صحيفه نور جلد ۱۶

امام خميني رحمه الله عليه

- ۸ -


به برادران ارتش و پاسدار و ژاندارمرى و شهربانى و بسيج و گروه هاى مسلح مردمى توصيه مى كنم خود را چنانچه قرآن كريم امر فرموده با هم برادر بدانيد و در جبهه ها و در پشت جبهه ها چون برادران هم خط و همفكر و همصدا باشيد كه در اين صورت مى توانيد از نـيـروهـاى مـعـنـوى و غـيـبـى الهـى بـرخـوردار بـاشـيـد و بـر تمام مشكلات غلبه كنيد. انشاءالله تعالى موفق و پيروز باشيد. خداوند يار و نگهدار شما.
3 !!! از امـور مهمى كه بايد تمام نيروهاى مسلح از آن پيروى كنند و اغماض از آن به هيچ وجـه نـمـى توان كرد و باز هم تذكر داده ام آن است كه هيچ يك از افراد نيروهاى مسلح چه رده هـاى بالا يا پائين در حزب و گروهى با هر اسم و عنوان نبايد وارد شوند، هر چند آن حـزب و گـروه صـددرصـد اسلامى و به جمهورى اسلامى وفادار باشند. و هر كس در يك حزب و گروه وارد شد بايد از ارتش و سپاه و ساير قواى انتظامى و نظامى و قواى مسلح خـارج شـود. و فرماندهان و مسوولان موظف هستند كه هر كس در يكى از احزاب يا گروه هاى سـيـاسى يا دينى وارد شد به او تذكر دهند كه از حزب و يا گروه ها و يا سازمان خارج شـود و اگر تخلف كرد او را از ارتش يا ديگر قواى مسلح اخراج كنند و همه افراد موظفند چـنـيـن اشـخاصى را به فرماندهان معرفى نمايند. و بايد توجه داشته باشند كه ورود قـواى مـسـلح در احـزاب و گـروه هـا و سـازمـان هـا پـايـه قـواى مـسـلح را متزلزل خواهد كرد و غفلت از اين امر موجب پيگرد خواهد بود.
4 !!! هـمـه مى دانيم كه ارتش و ساير قواى مسلح از پشتيبانى بى دريغ ملت در سراسر كـشور آنچنان برخوردارند كه در طول تاريخ بى نظير يا بسيار كم نظير است . گمان ندارم كسى بتواند ادعا كند كه ملتى جز ملت عظيم الشان ايران از كوچك و بزرگ و زن و مرد سراسر كشور اينگونه پشتيبان قواى مسلح خود باشند و ايثارگر و داوطلب به جبهه هـاى جـنـگ بـراى فداكارى و شهادت سبقت گيرند و گمان ندارم هيچ معيارى جز عقيدت به مـكـتـب و ايـثـار در راه خـدا و هـدف مـعـنـوى قـادر بـه حـل ايـن مـعـما باشد. اينجانب به ارتش عزيز و ساير عزيزان نصيحت مى كنم كه قدر اين نعمت الهى را بدانيد و با تمام قوا بكوشيد كه اين حضور عمومى ملت را در صحنه و اين پشتيبانى بزرگ را حفظ نمائيد، و راه آن استقامت و پايدارى در راه هدف و فداكارى براى اسلام عزيز و ايران و جمهورى اسلامى است . مادام كه شماها در حفاظت ميهن خودتان و اسلام و جمهورى اسلامى با اتحاد و انسجام كامل در صحنه باشيد، از توطئه هاى دشمنان اسلام بـراى بـرانـدازى جـمـهـورى اسـلامـى نـهـراسـيـد و چـون سـدى آهـنـيـن در مـقـابـل آنـان بايستيد و با سرافرازى بر مهاجمين تبهكار بتازيد و آنان را در هم كوبيد. مـلت بـزرگ يـكـدل و يـكـجـهـت پـشـتـيـبـان شماست و دست عنايت حق تعالى و پرتو قدرت لايزال او بر سر
شـمـاسـت . پـيـروز بـاشـيـد و بـا قـدرت بـه پيش برويد و دشمنان خدا را از كشور خود برانيد و دست تباهكاران داخل و خارج را قطع كنيد و از خداوند قادر استعانت نمائيد.
5 !!! مـلت ايـثـارگـر ايـران عـزيـزان بـسـيـارى در جـبـهـه ها و پشت جبهه ها از دست داده و تـحمل رنج ها و سختى بسيارى نموده و از دشمنان قسم خورده و دوست نمايانى خيانتكار و تـبـه روزگـار، دغـلبـازى هـاى زيـادى ديـده انـد لكـن در مـقـابـل در پـيـشـگـاه خداوند متعال سرافراز و روسفيد و در جهان نمونه و الگو و در نزد نـسـل آيـنـده مـاجـور و سـربـلنـد است . از خداوند تعالى براى ملت سعادت ابدى و براى رزمـنـدگـان در جـبـهـه هـا و پـشت جبهه ها استقامت و پايدارى و براى شهداى بزرگوار از اول نـهـضـت تـاكـنـون و پـس از ايـن رحمت و مغفرت و براى آسيب ديدگان عافيت و سلامت و براى بازماندگان و ستمديدگان صبر و شهامت و براى ارتش و ديگر قواى مسلح شجاعت و اخـلاص و مـروت و بـراى جـمـهورى اسلامى بقا و براى گردانندگان آن حسن تدبير و سـيـاسـت و بـراى مـخـالفـان جاهل و بى غرض آن بيدارى و انصاف و براى غرضمندان و دشمنان آن خذلان و ذلت و براى مسلمانان جهان همبستگى و وحدت و براى كشورهاى اسلامى استقلال و عظمت و براى سران آنها خروج از قيد خودخواهى و سرپيچى از تبعيت بيگانگان و براى همگان شناخت اسلام عزيز و عظمت و قدرت آن را خواستارم .
بـار الهـا! ارتـشـيـان و ساير رزمندگان اسلام را بر كفر جهانى هر چند فزونتر پيروز فـرما و توفيق خدمت و اخلاص به همه ما عنايت فرما. سلام بر ارتشيان محترم و درود بر سپاهيان و ديگر قواى مسلح .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 8/2/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در جـمـع مسؤ ولان و نويسندگان دايره انتشارات سپاه پاسدارانانقلاب اسلامى
شهدا را قلم ها مى سازند و قلم ها هستند كه شهيد پرورند
بسم الله الرحمن الرحيم
ابـتـدا بـايد از شما آقايان و سپاه پاسداران تشكر كنم كه به حسب غالب افراد، متعهد و بـراى اسـلام و جـمـهورى اسلامى خدمت مى كنند. خداوند آنان را تقويت و شهداى آنان را با شهداى صدر اسلام محشور كند و بازماندگان آنان كه همه هستند را تاييد كند تا جمهورى اسـلامـى كـه هـمـه قـدرت هـا بـر عـليـه آن قـد عـلم كـرده انـد را بـه منزل برساند.
اهـمـيـت انـتـشارات ، مثل اهميت خون هائى است كه در جبهه ها ريخته مى شود. و (مداد العلماء افـضـل مـن دمـاء الشـهـدا دمـاء شهدا) اگر چه بسيار ارزشمند و سازنده است ، لكن قلم ها بـيـشـتـر مـى تـوانند سازنده باشند و اصولا شهدا را قلم ها مى سازند و قلم ها هستند كه شـهـيـد پـرورنـد. از ايـن روسـت كـه شما بايد به ارزش كار خود توجه داشته باشيد و بـدانيد هر عملى كه ارزشش بيشتر باشد، مسووليتش ‍ سنگين تر است . شما كه در گروه فرهنگى سپاه هستيد، بايد كارى كنيد كه نشريات شما مفيد باشد. انتشارات رژيم سابق ، عـامـلى قـوى درجـهـت بـه فـسـاد و تـبـاهـى كـشـانـدن نـسـل جـوان دخـتـر و پـسـر بـود كـه شـما بايد آن را جبران كنيد و بايد در نشريات سپاه فـصـلى را به نصيحت خود پاسداران اختصاص دهيد تا كار شما، هم نسبت به افراد سپاه پاسداران سازنده باشد و هم تبليغات براى ديگران .
