صحيفه نور جلد ۱

امام خميني رحمه الله عليه

- ۹ -


عوامل و ايادى استعمار كه مى دانند با آشنايى ملتها بخصوص نسل جوان تحصيلكرده به اصول مقدسه اسلام ، سقوط و نابودى استعمارگران و قطع دست آنان از منافع ملتها و كشورهاى استعمار شده قطعى خواهد بود، به كارشكنى پرداخته و مى كوشند كه با سمپاشى ها و مشوب ساختن اذهان و افكار جوانان ، از جلوه گر شدن چهره تابناك اسلام جلوگيرى نمايند و با عناوين فريبنده و مكتب هاى رنگارنگ ، جوانان ما را منحرف سازند. بر شما جوانان مسلمان لازم است كه در تحقيق و بررسى حقايق اسلام در زمينه هاى سياسى ، اقتصادى ، اجتماعى و غيره اصالت هاى اسلامى را در نظر گرفته و امتيازاتى كه اسلام را از همه مكاتب ديگر جدا مى سازد، فراموش نكنيد. مبادا قرآن مقدس و آئين نجاتبخش اسلام را با مكتب هاى غلط و منحرف كننده اى كه از فكر بشر تراوش كرده است خلط نمائيد.
بايد توجه داشته باشيد تا روزى كه ملت اسلام پايبند اين مكتبهاى استعمارى مى باشد يا قوانين الهى را با آن مقايسه مى كند و در كنار هم قرار مى دهد روى آسايش و آزادى نخواهند ديد و اين مكتب هائى كه از چپ و راست به ملت اسلام عرضه مى شود فقط براى گمراهى و انحراف آنان است و مى خواهند مسلمانان را براى هميشه خوار و ذليل و عقب مانده و اسير نگه دارند و از تعاليم آزاديبخش قرآن كريم دور سازند. استعمار چپ و راست دست به دست هم داده براى نابودى ملت اسلام و كشورهاى اسلامى كوشش مى كنند و در راه اسير كردن بيشتر ملت هاى مسلمان و غارت سرمايه
سرشار و منابع طبيعى آنان ، با يكديگر سازش كرده اند. اسرائيل با تباهى و همفكرى دولت هاى استعمارى غرب و شرق زائيده شد و براى سركوبى و استعمار ملل اسلامى به وجود آمد و امروز از طرف همه استعمارگران حمايت و پشتيبانى مى شود. انگليس و آمريكا با تقويت نظامى و سياسى و با گذاشتن اسلحه هاى مرگبار در اختيار اسرائيل ، آن را به تجاوزات پى درپى عليه اعراب و مسلمين و ادامه اشغال فلسطين و ديگر سرزمين هاى اسلامى تحريص و وادار مى سازند و شوروى با جلوگيرى از مجهز شدن مسلمانان و با فريب و خيانت و سياست سازشكارانه ، موجوديت اسرائيل را تضمين مى نمايد. اگر دول اسلامى و ملل مسلمان به جاى تكيه به بلوك شرق و غرب به اسلام تكيه مى كردند و تعاليم نورانى و رهايى بخش قرآن كريم را نصب عين خود قرار داده و به كار مى بستند، امروز اسير تجاوزگران صهيونيسم و مرعوب فانتوم امريكا و مقهور اراده سازشكارانه و نيرنگ بازى هاى شيطانى شوروى واقع نمى شدند.
دورى دول اسلامى از قرآن كريم ، ملت اسلام رابه اين وضع سياه نكبت بار مواجه ساخته و سرنوشت ملتهاى مسلمان و كشورهاى اسلامى را دستخوش سياست سازشكارانه استعمار چپ و راست قرار داده است .
در شناسايى و شناساندن اسلام جديت كنيد.
