صحيفه نور جلد ۱۶

امام خميني رحمه الله عليه

- ۹ -


تـذكـر كـه بـراى مـومـنـان نـفـع دارد، بـايد غفلت نكنم ، چنانچه از نصيحت به حكومت هاى هـمـجـوار و مـنـطـقه دريغ ندارم و آنان مى دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم ، دولت و ملت پـيـروزمند ما از موضع قدرت سخن مى گويد و من به پيروى از آنان به شما اطمينان مى دهـم كه اگر از اطاعت بى چون و چراى آمريكا و بستگان آن دست برداريد و با ما به حكم اسـلام و قـرآن كـريـم رفـتـار كـنيد، از ما جز خير و پشتيبانى نخواهيد ديد. و شما بدانيد آنقدر كه ابرقدرت ها از صدام ، اين نوكر چشم و گوش بسته پشتيبانى كردند از شماها كـه قـدرت هـاى كـوچـك و حـكـومـت هـاى ضـعـيـف هـستيد، پشتيبانى نمى كنند و شما عاقبت اين جـنـايـتكار و همقطار جنايتكارش شاه مخلوع را به عيان ديده ايد. قدرت هاى بزرگ بيش از آنچه از شما استفاده نمايند از شما طرفدارى نمى كنند و شماها را براى منافع خويش به هـلاكـت مـى كـشـنـد و مـن نـصيحت برادرانه به شما مى كنم كه كارى نكنيد كه قرآن كريم بـراى بـرخـورد بـا شما تكليف نمايد و ما به حكم خدا با شما رفتار كنيم و يقين بدانيد كـه امـثـال حـسـنـى مبارك مصرى و حسين اردنى و ديگر هم جنايتكاران آنان براى شما نفعى نـدارنـد و ديـن و دنـيـاى شـمـا را تباه مى كنند و اگر با تشتت هاى خود بخواهيد طرح كمپ ديـويـد يـا فـهـد راكـه مـرده انـد، زنـده كـنيد، كه ما خطر بزرگ براى كشورهاى اسلامى خصوصا حرمين شريفين مى دانيم ، اسلام به ما اجازه سكوت نمى دهد. و اينجانب در پيشگاه مقدس خداوند تكليف الهى خود را اداء نمودم . اكنون دست تضرع و دعا به سوى خالق يكتا بـلند كرده و به قواى مسلح اسلام و فداكاران قرآن كريم و ميهن عزيز ايران دعا مى كنم و سلامت و سعادت و پيروزى آنان را خواستار هستم .
سـلام و درود بـى پـايـان بر فرماندهان متعهد قواى مسلح و بر رزمندگان فداكار و بر ملت دلير ايران عزيز و سرشار از شادى ها.
والسلام على عبادالله الصالحين
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 4/3/61
بيانات امام خمينى در جمع ائمه جمعه استان كرمان
بسم الله الرحمن الرحيم
از آقايانى كه زحمت كشيده و اينجا آمده اند تشكر كرده و دعاگوى همه مى باشم . و همچنين از اهـالى و عـلماى كرمان و ائمه جماعت آن استان كه خداوند همه آنان را حفظ فرمايد تشكر مـى كـنـم . بار ديگر اين نكته را تذكر مى دهم كه سعى كنيد وحدت را حفظ نمائيد، وحدت بـيـن خودتان ، وحدت بين خودتان و مسوولين و وحدت بين خودتان و مردم . شما مى بينيد كـه تمام سعى منافقين و مفسدين خارج و داخل بر اين است كه بين مردم شكاف ايجاد نمايند و اين خود بهترين دليل است كه ما بايد وحدتمان را حفظ كنيم .
اين پيروزى عظيم و بزرگى كه رزمندگان ما به دست آورده اند و وابسته به قدرت هاى بـزرگ را از سرزمين خودمان بيرون كردند، از حفظ وحدت است . امروز تمامى رسانه هاى گـروهى سعى مى كنند يا پيروزى ما را منعكس نكنند و يا اگر مى كنند، بلافاصله با داد و بـيـداد خطر اين پيروزى را در منطقه گوشزد نمايند و فرياد مى دارند كه اگر ايران پيروز شود با منطقه چه مى كند، با كشورهاى خليج چه خواهد كرد.
آنـچـه مـردم را مـجـتـمـع مـى كـند همين ائمه جماعت و جمعه هاست . شما در كرمان و ديگران در سـايـر شـهرها سعى كنيد مسائل خودتان را مطرح كنيد و با يكديگر تفاهم داشته باشيد، مـردم هـم كـه در صحنه حاضر و ناظرند، ديگر هيچ ترسى نيست . امروز همكارى و هميارى مـردم بـيـسـابـقـه اسـت . مـا هـر روز شـاهـد زنـانـى هـسـتـيـم كـه ماحصل عمرشان ، يك تكه طلا را مى آورند و در راه خدا و جنگ انفاق مى كنند. از طرف ديگر يـكـى از آقايان به من گفت كه در جبهه نوجوان دوازده سيزده ساله اى ديده است كه دستش قـطع شده و بلافاصله دست قطع شده خود را گرفته و رفته است به سوى ميدان جنگ ، خوب توجه كنيد در چنين موقعيتى تكليف ما چيست ؟ خيلى روشن است كه تكليف همگى ما خيلى سـنـگـيـن اسـت . اگر خداى ناخواسته اشتباهى كنيم آنها كه منافعشان در خطر است آن را در داخل و خارج بزرگ مى كنند و عليه ما تبليغات مى كنند.
سـعى كنيد مطالعه كنيد كه در خطبه هايتان چه مى خواهيد بگوئيد. اميدوارم اسلام به دست شـمـا مـنـتـشـر شـود تـا مـقـدمـه اى شـود بـراى ظـهـور حـضـرت مـهـدى عجل الله تعالى فرجه الشريف . اميدوارم موفق و مويد باشيد.
والسلام عليكم
تاريخ : 6/3/61
پيام امام خمينى به مناسبت سالروز ميلاد امام حسين (ع ) و روز پاسدار
بسم الله الرحمن الرحيم
طـلوع آفـتـاب سـوم شـعـبـان كـه سالروز طلوع شمس معنويت و پاسدار اسلام و مجدد حيات قـرآن كـريـم و نـجـاتـبخش امت خاتم صلى الله عليه و آله و سلم از شب تاريك به عصر ظلمانى حكومت جائرانه يزيديان كه مى رفت تا قلم سرخ بر چهره نورانى اسلام كشد و زحـمـات طاقت فرساى پيامير بزرگ اسلام صلى الله عليه و آله و سلم و مسلمانان صدر اسلام و خون شهداء فداكار را به طاق نسيان سپارد و به هدر دهد، بر همه مسلمانان جهان و شـيـعـيـان خـط سرخ امامت و ملت فداكار در صحنه ايران بزرگ و رزمندگان در راه هدف مـقـدس و خـصـوص سـپـاه پـاسـداران عزيز كه اين روز عظيم الشان را براى خود انتخاب نـمـوده انـد مـبـارك بـاد. و امـروز كـه نـويـد پـيـروزى حـق را بـر بـاطـل و جـنودالله را برجنود شيطان ، با پيروزى هاى بزرگ پى در پى خصوصا بيت المـقدس كه از شاهكارهاى عظيم كم نظير جنگ ها بوده است ، مى دهد، مبارك تر و پر بركت تر است .
سـپـاه پاسداران كه ركنى بزرگ در پيروزى انقلاب اسلامى است با اقتدا به مولاى خود سـيـد مـظـلومـان عـليـه الصـلوه والسـلام ، نجاتبخش ‍ ملت ايران و اسلام عزيز از شب هاى تـاريـك و ظـلمـانـى سـتـمشاهى بوده و در پاسدارى از انقلاب و هدف هاى آن عاملى موثر و ركنى ركين بوده و هست . سپاه در جبهه هاى دفاع مقدس از اسلام و ميهن اسلامى ، با وحدت و انسجام كامل با ارتش معظم و بسيج عزيز و ژاندارمرى و عشاير مكرم و ساير قواى نظامى و انتظامى و مردمى ، چون صفى آهنين و بنيانى مرصوص پاسدارى نموده و دشمنان اسلام و بشريت را از ميدان هاى نبرد مفتضحانه رانده است و براى خود و اسلام و ميهن معظم ايران افـتـخـارهـائى آفـريـده است كه تاريخ فراموش نخواهد كرد و حضرت بقيه الله ارواحنا لتـراب مـقـدمـه الفـدا از نـظـر مـبـارك نـخـواهـد بـرد و پـروردگـار جـل و اعـلا بر خدمتگزاران به اسلام و ميهن اسلامى كه اين رزمندگان بحمدالله تعالى از آنانند، رحمت و بركت خود را دريغ نخواهد فرمود.