مـا كـه خـواهـيـم روى پـاى خودمان بايستيم بايد مردم را به استقامت و حضور در صحنه دعوت كنيم
امـروز كـه اكـثـر راديـوهـاى بـيـگانه و منشورات خارجى با جديت تمام كوشش مى كنند تا خـبـرهـاى خـوب مـا را بد جلوه دهند، ما بايد تبليغات خود را گسترش دهيم و به زبان هاى ديگر از قبيل عربى و انگليسى مسائل خود را به ساير نقاط دنيا برسانيم . اين خدمتى را كـه شـمـا در ايـن زمـان مـى كـنـيـد مـى تـوانـم بگويم ارزنده تر است از خدمت هائى كه در طول تاريخ براى اسلام شده است ، چون كسانى كه در سابق بودند، همچو دشمنانى كه ما داريم ، نداشتند. افراد آن زمان فقط با روم و ايران سر و كار داشتند و اينك سر و كار مـا بـا هـمه دنياست . امروز از آن طرف درياها در اينجا دخالت مى كنند، قصد دارند در امور هـمـه كـشـورهـا دخالت كنند و ما كه مى خواهيم روى پاى خودمان بايستيم بايد مردم را به استقامت و حضور
در صـحـنه دعوت نمائيم . شما، جوانان را به خير و صلاح دعوت كنيد و چنانچه اشكالى ديـديـد جـلوگـيـرى كـنـيـد كـه بـه جاى ديگر سرايت نكند. چه بسا اشخاصى باشند كه بخواهند در بين شما وارد شوند و كارهاى خلافى انجام دهند. آنچه در كارهاى تبليغ خيلى مـهـم است و كرارا تذكر داده ام اينكه بايد افرادى را كه با آنها آشنا هستيد در اين امر مهم وارد كـنـيـد و هـمـانـطـور كـه گـفـتـيـد حـوزه عـلمـيـه نـظـارت نـمـايـد تـا دچـار مشكل و اشتباه نشويد. من هم به همه شما دعا مى كنم و از خداوند مى خواهم همه شما را موفق و مـحـفـوظ فـرمـايـد و ايـن جمهورى اسلامى و ملت را كه براى خدا قيام كرده است به پيش بـبـرد تـا بـه زمـان ظـهـور حـضـرت ولى عـصـر سـلام الله عـليـه متصل گردد.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 11/2/61
بـــيـــانـــات امـــام خـــمـــيـــنـــى در ديــدار بـا وزيـر كار و امور اجتماعى و گروهى از كارگرانكارخانجات مختلف
يـك (روز) شـمـا كارگرها به يك (عمر) سرمايه دارها و كارفرماها و كذا و كذاها ارزش دارد
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن ايـن روز مـبـارك كـارگـر را بـر شـمـا و هـمـه كـارگـرانـى كـه در طول تاريخ رفته اند و خواهند آمد، تبريك عرض مى كنم . مبارك باد بر شما قشر عزيز عـامـل ارزش هـاى بزرگ انسانى ، و مبارك باد بر شما و بر همه ملت ما اين روز مبارك كه بـحـمدالله امروز كشور ما طورى است كه روز كارگر، روز همه است و روز ارتش روز همه اسـت و روز زن ، روز هـمـه اسـت و هـمـه با هم منسجمند و يك واحد الهى را متحقق كرده اند. آن وحـدتـى را كـه خـداى تـبـارك و تعالى امر فرموده اند، بحمدالله در قشرهاى ملت مسلمان ايـران مـتـحـقـق شـده است و اگر يك اقليت ناچيزى هم باشد، در اين اكثريت مستهلك است . من نمى دانم كه راجع به كار و كارگر از چه بعدى با شما سخن بگويم ، همه ابعادش كه در ذهـن مـن اسـت يـا بـيـشـتـرش در ذهـن من است ، نمى توانم در يك جلسه محدود عرض كنم ، نـاچـارم كـه بـعضى از ابعادش را در اينجا خدمت شما عزيزان عرض كنم و مطالبى را كه عـرض مى كنم ، شما به وجدان خودتان عرضه كنيد و اگر پذيرفتيد، من متشكر مى شوم و مـن مـى خـواهم كه با وجدان پاك خودتان ارزيابى كنيد و بدانيد كه شما چه وضعى در كشورتان داريد و كارگران چه وضعى در كشوهاى ديگر دارند.
مـن يـك جهت نازل كارگرى را ابتدائا عرضه مى كنم و آن اين است كه شما توجه كنيد به گروه كارگران ، اعم از شما كارگرانى كه در كارخانه ها و در صنعت ها هستيد و زحمت مى كـشـيـد و آن گـروه هـائى كـه در مـزارع زحـمـت مـى كـشـنـد و بـالاخـره گـروه فعال زحمتكش كه امروز روز شماست و البته روز همه است . شما يك توجهى به اين مطلب بـكـنـيـد كه اين گروه هاى كارگر نشاط خودشان و جهات همان ماديت را، شما ملاحظه كنيد، بـبـيـنـيـد كـه ايـن گروه كارگر از سلامت بدن و از سلامت روح بيشتر برخوردارند يا آن گـروه هـائى كـه به اصطلاح كارفرما هستند؟ و آن سرمايه دارهائى كه كار نمى كنند و كنار نشسته اند و با بيكارى عمر خودشان را مى گذرانند؟ شما به وجدان خودتان رجوع كـنـيـد، اگر يك همچو مجلسى كه الان نمونه اى از كارگر است كه بحمدالله امروز اينجا تـشـريـف آورده انـد، اگـر ايـن مـجـلس در كنارش يك مجلس ديگرى بود از سرمايه دارها و بـيـكـارها و آنهائى كه نشسته اند خانه و مى خورند و مى خوابند، اگر يك كسى از خارج بيايد و چهره هاى شما را ببيند، بازوان شما را ببيند،
سـيـنـه هـاى فـراخ شما را ببيند، بشاشت چهره هاى شما را ببيند و آهنگ صوت هاى شما را بـشنود و بعد نظر بكند به آن مجلسى كه آن عده كارفرما و سرمايه دار و بيكار و هرزه گرد نشسته اند، مى بيند كه اينها يك جوان هاى سالم ، سرنشاط و آنها يا چرت مى زنند و يا خميازه مى كشند و يا از درددل و پهلو و سر خودشان مى نالند. و اين ، براى اين است كـه كـسـانى كه كارگر نيستند به آن معناى عامش ، اينها اينطور نيست كه شما گمان كنيد يـك روزگـار خـوشـى دارند، شما توجه به اين معنا شايد بسياريتان نداشته باشيد كه روزگـار تـلخـى كـه بـر سـرمـاى دارهـا و كـارفـرمـاهـا و داراى كـذا و كـذاهـا، خـان هـا و فئودال ها و امثال اينها مى گذرد، آن روزهاى سخت چقدر براى آنها ناگوارى دارد و يك روز شما به يك عمر آنها ارزش دارد. آنها براى خاطر بيكارى و پرخورى و خواب و هرزه روى پناه مى برند به ترياك ، افيون ، منقل و يا هروئين و يا مراكز فحشا، براى اينكه نمى تـوانـنـد تـحـمـل آن چـيـزهـائى كه در نفسشان مى گذرد و آن ناراحتى هائى كه دارند نمى تـوانـنـد بـكـنـنـد و مـن آنـقـدرى كـه اطـلاع دارم و در جـوانـى ديـدم ، اكـثـر ايـن خـان هـا و فئودال ها به وافور پناه برده بودند، آنهائى كه تدين شان ديگر خيلى نيست ، آنها به مـشـروبـات و بـه هـروئيـن و بـه امـثـال ايـن چـيـزهـا يـا بـه مـراكـز فـحـشـا و دنـبـال مـراكـز فـحـشـا، آنـطـور زحـمت هائى كه دارد و آنطور مرض هائى كه هست و آنطور گرفتارى هائى كه هست ، شما كارگرها بحمدالله نديديد و اميد است كه نبينيد. شما قدر ايـن كـارگـرى را بـدانـيـد كـه ايـن كارگرى ، هم مزاج شما را سالم نگه مى دارد و اگر چـنـانـچـه انـسـان بـيـكـار بـيـفـتـد، آن فـعـاليـت هـائى كـه در بـدنـش و در سـلول هـاى بـدنـش بـايد بشود، آنها هم از كار مى افتند و كسانى كه فعاليت دارند، به اندازه اى كه فعاليت دارند، آنها هم به كار مى افتند و جبران مى كنند نقيصه ها را و شما مى بينيد كه در يك گروه زياد از كارگرها يكى دو نفر بشود پيدا بكنيد كه اينها مريض بـاشـنـد و افـسـرده بـاشـنـد و ايـنـهـا هـمـه الحـمـدلله سـرحـالنـد و خـيـال مى كنند كه آنها آسوده اند، اين ، خيالى است كه آنها مى كنند، در صورتى كه آنها، آن طـبـقـه بـه اصـطلاح خودشان بالا و به حسب واقع پائين ، آنها اينقدر افسردگى ها و گرفتارى ها را دارند كه به حساب نمى آيد.