بر شما جوانان ارزنده اسلام كه مايه اميد مسلمين هستيد لازم مى باشد كه ملتها را آگاه سازيد و نقشه هاى شوم و خانمانسوز استعمارگران را برملا نمائيد، در شناسايى اسلام بيشتر جديت كنيد، تعاليم مقدسه قرآن را بياموزيد و به كار بنديد، با كمال اخلاص در نشر و تبليغ و معرفى اسلام به ملل ديگر و پيشبرد آرمان هاى بزرگ اسلام بكوشيد، براى پياده كردن طرح حكومت اسلامى و بررسى مسائل آن اهتمام بيشترى به خرج دهيد، مهذب و مجهز شويد، متحد و متشكل شده و صفوف خود را فشرده تر سازيد، هر چه بيشتر همفكر و انسان فداكار بسازيد، از برملا كردن نقشه هاى دستگاه جبار ايران عليه اسلام و مسلمين غفلت نورزيد، صداى برادران رنجديده و مسلمان ايران را به دنيا برسانيد و با آنان همدردى كنيد، به وحشيگرى ها، آدمكشى ها قانون شكنى ها و ديگر جناياتى كه پيوسته در ايران جريان دارد اعتراض ‍ نمائيد، باشد كه به يارى خداوند موجبات استقلال و آزادى ملت اسلام و دفع ظلم دستگاه هاى جبار و نوكران استعمار فراهم آيد و خطراتى كه امروز متوجه اسلام و مسلمين مى باشد، برطرف گردد. سلام مرا به همه كسانى كه براى اسلام و در راه اسلام تلاش مى كنند ابلاغ نمائيد. والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 20/6/51
پيام امام خمينى به ملت ايران
انتقام رژيم از اسلام و هواداران آن
بسمه تعالى
خدمت عموم ملت محترم ايران و خصوص حضرات روحانيون و فضلا و محصلين حوزه هاى علميه ايدهم الله تعالى پس از سلام و تحيات وافره :
گرفتارى هاى ملت محترم ايران و خصوص طبقه جوان روحانى و دانشگاهى در چنگال رژيم غير قانونى و سرسپرده ايران موجب كمال تاسف است . سربازى بردن علما و روحانيون به جرم اظهار تاثر از رفتار غير قانونى و غير شرعى دستگاه جبار و ابراز تنفر از زجرها، شكنجه ها، اعدام ها تبعيد و حبس هاى بدون مجوز قانونى و شرعى انتقامى است كه رژيم دست نشانده استعمار از اسلام و هواداران آن مى گيرد، شما بايد به سربازخانه ها برويد، مدارس دينى بايد هتك شود و حبس و تبعيد و اعدام به مجرد اتهام بايد واقع گردد تا راه براى اجانب چپ و راست و اذناب آنها از قبيل اسرائيل هر چه بيشتر باز شود.
انقلاب سفيد راهى براى چپاولگرى استعمار نو
به اسم پرهياهو و جار و جنجال انقلاب سفيد كه در طليعه آن قتل عام 15 خرداد واقع شد، بايد ملت ايران عقب مانده و فرهنگ قرآن و اسلام مهجور و قوانين نقض شود و فساد و فحشا تا اعماق اين ماتم سرا كه اسمش ايران است كشيده شود تا استعمار نو با خيال راحت به چپاولگرى خود ادامه دهد و عمال بى حيثيت آن بر سر اين گورستان به عيش و عشرت و جمع ثروت پايكوبى كنند، بايد با راه انداختن سر و صداى كشور مترقى و در بوق و كرنا كردن آن ، اين كشور بى صاحب به عقب رانده شود و از ضروريات و اوليات يك كشور در حال رشد محروم باشد، بايد ملت ايران به اسم ترقى و پيشرفت از آب و برق و طبيب و دارو و حتى به اعتراف روزنامه هاى وابسته به دستگاه بسيارى از نان و هزينه اوليه زندگى محروم باشند و اگر نفسى بكشند، با سرنيزه صداى آنها را در گلو خفه كنند تا مخازن نفت و ساير معادن ما غارت گردد و براى ملت ايران جز ذلت و خوارى و حبس و زجر نباشد.
ماءموريت شاه براى ويرانى وطن و اشاعه فرهنگ استعمارى
بايد به اسم ماموريت براى وطنم اين وطن به حال خرابى و عقب افتادگى باقى باشد كه تنها پناهگاه اين ملت و سد راه اجانب است شكسته شود. گويى مامور است كه طبقه جوان روشن را چه روحانى و چه دانشگاهى سركوب كند، مامور است كه مدارس دينى را هتك و علماى اسلام را حبس و زجر كند، مامور است مقدسات كشور را به دست اسرائيل و مربيان آن بدهد، مامور است كه سرمايه گذاران خارجى رابه باقى مانده ثروت كشور مسلط كند، مامور است كه موجبات فحشا را با هر صورت اشاعه دهد و هتك نواميس قرآن كند، مامور است كه مستشاران خارجى و كارمندان آنان را مصونيت دهد و از ملت و روحانيون و دانشمندان و دانشجويان سلب مصونيت نمايد، مامور است كه به اسم اسلام اين چراغ هدايت را خاموش كند، مامور است كه فرهنگ استعمار نو را تا آخرين نقاط دور افتاده كشور برساند و اسلام و فرهنگ اسلام را كنار زند و ماموريت هاى ديگرى كه اگر خداى نخواسته فرصت پيدا كند اجرا نمايد.
تعليمات اسلام را نصب العين قرار داده ، از تفرقه بپرهيزيد
شما اى ملت ايران ! اى مسلمانان پاك طنيت ! به احكام نورانى قرآن كريم بيش از پيش گرايش كنيد و دست اتفاق و برادرى به هم دهيد و از اختلافات دست برداريد و براى قرآن كريم و اسلام عزيز فكرى كنيد، تعليمات اسلام را نصب العين قرار دهيد، مساجد و محافل دينيه را كه سنگرهاى اسلام در مقابل شياطين است ، هر چه بيشتر گرم و مجهز نگه داريد و با اين استعمار زدگان بى عاطفه با روى قهر آميز و چهره متنفر روبرو شويد و از احكام خلاف عدل و انصاف آنها هر قدر مى توانيد تخلف كنيد، برادران خود را تواصى به حق و تواصى به صبر كنيد و احكام اسلام و كيفيت حكومت اسلامى را تحقيق و نصب العين خود قرار دهيد و ناآگاهان را آگاه نمائيد، باشد كه خداوند قهار اساس اين ظلم را برچيند.