اى عـزيزانى كه مجالس ذكر و دعا و مناجات شما در شب ها چون شب عاشورا به ملكوتيان نـورافـشـانـى مـى كـند و چون ستاره اى درخشان در جبهه ها مى درخشد و روزتان چون روز عـاشـورا در مـقـابـل يـزيـديـان استقامت مى نمايد! قدر اين شب هاى معنوى و عرفانى و اين روزهـاى سـلحشورى و افتخار آميز را بدانيد كه خداى بزرگ شما را براى نصرت خويش انتخاب فرموده و امثال ما را لايق
اين خوان نعمت و رحمت معنويت و فداكارى ندانسته است .
صدام خائن امروز بهتر فهميده است كه از اين دامى كه براى او گسترده اند نجات نخواهد يـافـت و او و حزب كافر بعث عراق جز سرنگونى و هلاكت سرنوشتى ندارند و از اين رو بـا آنـهـمـه رجـزخـوانـى و ادعـاى پـوچ سـردارى قـادسـيـه و كـوبـيـدن طـبل ميان تهى انقلابى بودن و با اسرائيل دشمنى آشتى ناپذير داشتن ، امروز به دامان حـكـومـت سـرسـپـرده آمـريكا يار و همقطار اسرائيل پناه برده و دست ذلت و دريوزگى به جـانـب دشـمـنـان عـرب و اسـلام دراز كرده است كه نخست او را از اين مهلكه مرگبار كه خود بـراى خـود تـهـيـه ديده نجات دهند و سپس اذهان را از دشمن بزرگ اسلام و غاصب سرزمين هـاى آنـان مـنـصـرف و قرارداد ننگين كمپ ديويد را با برگرداندن حسنى مبارك به جامعه عـرب به كرسى نشاند و يا طرح فهد را كه براى ملت عرب و بالاتر براى اسلام ننگ آور اسـت اجـرا كـنـد. مـن بـه دولت هـاى عـربى منطقه هشدار مى دهم كه با تسليم شدن در مـقـابـل ايـنـگونه طرح ها، علاوه بر قبول اسارت خويش به دست آمريكا و از آن ننگين تر اسـرائيـل ، دشـمـنـى مـلت و دولت و قواى مسلح نيرومند ايران را براى هميشه به بار مى آورد و اگـر امـروز بـه دامـن اسـلام بـرنـگـرديـد، فردا دير است . شما را فريبكارى هاى آمـريـكـا و رجـزخـوانـى هـاى حـسنى و حسن و حسين و قابوس كه حقا احتياج به قيم دارند و سفيهانه جوانان كشورهاى خود و اسلحه و مهمات ارتش خويش را كه بايد در راه نجاتشان از چـنگال اسرائيل به كار برند و گول نزند، با يك كشور اسلامى كه شاه معدوم را با آن قدرت شيطانى و حمايت شيطان هاى بزرگ و كوچك و صدام جنايتكارتر از شاه معدوم را به جهنم فرستاد، به ستيز برنيانگيزاند. شما به مطبوعات و رسانه هاى گروهى خود اجازه ندهيد كه به تبعيت از بوق هاى ابر جنايتكاران ، به سمپاشى و تهمت و افترا نسبت به كشور نظامى كه مى خواهد با همه مسلمانان و دولت هاى منطقه با برادرى و حسن جوار رفتار كنند مشغول باشند. شما كه هر روز شاهديد كه رئيس جمهور محترم و دولت و مجلس ايـران كـرارا شـمـا را نـصـيـحت نموده اند و به دوستى دعوت كرده اند و مى خواهند قدرت عظيم اسلامى ايران را براى دفع دشمنانى كه به كشورهاى شما چشم طمع دوخته اند، در كـنـار شـمـا بـه كار برند و شما و ذخاير شما را از حلقوم جهنمى جهانخواران براى نفع ملت هاى شريف مظلوم منطقه بيرون كشند.
آن روز كـه اول انـقلاب بود و ارتش و سپاه و ديگر قواى مسلح ما آمادگى كافى نداشتند، صـدام بـا هـمـه تـجـهـيزات و خيانت بعضى عناصر دست اندر كار، ناگهان از زمين و هوا و دريـا بـه ايـران تـاخـت و غـافـلگـيـرانـه قـسـمـت بـزرگـى از كـشـور مـا را اشـغـال نـمـود. نـيـروهـاى مـومـن و جـوانـان فداكار به مجرد اطلاع راه را بر آنان بستند و عـقـابـان تـيـز پـرواز نـيروى هوائى مواضع نظامى سرتاسر عراق را در هم كوبيدند و اگـر نبود تعهد اسلامى آنان و خوف هلاكت بيگناهان و خرابى اماكن ملت برادر عراق ، كه تـاكـنـون نيز دست آنان را همين انگيزه بسته است ، چنان درس عبرت آميزى به حزب كافر بـعـث مـى دادنـد كـه بـعضى از دولت هاى منحرف منطقه و غير آن هواى مبارزه با ملتى كه شـهـادت را تـحـفه آسمانى مى دانند، به سر نپرورانند. و اما امروز كه با سپاس خداوند متعال و تاييدات غيبى و عشق و ايمان سرشار ملت ، قواى
مـسـلح از سـپـاه پـاسـداران و ارتـش و بـسـيـج و عشاير و نيروهاى مردمى و قواى نظامى و انـتـظـامـى و كـمـيـتـه هـا و ديگر نيروها به انواع سلاح ها و صلاح ها مجهز و آماده هستند و فرياد شهادت طلبى و جنگ جنگ تا پيروزى آنان فضاى ايران بلكه جهان را به هيجان و لرزه در آورده اسـت و از مـوضـع قـدرت عـظـيـم ، دسـت پر بركت و قدرتمند خود را براى دوسـتـى و بـرادرى ايـمانى پيش تمام مسلمين خصوصا ملت ها و دولت هاى منطقه و همسايه دراز كـرده و آنـان را نـصـيـحـت مـى كـنـم كـه صـلاح دنـيـا و آخـرت ايـنـان نـيـسـت كـه بـا خـيـال خام پشتيبانى از مصر و اردن و ديگر خائنان به ملت هاى خود و اسلام عزيز هر روز گـرد هـم آيـنـد و بـخـواهـنـد تـوطـئه هـاى آمـريـكـاى جـهـانـخـوار را جـامـه عـمـل بپوشانند. دولت مصر و اردن اگر عرضه داشتند و در فكر شرف انسانى و عربى بـودنـد خـود را از اسـارت رژيـم صـهـيـونـيستى اسرائيل رهائى مى بخشيدند نه آنكه در شناسائى اسرائيل كوشش مى كردند و با طرح اسارت بار كمپ ديويد رشته هاى اسارت و ذلت خـويـش را مـحـكـمـتـر مـى نـمـودنـد. و آنـان كـه بـه خـيـال خـام خـود بـراى مـقـابـله با جمهورى اسلامى در باز گرداندن مصر به جامعه عرب كـوشـش مـى كـنـنـد، سـخـت در اشـتـبـاه هـسـتند و گور خود را با دست خود كه دست جنايتكار آمريكاست مى كنند. در صورتى كه پس از پيروزى نهائى كه به خواست خداوند بيش از چـند قدمى به آن نمانده است ، اگر از كردار غير اسلامى و غير عربى خود پشيمان شده و تـوبـه كـنـنـد، در ايـن صـورت اگـر دولتـمـردان مـا هـم قـبـول كـنـنـد، مـعـلوم نـيـسـت مـلت سـتـمـديـده و عـزيـز از دسـت داده مـا قبول كند و در صورت عدم قبول ملت ، هيچ يك از دولتمردان ايران حق و قدرت هيچ گونه كـارى را در ايـن زمـيـنه ندارد، زيرا در ايران اسلامى ، مردم تصميم گيران نهائى تمامى مسائلند. پس تا فرصت از دست نرفته و وقت باقى است ، به دامان اسلام و ملت هاى خود بـرگـردنـد و دست از توطئه ها و سمپاشى ها عليه ايران نيرومند بردارند و با دولت و مـلت ايـران عـليـه اسـرائيـل و ديـگر دشمنان اسلام و بشريت همدست و همداستان شوند كه ايـنجانب صلاح دين و دنياى آنان را در اين مى بينم . اكنون درهاى رستگارى به روى آنان باز است و خداوند تعالى رحمه للعالمين است .