ايـن يـك مـسـاله اى اسـت كه بايد شما خودتان بعد فكرش را بكنيد و مطالعه كنيد در بين خـودتـان ، جوان هاى خودتان را مقايسه كنيد با آنهائى كه بيكار مى گذرانند و به هرزه درى و بـه هـرزه گـرى عـمـر خـودشـان را مـى گـذرانند و آن ارزشى كه شما داريد، شما بـرادران داريـد و آن ارزشـى كـه اسـلام بـه شما داده است ، از پيغمبر اكرم شنيده ايد كه نقل شده است كه كف دست يك كارگر را، يعنى همان محلى كه كار درش تاثير كرده و پنبه بـسـتـه ، آنـجـا را بـوسـيـد و ايـن ، يـك نـشـان ارزش اسـت بـراى كـارگـر در طـول تـاريـخ . پـيـغـمـبـر اسـلام كـه اوليـن فـرد انـسـان هـاسـت و بـزرگـتـريـن انـسـان كـامـل اسـت ، نـسـبـت بـه كـارگـر ايـنطور تواضع بكند و كف دست او را كه علامت كار است بـبـوسـد، ايـن نـكته دارد كه كف دست را بوسيده ، نه پشت دست را. كف دست آثار كار درش هـسـت ، مى خواهد ارزش كار را به عالميان اعلام كند، به مسلمين اعلام كند كه ارزش كار اين اسـت كـه آنـجـائى كـه كارگر كه كار كرده است ، در اثر كار يك نشانه اى پيدا كرده من آنجا را مى بوسم كه ملت هاى اسلامى و بشر ارزش اين كارگر را بداند.
امروز شما كارگرها با كار خودتان يك كشور را نجات مى دهيد از وابستگى
و مـن امروز عرض مى كنم كه كارگر امروز، با كارگر آنوقت بسيار فرق دارد. آنوقت در آن مـحـيـطـى كـه رسـول خـدا صـلى الله عـليه و آله و سلم زندگى مى فرمودند و ساير جـاهـائى كـه مـردم ديـگـر هـم زندگى مى كردند، خصوصا حجاز كه پيغمبر اكرم تشريف داشتند، آنجا روابط با ساير كشورها يا هيچ نبود، يا اگر بود بسيار كم و اگر چنانچه كمبودى براى يك شهر پيدا مى شد، آن كمبود از شهرهاى ديگر بايد جبران بشود، احتياج به همان ، هم كشورى هاى خودشان داشتند و رفع نقيصه را اگر يك وقتى نمى توانست در خود يك شهرى بكند، از يك شهر ديگرى انجام اين كار را مى دادند. اين وابستگى هائى كه امروز در دنيا هست و اين زندگى كه محيط دنيا را و وضع دنيا را با سابق جدا كرده است و ايـنـطـور روابـط زيـادى كـه امـروز وقـتـى شـمـا ايـنـجـا يـك صـحـبـت بـكـنـيـد، قـبـل از ايـنـكـه بـه فـرض كنيد كه بيرون اينجا برسد، آمريكا هم از آن مطلع مى شود و وابـسـتـگـى هـائى كه دنيا به هم دارد و وابستگى هائى كه كشورها به كشورهاى بزرگ سـرمـايـه دارى يـا كـمـونـيـسـتـى دارد، آنـوقـت در زمـان رسـول خـدا نـبوده است . ارزش كار در آنوقت همين مقدار بوده است كه خود كار شريف است و خود كار براى انسان و روحيات انسان مفيد است و كار، اثرش هم علاوه بر اينكه براى خود انـسـان و مـزاج انـسـان مـفيد است و در روح انسان هم تاثير دارد براى يك شهرى هم فايده دارد، امـا ديـگـر مـطرح نبود كه اگر كار نكنم وابسته به امريكا مى شوم يا وابسته به شـوروى ، ايـن مـساله آنوقت مطرح نبود. امروز ارزش كار شما به همان اندازه است كه دنيا پـيـشـرفـت كـرده ، هـمـان مـعـنـائى كه در دنيا، پيشرفت هائى كه در دنيا شده است و اگر كـارگر به آنطورى كه بايد كار كند، كار نكند، وابستگى هائى كه در يك كشورى ، در يـك مـحـيـطـى مـى شـود غير از آن وابستگى هائى است كه در سنين سابق ، در قرون سابق بـوده ، در زمـان رسـول الله بـوده اسـت . امـروز شـمـا بـا كار خودتان مى توانيد كه يك ارزشـى ايجاد كنيد كه اصلش آنوقت مطرح نبوده است . با كار خودتان مى توانيد كه اين وابستگى هائى كه در طول تاريخ ، از آنوقتى كه شرق و غرب به اينجا راه پيدا كردند و در طـول سـلطـنـت مـنـحوس پهلوى پيدا كرده اين كشور كه مى دانيد همه چيزهايش وابسته شـده اسـت و هـمـه افـرادش را ايـنـهـا وابـسته كرده بودند و همه گروه ها را وابسته كرده بـودنـد، امروز اگر شما كار بكنيد و فعال در كار كردن باشيد، ارزش اين است كه علاوه بـر آن ارزش هـاى معنوى و مادى كه براى شخص خود شما دارد، علاوه بر اين يك كشور را شما نجات مى دهيد از وابستگى . ما تا كى بايد وابسته به امريكا، وابسته به شوروى بـاشـيم ؟ بالاخره بايد يك عمل داشته باشد. ما بايد ادراك اين معنا را بكنيم كه ما كه در هـر جـا كار مى كنيم ، در امر كشاورزى كار مى كنيم ، در امر صنعت و در كارخانه ها كار مى كـنـيـم ، بـايـد خـودمـان بـه خـودمـان تـلقـيـن كـنـيـم كـه مـا مـسـتـقـليـم و مـا بـايـد مـسـتـقل باشيم و ما نبايد دستمان را به ديگرى دراز كنيم براى امورى كه كشورمان محتاج است . ارزش كار شما امروز ارزش يك امرى است كه نمى شود مقايسه اش كرد با زمان هاى سـابـق . رسـول الله در آن محيط، ممكن است كه توجه ، لابد توجه به همه محيطها داشته اسـت ، در آن مـحـيـط دسـت كـارگـر را آنـطـور كـه نـقـل مـى كـنـنـد، كـف دسـت كـارگـر و محل كار را بوسيده تا ارزش كار را در تاريخ عرضه كنند
و مـا مـفـتخريم و شما و همه مفتخرند به اينكه يك همچو نشانى پيغمبر اكرم به شما داده ، يـا در بـعـضـى روايـات فـرمـوده انـد كـه قـطـره عـرقـى كـه از بـدن كـارگـر مـى آيـد مـثـل قطره خونى است كه از شهداى در راه خدا مى آيد. چقدر اين ارزش دارد. آنهائى كه الان در جـبـهه ها جنگ مى كنند و در جبهه بحمدالله پيروزمندانه جنگ مى كنند و اخيرا هم پيروزى بـزرگى به دست آوردند و اميد است پيروزى نهائى را به دست بياورند انشاءالله ، اين چقدر ارزش دارد، عرق شما هم كه در كارخانه ها مى ريزد، همان ارزش را دارد، براى اينكه شـمـا هـم بـراى احـيـاء يـك كـشـور، بـراى وابـسـتـه نـبـودن يـك كـشور به خارج ، براى اسـتـقلال كشور اسلامى زحمت مى كشيد، آنها هم براى دفاع از يك كشور اسلامى ، دفاع از اسـلام زحـمـت مـى كـشـنـد. آنـهـا كـارگـرنـد مـثـل شـمـا و شـمـا مـجـاهـديـد مثل آنها و اين يك نعمت بزرگى است كه نصيب كارگرها در قشر وسيع و شما عزيزان كه در كارخانه ها و در مواردى كه صنعت در آنجا حكمفرماست ، كار مى كنيد. و بايد توجه كنيد كـه نـگـذاشـتـنـد شـمـا، آن اشـخـاصـى كـه خـائن بـودند به اين كشور، آن اشخاصى كه وابـسـتـگـى داشـتـنـد بـه كـشـورهـاى ابـرقـدرت ، آنـها كوشش كردند كه شما نتوانيد آن چـيـزهـائى كـه كـشـورتـان احـتـيـاج دارد، بـسـازيـد. اگـر نـبـود در طول تاريخ ، در اين سده هاى آخرى كه خارجى هاى به اينجا راه پيدا كردند، و نبود خيانت هـائى كـه حـكـومت هاى ما بر ما كردند، شما هم امروز، الان از همان صنعت هاى پيشرفته مى تـوانـسـتيد تحقق بدهيد و امروز هم بايد در اين فكر باشيد. تا در اين فكر نباشيد، نمى تـوانـيـد كـشور خودتان را و نسل هاى آينده را نجات بدهيد. بايد به اين فكر باشيد كه خودتان قادر بر اين هستيد كه آن چيزهائى كه در خارج درست مى كنند و شما احتياج به آن داريد و كشور شما احتياج به آن دارد، خودتان درست كنيد.