سنگر اسلام و حوزه هاى مقدسه را حفظ كنيد
شما اى محصلين علوم دينيه ! اى فضلا و روحانيون حوزه هاى مقدسه بخصوص حوزه مقدسه قم ! از اين اهانت ها و آزارها نهراسيد، شما كه امروز پاسداران اسلام و قرآنيد وظيفه داريد اين سنگر مهم را كه آماج تير اجانب و عمال آنهاست ، حفظ نماييد و با كمال دلگرمى و اتكاء به خداوند متعال و استمداد از ارواح مقدسه صاحبان شريعت و حفاظ قرآن به كار خود كه تحصيل فقه اسلام تهذيب اخلاق ، تنوير افكار و هدايت ملت ستمديده است ادامه دهيد، كه خداى متعال با شماست .
اى سربازان ، موسى گونه در آغوش فرعون در انتظار روز قطع ريشه هاى فساد باشيد
شما اى سربازان غيور ولى عصر عجل الله تعالى فرجه كه به سربازخانه ها كشيده شده ايد، با
كمال شجاعت تعليمات نظامى را تحكيم كنيد، باشد كه چون حضرت موسى (ع ) كه در آغوش فرعون بزرگ شد و اساس ظلم و جور او را در هم پيچيد، شما هم روز مناسبى تحت دستور مقام صالحى بتوانيد اين دست هاى خبيث را قطع و اين ريشه هاى فساد و ظلم را از بيخ و بن برآوريد.
من مصايب و فجايعى را كه از طرف دستگاه جبار هر روز بر اين كشور بلازده و ملت ستمديده وارد مى آيد به عموم مسلمانان تسليت مى گويم خداوند متعال قطع يد اجانب را از بلاد مسلمين و خصوص ايران بفرمايد و توفيق سعادت به ملت اسلام عنايت فرمايد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 19/8/1351
دعوت امام خمينى به پشتيبانى از فلسطين
تكاليف و مسووليت هاى مسلمين در پاسدارى از قوانين الهى
بسم الله الرحمن الرحيم
به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان ، ماه رحمت و آمرزش و خير و بركت ، از خداى بزرگ خواستارم كه تمام مسلمانان را توفيق اقدام به تكاليف و مسؤ ولتيهائى كه به عهده آنان گذارده است بدهد: مسؤ وليت پاسدارى قوانين الهى و عمل به قرآن كريم ، تنها راه بازيابى عظمت و عزت و شكوه پيشين اسلام و مسلمين ، مسئووليت پاسدارى وحدت و برادرى دينى ، تنها ضامن استقلال سرزمين هاى اسلامى و زداينده هر گونه نفوذ استعمارى ، مسؤ وليت فداكارى و جانبازى در راه جبران آنچه كه مسلمانان به دليل اختلاف و تفرقه از دست داده اند و متاسفانه هنوز هم از دست مى دهند، مسؤ وليت سنگين دولت هاى اسلامى در عمل به قوانين اسلام و بيرون رفتن آنها از اسارت استعمار و تلاش منحصر در خدمت امت اسلامى ، مسؤ وليت اين روزگار كه به مراتب سنگينتر و بيشتر از روزگاران گذشته است ، روزگارى كه پنجه هاى استعمار تا اعماق كشورهاى اسلامى فرو رفته است ، روزگارى كه استعمار، تمام نيروها و امكانات خود را در راه ايجاد تفرقه ميان مسلمانان و سران كشورهاى اسلامى بسيج كرده است و مى كوشد تا به هر وسيله اى كه در اختيار دارد از پايبندى و عمل به تعاليم اسلام جلوگيرى كند تا بدين وسيله استعمارگران با خيال راحت به هدف هاى غير انسانى خود (استعمار طبقه محروم ) نائل آيند.
تلاش استعمار در دور ساختن فرهنگ اسلام از واقعيات زندگى
در اين عصر، استعمار، وابستگان و دنباله روهاى خود را در دل جهان اسلام به كار گماشته است تا در زير شعارهاى پر زرق و برق و فريبا (واحيانا شعاراسلام ) تعاليم و فرهنگ قرآنى را از واقعيت هاى زندگى مجتمع اسلامى دور كنند تا بدين وسيله راه براى تامين منافع اربابان بازو بى مانع شود. نگاه كنيد به ايران و فاجعه ها و مصائب ويرانسازى كه در آن مى گذرد.
