و دو دختر شجاع و فداكار، مانند زينب و ام كلثوم، به جامعه تحويل داد. در چنين خانه اى به طور قطع مى توان نتايج درخشان احكام و برنامه هاى اسلامى را آشكارا مشاهده نمود و بانوى شايسته و نمونه ى اسلام را پيدا كرد.
 
سيماى حضرت فاطمه در قرآن كريم (تحفه ى فاطميه)
اين كتاب تاليف ميرزا عبدالحسين قدسى خوشنويس ميباشد .
كتاب «تحفة الفاطمية» به بررسى دقيق و جامعى در مورد ده آيه ى كريمه از آيات كتاب خدا پرداخته است كه تاريخ و شأن نزول آنها حضرت صديقه طاهره فاطمه زهراء (عليهاالسلام) بوده و يا به نحوى با آن حضرت ارتباط آشكار داشته است.
مؤلف در ضمن بيان مطالب تفسيرى و روايى مربوط به آيات به بحث هاى گسترده اى در تاريخ زندگى پرماجراى حضرتش پرداخته كه علاوه بر جهات برجسته و بى مانندى در تقوا و دانش و عبادت و كرامت و فضل... سرشار از درس هاى اجتماعى فرهنگى و مبارزات و احتجاجات با سردمداران كژانديشى است كه به جنگ خورشيد خداوندى حضرت مولا على اميرالمؤمنين (عليه السلام) آمده و براى پوشاندن آن تلاش داشته اند.
مبناى كار مؤلف محترم در تدوين اين كتاب علاوه بر پژوهش قرآنى، روايى و تاريخى اش كه به حق تلاش ارزنده و ثمربخشى را نيز در آن زمينه ارائه داده است، تهيه ى متن علمى و تحقيقى براى سخنرانى و صحبت درباره ى آيات مورد نظر بوده تا سخنوران و گويندگان نيز علاوه بر مطالعه كنندگان، بتوانند از آن به عنوان تحقيق و پژوهش فرآورى شده در خطابه ها و گفتارها بهره مند گردند.
 
فرهنگ نامه مرثيه سرايى و عزادارى سيد الشهداء (ع)
اين كتاب تاليف آية الله محمّد محمّدى رى شهرى ميباشد .
مرثيه سرايي و عزاداري براي سيد الشهدا ، به دليل اهداف بلند و نقش سازنده فردي ، اجتماعي ، فرهنگي و سياسي آن ، از جايگاه ويژه اي در سخن و سيره اهل بيت برخوردار است . اما اين حركت پر بركت ، مانند همه اقدامات مفيد و سودمند ، بدون آفت نيست .
نقش فوق العاده سازنده فرهنگ عاشورا در زمينه سازي جهت حاكميت ارزش ها ، سبب شده تا دشمنان پيدا و ناپيداي اسلام ناب ، از ديرباز براي تحريف اين فرهنگ ، برنامه ريزي نمايند .  لذا بر همه مرزبانان اسلام ناب و پاسداران فرهنگ اصيل عاشورا ، و علاقمندان به اهل بيت ( عليهم السلام ) ، فرض است ، كه همه توان خود را در جهت آفت زدايي و پالايش فرهنگ عاشورا ، و فرهنگ سازي صحيح مرثيه سرايي و عزاداري سيد الشهداء به كار گيرند ، و نقشه دشمنان را نقش بر آب نمايند .
نخستين كتابي كه بدين منظور تأليف شده كتاب « لؤلؤ و مرجان » نوشته محدث نوري است ، همچنين استاد شهيد ، علامه مطهري ( رحمه الله ) در « حماسه حسيني » همين هدف را تعقيب كرده است .
فرهنگ نامه مرثيه سرايي سيد الشهدا ، ضمن ادامه راه « لؤلؤ و مرجان » و « حماسه حسيني » اشاره به اين نكته مهم دارد كه براي آفت زدايي فرهنگ عاشورا نبايد به گفتن و نوشتن و رهنمود بسنده كرد ، بلكه بايد به گونه اي برنامه ريزي نمود كه مرثيه سرايي و عزاداري به شيوه صحيحي كه مورد رضاي خدا و اهل بيت است به صورت يك فرهنگ ، همگاني گردد .
فصل يكم اين فرهنگ نامه اختصاص به تبيين جايگاه مرثيه سرايي و عزاداري براي سيد الشهدا در سخن و سيره اهل بيت دارد . در اين فصل ، به مرثيه سرايان آن حضرت پيش از واقعه كربلا و نخستين مرثيه سرايان ، پس از اين واقعه اشاره شده ، و زنده نگهداشتن ياد سيد الشهدا و تداوم عزاداري براي آن حضرت مورد تأكيد قرار گرفته است .
در فصل دوم توضيح داده شده كه اصلي ترين فلسفه قيام و شهادت امام حسين ( عليه السلام ) جهل زدايي و زمينه سازي براي حاكميت ارزش هاي انساني و اسلامي به رهبري اهل بيت ( عليهم السلام ) است .
فصل سوم كه بزرگترين فصل اين فرهنگ نامه است اختصاص دارد به آسيب شناسي فرهنگ عاشورا ، در اين فصل ، تحريف هدف عزاداري سيد الشهدا ، استناد به منابع غير معتبر در مرثيه سرايي ، گزارش هاي ذلت بار از واقعه كربلا ، غلو درباره اهل بيت ، دروغ در مرثيه سرايي ، و بدعت در نحوه عزاداري به عنوان مهم ترين آسيب هاي مرثيه سرايي و عزاداري ، مورد بررسي قرار گرفته است .
در فصل چهارم توضيح داده شده كه مجالس عزاداري هدفمند داراي سه ويژگي است ، اول : خدا محوري ، دوم : ارائه تاريخ و تحليل صحيح از حادثه عاشورا ، و سوم : تبلور عاطفه وارادت به اهل بيت ( عليهم السلام ) .
در آخرين فصل اين فرهنگ نامه ، كتاب شناسي تاريخ عاشورا و عزاداري ، مورد بررسي قرار گرفته است ، در اين فصل ، منابع تاريخ عاشورا و عزاداري به چهار گروه تقسيم شده و منابع قابل استناد و غير قابل استناد كه آشنايي با آنها به شدت مورد نياز اهل منبر و مرثيه سرايان است به تفصيل ، تبيين گرديده است . 
 