دو بـلوك سـرمـايـه دارى و كـمـونـيـسـتـى كـارگـر را ابزار قرار داده اند براى منافع خودشان
و مـن يـك نـكـتـه ديـگـرى هـم بـه شـمـا عـرض مـى كـنـم كه توجه كنيد كه اينهائى كه از كـارگـرهـا پـشـتـيـبـانى مى خواهند بكنند و آنهائى كه مى خواهند كشور را به سوى غرب بـكـشند به اسم شرق و خود كشورهاى كمونيستى و سرمايه دارى ، اين دو بلوك سرمايه دارى و كمونيستى ، نسبت به كارگر چه جور هستند و اسلام نسبت به كارگر چه جور است . اول شـخـص اسلام را من عرض كردم ، اول شخص اسلام ، مصدع اسلام بود و شارع اسلام از قـبـل خـداى تـبارك و تعالى ، رفتار او با كارگر، آن بود كه عرض كردم كه كف دست كارگر را با تواضع بوسيد و اين نشان كارگرى را بوسيد و براى كارگران افتخار ايـجـاد كـرد. ارزش انـسـانـى را تـوجـه داشـت كـه كـارگـر، كـارگـر آن روز اسـتـقـلال داشـت و هـر چـه كـاركـرد بـراى خـودش بـود و اسـتـقـلال داشت و ارزش داشت و آن ارزش را، محل ارزش را بوسيد پيغمبر اكرم و اعلام كرد ارزش كـارگـر را و دوم شـخص اسلام على ابن ابيطالب سلام الله عليه ايشان خودش يك كـارگـر بـوده يـعنى قنات حفر مى كرده ، مى رفته است قنات مى كنده است آب بيرون مى آورده ، لكـن بـراى خـودش نـه ، بعد از آنكه بيرون مى آمده وقف مى كرده براى مستمندان ، بـراى آنـهـا. يـك نـفـر كارگر بوده است كه براى اعاشه خودش هم كار مى كرده و در عين حالى كه آنطور قنات ها را (چندين قنات
از ايـشـان هـسـت ) كـنـده بـا دسـت خـودش و هـمـان روز (بـه حـسـب نقل ) همان روزى كه بيعت به امامت كردند براى او، به خلافت ، وقتى بيعت تمام شد، همان روز بـيـل و كـلنـگ خـودش را بـرداشـت دنـبـال كـار... ايـن دو نـفـر شـخـص اول اسـلام كه كارشان بايد سرمشق باشد براى همه ما. شما مقايسه كنيد اين احترامى كه كـارگر در اسلام به واسطه عمل اين دو بزرگمرد تحقق پيدا كرده و اين ارزشى كه به شـمـا داده اسـت كـه خـودش هـم در عـرض شما آمده است . و اين فقط على ابن ابيطالب سلام الله عـليـه نـيـسـت ، حـضـرت صـادق ، حـضـرت بـاقـر، آنـهـا هـم ، از آنـهـا نـقـل كـرده انـد كـه در يـك مـحـلى كـه داشتند، مى رفتند كار مى كردند. به حضرت صادق بـعـضـى مـى گـفـتـنـد آقـا (حـضـرت صـادق شـغـلش خـيـلى بـود. شـغـل مـعـنـويش زياد بود و كار تبليغاتى و كار تعليماتى اش زياد بود، معذلك خودش تـشريف مى برد به حسب اين نقل و در آن جائى كه داشت كار مى كرد) به او عرض كردند كـه خـوب ، ايـن را بـه مـا واگـذار كـن . فـرمـود مـن ميل دارم كه كارى كه مى خواهم براى خودم بكنم ، حرارت آفتاب را در بدن خودم حس كنم . ايـن ، چـقـدر ارزش مـى دهـد كـه يـك نـفـر كـه در زمـان خـودش ‍ شـخـص اول بود و داراى آن مقامات بود، خودش كار مى كند و تعليم مى دهد كه ارزش كار چى است . شـمـا در بـلوك كـمـونـيـسـتـى سـران ايـنـهـا را بـبـيـنـيـد، ادعـاها و شعارها زياد است ، در طـول زمـان ايـنـهـا شـعـار داده انـد و ادعـا كـرده انـد، لكـن وقـتـى كه مى بينيد كه خود آنها وضـعـشـان چه جورى است ، سلوكشان با كارگر چى است ، به كارگر چه نظرى دارند، چـه جـور نگاه مى كنند، سرمايه دارى هم ملاحظه كنيد آنها چه مى كنند، هر دو اينها كارگر را آلت استفاده خودشان قرار داده اند. اين هر دو بلوك اينها را، آن به يك وضعى ، آن به وضـع ديـگر آلت قرار داده اند و ابزار قرار داده اند براى منافع خودشان و براى چى . در كـشـورهـاى كـمـونـيـسـتـى اصل براى كارگر (من نمى توانم كه نسبت به كارگر اين تـعـبـيـر را بـكـنـم ) ايـنـهـا را مـثل يك حيوان كارگر را فرض كردند كه هيچ نبايد داشته بـاشـنـد، فـقـط خـوراك بـه شـما مى دهند، شما بايد كار كنيد خوراك بگيريد، آنوقت كه كارى ازشان نمى آيد، طردشان مى كنند و به راى بعضى شان بايد ريختشان به دريا. آن دسته ديگر هم شما را بازى داده اند كارگرها را بازى داده اند و از راه ديگر مى چاپند آنها را.
صلاح و فساد اين كشور امروز به دست خود ملت است
اسـلام بـراى كـارگـر ارزش قـائل اسـت ، بـراى كـارگـر و كـار ارج قـائل اسـت و احـتـرام قـائل اسـت ، يعنى همانطورى كه يك شخص عالم ، يك شخص مجاهد را تـوصـيـف مـى كـنـد، شـخـص كـارگـر، زارع ، هـر كـارگـرى را، مـى گـويـد هـمـه شـان مـثـل هـمـنـد، مـثـل شـانـه اى كـه ايـن رده هـائى كـه دارد، هـمـه هـم قـد هـسـتـنـد، مثل هم هستند، آن شانه هاى آنوقت اينطور بودند، اينها همين طور همه برابر هستند. در قرآن كـريـم هـم تـصـريـح مى كند كه امتيازها به اين مسائلى كه سرمايه داشتن ، قدرت داشتن نمى دانم و امثال اينها نيست ، ارزش ها و بزرگى ها به تقواست ، به ارزش انسانى است . ارزش انـسـانـى را ايـن دو بلوك اصلا فراموش كرده اند، توجه به اينكه اينها انسانند مـثـل خـود ما هستند. آنوقتى كه استالين متولد شده ، با يك رعيت ديگرى ، يك رعيتى فرقى بـا هـم نـداشـتـنـد، بـعـدا او بـه قـدرت رسـيـده آنـطـور عمل كرده و اين
بـيچاره ها تحت ستم ، اينطور بايد عمل كنند براى آنها. يا آن بلوك سرمايه دارى هم همين طـور ارزش بـراى انـسـان هـا قـائل نـيـسـتند، آنها ارزش براى قدرت خودشان قائلند، هر كشورى كه تحت قدرت آنها باشد به او كمك مى كنند.