وابستگى بعضى سران كشورهاى اسلامى ، علت اصلى عدم آزادى فلسطين
و اين هم فلسطين كه راس مصيبت هاست . اختلاف نظر و مزدورى بعضى سران كشورهاى
اسلامى ، به هفتصد ميليون مسلمان ، عليرغم معادن و ثروت ها و امكانات طبيعيشان ، فرصت و امكان كوتاه كردن دست استعمار و صهيونيسم و محدود كردن نفوذ بيگانگان نمى دهد. خودخواهى ها و دست نشاندگى و تسليم بعضى از دولت هاى عربى در برابر نفوذ مستقيم بيگانگان ، مانع اين مى شود كه دهها ميليون عرب بتوانند سرزمين فلسطين را از اشغال و غصب اسرائيل برهانند.
اشغال فلسطين پايان مساله نيست بلكه آغاز توطئه هاست
همه بايد بدانند كه هدف دولت هاى بزرگ از ايجاد اسرائيل ، تنها با اشغال فلسطين پايان نمى پذيرد، آنها در اين نقشه اند كه (پناه برخدا) تمامى كشورهاى عربى را به همان سرنوشت فلسطين دچار كنند و امروز ما ناظر جهاد مبارزين فلسطينى در راه سپردن سرنوشت فلسطين به فلسطينى ها هستيم ، ناظر مجاهدانى هستيم كه جان بر كف به جهاد قهرمانانه عليه اشغال و تجاوز و در راه آزادى فلسطين و سرزمين هاى اشغال شده بپا خاسته اند، ناظر آنچه كه ديروز دست نشاندگان استعمار در اردن و امروز در لبنان بر سر اين مجاهدان آوردند، ناظر تبليغات و توطئه هائى كه عليه آنان به انحاء مختلف ، همگى به تحريك و به دست گماشتگان استعمار و به منظور جداكردن گروه هاى مسلمان از مبارزان فلسطينى و به خاطر بيرون كردن مبارزه از مناطق سوق الجيشى (كه موقعيت مناسبى براى ضربه زدن به قواى اسرائيل و صهيونيسم ، اين دشمن غاصب دارد) انجام مى گيرد، هستيم .
آيا مسلمانان و سران كشورهاى اسلامى در چنين موقعيتى در پيشگاه خدا و عقل و وجدان ، مسؤ وليت و وظيفه اى ندارند؟ آيا رواست كه مجاهدان فلسطينى به دست گماشتگان استعمار در مناطق زير سلطه استعمار قتل عام شوند ولى ديگران در برابر اين جنايت سكوت كنند و حتى در بيرون راندن اين جهاد آزاديبخش از مناسبترين منطقه سوق الجيشى خودش ، با يكديگر همداستانى و توطئه كنند؟ آيا دولت عربى و ساكنان مسلمان اين مناطق نمى دانند كه با نابودى اين جهاد، ساير كشورهاى عربى از شر اين دشمن ناپاك ، روى امن و امان نخواهند ديد؟
بر تمام مسلمين است كه به پشتيبانى از مجاهدين فلسطين اقدام كنند
امروز بر تمام مسلمانان عموما و برحكومت هاو دولت هاى عربى خصوصا، به خاطر حفظ استقلال خودشان لازم است كه به پاسدارى و پشتيبانى اين گروه مجاهد، متعهدانه اقدام كنند و از هيچ تلاشى در راه رسانيدن اسلحه و آذوقه و ذخيره به اين مجاهدان دريغ نورزند و بر فدائيان مجاهد لازم است كه با توكل به خدا و پايبندى به تعاليم قرآن ، باثبات و جديت تمام در راه هدف مقدس خويش به كار خود ادامه دهند، نه آنكه از سردى و سستى بعضى عناصر، افسرده شوند و به شور آزاديبخش شان لطمه اى رسد. تاكيد مى شود كه مجاهدان و اهالى مناطقى كه مجاهدان در آن سرگرم كارند با يكديگر بر مبناى خوشرفتارى و اخوت اسلامى آميزش و برخورد كنند.
از تمام مسلمانان بيدار و هوشيار و دورانديش خصوصا بندگان خالص خدا و علماى اعلام
خواستارم كه در اين روزهاى مبارك از خدا بخواهند كه مسلمانان را در رهائى از سلطه ناپاك استعمار يارى كند. در مجامع ماه مبارك رمضان و اجتماعات بزرگ اسلامى ديگر مانند نمازهاى جمعه و مواقع حج ، به خاطر نشر و ابلاغ حقايق به تمام مسلمانان بكوشند و مردم را به پيروى قرآن (كه همه را به وحدت مى خواند) دعوت كنند و براى آزادى فلسطين و حل مشكلات خانمانسوزى كه گريبانگير سراسر عالم اسلامى شده است ، دست به دست هم بدهند. از خداى بزرگ خواستارم كه دست بيگانگان را از سرزمين مسلمانان قطع فرمايد. (انه سميع مجيب .)
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 24/12/51
پاسخ امام خمينى به دانشجويان مسلمان مقيم اروپا و آمريكا و كانادا
مهذب شويد و با شناخت مبانى نورانى قرآن ملت را بيدار سازيد
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت عموم دانشجويان مسلمان مقيم اروپا و امريكا و كانادا ايدهم الله تعالى :
رنجنامه شما كه بحق بازگو كننده برخى رنج ها و مصيب كنونى ملت اسلام و جامعه روحانيت بود و اصل شد. حس مسؤ وليت نسل جوان و كوشش هاى بى شائبه آنان در راه دفاع از اسلام و نواميس قرآن مجيد درخور تقدير و اميدوارى است .