اكـنـون بـه مـناسبت روز بزرگ ولادت سراسر افتخار و با سعادت پاسدار عظيم الشان اسلام و قرآن كريم كه با خون خود و ياران و عزيزان ارجمندش نعره كفرآميز يزيديان را كـه عـربـده كـشـان نـداى (لا خبرجاء ولا نزل ) را سر مى دادند، در حلقوم نحسشان خفه كـرد و روز پـاسـداران عـاشـق پـيـشـه فـداكارى كه با خون پاك خود و ساير رزمندگان عزيز، نعره هاى عربده آساى سردار قادسيه عصر را با ياران تبهكار جنايت پيشه اش در حـلقـوم كـفـر نـدايـشان شكست ، سخنى با اين مناديان حق و مبارزان دشمنان حقيقت در ميان مى گذارم و اين تذكرى است براى آگاهان :
بـرادران مـحـتـرم و نـور چـشمان عزيز! مبادا آفت هاى پيروزى كه در راس آنها غرور است ، خداى ناخواسته شما را به دام كشد و از صاحب اصلى نصر كه خداوند قادر است اغفالتان نـمايد، كه اين حيله اى است شيطانى كه دنبال آن علاوه بر از دست رفتن معنويت كه اساس پـيـروزى شـمـا عـزيـزان اسـت ، موجب غفلت از حيله هاى دشمنان نيز مى باشد كه شكست را همراه دارد. بايد شما قواى نيرومند مسلح
و مـلت عـظـيـم الشـان پـشـتـيـبـان شـمـا از تـبـلور جـلوه قـدرت الله در خـود هـيـچ گـاه غـافـل نـشـويـد (و مـاالنصر الا من عندالله ) و (نصر من الله و فتح قريب ) و (انا فتحنالك فتحا مبينا) شاهد آن است .
تـمـام جـمال و جلال و خوبى ها از اوست و به يد قدرت او، و شكست و غرور و سركشى از شيطان نفس است كه بايد به خداوند متعال از آن پناه برد.
بـرادران ! از اسـراى جـنـگ كه در دست شمايند، هر چند گناهكارند دلجويى كنيد و با آنان رفـتـار اسـلامـى !!! انـسـانى داشته باشيد و آسيب ديدگان عراقى را به اسرع وقت به بـيـمارستان ها بفرستيد تا تحت معالجه قرار گيرند و دكترها و پرستارهاى بيمارستان هـا كـه كـوشـش هـاى ارزنـده آنـان چـه در جـبهه ها و چه در بيمارستان ها بر مردم شريف ما پـوشـيـده نـيـسـت و باعث تشكر بسيار است ، با آنان چون نزديكان و برادران خود رفتار نـمايند و تلخى آسيب و اسارت را با رفتار اسلامى خود از ذائقه آنان كاهش دهند. در اينجا لازم مى دانم از روحانيون در جبهه ها و جهاد سازندگى و وزارت دفاع و تمامى كسانى كه در دفاع از ميهن اسلامى نقش داشته اند تشكر نمايم .
يـكـى ديـگـر از امـورى كـه بـايـد تـمـام قـواى مسلح و خصوصا آنان كه در شهرها سر و كـارشـان با مردم بيشتر است ، مثل سپاه پاسداران و بسيج و كميته ها و شهربانى توجه كـنـنـد، رفتار نيكو و انسانى آنان است با مردم ، بويژه مستضعفان . مردمى كه از جمهورى اسـلامـى و رزمـنـدگـان جـبـهـه ها با تمام توان پشتيبانى مى كنند، سپاه و سايرين بايد قـلوب آنان را جلب و رضاى خداوند را به دست آورند و ملت عزيز نيز قدر اين فداكاران را كـه شـب و روز خـود را بـراى حـراسـت از اسـلام و كـشـور و حفاظت آنان صرف مى كنند، بدانند و از آنان قدردانى نمايند.
و ايـنـجـانب با ناتوانى خود دعاگوى همه هستم و از خداوند سعادت همه را خواهان و براى شـهـداى عـزيـز رحـمت و علو درجات و براى بازماندگان آنان صبر و سلامت و براى آسيب ديـدگان كه نور چشمان ما هستند، سلامت كامل و سعادت و براى رزمندگان پيروزى نهائى و براى اسلام عظمت و قدرت و براى جمهورى اسلامى دوام را خواستارم .
و در آخر از ملت ايران متواضعانه تشكر مى كنم كه با تمام توان مشكلات جنگ را كه امرى است اجتناب ناپذير با كمال گشاده روئى تحمل نموده اند، بلكه اينانند كه به متصديان امـور دلدارى مـى دهند و با تقديم عزيزان خود به اسلام در پشت جبهه ها نيز حاضر و با كـمك هاى بسيار ارزنده خود از فداكاران و دولت خدمتگزار خويش پشتيبانى نموده و اسلام بـزرگ و مـيـهـن عـزيـز خـويش را در جهان سرفراز كردند و الحق اگر اين روحيه بزرگ اسـلامـى انـسـانـى مـلت نـبـود، دولت در هـمـان قـدم هـاى اول بـه بـن بست مى رسيد. و ما بحمدالله تعالى با اين ملت حاضر در جميع صحنه ها و دولت بـا تـمـام تـوان و قـدرت خـدمـتگزار به اسلام و جمهورى اسلامى و ارتش و سپاه و بـسـيـج و ديـگـر فـداكـاران شـجـاع سـلحـشـور كـه دژهـاى مـحـكـم دشـمـن را كـه قـريب دو سـال در سـاختن و استحكام و مجهز نمودن آنها به تمام تجهيزات جنگى كوشش ها نمودند، بـا يـورشى دلاورانه و تاييد الهى در هم كوبيده و ارتش آرايش يافته و مجهز به جميع سلاح هاى بزرگ و كوچك مدرن ساخت آمريكا و شوروى و فرانسه را
نـيـرومـنـد مـسـلح در هـم پـيـچـيـد بـه صورتى كه عده اى از آنان را وادار به فرار و عده بـيـشـمـارى از آن مـفـسـدان را كـشـتـه و زخـمـى و عده بسيارى را به اسارت درآوردند و با دل مـطـمـئن بـه الطـاف الهى و قدرت معنوى و سپاهيگرى آنان ، آخر جنگ را كه نزديك است نظاره مى كنيم و خداى عزوجل را بر نعمت هاى سرشار او سپاس مى گزاريم .
درود خـدا و رسـولش بـر شـهـدا و مـعلولين جنگ تحميلى عراق عليه ايران . سلام خدا بر پدران و مادران و همسران و تمامى بازماندگان شهداء افتخارآفرين اسلام و ايران عزيز. سلام و درود ملت ايران بر آسيب ديدگان جنگ . مرگ و نفرين بر ابرقدرتان ، بخصوص ‍ آمريكاى جنايتكار كه اكثر فتنه هاى منطقه به دست كثيف او تحقق مى يابد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/3/61
بيانات امام خمينى در جمع اعضاى ستاد بسيج اقتصادى
ايران امروز به عنوان يك ايران بزرگ و نيرومند مطرح است
بسم الله الرحمن الرحيم
كسانى كه سنشان اقتضا مى كند و زمان هاى گذشته را به ياد دارند، مى دانند كه چگونه جـنـگ شـد و بـه كـشـور مـا وارد شـدنـد و عـواقـب جـنـگ چـه بـود و چـه چـيـزهـائى را بـه دنبال داشت .
در جـنـگ دوم جـهـانى ما هيچ قدرتى نداشتيم و ديگران به كشور ما وارد شدند و من به ياد دارم كـه بـر مـلت چـه گـذشـت . مـن بـاب نـمـونـه ، در آن مـوقـع وسائل اوليه زندگى پيدا نمى شد و اگر هم بود فاسد بود. شما اگر زندگى امروز مـردم را نسبت به گذشته مقايسه كنيد خواهيد فهميد كه بر خلاف گذشته امروز نايابى نيست بلكه گرانى است .