الان اگر يك گرايش بكند اين كشور اسلامى به يك طرف از اينها، برايش سرشار، همه كارى مى كنند، لكن ارزش انسانى و ارزش ‍ اسلامى اقتضاء مى كند كه به هيچ يك از آنها گـرايـش پـيـدا نـكـنـد. هـر مـمـلكـتـى كـه از آنـهـا بـخـواهـد اسـتـقـلال داشـتـه بـاشـد، جـدا بشود مثل كشور ما، گرفتار اينها مى شود. الان كشور شما گـرفـتـار اين دو بلوك هستند، هر كدام به يك راهى ، به يك طورى و تمام اين فسادهائى كـه واقـع مـى شـود در ايـن كشور از اين گروهك هاى فاسد و تمام تبليغاتى كه خود اين گـروه هـا در خـارج مى كنند، اينها همه براى خاطر اين است كه دستور از آنها گرفتند. آن روزى كـه كـشـور ايـران خـداى نخواسته ، خدا نياورد آن روز را به گرايش پيدا كند به آمريكا، خواهيد ديد كه تمام اينهائى كه در !!! چيز هستند !!! پاريس جمع شده اند و اسباب زحـمـت ايـرانـى ها را خيال مى كنند مى توانند فراهم كنند، همه قلم هايشان بر مى گردد و ثـنـاگـو مـى شـود، از ايـن طـرف هـم هـمـيـن طـور، مـا مـى خـواهـيـم مـسـتـقـل بـاشـيـم ، مـا مـى خـواهيم كه آمريكا در طول زمان ، قبلا انگلستان و بعد آمريكا، در طـول سـلطـنت اين دو مرد فاسد به سرما آمده است ، تمام ارزش هاى انسانى را مى خواستند از ما بگيرند و جوان هاى ما را به فساد بكشند و جوان هاى ما را به مراكز فساد بكشند و انـسـانـيـت را از آنها بگيرند، اينها، مى خواهيم ما كه ديگر تحت آن سلطه نباشيم و خودمان يك انسان مستقل باشيم . شما كوشش كنيد، صلاح و فساد اين كشور امروز به دست خود ملت اسـت . شـمـاهـا هـم يـك عـضـو بسيار مهمى در اين كشور هستيد و بسيار موثرى براى رفع وابـسـتـگـى كشورتان به خارج ، كشاورزان هم يك عضو بزرگ اين كشورند براى رفع وابـسـتـگـى ايـن كـشور به خارج . شما دو بازوى بزرگ اين كشور كوشش كنيد كه ما در كـشـاورزى محتاج به اينكه به ديگران مراجعه كنيم و از ديگر جاها بياوريم نباشيم و در امـور صـنـعـتـى هـم نـبـاشـيـم . و بـدانـيـد كـه از حـالا كـه شـروع كـنـيـد مـى تـوانـيـد اين عـمـل را بـكـنـيـد، مـنـتـها كشاورزها زودتر مى رسند به آنجا و شما يك قدرى ديرتر، منتها ارزش عـمـل شـمـا بـسـيـار زيـاد اسـت و كـارهـاى شـمـا فـنـى اسـت . خـيـال نـكـنـيـد كـه فـقـط آنها مى توانند كه اين كارها را بكنند، آنطورى كه تبليغاتشان تاكنون در گوش ما خوانده شده است كه ما بايد وابسته باشيم . ما نبايد وابسته باشيم ، ما بايد مستقل باشيم ، ما بايد هر مقدارى كه خودمان كار مى كنيم به همان مقدار اكتفا كنيم ، در صدد باشيم كه خود را به آن حدى برسانيم كه از كشور ما هم ارزاق و گندم و جو و امـثـال ايـنها صادر بشود و اين كشور بسيار مستعد براى اين معناست ، و هم كوشش كنيم كه ديـگران به ما محتاج باشند در امور صنعتى و مى توانيم ، و مى توانيد و مى توانيم . ما فرضا هم نتوانيم ، ما فرض مى گيريم كه خير، نمى توانيم ، اما كوشش خودمان كه يك عبادتى است ، يك كار ارزشمندى است ، ما كوشش خودمان را مى كنيم . من كرارا اين مطلب را گـفـتـم كـه مـا صـد در صـد ايـنـطـور نـيـسـت كه كار مى كنيم كه پيروز بشويم ، البته ميل داريم ، اما اينطور نيست كه حتم داريم كه ما پيروز مى شويم . نه ، اما در عين حالى كه حتم به پيروزى نداريم ، تكليف خودمان را
عـمـل مى كنيم ، ما يك انسان هستيم ، شما انسان هستيد و ارزشمند هستيد، شما مى خواهيد ارزش خـودتـان را حـفـظ كـنيد، شما مى خواهيد كه به شما فرض كنيد كه عروسك ها را بياورند بـفـروشند، يا شما را به مراكز فحشا بكشانند و ارزشتان را از بين ببرند و شكمتان را سـيـر كـنـنـد. شـمـا مـى خـواهـيـد ارزشـتـان را حـفـظ كـنـيـد و دنـبـال آن ارزش كـه در مركز اعلاء واقع شده است ، كشور خودتان را هم نجات بدهيد. ما و شما و همه دوستان و همه كشاورزان و همه كارگران و همه ملت ايران توجه به اين داشته باشند كه اين ارزشى كه خداى تبارك و تعالى نصيب شما كرد و اين استقلالى كه نصيب شما كرد و اين امرى كه الان در تمام دنيا شما مطرحيد، هر چه مى خواهند اين قلم هاى فاسد از شـمـاهـا تكذيب كنند، از ايران تكذيب كنند، هر چه مى خواهند از دادگاه ها تكذيب كنند، از دولت تـكـذيـب كنند، لكن دنيا فهميده است كه شما ارزش داريد و دنيا فهميده است كه شما يك ملتى هستيد كه نظير شما در طول تاريخ تا حالا نبوده است .
همه آثارى كه از آقاى مطهرى هست ، بى استثنا خوب است
و مـن اميدوارم كه ملت هاى ديگر هم به تبعيت از شما و به تبعيت از اسلام عزيز نظير شما بـشـونـد، اسـتـقـلال خـودشان را و آزادى خودشان را به دست بياورند. خداوند همه شما را انـشـاءالله صـحـت و سـلامـت بـدهـد. و چون روز مطابق است ، منطبق است با سالروز وفات مـرحـوم مـطـهـرى رحـمـه الله ، مـن بايد يك كلمه هم از آن به شما عرض كنم . مرحوم آقاى مـطـهـرى يـك فـرد بـود، جـنـبـه هـاى مـخـتـلف در او جـمـع شـده بـود و خـدمـتـى كـه بـه نـسـل جـوان و ديـگران مرحوم مطهرى كرده است ، كم كسى كرده است . آثارى كه از او هست ، بـى اسـتثنا همه آثارش خوب است و من كس ديگرى را سراغ ندارم كه بتوانم بگويم بى اسـتـثـنـا آثـارش خوب است . ايشان بى استثنا آثارش خوب است ، انسان ساز است ، براى كـشور خدمت كرده ، در آن حال خفقان خدمت هاى بزرگ كرده است اين مرد عاليقدر. خداوند به حـق رسـول اكرم او را با رسول اكرم محشور بفرمايد و خداوند همه شهداى ما را انشاءالله رحـمـت بفرمايد و خداوند جنگنده هاى ما را كه الان درصدد پيروزى آخرى هستند و انشاءالله تـحـقـق پـيـدا مـى كـنـد، آنـهـا را، پـيـروزى آخـرى را نصيب به آنها فرمايد و خداوند شما كارگران عزيز را و همه كارگران را انشاءالله اجر شهدا عنايت كند.