اينجانب در اين تبعيدگاه ثانوى چشم اميدم به جوانان روحانى و دانشگاهى مسلمان بوده و انتظار دارم كه با تهذيب نفس و اخلاص ، مطالعات و تحقيقات وسيع و دامنه دارى را در زمينه شناخت احكام اسلام و مبانى نورانى قرآن آغاز نمايند، اسلام واقعى را بشناسند و بشناسانند، ملت اسلام را بيدار و آگاه ساخته ، تباين اسلام پيغمبر خدا و اولياء او را از اسلام ساختگى امثال معاويه و حكومت هاى غاصب ساير و دولت هاى دست نشانده استعمار كه از تلويزيون ها، راديوها و وزارتخانه ها به خورد مردم مى دهند، به آنان برسانند و به دنيا بفهمانند اين اسلامى كه دولت هاى دست نشانده از آن دم مى زنند و كنفرانس به اصطلاح وحدت اسلامى تشكيل مى دهند اسلام ساخته و پرداخته سلاطين اموى و عباسى مى باشد كه در برابر قرآن و آئين مقدس پيامبر بزرگ اسلام درست شده است و لذا مى بينيم كه استعمارگران و همان ها كه قرآن را بالاى دست بلند مى كردند و اظهار مى داشتند كه تا اين قرآن در ميان مسلمين حكمفرما است ما نمى توانيم بر آنان دست يابيم . اكنون از چنين اسلام و اتحاد اسلامى پشتيبانى مى كنند تا ملت اسلام را منحرف سازند، تا قرآن كريم را مهجور نمايند، تا دين خدا را از بين ببرند، تا راه را براى پيشبرد اغراض شوم و مقاصد استعمارى خود هموار سازند.
اعلام خطر براى جهان اسلام
چنانكه كرارا اعلام خطر كرده ام اگر ملت اسلام بيدار نشوند و به وظايف خود آگاه نگردند، اگر علماء اسلام احساس مسؤ وليت نكنند و بپا نخيزند، اگر اسلام واقعى كه حاصل وحدت و تحرك كليه
فرق مسلمين در مقابل بيگانگان است و ضامن سيادت و استقلال ملل مسلمان و كشورهاى اسلامى مى باشد به دست عوامل و ايادى اجانب همين طور در زير پرده سياه استعمارى پوشيده بماند و آتش ‍ اختلاف و تشتت در ميان مسلمين افروخته گردد، روزهاى سياهتر و نكبت بارترى براى جامعه اسلامى در پيش است و خطر ويران كننده اى متوجه اساس اسلام و احكام قرآن مى باشد.
حملات علنى و مخفيانه دشمنان اسلام و تجاوزكاران بين المللى عليه قرآن مجيد و احكام رهائى بخش اسلام از هر سو به شدت ادامه دارد و بسيارى از دولت هاى كشورهاى اسلامى براثر خودباختگى يا ماموريت ، مجرى نقشه هاى شوم و خائنانه آنان مى باشند، چه آنهائى كه دم از اسلام زده كنفرانس به اصطلاح اسلامى تشكيل مى دهند و چه آنانى كه در كشور اسلامى الغاء مذهب كرده اسلام را از رسميت مى اندازند، همه دانسته يا ندانسته در يك مسير حركت مى كنند و آن اجراء مقاصد شوم و استعمارى دشمنان اسلام است كه مى خواهند اين اوضاع نكبت بار جامعه اسلامى ادامه يابد اسرائيل بر جان و مال و سرزمين هاى ملت اسلام مسلط باشد، سيادت و سلطه استعمارى در دنياى اسلام براى هميشه محفوظ بماند، برنامه توسعه طلبانه ويران كننده صهيونيسم در كشورهاى اسلامى به مرحله اجرا درآيد و ملت اسلام و دولت كشورهاى اسلامى هميشه خوار و ذليل و اسير دست تجاوزكاران بين المللى بوده دست تكدى و چشم كمك به استعمارگران جنايت پيشه داشته باشند و روى استقلال آزادى ، آسايش و امنيت نبينند.
سپاه دين دسيسه اى ديگر براى ريشه كن كردن اسلام
در اين ميان از همه اسف بارتر وضع ايران است كه رژيم آن ماموريت دارد با چاپ قرآن ، تظاهر به اسلام ، به اسم سپاه دين ، سازمان اوقاف و به عناوين فريبنده ديگر يكباره اسلام را ريشه كن سازد، ملت اسلام را بيش از پيش به ذلت و اسارت بكشد، مسجد و محراب پيامبر اسلام را به صورت بنگاه تبليغاتى دربار ضد اسلامى خود در آورد و براى اجراء اين نقشه هاى شوم به كمك و مساعدت روحانى نماهاى خود فروخته و سرسپرده نياز كامل دارد و با همكارى آنان مى خواهد مساجد و ديگر محافل اسلامى را قبضه كند، مراسم مذهبى را تحت نظارت و مراقبت خود درآورد و به حوزه علميه دست يابد.