مـهـم ايـن اسـت كـه امروز همه ، همه چيز را بر روى ما بسته اند و اين خود، نعمتى براى ما بوده است . وقتى همه درها بسته شد و فكرها باز، مى بينيد كه فعاليت ها آغاز شد و همه جـا كـانـون فـعـاليت است . مردم همچنان در كنار دولت ايستاده اند و هيچ گاه دولت را تنها نگذاشته اند و مى بينيد قريب دو سال است كه جنگ را به خوبى به پيش مى برند. فتح خـرمـشـهـر يك مساله عادى نبود. اينكه پانزده الى بيست هزار نفر به صف ، براى اسارت بيايند و تسليم شوند، مساله عادى نيست ، بلكه مافوق طبيعت است . ايران امروز به عنوان يـك ايران بزرگ و نيرومند مطرح است و در همه جا بر سر زبان هاست ، صدام مى گويد مـا پـيـروزمندانه عقب نشينى كرديم !! قصه نادر را شنيده ايد كه وقتى شكست خورد و به سـردارها گفت : بنويسيد ما شكست خورديم . ميرزا مهدى خان نوشت : چشم زخمى به ارتش ‍ مـا وارد آمـد. وقـتـى كـه نـوشـتـه را به دست نادر دادند، آن را پرت كرد آن طرف و گفت : بـنـويـس بـا مـا چه كردند. او اين قدرت را داشت كه بگويد ما شكست خورديم . اينها اگر قـدرت جـبـران داشـتـند به شكست خود اعتراف مى كردند ولى شكست آنها هميشگى و تا ابد است .
از طـرفـى آمـريـكـا تـشـر مى زند كه ما منافع داريم . بلى ، شما منافع داريد ولى ما از دستتان گرفته ايم . شما از آن طرف دنيا مى خواهيد دخالت كنيد. مگر دخالت چگونه است ؟ دخـالت شـمـا ايـن اسـت كـه صـدام و مـنـافـقين را فرستاده ايد. معناى دخالت اين نيست كه ريگان خودش بيايد. شما آقايان قدر اين ملت را بدانيد و كوشش كنيد رضايت آنها را كه بـا مـا و شـمـا هـمـراهـى كـردنـد حـاصـل كـنـيـد. مـن از شـمـا كـه مشغول خدمت به اسلام و مسلمين هستيد تشكر مى كنم و اميدوارم در كارتان موفق باشيد.
تاريخ : 9/3/61
بيانات امام خمينى در جمع گروهى از كاركنان صنعت نفت
با اعتصابات شما رژيم سابق و اربابان آنان فلج گرديدند
بسم الله الرحمن الرحيم
شـمـا عـزيزانى كه امروز اينجا تشريف داريد، كسانى هستيد كه اولا مورد هدف جنايتكاران بيشتر از همه هستيد و ثانيا براى خدمت به اسلام و ميهن عزيز اسلامى موثرترين ارگان هـا هـسـتـيـد. مـن بـه شـما تبريك مى گويم كه شما جوانانى هستيد كه با كوشش شما اين انـقـلاب پـيـروز شـد و شـمـا مردان سلحشورى هستيد كه با اعتصابات شما رژيم سابق و اربـابـان آنها فلج گرديدند. مبارك باد بر شما اين پيروزى و اين قدرت . و بايد به شما بعضى از نكات را عرض كنم :
ايـنكه در اين پيروزى بزرگى كه نصيب ايران شده است و بحمدالله قدم هاى آخر را طى مـى كـنـد و دشـمـنـان اسـلام و مـيـهـن شما نفس هاى آخر را مى كشند، مى بينيد كه قدرت هاى بـزرگ بـه وحـشـت افتادند و گاهى ما را تهديد مى كنند، شما را تهديد مى كنند و گاهى منطقه را بر ضد ما و ملت ما و شما مى خواهند بسيج كنند، اين براى اين است كه آنها از اين قـدرت اسـلامى و از اين وحدتى كه در ايران پيدا شده است و انسجامى كه در تمام گروه هـاى اين ملت پيدا شده است خوف دارند. بالاتر ارگانى كه هدف جنايتكاران است ، قضيه نـفـت اسـت و قـضـيـه كارمندان و كارفرمايان نفت است . شما بايد توجه بكنيد كه حفظ اين كـشـور و حـفـظ اسـلام در ايـن ناحيه بسته به تعهد شما به اسلام و ميهن خودتان است . و جـنـايـتـكـاران و مـنـافـقـان و مـنـحرفان ، حيله اى كه دارند، در راس همه حيله ها نفوذ در بين شـمـاسـت و مـنـحـرف كـردن شماها در راس برنامه هاى آنهاست و من اميد اين را دارم كه شما هـمـانـطـور كه تاكنون در مقابل همه ايستاده ايد و كارمندان و كارفرمايان و تمام اشخاص كـه در ايـن مـحـلى كـه شـريـان حـيـات يك ملت است به كار ادامه مى دهيد، از حيله هاى اينها غافل نباشيد. بدانيد كه هر روزى كه در بين شما، حيله گران و افسون سازان و ساحران آمـدنـد و خواستند يك مطلبى ايجاد كنند، يك خلافى ايجاد كنند، بدانيد آن روز است كه مى خواهند شما را تحت سيطره دشمنان اسلام قرار بدهند و اسير آنها بكنند.
خدمتگزار ملت و اسلام باشيد تا بزرگى بكنيد بر همه دولت هاى قدرتمند
ايـنكه دولت آمريكا در اينوقت از زمان مى گويد كه ما دوستانى داريم در منطقه و منافعى داريـم ، بـايد ديد كه او چى مى گويد، دوستان آنها كى هستند و كى بودند و منافع آنها در اين منطقه چى هست و
چـى بـود و چـى خـواهد بود. آنها دوستانى دارند و دوستان ، آنقدر دوستى دارند كه علاوه بـر اينكه مزدور بى مزد هستند، مزدور مزدبده هستند. آنهائى كه منافع كشور خودشان را، سـرمايه هاى انسان هاى مظلوم را به پاى قدرتمندان مى ريزند و منافع آنها را تامين مى كنند، مراد از منافع اينطور منافع است ، منافعى كه شريان حيات آنها را در صورتى كه قـطع بشود، قطع مى كند. و دوستان آنها دوستانى هستند كه اگر آنها كنار بروند، حيات آنـهـا را هـم سـلب مـى كند. و ما به همه كشورهائى كه همسايه ما هستند، اسلامى هستند، به دولتـمـردان آنـهـا كه به خيال خودشان اسلامى هستند، تذكر مى دهيم كه مقصود آمريكا از ايـنـكـه مـا دوسـتـانـى داريـم و مـنـافـعى داريم و دنبال او و دوستان منافع خودشان را به واسطه اسلام و ايران اسلامى در خطر مى بينند، آن منافع ، همان منابع سرشار كشورهاى اسـلامـى اسـت و همان منابع زيرزمينى در كشورهاى اسلامى و مناطق مهم براى آنها هست و آن دوسـتـان شـمـاهـا هـستيد كه بعض شما هست كه براى آنها خدمت مى كنيد و در ازاء اين خدمت ، ذخاير خودتان را هم تقديم مى كنيد.
مـلت ايـران ، دولت ايـران و هـمـه ارگان هاى ايران مى خواهند شما را از اين بار ذلت كه براى شما پيش آورده اند كه منافع شما و چيزهائى كه بايد براى ملت هاى شما و براى تـعـمـيـر كـشـور شـمـا صـرف بـشـود، بـه رايـگـان مـى خـواهـنـد بـبـرند و شما را دارند اغـفـال مـى كـنـنـد و بـه خـيـال خـودشان خيال دارند كه شماها را در اين مهلكه اى كه صدام گـرفـتـار شـد، گـرفـتار كنند كه شايد بتوانند از اين گرفتارى كه به بركت اسلام بـراى آنـها پيدا شده است ، از آن نجات پيدا كنند. ملت ها مى دانند كه اسلام براى آنها از هـر چـيـز عـزيـزتـر و سودمندتر، هم براى دنياى آنهاست و هم براى آخرت آنها. دولت ها بـايـد ايـن تـنـبـه را داشته باشند، ملت ها مى دانند، ملت ها كه ساليان دراز تحت شكنجه بـودنـد، شـكـنجه هاى روحى ، شكنجه هاى جسمى ، ملت هائى كه در فقر و مسكنت غوطه مى خورند و زرهاى آنها را و طلاى سياه آنها را در حلقوم ديگران مى ريزند، ادراك مى كنند كه مـوافـقـت بـا جـمـهـورى اسـلامـى ، بـيرون كردن قدرت هاى اجنبى و سلطه هاى كفار است و بـرچـيـدن بـسـاط آنهاست . دولت ها بايد متذكر باشند و دولت ها توجه بكنند به رژيم فعلى ايران ، ببينند كه آيا آنها برايشان با وضعى كه دارند بهتر است يا اگر وضع تـغيير بكند و بشود مثل ايران ؟ توجه بكنند به اينكه ايران امروز، دولت و ملت و مجلس و تـمـام ارتـش و سـپـاه پـاسداران و همه ، يك ارگان هستند و همه پشتيبان هم هستند. دولت اگـر گـرفتارى پيدا بكند، همين ملتند كه رفع گرفتارى مى كنند. اگر در سرحدات ما جـنـگ ، جـنـگ تـحـمـيـلى پـيـدا شـد، همين ملت و همين كاركنان نفت و ساير ارگان ها هستند كه پـشـتـيبانى مى كنند. همانطورى كه سابق شيرهاى نفت را بستند و پيروز شدند، امروز هم باز مى كنند و باز كردند و پيروزند. و براى دولت اگر مشكلى پيدا بشود، همين جوانان و همين ملت ، زن و مرد، بچه و بزرگ است كه در رفع اشكالات كوشش مى كند.