على(عليه السلام) و پايان تاريخ
(آخرين امام در نگاه اولين امام)
اين كتاب تاليف سيد عبدالمجيد فلسفيان ميباشد .
اميرالمؤمنين(عليه السلام) در نهج البلاغه و ساير فرمايشات گهربار و معجزه آميز خويش تنها به ذكر «ابعاد وجودى امام زمان(عليه السلام)» و حتّى صفات و خصوصيّات شخصى آن بزرگوار اكتفا نكرده، بلكه به «ويژگى هاى دوران غيبت» نيز اشاره فرموده است. بر شمردن اين ويژگى ها ـ تحت عنوان ملاحم ـ نوعى «آماده سازى مردم» براى پذيرش شرايط سختى است كه در اثر دورى از امام معصوم(عليه السلام) پيش مى آيد. چنانكه نوعى آگاهى بخشى نسبت به چگونگى مقابله با «عوامل استمرار غيبت» نيز به شمار مى آيد.
اين كتاب تلاشى براى نماياندن چهره پرنور امام زمان(عليه السلام) از لابلاى سخنان نورانى مولاى متقيّان(عليه السلام) است.
تحقيقى در واژگان حجيّت و حجّت، مقدمه اى براى بررسى مقام و موقعيّت ويژه حجّت باقيه الهى، حضرت بقية اللّه «عجل اللّه تعالى فرجه الشريف» وبرشمارى ويژگى هاى اخلاقى ورفتارى او از نگاه اميرالمؤمنين(عليه السلام)است، چنانكه ذكر ويژگى هاى غيبت، ابعاد انتظار، صفات منتظران، نشانه هاى ظهور و پيامدهاى ظهور با بهره گيرى از كلام آن بزرگوار، مقدّمه اى براى شناخت آثار و بركات وجودى امام زمان(عليه السلام) در تحقق وعده هاى الهى نسبت به حفظ وحمايت از دين و حاكميت بخشيدن به قرآن و ولايت، وجهان گير وجاودانه شدن حكومت توحيد است.
 
عرشيان
اين كتاب تاليف سيد جعفر شهيدي ميباشد .
حجّ نمايشي پرشکوه ، از اوج رهايي انسان موحّد ازهمه چيز جز او ، و عرصه پيکاري فرا راه توسن نفس ، و جلوه بي مانندي از عشق و ايثار ، و آگاهي و مسئوليت ، در گستره حيات فردي و اجتماعي است . حجّ تبلور تمام عيار حقايق و ارزشهاي مکتب اسلام است .
مؤمنان گرچه با اين عبادت الهي ، آشنايي ديرينه دارند و هر سال با حضور شورانگيز از سراسر عالم ، زنگار دل ، با زلال زمزم توحيد مي زدايند و با حضرت دوست تجديد ميثاق مي کنند و گرچه ميراث ادب و فرهنگ ما ، مشحون از آموزه هاي حياتبخش حجّ است ، امّا هنوز ابعاد بي شماري از اين فريضه مهمّ ، ناشناخته و مهجور مانده است .
پيروزي انقلاب اسلامي ، در پرتو انديشه هاي تابناک امام خميني ـ رضوان الله تعالي عليه ـ حجّ را نيز همچون ساير معارف و احکام اسلامي ، در جايگاه واقعي خويش نشاند و سيماي راستين و محتواي غني آن را نماياند . امّا هنوز راهي دراز در پيش است ، تا فلسفه و ابعاد و آثار و برکات حجّ ، شناخته و شناسانده شود ، و مؤمن حج گزار با آگاهي و شعور ديني ، بر آن مواقف کريمه و مشاعر عظيمه ، که محلّ هبوط ملائکة الله و توقّف انبيا و اوليا بود ، گام بگذارد .