روحانى نمايان دربارى را از حوزه هاى علميه طرد نمائيد
اكنون بر نسل تحصيل كرده مسلمان و مردان روشن ضمير آگاه است كه با كوشش هاى همه جانبه و از هر راه ممكن ، اسلام و پيشوايان اسلامى و مسووليت هاى خطير و سنگين علماى اسلام را به ملت هاى مسلمان برسانند تا مردم آگاه شوند و آن دسته از روحانى نماهاى منحرف را كه مستقيم و غير مستقيم در خدمت رژيم جبار قرار گرفته اند طرد نمايند. اگر ملت اسلام به مبانى نورانى قرآن واقف گردد و به وظايف سنگين علماء و پيشوايان اسلام آگاه شود، روحانى نماها و آخوندهاى دربارى در
ميان اجتماع ها ساقط خواهند شد و اگر معممين ساختگى و روحانى نماهاى بى حيثيت در جامعه ساقط شده نتوانند مردم را بفريبند، دستگاه جبار هيچ گاه موفق به اجراء نقشه هاى شوم استعمارگران نخواهد شد، ما پيش از هر كارى لازم است تكليف خود را با روحانى نماها كه امروز از خطرناكترين دشمنها براى اسلام و مسلمين محسوب مى شوند و به دست آنها نقشه هاى شوم دشمنان ديرينه اسلام و دست نشاندگان استعمار پياده و اجرا مى گردد روشن سازيم و دست آنان را از حوزه هاى علميه ، مساجد و محافل اسلامى كوتاه كنيم تا بتوانيم دست تجاوز كار استعمار و مخالفين اسلام را از حريم اسلام و قرآن كريم قطع كرده ، از استقلال و صيانت كشورهاى اسلامى و ملت اسلام دفاع نمائيم .
اميد است كه علماء اعلام و مراجع بزرگ اسلام از خيانت و نفوذ اجانب و عمال استعمار به حوزه هاى علميه و جامعه روحانيت جلوگيرى به عمل آورند و ايادى مخالفين را كه در سلك روحانيت قرار دارند و اسلام و روحانيت رابه سقوط و انحطاط تهديد مى كنند، طرد و رسوا سازند و اجازه ندهند كه مشتى فريب خورده و دنيا طلب استقلال هزار ساله شيعه را دستخوش اميال و اغراض مخالفين اسلام و مزدوران استعمار قرار دهند. از خداوند متعال توفيقات روز افزون عموم دانشجويان مسلمان را در خدمت به اسلام و مسلمين خواهانم . والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : فروردين 1352
پيام امام خمينى به علما و وعاظ و امت مسلمان ايران در مورد نقشه هاى دستگاه جبار براىمحو اسلام و قرآن
نقشه استعمار گران هميشه براى محو اسلام و قرآن بوده
بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت حضرات علماى علام و خطباى محترم و ملت بزرگ ايران ايدهم الله تعالى پس از سلام و تحيات ، ما در عصر حاضر با ضربات سنگين و روز افزون وارده بر اسلام و گرفتارى ها و نابسامانى هاى بيش از پيش ملت هاى اسلامى مواجه هستيم ، از طرفى قضيه فلسطين و مسجد الاقصى و آوارگى مردم بيگناه آن سرزمين و پشتيبانى دول بزرگ استعمارى از يهود اشغالگر كه با دوام اين جرثومه فساد خطر بزرگى خداى نخواسته براى عموم كشورهاى اسلامى و خصوص دول عربى در پيش است و از طرف ديگر اسارت ملت ايران در چنگال عمال استعمار و نوكرهاى آن ، جامعه اسلامى را با فشارها و گرفتارى هاى شديد و همه جانبه اى دست به گريبان ساخته است . براى محو اساس قرآن كريم و تعاليم رهايى بخش اسلام ، نقشه هايى از طرف استعمارگران در كار است كه در هر زمان به نحوى در دست اجرا قرار مى گيرد.
آن روز كه رضاخان با دستيارى اجانب روى كار آمد ماموريت يافت كه با سر نيزه و قلدرى تمام مراسم اسلامى را تعطيل كرده و احكام نورانى قرآن و آثار رسالت را محو و نابود سازد ولى از آنجا كه ديدند با سرنيزه نمى توان مردم را از اسلام و مبانى قرآن دور ساخت و به اغراض شوم و غارتگرانه خود دست يافت ، تغيير نقشه داده با طرح هاى استعمارى جديد و با تظاهر به اسلام در مقام محو اساس قرآن و اسارت ملت هاى مسلمان و شكستن سد عظيم روحانيت بر آمدند و با نغمه هايى فريبنده به اسم سپاه دين و غيره مى خواهند اين سد عظيم را در هم شكسته به مقاصد پليد خود دست يابند.