شـمـا دولت هـاى خـارج از ايـران مـى بـيـنيد كه آنقدر مشكلات براى ما، ابرقدرت ها پيش آوردنـد و مـا را مـحاصره اقتصادى كردند و كمك همين ملت ، آن توطئه ها را خنثى كرد. اگر شـمـا ايـن وضـع را پـيـدا بـكـنـيـد، مـلت شـمـا بـا شـمـا مثل ملت ايران با دولت ايران باشد و تمام قدرت هاى شما جمع بشود، متمركز بشود و در مـقـابـل قـدرت هـا بـايـسـتـد و آقـائى كـنـيد نه نوكرى ، خدمتگزار ملت و اسلام باشيد تا بزرگى بكنيد
بـر هـمـه دولت هـاى قـدرتـمـنـد، آن بـهـتـر اسـت يا اينكه قطع رابطه بكنيد با ملت هاى خودتان وداع بگوئيد با اسلام و مخالفت كنيد با يك جمهورى كه اسلامى است و مى خواهد آزاد و مـسـتـقـل بـاشـد؟ و مـخـالفـت بـا ايـنـهـا بـكـنـيـد و ذليل باشيد در تحت سلطه قدرتمندان كه وقتى مطلبى پيش مى آيد كه مخالف با منافع آنهاست اعلام مى كنند كه دوستانى داريم و منافعى داريم ؟ آمريكا چه منافعى مى تواند در اينجا داشته باشد جز منابع زرخيز شما؟ و چه دوستانى مى تواند اينجا داشته باشد جز آنهائى كه به عنوان دوستى خدمتگزار هستند؟ آمريكا دوست نمى خواهد، آمريكا خدمتگزار مى خـواهـد، آمريكا خدمتگزارانى مى خواهد كه منافع ملت شان را تقديم بكنند و در عين ذلت را بـه خـودشـان بـار بـيـاورنـد تـحـمـل كـنـنـد. مـا، مـلت مـا و دولت مـا ايـسـتـاده ايـم و در مـقـابـل هـر سـلطـه جـوئى ايـسـتـاده ايم و تا آنوقت كه توان داريم مخالفت مى كنيم . و من امـيـدوارم كـه ايـن عناياتى كه خداى تبارك و تعالى با اين ملت خدمتگزار به اسلام دارد، مستدام باشد و اين خدمتى كه تمام ملت ما براى اسلام و ميهن اسلامى مى كند مستدام باشد. و اگر همچو مطلبى انشاءالله مستدام باشد، آسيب نخواهد ديد، قدرت هاى بزرگ را با تمام كيدهاى شيطانى رسوا خواهد كرد.
ما از اول انقلاب تاكنون هر چه ديديم معجزات بوده است
مـا از اول انقلاب و بعد از پيروزى تاكنون هر چه ديديم معجزات بوده است . شما ملاحظه بـفـرمـائيـد كـه در ايـن اخـتـلافـى كـه ، نـهـضـتـى كـه ايـران پـيـدا كـرد و مـقـابـل رژيـم شاهنشاهى با آنهمه يال و كوپال و با آنهمه كسانى كه قدرتمند بودند و دولت هاى قدرتمند و پشتيبانى آنها، كدام قدرت توانست يك همچو رژيم دو هزار و پانصد سـاله بـا هـمـه ابـزار جـنـگـى و آلات ، سلاح هاى مدرن ، از اين كشور بيرون كند و شكست بـدهـد؟ و كـدام قـدرت اسـت كـه امـروز در جـبـهـه هـاى جـنـگ در مـقـابـل ايـنـهـمـه تـجـهـيـزات ، پـيـروزى حـاصـل مى كند؟ و كدام قدرت بزرگ است كه در دل اينها آنطور رعب و ترس مى افكند كه فوج فوج خود را تسليم مى كنند؟ در صورتى كـه آنـهـا در پـنـاهـگـاه هـائى كـه بـا هـمـه جور تجهيزات مجهز بود زندگى مى كردند و بـرادران شـمـا و مـا بـاژ !!! 3 و امثال اينها در بيابان ، از بيابان هجوم مى كردند. آنچه آنـهـا را آنطور مرعوب كرد كه يكباره سلاح ها را زمين گذاشتند و تقديم كردند و هر كدام مـى تـوانـسـتـنـد خودشان را به شط انداختند و يا هلاك شدند يا با شنا خارج شدند و هر كدام نمى توانستند اسير شدند و تسليم شدند.
بيدار باشيد كه اگر اختلافى پيدا بشود اسارت شما عود مى كند
بـرادران مـن ! تـوجـه كـنـيـد كـه شـما چه كرديد و بايد چه ماموريت الهى را انجام بدهيد. توجه كنيد كه شما شريان هاى ابرقدرت ها و غرب و شرق را در دست داريد و دشمن هاى شـمـا هـدف اصـلى شـان شـمـا هـست كه دست شما و دست قدرتمند شما آنها را به عقب زد. و تـوجـه كـنـيـد به كيد آنها و توطئه هاى آنها كه هر روز در كار هست . كارمندان نفت و تمام كارگران اين طلاى سياه بدانند كه آنها مقصد هستند
و آنهائى كه مى خواهند اين كشور را به شكست بدهند، يكى از كارهايشان همان است كه در آنـجـا يـك ايـجاد اختلاف بكنند. بيدار باشيد كه اگر خداى نخواسته در آنجا يك اختلافى پـيـدا بـشـود، اسارت شما عود مى كند. ما و شما و همه ملت ما آن روز در تحت سلطه قدرت هـاى بـزرگ به وسيله اين رژيم فاسد بوديم ، كارفرمايان تمام جاها آنها بودند و ماها را مثل يك عمله حساب مى كردند. دست برومند شما و قدرت ايمانى شما آنها را به جاى خود نشاند و به جهنم فرستاد و شما امروز خودتان بحمدالله قدرت در دست داريد و خودتان تـمـام رشـتـه ها را در دست داريد و با همه توطئه هائى كه آنها كردند، همه را خود شماها خـنـثـى كـرديـد و هـمـيـن تـحـريم اقتصادى براى شما يك تحفه آسمانى بود كه فكرهاى متفكران ما را به راه انداخت و بحمدالله رو به خودكفائى مى روند. من ديگر كوتاه مى كنم و دعا مى كنم به شما كه خداوند تبارك و تعالى ، اين قدرت اسلامى را حفظ كند و خداوند تبارك و تعالى هشيارى شما را حفظ كند و خداوند تعالى دشمن هاى ملت ما را از بين ببرد و كـيـدهـاى آنها را خنثى كند و سعادت و سلامت و عزت و عظمت نصيب شما دوستان و ملت هاى اسلامى باشد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 11/3/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـمـع نـمـايـندگان مجلس شوراى اسلامى ، اعضاى شـورايـعـالىقـضـائى ، قـضـات شـرع و دادسـتـان هـاى دادگـاه هاى انقلاب اسلامى
هر قدمى كه انقلاب به پيش مى گذارد مسؤ وليت متعهدين به اسلام افزون مى شود
بسم الله الرحمن الرحيم