والسلام عليكم و رحمه الله
تاريخ : 20/2/61
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام قرائتى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ محسن قرائتى دامت افاضاته
نـظـر بـه اهـمـيـت امـر سـوادآمـوزى و گـسـتـرش فـرهـنـگ و مـعـارف اسـلام و با توجه به تـجـربـياتى كه در اين باره داريد، جنابعالى را به سمت نماينده خود در سازمان نهضت سوادآموزى تعيين مى نمايم .
امـيـد اسـت بـا هـمـاهـنـگـى هـر چـه بـيـشتر با مسوولان محترم اين سازمان و وزارت آموزش و پرورش مسؤ وليت سنگين خويش را بهتر انجام دهيد.
بـديـهـى اسـت كـه كـمـك و مساعدت دست اندركاران امر نهضت و وزارت آموزش و پرورش و اسـتـفـاده از تـمامى امكانات موجود، پيروزى شما را بر عفريت بيسوادى كه يكى از ميراث هاى شوم نظام طاغوتى است سريع تر مى نمايد.
از خداى تعالى موفقيت شما را در اين راه مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/2/61
بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع اعضاى اصلى واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
بسم الله الرحمن الرحيم
امـروز هـر چـه مـى بـيـنـيـد امـور غـيـر عـادى اسـت . تـمـام كـارهـائى كـه در داخـل شـهـرهـا و در جـبـهـه هـا مـى شـود از امـورى اسـت كـه خـداونـد مـتـعـال بر ما منت گذاشته است . شما ببينيد چگونه لشكريان كفر با آن سلاح ها و آنهمه افـراد از تـعـداد انـدك مـا شـكست مى خورند. اين همان نصر به واسطه رعب است كه خدا در دل دشـمـنـان مـا رعـب ايـجـاد كـرده اسـت . در صـدر اسـلام لشـكـريـان كـفـر در مـقـابـل مـسـلمـانـان چـنـان مـى ترسيدند كه با همه تجهيزاتشان خودشان را يا تسليم مى كـردنـد و يـا فـرار مـى نـمـودند. امروز هم در ايران وضع چنين شده است كه هر كجا حرف پـاسـدار مـى شود، دشمنان ما، چه منافقين و چه صداميان شديدا مى ترسند. آنها هم كه در خـارج نـشـسـتـه اند از پاسداران ما در ايران مى ترسند. در اينجا لازم است شما را به يك نكته نصيحت كنم و آن اين است كه اتحاد و انسجامتان را حفظ كنيد. شما بايد بدانيد كه هر اخـتـلاف و نـزاعـى شـروع شـود، از بـاطـن خـود انـسـان اسـت و هـر اتـحـاد و انـسـجامى كه حاصل شود، از خداست . اميدوارم قوى باشيد و به پيش رويد. مطمئن باشيد كه پيروزيد.
والسلام عليكم
تاريخ : 21/2/61
پاسخ امام خمينى به تلگرام آيت اللّه العظمى مرعشى نجفى
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت آيت الله آقاى نجفى دامت بركاته !!! قم
پـس از اهـداء سـلام و تـحـيـت ، تـلگـراف شـريـف مـبـنـى بر تبريك پيروزى هاى بزرگ رزمـنـدگـان اسـلام مـوجـب تـشكر گرديد. اينجانب متقابلا پيروزى غرورآفرين رزمندگان اسلام را به جنابعالى و جميع علاقه مندان به اسلام و قرآن كريم تبريك عرض مى كنم . اسـلام از اول ظـهـورش گرفتار دشمنان خودخواه و سركشانى عنان گسيخته بوده است و بـحمدالله با عنايات خداوند متعال و نصرت هاى غيبى ، راه خود را به پيش مى برد. حمله گستاخانه رژيم كافر بعث عراق كه با تحريك ابرقدرت ها خصوصا امريكاى جهانخوار انـجـام گرفت و با انگيزه خدمت به دشمنان اسلام و بشريت بود، از طليعه آن پيش بينى مـى شـد كـه بـا شـكـسـت مـفـتـضـحانه روبرو خواهد شد و بدبختى و نفرت و ذلت براى دشـمـنـان خـداى تـعـالى بـه بـار خواهد آورد و عظمت و سربلندى براى اسلام و مسلمانان خـواهـد آفـريـد. ايـن پـيـروزى و ديـگـر پـيـروزى هـا مـرهـون عـنـايـات غـيـبـى خـداونـد مـتـعـال و پـشـتيبانى بقيه الله اروحنا له الفدا و ادعيه خالصه صاحب نفسان و بزرگان اسـت و ايـن روحـيـه مـعـجـزه آسـاى سلحشوران قواى مسلح از ارتش و سپاه و بسيج و ساير قواى نظامى و انتظامى و مردمى در جبهه ها و ملت عظيم الشان ايران در پشت جبهه ها كه از نـوادر تـاريـخ اسـت ، مـرهـون خـلوص نـيـت آنـان و ايمان سرشار و عزم استوارشان است . خـداونـد ايـن روحيه انسانى !!! الهى را هر چه افزونتر فرمايد. از جنابعالى و از ساير مراجع عظام و علماى اعلام اميد دعاى خير براى پيروزى نهايى اسلام بر كفر را دارم .
والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 26/2/61
بـــيـــانـات امـام خمينى در جمع اعضاى شورايعالى تبليغات اسلامى ، ائمه جماعات قم وغرب تهران و كاركنان دفتر مركزى سازمان تبليغات اسلامى
هـيـچ انـقـلابـى تـاكـنون به اندازه انقلاب اسلامى مورد هجوم تبليغاتى و تسليحاتى واقع نشده است
بسم الله الرحمن الرحيم
بـحـمـدالله ايـن مـجـلس ، مـجـلس عـلمـاست ، مجلس دانشمندان متعهد است و ما موفق شديم به زيارت آقايان و اميدواريم كه همه توفيق پيدا كنيم در خدمت به اسلام .
مساله تبليغات از صدر اسلام تا ابد يكى از امورى است كه اسلام بر آن پافشارى كرده اسـت و در ايـن زمـان كـه مـا هـسـتـيـم يـك اولويـت خاصى دارد همه مى دانيم كه هيچ انقلابى تـاكـنـون بـه اندازه انقلاب اسلامى مورد هجوم تبليغاتى و تسليحاتى واقع نشده است . انـقـلاب هـائى كه در دنيا واقع شده است يا گرايش به راست داشته اند، راستى ها با او مـوافـقت مى كرده اند و اگر مخالفتى بوده است ، از چپى ها بوده است ، يا گرايش به چپ داشته اند، بعكس بوده است . لكن اسلام چون نه شرقى و نه غربى است و صراط مستقيم اسـت ، جـمـهـورى اسلامى هم با همان برداشت از اسلام متحقق شده است و امروز چون نه چپى اسـت ، چـپـى هـا بـا او مـخـالفند و نه راستى است ، راستى ها با او مخالفند و ملاحظه مى فـرمـائيـد كـه تـمام رسانه هاى دنيا به استثناى كمى از آنها و تمام رسانه هاى بزرگ دنيا الان يا با صراحت و يا با تلويح با اين جمهورى اسلامى و اسلام مخالفت مى كنند و در هـر شـب و روز ساعات بسيار را براى سركوبى جمهورى اسلامى صرف مى كنند و از آن طـرف اشـخـاصـى امـثال صدام را كه من از اول گفتم كه اين آدم ، آنوقت هم كه ما در نجف اشرف مشرف بوديم ، آن را يك مرد خطرناكى معرفى مى كردند و يك جنون عجيبى در اين آدم هـسـت كـه بـراى خودخواهى خودش ‍ حاضر است كه تمام ملت هاى دنيا را به خاك و خون بـكشد، اينها را وادار كرده اند كه با ما مخالفت كنند و حمله كنند و امروز هم كه به خواست خداى تبارك و تعالى و تاييدات او جبهه جنگ دارد، تكليفش كنند و حمله كنند و امروز هم كه بـه خـواسـت خـداى تـبـارك و تـعـالى و تـاييدات او جبهه جنگ دارد تكليفش معين مى شود و سقوط صدام و انشاءالله حزب بعث نزديك مى شود، رسانه هاى گروهى كه نمى توانند مـنـكـر ايـن بـشـونـد كـه پـيـشـرفـت هـائى ايـران كـرده اسـت ، مـعـذلك از راه هـاى ديـگرى مشغول سمپاشى شده اند. از اين راه كه اگر اين جمهورى موفق بشود و غلبه پيدا كند بر عـراق ، بر رژيم عراق ، آيا با منطقه چه خواهد كرد، آيا با شيخ ‌نشينان حكومت هاى منطقه چه خواهد كرد. اين حرف ها الان رايج شده است و در رسانه هاى
گـروهـى گـفـتـه مـى شـود و تـمامش براى اين است كه آنها را وادار كنند به يك كارى در مقابل ايران ، در مقابل جمهورى اسلامى .