جايگزينى معممين ساختگى به جاى خدمتگزاران به اسلام ،از نقشه هاى شوم استعمارگران
امروز نقشه هاى وسيعتر و دامنه دارترى در جريان است كه چهره واقعى مامورين استعمار و كيفيت ماموريت آنان را مى نماياند، نقشه هائى كه با اجراى آن مى خواهند سنگرهاى مخالف با استعمار را در هم كوبيده به سنگرهائى در خدمت استعمار و صهيونيسم و عمال آنان مبدل سازند، علماى اعلام ،
خطباى محترم و خدمتگزاران به اسلام را عقب زده معممين ساختگى و مامورين سازمان هاى فاسد را به جاى آنان به محراب و منبر اسلام و رسول معظم - صلى الله عليه و آله - برسانند و به جاى بيان احكام قرآن و حقايق اسلام ، بلندگوهائى براى اجراى مقاصد شوم ضد اسلامى دستگاه خود فروخته و دست نشانده درست كنند، نقشه هائى كه با اجراى آن مى خواهند به گمان فاسد خود تمام مراجع بزرگ ، علماى اعلام و خطباى محترم را به صورت كارمند دولت ، آن هم كارمندانى بسيار خفيف و بى ارزش درآورند و تمام حيثيات اسلام و روحانيت را در هم شكسته راه را براى استعمارگران هر چه بيشتر باز نمايند و بالاخره نقشه هائى كه با اجراى آن مى خواهند به جاى اين سد بزرگ مخالف با ظلم و استبداد سدى در خدمت ظلمه و مستبدين بنا كنند و اينك چنانكه كرارا" خبر رسيده در راه اجراى اين نقشه هاى استعمارى خطرناك دست به كار شده اند كه مساجد، تكايا، مدارس و ديگر مراكز اسلامى و شوون روحانيت را تحت نظارت سازمان ضد اسلامى اوقاف قرار داده ، علما، وعاظ و ائمه جماعت را مجرى اغراض نامشروع دستگاه جبار و عمال كثيف استعمار سازند و يا به كناره گيرى ، انزوا و تسليم سنگرهاى اسلام به مخالفين و عمال اجانب وادارند.
ثمرات شوم انقلاب سفيد
اينها ثمره شوم انقلاب خونين و استعمارى است كه با تبليغات و عوام فريبى ها مى خواهند آن رابه انقلاب سفيد ملقب سازند و آن را انقلاب شاه و ملت بنامند و در اين دهه سياهى كه گذشت جز فقر و ذلت و اختناق قتل هاى دستجمعى ، تيرباران ها و اعدام هاى غير قانونى و انباشتن زندانها از علما، روحانيون و جوانان ملت اسلام چيزى عايد مردم ستمديده ايران نگرديده . هتك مقدسات اسلام ، كشتن علما و مردم مسلمان در زير شكنجه ، هجوم به مدرسه فيضيه و دانشگاه ها و كشتار فجيح 15 خرداد كه (به طور معروف ) 15 هزار قربانى داشت از ثمرات ديگر اين انقلاب ننگين است ، مصونيت بخشيدن به نظاميان آمريكائى و بستگان آنها، خرد كردن حيثيت كشور و بر باد دادن استقلال قضائى و مسلط ساختن غارتگران آمريكا و صهيونيسم بر كليه شوون نظامى ، سياسى ، تجارى ، صنعتى ، زراعى و بازارها از ديگر نتايج شوم اين انقلاب پر افتخار دستگاه جبار مى باشد كه آن همه جشن ها، پايكوبى و تبليغات پر سر و صدا به راه انداخته ، مبالغ هنگفتى از دسترنج مردم محروم و گرسنه را صرف اين جشن هاى ننگين كرده است .