بـا تـشـكـر از آقـايـان نـمايندگان محترم مجلس و آقايان شوراى قضائى و قضات محترم اسلامى و دادستان هاى محترم كه با تشريف آوردنشان خدمتشان رسيديم و تبريك پيروزى هاى اسلام به همه آقايان و همه ملت و همه مستضعفان جهان ، چند كلمه اى راجع به تكاليف فـعـلى خـودمـان و بـعد هم چند كلمه اى راجع به اوضاعى كه الان در دنيا مى گذرد عرض كـنـم . البـتـه مـطـلبـى را كـه رئيـس مـحـترم مجلس فرمودند، من الان نمى توانم به طور شـايـسـتـه صـحـبتى در آن باب بكنم . من امروز يك كلياتى عرض مى كنم و انشاءالله در فـرصـت ديـگـر امـيـد اسـت كـه مسائل و مشكلات حل بشود. در عين حالى كه ايشان فرمودند مـشـكـلات داريـم و مـن هـم مـعـتـقدم به اينكه مشكلات فراوان داريم ، لكن چون درصدد رفع مـشـكلات هستيم ، هم مجلس محترم كه بحمدالله يك اجتماع الهى است و هم شوراى قضائى و قـضـات و دادستان هاى محترم كه تمام متعهد و خدمتگزار هستند و هم دولت و مراتب اجرائى ، الان همه درصدد رفع مشكلات هستند و اين مژده رفع مشكلات را مى دهد. تا شروع نشده است بـه رفع مشكلات و طرح هائى كه براى رفع مشكلات است ، مشكلات خيلى بزرگ نمايش پيدا مى كند، لكن بعد از اينكه تصميم گرفته شد و شروع شد به كار، اميد است كه با هـمـيـن شروع ، رو به رفع مشكلات بگذاريم و انشاءالله با سرعت اين مشكلات بر طرف بـشـود. آنـچـه من در اين جلسه محترم بايد عرض كنم اين است كه هر قدمى كه انقلاب به پـيش مى گذارد، به همان اندازه مسؤ وليت همه آقايان و همه كسانى كه در امور اين نهضت اسـلامـى ، چـه دولت و چـه ديـگـران ، دخـالت دارنـد، افـزون مـى شـود. يـك وقـت است كه اول انـقـلاب اسـت و مشكلات انقلاب در كار است و هرج و مرج هائى كه در هر انقلاب اجتناب نـاپـذيـر اسـت ، آنـجـا عذر موجه است . يك وقت هم هست كه باز مفسدين و منافقين و منحرفين دسـتـشـان بـاز اسـت و بـه كـارهـاى جـنـايـتـكـارى خـودشـان ادامـه مـى دهـنـد و جـنـگ اسـت و حـال جـنـگ اسـت ، آنـوقـت هـم يـك مـقـدارى مـعـذور هـسـتـنـد. امـا بـحـمـدالله ايـن مسائل كه خار راه آقايان است ، حل شده بايد ما حساب كنيم . هم قضيه جنگ به خواست خداى تـبـارك و تعالى در شرف حل است و هم اين منحرفين و وابستگان به قدرت ها رو به فنا هستند. از اين جهت ما، آقايانى كه در مجلس ‍ شوراى اسلامى هستند و مهمترين مقام را
دارا هـسـتـنـد و چـه شـوراى قضائى و قوه قضائيه كه از اهميت بسيار برخوردار است و هم دولت كـه مـجـرى قـوانـيـن اسـت ، قـوانـيـن اسـلام اسـت ، امـروز مسوول هستيم . يعنى از من طلبه تا شما آقايان و تا دولت و قوه قضائيه و قضات محترم و دادستان هاى محترم همه جا و ائمه جماعات و جمعات و مراجع عظام اسلام و طلاب علوم دينيه و مـتفكرانى كه متعهد به اسلام هستند، همه در اين وقت مسؤ وليت بزرگى به عهده داريم . يـعـنـى خـداى تـبارك و تعالى الان از ما عذر را كم مى پذيرد يا نمى پذيرد. الان ما نمى تـوانـيـم بـگـوئيم كه حال انقلاب است و حال انقلاب كارى از دستمان برنمى آيد، و نمى تـوانـيـم بگوئيم كه جنگ آنطور در ايران است كه دست همه را بسته است ، و نمى توانيم بـگـوئيـم كـه ايـن گروهك ها آنطور فعاليت دارند كه اذهان ما را به خودشان متوجه كرده انـد. ايـنـهـا مـسـائلى اسـت كـه يـا حـل شـده اسـت يـا نـزديـك بـه حل است . از اين جهت ما الان هم مجلس بايد قدم هاى بلندترى بردارد و لوايحى كه عرضه مـى شود يا خودش قوانين مى خواهد بگذراند، هر چه بيشتر سرعت بدهد و اسلامى بودنش صـددرصـد بـاشـد. اگـر يـك قـانون ، يك پيشنهاد، يك لايحه در آن يك نكته غير اسلامى باشد، اين در نظر اسلام و خداى تبارك و تعالى مردود است . بايد ما همه كوشش كنيم به ايـنـكـه همانطور كه جمهورى اسلامى را با كوشش اين مردم و جمعيت هاى ميليونى اسلامى ، ايـن جمهورى اسلامى را به پيروزى رساندند و همه ما مرهون زحمات و فداكارى هاى آنها هـسـتـيـم و خداوند همه را سلامت بدارد و به همه شهداى ما رحمت و سعادت نصيب كند، ما همه مـرهـون آنـهـا هـسـتـيـم و مـا آن مـقـصـدى را كـه آنـهـا داشـتـنـد مـوظـفـيـم كـه دنبال كنيم . مقصد آنها در شعارهاى آنها از اول انقلاب تا حالا و انشاءالله بعدها هم شعارها مـحـفـوظ اسـت ، مـنعكس است . آنها استقلال مى خواهند، آزادى مى خواهند و جمهورى اسلامى مى خـواهـنـد. جـمـهـورى اى كـه بـايـد اسـاسش بر احكام اسلام باشد و جمهورى اى باشد كه رسـول خـدا صـلى الله عـليـه و آله و سـلم و امـام زمـان روحـى له الفدا بپذيرد. اگر يك خدشه در احكام اسلام واقع بشود، نه پيغمبر مى پذيرد و نه امامان ما. كوشش بايد بكنيم بـه ايـنـكـه در عـيـن حـالى كـه بـايـد سـريـع قـدم هـاى بـلنـد را بـرداريـم و در عـيـن حـال ، تـمـام قـدم هـا بـايـد اسـلامـى باشد و رو به اسلام باشد و نمى توانيم اگر يك مـطـلبى را در مجلس بگذرانيم و خداى نخواسته متخلف باشد از اسلام ، نمى توانيد شما عـذر بـراى خـودتـان پـيـدا بـكنيد. و اگر يك قدم ، قضات محترم و شوراى قضائى خداى نـخـواسـتـه بـر خـلاف آنـچـه مـقـرر است بردارند، آن هم معذور نيست و مواخذ است . و اگر چـنـانـچـه ائمـه جـمـعـه و ائمـه جـمـاعـت و كـسانى كه در اين جمهورى اسلامى از روحانيون مـشـغول يك كارى هستند، اگر خداى نخواسته يك قدمى ، يك كلامى برخلاف مصالح اسلام بـردارنـد، مـعـاقـب هـسـتـنـد. هـمـه مـعـاقـب هـسـتـيـم و هـمه مسوول هستيم ، (كلكم راع و كلكم مـسئول ) ما بايد كوشش كنيم كه رو به اسلام برويم و اسلام را هر چه زودتر، قوانين اسـلام را، قـوانـيـن قـضـائى اسـلام را، قـوانـيـن سياسى اسلام را هر چه زودتر به طور شـايـسته در اين كشور پياده كنيم و مطمئن باشيد كه اگر چنانچه اراده كنيد، مى توانيد و در عين حالى كه تاكنون هر چه قوانين در آن رژيم هاى سابق بوده است ، تقريبا بسيارى از قوانين ، قوانين جزائى و سياسى اش كه همه در بسيارى از قوانين شان برخلاف مسير اسلام بوده است ، يا متصديان قضا اشخاصى بودند كه بر خلاف موازين
اسـلام مـتـصـدى قـضـا شـدنـد و در نـار هـسـتـنـد. و مـتـصـديـان هـمـه امـور كـه مـشـغـول به خدمت هستند، اگر خداى نخواسته يك خلافى در كار باشد ولو اشتباها باشد، بايد با كمال دقت ملاحظه كنند و مداقه كنند كه مبادا يك مطلبى واقع شود بر خلاف آنچه كه بايد واقع بشود. و من به همه شما و به همه آقايان دعاگو هستم و آنچه كه وظيفه من است كه يكى اش دعاگوئى است ، اميدوارم دعا كنيد كه كوتاهى نكنم .