و ما امروز براى خاطر اينكه در تاريخ مساله بماند، عرض مى كنم كه دولت ايران و ملت ايـران بـا هـمـه مـلت هـا و بـا هـمـه دسـتـگـاه هائى كه انحراف ندارند، مخالفت ندارد و از اول هم اعلام كرده است كه ما به زمين هاى ديگران هيچ نظرى نداريم و پيش ما اصلش زمين و طـبـيـعـت و مـاديت اينقدرها نيست كه به ازاى او با مسلمانان جهان به جنگ برخيزيم . اين يك برنامه اى است كه مخالفين اسلام دارند و سركشان دنيا و ارباب هاى آنها دارند كه بايد سـركـوبـى كـرد تمام مستضعفان جهان را تا به قدرت رسيد و به نوائى رسيد و اسلام يـك هـمـچـو امـرى را كـه مـحكوم مى كند و ما كه تابع اسلام هستيم و ملت ما كه ملتى است ، تـعـهد دارد به تبعيت از احكام اسلام ، هرگز مخالفت با احكام اسلام نمى كند و ما اعلام مى كـنـيـم كه اين حكومت هائى كه در منطقه هستند يا خارج منطقه هستند توجه داشته باشند كه آنها را دارند وادار مى كنند كه خودشان را به هلاكت بيندازند براى خاطر امريكا يا بلوك ديگر.
مـا بـه ايـنها مكرر تنبه داده ايم كه شما آلت دست ابرقدرت ها هستيد و از شما استفاده مى كـنـنـد، به شما استفاده نمى دهند. شمائى را كه امروز دارند تحريك مى كنند كه اگر با صـدام هـمراهى نكنيد، چه و چه خواهد شد و ايران با شما چه ها خواهد كرد، اينها مى خواهند كه شما آليت دست آنها را داشته باشيد و به منافع آنها با صدام همراهى كنيد و به همان تـله اى كـه صـدام افـتـاد، شـمـا هـم بيفتيد و شما بدانيد كه اگر صدام نجات پيدا كند و قـدرت بـه دسـت بـگـيـرد، آدمـى نـيـسـت كـه قـدرشـنـاسـى از امـثال شما بكند، آدمى است كه جنون بزرگ بينى خودش را دارد و با اين جنون با شما كه با او هم همراهى كرديد به جنگ برمى خيزد و شما را اگر قدرت داشته باشد، تباه خواهد كرد. و من و دولت ايران و ملت ايران اعلام مى كنيم كه شما اگر چنانچه با صدام همراهى نكنيد و اگر چنانچه بطور اسلامى با ما رفتار كنيد و به برنامه هاى قرآن كريم با ما رفتار كنيد و با ملتها رفتار كنيد، دولت ايران و ملت ايران با شما برادر است و از شما حـمـايـت خـواهـد كـرد. لكـن اگـر چـنـانـچـه خـداى نـخـواسـتـه انـحـرافـى عـمـل كـنـيـد و خودتان را به اين دام بيندازيد، مطمئن باشيد كه شما از صدام قدرتمندتر نيستيد و آنهائى كه مثل دولت مصر مى خواهند به او كمك كنند، آنها هم تجربه كنند ببينند كه چه خواهد شد و من نصيحت شان مى كنم كه اين تجربه را نكنند و جوان هاى بيگناه مردم را به تباهى نكشند و جوان ها را نياورند در يك ميدانى كه عاقبتش ‍ براى آنها هلاكت است .
ما امروز موظفيم كه تبليغات را هر چه بيشتر تقويت كنيم
و امـا در يـك هـمـچـو مـحـيطى كه تمام رسانه هاى گروهى به ضد اسلام واقعا و به ضد جـمـهورى اسلامى تبليغات مى كنند، امروز تبليغات يك ويژگى خاص دارد و بر همه لازم اسـت كه تبليغات كنند. تبليغات داخلى براى اينكه مبادا خداى نخواسته مردم تحت تاثير تبليغات سوء ابرقدرت ها واقع بشوند و بالاتر از او تبليغات در خارج بايد بشود.
مـا تـبليغاتمان در خارج بسيار ناقص است و اشخاصى كه از خارج مى آيند اينجا و با من مـلاقـات مـى كـنـنـد، هـمـه از ايـن مطلب شكايت دارند كه در خارج تبليغات كم است . البته وزارت خـارجه و ارشاد اخيرا يك طرح هائى دارند و انشاءالله موفق خواهند شد، لكن بايد ما تبليغاتمان زياد بشود كه لااقل ما بتوانيم به ملت ها حالى كنيم كه اين تبليغاتى كه ايـنها بر ضد اسلام و بر ضد مسلمين و بر ضد جمهورى اسلامى مى كنند، اينها تمام غلط اسـت و شـمـا ديديد كه وقتى خبرنگارها از اطراف مى آيند و مى بينند، آنهائى كه انصاف دارند اعلام مى كنند و همين چند روز پيش از اين يكى از آنها اعلام كرد كه كليه چيزهائى كه ارتش ايران اعلام كرده است صحيح است ، لكن رسانه هاى گروهى دست بردار نيستند. آنها اگـر يـك قـدم فـرض كـنـيـد كـه صـدامـى هـا پيش بيايند، او را قلمداد مى كنند كه كجا را گـرفـتـند، كجا چه شد، محاصره كردند ارتش ايران را و اگر چنانچه ايران پيش ببرد، حتى الامكان ذكرى نمى كنند، آنوقتى كه خيلى رسوائى در مى آورد ذكر كمى مى كنند و مى روند دنبال اينكه آيا چه خواهد شد، اى واى كه اگر اسلام پيروز بشود چه خواهد شد. و ما امـروز مـوظفيم كه تبليغات را هر چه بيشتر تقويت كنيم و دولت و وزارت ارشاد موظف است كـه تـبـليـغـات را در خـارج تـقـويـت كـنـد و هـمـه آقـايـانـى كـه از اول اصل شانشان تبليغ بوده است ، انبيا شانشان تبليغ بوده است ، اولياء خدا شانشان تـبـليغ بوده است ، همه آقايان علمايى كه هستند، اينها همه مبلغين اسلام هستند. بايد خطباء عـظـام مـا كه مبلغين اسلامند، علماى اعلام ما، طلاب عزيز ما و قشرهاى ديگر كه در تبليغات دخـالت دارنـد و مـشـغـول ايـن عـمـل شـريـف هستند، بايد به سرعت خودشان زيادى بدهند و تـبـليـغات خودشان را تسريع كنند، البته روى يك موازينى و روى يك نظامى و روى يك سازمانى كه آنطور البته بهتر خواهد بود و من هم كه وظيفه ام دعا كردن به شماست و از اول هـم دعـاگـوى شـمـا بـودم ، مـن هـم امـيـدوارم كـه مـوفـق بـشـوم بـه وظـيـفـه خـودم عمل كنم .