اين عار تا قيامت بر پيشانى شما غير متعهدها متنقش است
و امـا مـسـائلى كـه امروز در منطقه و جهان واقع مى شود، البته شما همه يا اكثرا مى دانيد كـه چه دارد واقع مى شود. از امريكا تا انگلستان ، تا فرانسه ، تا آلمان تا ساير جاها بـه راه افـتـاده اند، دستپاچه شده اند و هياهو مى خواهند راه بيندازند كه در اين وقت چه مى شود. اين دستجاتى كه مى خواهند صدام را زنده كنند يا تطهير كنند، چه در بغداد بروند و غـيـر مـتـعهدين به اصطلاح مجتمع بشوند و چه نروند، مطلب از اينها گذشته است . اين مـرده ، زنـده نـخـواهد شد. اگر هم بغداد برويد، يك مرده را رئيس خودتان قرار داديد، يك جـنـايـتكار مرده را انتخاب كرده ايد. و اين عار براى شما غير متعهدها تا قيامت بر پيشانى تان متنقش است . و اگر گمان كنيد كه با رفتن بغداد و تعيين صدام به رياست ، يا يكى ديـگـرى كه مثل صدام است ، شما بتوانيد كه يك كسى كه جنايتش آنقدر زياد است كه نمى تـوانـيـم مـا بـه ذكر و قلم ، ذكر كنيم آن را، بخواهيد تطهير كنيد، او با درياهاى عالم هم تطهير نخواهد شد. و اگر بخواهيد علم كنيد او را و زنده كنيد، اين علم خوابيد و اين نعشش الان موجود است . الان يك نعشى است كه دارد حركت آخر عمرش را مى كند. شماها نمى توانيد ايـن كـار را انـجام بدهيد. بيخود خودتان را زحمت ندهيد و عرض خودتان را نبريد و براى مـاهـا هـم زحمت درست نكنيد و آنهائى كه از آن طرف درياها آمده اند اينجاها گردش مى كنند، آنـهـا هم اگر بخواهند صدام را زنده كنند، همان حرفى است كه به آنها بايد گفت و اگر حـضـرت عـيسى سلام الله عليه كه مرده ها را زنده مى كرد بيايد، اين مرده را نمى تواند زنـده كـنـد. بـراى ايـنـكـه زنـده كـردن ايـن ، بـه هدايت است . و خداى تبارك و تعالى به پيغمبر اسلام كه اشرف از حضرت عيسى سلام الله عليه است مى فرمايد: (انك لاتهدى من احببت ) حضرت عيسى مرده هاى طبيعى را زنده مى كرد، لكن مرده اى كه قلبش مرده است ، مـرده اى كـه هـسـتى اش از بين رفته است ، حيثيتش از بين رفته است و قادسيه اش به فنا مبدل شده است ، حضرت عيسى هم همچو كارى را نه مى كند و نه مى تواند. بنابراين اينها مى خواهند چه بكنند؟ اينهائى كه اجتماع مى كنند كه ، يك كنفرانس هائى ايجاد مى كنند كه كـنـفـرانـس غير متعهدها را، بلكه بتوانند در بغداد تاسيس كنند و ايجاد كنند، اولا كه معلوم نـيـسـت كـه مـوافـقـت كـنـنـد بـسـيـارى از دولت هـا، دولت هـائى كـه تـوجـه بـه مسائل دارند، دولت هائى كه مرعوب آمريكا و ديگر كشورها نيستند، دولت هائى كه توجه بـه حـيـثـيت خودشان دارند و دولت هائى كه به اسلام فكر مى كنند، اينها با شما موافقت معلوم نيست بكنند، و بخواهيد كه با عدم موافقت آنها هم ، شما باز آن مجلس را تاسيس كنيد و آن را رئيس بدانيد كه در تاريخ ننگى براى خودتان ايجاد مى كنيد كه با درياها نمى شود اين ننگ را شست . و نمى توانيد كه شما اعاده كنيد حيثيت
كسى را كه از اول نداشت ، و اگر داشت ، به باد فنا رفت ، آدمى كه ملاحظه كرديد در آن چـيزى كه نوشته بود به سران نظامى خودش ‍ در شهر خونين شهر، خرمشهر، كه آنطور سفارش كرده بود كه بزنيد، بكشيد و چه بكنيد، تا آخر گلوله ، تا آخر نفر، اين ديد كه هـمـان نـظـامـى هـاى او گـوش نـدادنـد بـه او، نـتـوانـسـتـنـد گـوش بـدهـنـد، اصـلا مـجـال قـرائت ايـن چـيـزهـا را به آنها ندادند و فوج فوج تسليم شدند. يك همچو آدمى كه دنبال اين مى گويد كه امر به عقب نشينى كرديم ، (لابد عقب نشينى تاكتيكى !!) اين آدم را نـمـى تـوانـيـد اعـاده حـيثيتش را بكنيد، حيثيت خودتان را سر اين بى حيثيت به باد ندهيد. ما نـصـيـحت هاى خودمان را، ايران نصيحت هاى خودش را به شماها مى كند كه شماها يك قدرى در خلوت بنشينيد و آمريكا و شوروى و ديگر قدرتمندان را از مغزتان شستشو كنيد و فكر كـنـيـد كه ما اگر برويم بغداد، چه جور مى توانيم بكنيم . و من اعلام يك خطرى هم براى شـمـا مـى كـنـم كـه از صـدام بـعـيـد نـمـى دانـم و آن ايـنـكـه هـمـيـن صـدامـى كـه در حال مردن است يك وقت عده اى از شما را بكشد و گردن ايران بگذارد، براى اينكه شما را وادار كـنـد كـه مـخـالفـت كـنـيـد. خـوف ايـن مـطـلب زيـاد اسـت . شـمـا از ايـن جـانـى خيال نكنيد كه هيچ كارى بر نمى آيد، اين جانى ، جنايت زياد از او مى آيد. و اين جنايت به نظر انسان نزديك است ، همانطورى كه يك جاهائى را مى زند و مى گويد ايران زده است و خـودش بـا اسـرائيـل رفـيـق و دوسـت و بـرادر اسـت و مـى گـويـد كـه اسـلحـه از اسـرائيـل مى آيد و حالا هم ابرقدرت ها و گويندگان آنها با اين مانورهاى مضحك يكى از ايـن ور مى گيرد، يكى از آن ور. يكى مى گويد كه من به اطلاع آمريكا بودم ، آمريكا مى گـويـد مـن گـفـتم آنقدر كار نكن و مجلسشان مى گويد كه چرا اين كار را كردى . مطلب را مـسـلم هـمـه شـان مـى گـيـرنـد كـه اى مـردم بـدانـيـد كـه ايـن اسـرائيـل بـه ايـران اسـلحـه فـرسـتـاده . و هـمـه ايـنـهـا و خـود اسـرائيـل هـم ايـن مـطـلب را احـراز كـرده اسـت كـه اگـر اسـرائيـل انـگشتش را به بحر محيط بزند، نجس مى شود، چون اين را احساس ‍ كرده است ، مـى خـواهـد بـا اينكه (من كمك كرده ام ) ايران را بدنام بكند، از باب اينكه مى داند كه مـوافـقـت او بـا ايران ، بدنام كردن ايران است ، خودش هم اين را احساس كرده است . براى خـدمـت بـه امـريـكـا حـيـثـيـت خـود را پـيـش نـسـل هـاى آيـنـده از بين نبريد در هر صورت اين مـسائل كه الان مى گذرد، اينها همه هست و من خوف اين را دارم كه اگر اينها مجتمع بشوند، در بغداد يا در بين راه ، چند نفر از اينها را بزنند و بكشند و گردن ايرانى ها بگذارند و يـا در مـجـلس كه مجتمع مى شوند، يك وقت خود صدام براى اينكه برود دستش را بشويد، بـيـرون بـرود و مـجـلس را منهدم كنند. درست توجه كنيد كه مبادا به دام بيفتيد، به دام اين صـدام بـيـفـتيد، كه اين مرد خطرناكى است . و اشخاصى كه آخر عمرشان را مى گذرانند، جـنـايتكارانى كه آخر عمرشان را مى گذرانند، مى گويند حالا كه من رفتم بگذاريد، همه بـروند. (اقتلونى و مالكا مرا بكشيد كه مالك هم كشته بشود. مساله اينطورى است . حالا خـودشـان بـنـشينند فكر بكنند كه آيا صدام با اين جنازه متعفن ، ارزش دارد كه شما ارزش هـائى بـه پـاى او بـريـزيـد؟ آمـريـكـا كـه مـى گـويـد مـن اسرائيل را به هيچ كس ‍