اينهايى كه شب ها به دعا و مناجات بر مى خيزند در جنگ ها پيروز خواهند شد
و يـك كـلمـه هم راجع به ارتش و راجع به سپاه و راجع به پيروزى هاى آنها عرض كنم . امـروز بـحـمـدالله در جـبـهـه هاى ما جوان هايى هستند از ارتشى ، از سپاهى ، از بسيج ، از مردمى كه هر كس آنجا رفته است و آمده است با من ملاقات كرده است ، مى گويد آنها به ما دل مـى دهـنـد و شـجـاعـت مى دهند. ما مى رويم كه آنها را تشجيع كنيم ، مى بينيم كه نه ، ما تـحـت تـاثـيـر آنـها واقع مى شويم و حقيقتا يك امرى است كه خداى تبارك و تعالى عنايت خـاصـش را بـه ايـنـهـا كـرده اسـت . ايـنهائى كه شب ها به دعا برمى خيزند و به مناجات برمى خيزند، البته در جنگ ها پيروز خواهند شد. و مطمئن باشند كه اين نفس هاى آخرى كه صـدام و صـدامـيان و طرفداران آنها دارند مى كشند، اينها آن نفس هائى است كه محتضر مى كـشـد و اميدوارم كه اسلام در همه جا چهره نورانى خودش را نمايش بدهد و خداوند تبارك و تعالى نصرت بدهد به آنها و قوت بدهد به آنها و ملت هم در دنباله آنها هستند و آنها را تـايـيـد مـى كنند و آنها را پشتيبانى مى كنند و مبلغين هم آنها را پشتيبانى مى كنند. آنها با قـلب پـاك خـودشـان و بـازوهـاى بـزرگ خـودشان و قوى خودشان به كار خودشان ادامه بدهند كه انشاءالله نصرت نزديك است . (و ما !!!
النصر الا من عندالله )
ما از خدا مى خواهيم كه به ما كمك بدهد و اين نصرت را نصيب ارتش ما و ملت ما بكند و همه انـشـاءالله موفق بشوند كه اين نور اسلام را در همه جا پرتوافكن باشند و ما اميدواريم كه شما آقايان هم موفق و مويد باشيد و همانطورى كه در روايات ما هست كه از قم علم به جـاهـاى ديـگـر منتشر مى شود، بحمدالله مدت هائى است كه اين معنا تحقق پيدا كرده است و امـروز امـيـدواريم كه به همت علماى قم و مدرسين بزرگ قم و خطباى قم اين مساله زيادتر بـشـود و امـروز بـحـمـدالله هـمـه ايـران قـم اسـت و هـمـه عـلما هستند و همه دانشمندان و همه اشـخـاصـى هـسـتـنـد كه اسلام از آنها بهره مى گيرد و به آنها پشتيبانى مى كند. خداوند تـمـام ما را از فداكاران اسلام قرار بدهد و از فداكاران به امام زمان سلام الله عليه كه آثـار رحمت خدا و آثار حمايت اين بزرگوار در جبهه ها براى اشخاص ظاهر شده است و مى شود انشاءالله .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تاريخ : 2/3/61
پـاسـخ امـام خـمـيـنـى بـه پـيـشـنـهاد حجت الاسلام واعظ طبسى در مورد بازسازى هويزه
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت حجت الاسلام آقاى واعظ طبسى توليت محترم آستان مقدس رضوى دامت افاضاته
پـس از اهـداى تـحـيـت و سـلام ، مـرقـوم شـريـف بـا پـيـشـنـهـاد مـسـرت بـخـش واصل گرديد. اگر هويزه مظلوم با دست جنايتكار صدام اين دشمن سرسخت اسلام و تشيع ، بـه صـورت ويرانه اى درآمد و آن جايگاه پروانه هاى شمع ولايت در كشور ثامن الائمه عـليـه و على آبائه صلوات و تحيات چون جايگاه جغدان گرديد و مسلمانان عرب مظلوم آن شـهـر خـون و شـهـادت ، از صـغـيـر و كـبـير و مرد و زن از آتش بيداد اين كافر كيش مدعى دوسـتـى عـرب سـوخـت ، چـه كـس اولى از تـوليـت آسـتـان مطهر و خدمتگزار مرقد نورانى حضرتش ، در ترميم خرابى ها و بناى شهر دوستان معظم او است و كدام مقام والاتر از مقام ولايـت آن سـرور در نـوازش دوستان عزيز او. باشد كه خيرخواهان و دوستان محترم آن مقام مـقدس اقتدا به مولاى خود نموده و در راه بازسازى خوزستان و ديگر خرابه هاى يادگار اين ابر جنايتكار قرن همت گمارند. و من از نكته اى بس لازم نمى توانم صرفنظر كنم و آن درآمـد عـظـيم سرشارى كه شهر مى سازد و در مدت توليت جنابعالى آنهمه خدمت نموده اسـت و مـقايسه آن با غارتگرى هاى دودمان پهلوى كه اين ثروت عظيم را در راه شهوات و لذات خويش به كار بردند. و چه روسياهند آنان كه از آن رژيم حمايت كرده و مى كنند.
تـوفـيق جنابعالى را در خدمت به آستان مقدس مولا خواستار و خداى را شكر كه در عصر ما مـثـل جـنـابعالى به اين سمت مقدس راه يافته و به جاى ظلمت ، نور و به جاى خيانت ، امانت جايگزين گرديده است .
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 3/3/61
پيام امام خمينى به مناسبت فتح خرمشهر
بسم الله ارحمن الرحيم
با تشكر از تلگرافاتى كه در فتح خرمشهر به اينجانب شده است ، سپاس بى حد بر خداوند قادر كه كشور اسلامى و رزمندگان متعهد و فداكار آن را مورد عنايت و حمايت خويش قـرار داد و نصر بزرگ خود را نصيب ما فرمود. اينجانب با يقين به آنكه (ما النصر الا مـن عـنـدالله ) از فـرزنـدان اسلام و قواى سلحشور مسلح كه دست قدرت حق از آستين آنان بـيـرون آمـد و كـشور بقيه الله الاعظم اروحنا لمقدمه الفدا را از چنگ گرگان آدمخوار كه آلت هـائى در دسـت ابـرقـدرتان خصوصا آمريكاى جهانخوارند، بيرون آورد و نداى الله اكبر را در خرمشهر عزيز طنين انداز كرد و پرچم پر افتخار لااله الا الله را بر فراز آن شـهر خرم كه با دست پليد خيانتكاران قرن به خون كشيده شده و خونين شهر نام گرفت ، تـشـكـر مـى كـنـم . و آنـان فـوق تـشـكـر امثال من هستند، آنان به يقين مورد تقدير ناجى بشريت و بر پا كننده عدل الهى در سراسر گيتى روحى لتراب مقدمه الفدا مى باشند، آنـان بـه آرم (مـا رمـيت اذ رميت و لكن الله رمى ) مفتخرند. مبارك باد و هزاران بار مبارك بـاد بـر شـمـا عـزيـزان و نور چشمان اسلام اين فتح و نصر عظيم كه با توفيق الهى و ضـايعات كم و غنائم بى پايان و هزاران اسير گمراه و مقتولين و آسيب ديدگان بدبخت كـه بـا فـريـب و فـشـار صدام تكرينى اين ابر جنايتكار دهر به تباهى كشيده شده اند، سـرافـرازانـه بـراى اسـلام و ميهن عزيز افتخار ابدى به هديه آورديد و مبارك باد بر فرماندهان قدرتمند كه فرماندهان چنين فداكارانى هستند كه ستاره درخشنده پيروزى هاى آنـان بـر تـارك تاريخ تا نفخ صور نورافشانى خواهد كرد. و مبارك باد بر ملت عظيم الشـان ايـران ايـنـچـنـيـن فـرزنـدان سـلحـشـور و جان بركفى كه نام آنان و كشورشان را جـاويـدان كردند. و مبارك باد بر اسلام بزرگ اين متابعانى كه در دو جبهه جنگ با دشمن بـاطـنـى و دشـمـنـان ظاهرى پيروزمندانه و سرافراز امتحان خويش را دادند و براى اسلام سرافرازى آفريدند.
و هـان اى فـرزنـدان قـرآن كـريـم و نـيـروهـاى ارتـش و سـپـاهـى و بـسـيج و ژاندارمرى و شـهـربـانـى و كـميته ها و عشاير و نيروهاى مردمى داوطلب و ملت عزيز! هشيار باشيد كه پـيروزى ها هر چند عظيم و حيرت انگيز است شما را از ياد خداوند كه نصر و فتح در دست اوسـت غـافـل نـكـنـد و غرور و فتح شما را به خود جلب نكند، كه اين آفتى بزرگ و دامى خـطـرنـاك اسـت كـه بـا وسـوسه شيطان به سراغ آدم مى آيد و براى اولاد آدم تباهى مى آورد. و من با آنكه به همه شما اطمينان تعهد به اسلام دارم ، لكن از

next page

fehrest page

back page