نـمـى فـروشـم ، از شـمـا آنـهـمـه ذخـايـر مـى گـيـرد و مـى گـويـد مـن اسرائيل را به شما نخواهم فروخت ، ارزش دارد اين آمريكا كه شما براى خدمت به او تمام حـيـثـيـت خـودتـان را پـيـش مـلتـتـان ، پـيـش مـلت هـاى عـالم ، پـيـش نـسـل هـاى آيـنـده از بـيـن بـبـريـد؟ مـن امـيـدوارم كـه ايـنـهـا بـيـدار بـشـونـد و تـوجه به مـسـائل بـكـنـنـد و خـودشـان را بـه هـلاكـت نـيـنـدازنـد و ما را هم به زحمت نيندازند. خداوند انشاءالله همه مسلمان ها را به وظايف اسلامى خودشان آشنا كند. ما و شما و همه ملت ايران را بـه وظـايـف اسـلامـى اسـلامـى خـودمـان آشـنـا كـنـد و تـوفـيـق عمل به اسلام و پياده كردن اسلام در همه جا به همه ما مرحمت فرمايد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
بسمه تعالى
در پى پيروزى عظيم رزمندگان پرتوان اسلام و آزادى خرمشهر، شهرهاى لاله هاى خونين ، مـردم عزيز و مهربان و ايثارگر كشورمان و علماى اعلام و ائمه محترم جمعه و جماعات در شـهـرسـتـان هاى مختلف با تلگرام هاى بسيار آمادگى خود را جهت بازسازى مناطق ويران شـده اعـلام و مراتب ايثار و فداكارى خويش را در اين امر مهم و انسانى ابلاغ كردند و به راسـتـى ايـن حـضـور دائمـى و خـسـتـگـى نـاپـذيـر در صـحـنـه و آمادگى و فداكارى هاى خـالصـانـه مردم دلير ما براى هر مسلمانى غرورانگيز و براى جهانيان اعجاب آميز است و مـى تـوان گـفـت ايـن هـم يكى از الطاف الهى و بركات جنگ است كه اينچنين مردم را به هم نزديك و مهربان نموده و در غم و شادى يكديگر شريك ساخته است . من در برابر اينهمه ايـثـار و از خـودگذشتگى و خلوص ، از تشكر و قدردانى عاجز و ناتوانم و خداى بزرگ اسـت كـه بـا رحـمـت واسـعـه خود مى تواند پاداش شما را داده و قدردانى كند (شكرالله مـسـاعـيـكـم الجـمـيـله .) مـطـلبـى كـه لازم به تذكر است اينكه به خاطر تسريع در كار انـشـاءالله تـعـالى ، حـضـرات و اقشار محترمى كه آمادگى خود را براى بازسازى اعلام داشـتـه انـد، مـتـوجه باشند كه هماهنگى خود را با شورايعالى بازسازى مناطق جنگى كه تحت نظر دولت جمهورى اسلامى فعاليت مى كنند حفظ نموده و كمك هاى خود را چه از نظر مـالى و چـه از نـظـر مـصالح و نيروى انسانى با راهنمائى هاى شوراى مزبور به انجام رسانند تا به خواست خداى تعالى هر چه بهتر و سريعتر به هدف مقدس خود رسيده و از هـدر رفـتـن نـيـروهـا و نـاهماهنگى ها جلوگيرى نمايند. در خاتمه از اينكه نمى توانم به يـكـايـك نـامـه هـاى شـمـا بـزرگـواران جـواب دهـم معذرت خواسته ، موفقيت همه عزيزان و نـابـودى هـر چـه زودتـر دشـمـنـان اسـلام و انـسـانـيـت را از خـداى متعال مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 13/3/61
بـــيـــانـــات امـــام خـمـيـنـى در جـمـع گـروهـى از خـانـواده هاى شهدا و فرماندهان سپاه پاسدارانانقلاب اسلامى
يكى از احكامى كه مورد توجه خداست وحدت و انسجام همه است
بسم الله الرحمن الرحيم
هـمـانـطـورى كـه اين برادرها، برادرهاى بسيار عزيز مايلند كه با من ملاقات كنند، من هم مـايـلم كـه چـهـره هـاى عـزيـز و نـورانـى آنـهـا را بـبـيـنـم . خـوب ، لكـن مـسـائل ، بـعـضـى اش مـهـم اسـت و بـه واسـطـه مـهـم بـودن آن مـسـائل ، يـك مـسـائل ديـگـرى بايد يك قدرى تعويق بيفتد و بحمدالله امروز و در اين 15 خرداد كه نزديكش هستيم ، وضع ايران به طور عموم ، وضع قواى مسلح به طور خصوص بـسـيـار فـرق دارد بـا خـرداد سـال قـبـل و بـحـمـدالله انـسـجـامـى كـه الان حـاصـل شـده اسـت بـيـن تمام قواى مسلح كه كوشش مى شد كه اينها با هم نباشند و نقشه آمـريـكـائى بـود كـه ايـن اشـخـاصـى كـه مـى تـوانـنـد فـعـال بـاشـنـد، مـقـابـل هـم قـرار داده بـشـونـد، آن مـدفون شد و خنثى و آنطورى كه من ، اشـخـاصـى كـه رفـت و آمـد مـى كـنـنـد از روحـانـيـون ، ديـگـران بـراى مـن نـقـل مى كنند، اعجاب دارم از اين برادرى كه همه گروه ها با هم دارند كه گاهى گفته مى شـود كـه وقتى كه انسان وارد مى شود آنجا و نمى شناسد، اصلا نمى تواند تميز بدهد كـه كـدام ارتـشـى انـد، كـدام سـپاهى اند، كدام بسيجى اند. اينطور با هم مربوط و با هم هستند. و همين معناست كه خداى تبارك و تعالى شماها را و همه ما را مورد عنايت قرار داده است و هـمـيـن نـصـرت الهـى اسـت ، نـصـرت الهـى كـه انسان توجه به احكامش داشته باشد و عمل بكند به احكامش . اين نصرت الهى است و يكى از احكامى كه مورد توجه است اين وحدت و انـسـجـام هـمـه اسـت . و خـصـوصـا قـوائى كـه در فعاليت نظامى هستند، اينها اگر خداى نخواسته يك وقتى يك اختلافى در خودشان بروز كند همان روز است كه آمريكا به مقاصد خودش نزديك مى شود.
روزى كـه حـيـثـيـت اسـلام در مـيـان اسـت بـايـد تـمـام اميال خويش را فداى ميل اسلام كنيم
و لهـذا فـرضـا كـه شـما ملاحظه كنيد كه ، يا آنها ملاحظه كنند كه بعضى ها مخالف مثلا مـيـل شـان يـا مـوافـق چـه عـمـل مـى كـنـنـد، امـروز نـبـايـد انـسـان اميال خودش را به نظر بگيرد. يك روزى كه گرفتارى اسلام و حيثيت اسلام در ميان است و مـى بـيـنـيـد كـه هـمـه قـدرتـمـنـدهـا و هـمـه تـبـليـغـات بـر ضـد هـمـه هـسـت و از اول هـم بـر ضـد هـمـه و خـصـوص پـاسـدار عـزيـز بـوده اسـت ، بـايـد انـسـان تـمـام امـيـال خودش را فداى ميل اسلام ، بكند حكم و احكام اسلام بكند. همانطور كه شما و همه اين رزمندگان ما واقعا يك
چـهـره هائى هستند كه انسان از خودش خجالت مى كشد كه با آنها مواجه بشود. كسانى كه جـان خـودشـان را كـه سـرمايه همه چيز است ديگر براى انسان ، اين را فدا دارند مى كنند بـراى اسلام و ماها اين توفيق را نداريم ، نمى توانيم ، منتها دعا مى كنيم به شما. وقتى بنا شد كه شما يك همچو تحفه اى را داريد به اسلام تقديم مى كنيد، آنوقت اگر فرض كـن يـك چـيـزى مـخـالف مـيـل تـان شـد، بـايـد بـا آن مـخـالف مـيل ، با ميل خودتان يك قدرى مبارزه كنيد. اين مبارزه باطنى است كه لازم است انسان داشته باشد هميشه و هميشه مواظب باشد.
شـيـطـان خرده كارى خيلى دارد، چيزهاى مخفى ، چيزهائى كه انسان نمى تواند ادراك كند و بعد ادراك مى كند زياد دارد و وسوسه هاى زياد دارد. بايد در مقابلش ايستاد و در مقابلش از هـواهـاى ادراك مـى كـنـد زياد دارد و وسوسه هاى زياد دارد. بايد در مقابلش ايستاد و در مـقـابـلش از هـواهـاى نـفـسـانـى جلوگيرى كرد. و اين وحدت و انسجامى كه الان بين شما و سـاير برادرانتان در ارتش و بسيج و ساير جاها هست ، اين را حفظ كنيد و همين طور عشاير را كه يك قوه اى هستند و علاقمند هستند بحمدالله .

next page

fehrest page

back page