خريد اسلحه بهانه اى براى ايجاد پايگاه آمريكا در ايران
و اكنون نيز خواب تازه اى براى ملت ايران ديده و با خريد اسلحه و مهمات سرسام آور از آمريكا به مبلغ 2 ميليارد دلار كه حدود صد و پنجاه هزار ميليون ريال مى باشد، ملت ايران را به خطر نابودى و سقوط اقتصادى تهديد مى كند و با كمال وقاحت اعلام داشته كه كسرى بودجه كشور در امر پرداخت آن ، از طريق وام هاى خارجى و افزايش مالياتها تامين مى گردد. من نمى دانم منظور از
خريدن اين همه اسلحه براى بيرون راندن اربابان و استعمارگرانى است كه خود رژيم ، دست نشانده آنها بوده و ايران را به صورت پايگاه نظامى آنان درآورده و دست آنها را بر تمام شوون نظامى ، سياسى ، اقتصادى كشور باز گذاشته است ؟ يا در حقيقت در راه اجراى نقشه هاى غارتگرانه آمريكاست كه بر اثر ضعف بودجه اقتصادى و تغيير سياست مبنى بر نابودى ملل به وسيله نيرو و ثروت خود آنان ، مى خواهد پايگاه خود را در ايران مستحكم تر كرده ملت بى پناه ايران و ديگر ملل آزايخواه منطقه را كه عليه اشغالگران فلسطين و ديگر اجانب غارتگر مبارزه مى كنند، سركوب سازد؟ و اكنون ملت محروم ايران كه بسيارشان از لوازم اوليه زندگى محروم بوده و بنا به نوشته بعض از روزنامه هاى وابسته به دستگاه فقط در تهران يك ميليون نفر فاقد برق و آب و بهداشت و ديگر ضروريات اوليه زندگى مى باشند، ملتى كه بسيارشان از فقر و تهيدستى نمى توانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و اطفال معصوم را از گرسنگى به چرا مى برند و يا سرراه ها به اميد خدا رها مى سازند، ملتى كه بسيارشان براى مراجعه به دكتر و خريدن دارو تمكن مالى ندارند و از بى دكترى و بى دارويى تلف مى شوند و بنا به نوشته بعضى از روزنامه هاى ايران ، در بسيارى از شهرستان هاى ايران و استاندارى هاى بزرگ براى هر 35 هزار نفر فقط يك دكتر وجود دارد، ملتى كه در همين سال گذشته از قحطى و گرسنگى خانه و كاشانه خود را رها ساخته ، براى به دست آوردن لقمه نان به هر سو آواره شدند، بايد چنين مبلغ سرسام آورى از بودجه كشور آنها صرف همچو امر سفيهانه اى شود!! و تازه اين معامله كمرشكن 2 ميليارد دلارى غير از معامله اسلحه اى است كه اخيرا"با انگليس استعمارگر و تجاوزكار انجام داده و آنهمه اسلحه و مهمات خريدارى كرده . من بيم آن دارم كه اين انحرافات و اعمال سفيهانه اثر عارضه اى باشد كه بعضى سلاطين سفاك در اواخر عمر به آن مبتلا مى شدند و ملت را به خاك و خون مى كشيدند. من از اواخر عمر اين سفاك ها كه نويد مرگ ، آنها را به جنون مى كشد، براى اين ملت ستمديده ، بيمناكم . من از امراض عصبى كه در پيرى عارض اين قلدرها مى شود، براى اسلام و مسلمين خوف دارم .
سكوت در مقابل اعمال شاه ، در حكم انتحار و سقوط يك ملت بزرگ است
اكنون سكوت در مقابل اين نقشه ها و فجايع در حكم انتحار است و استقبال از مرگ سياه و سقوط يك ملت بزرگ مى باشد، تا فرصت از دست نرفته لازم است كه سكوت شكسته شود و استنكار و اعتراض ‍ آغاز گردد. بر علما و خطباء اسلام است كه در مساجد و محافل ، نقشه هاى پشت پرده دستگاه را به ملت برسانند و در اين مصيبت بزرگ كه براى اسلام و مسلمين و خصوص علماء اعلام و خطباء محترم پيش ‍ آمده است از هيچ گونه اقدامى فروگذار نكنند. مراجع عظام نظر مبارك خود را با طبع و نشر اعلام نمايند و كسانى را كه در اين امر كمرشكن با دستگاه همكارى و روابط حسنه دارند و يا به نقشه ها و فعاليت هاى سازمان اوقاف و ديگر سازمان هاى فاسد صحه مى گذراند و به پيشرفت آن كمك مى نمايند و يا جيره خوار سازمان اوقاف و دستگاه جبار قرار گرفته اند، طرد و
متفضح سازند و به ملت معرفى نمايند و بر ملت اسلام است كه با اين نوع افراد كه از طرف سازمان هاى فاسد براى منبر و محراب تعيين و نصب شده اند، معامله عدالت نكنند و در جماعت آنها حاضر نشوند و پاى منبر آنها ننشينند و آنها را به يكديگر نشان داده و از جامعه اسلامى طرد نمايند و به مساجد و محافل كه تحت نظر سازمان اوقاف بوده و به دست آن اداره مى شود، نروند. علماء اعلام ، خطباء محترم و ائمه جماعت به عنوان اعتراض و استنكار، در صورت مقتضى اعتصاب نمايند و تا مدت محدودى از رفتن به مساجد و منابر خوددارى ورزند و مطمئن باشند كه اعتراض دستجمعى و اعتصاب عمومى نتيجه دارد و دستگاه جبار را عقب مى راند و لازم است كه مردم مسلمان در صورت اعتصاب علماء اسلام كه براى حفظ احكام قرآن است از آنان پشتيبانى كنند و در اعتصاب تبعيت نمايند.
از خداوند متعال رفع شر اشرار و قطع ايادى استعمار را خواستار است . والسلام عليكم و رحمه الله
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ 5/1/1352
پيام امام خمينى به ملت ايران و ارائه رهنمودهائى به طبقه جوان براى بهره بردن ازنيروى جوانى در راه حق
بسم الله الرحمن الرحيم
به دوستان عزيزم طبقه جوان روحانى و دانشگاهى ، بازارى ، دهقان و ساير طبقات ، پس از ابلاغ سلام تذكر دهيد نيروهائى كه خداوند تعالى به شما عطا فرموده در راه رضاى او صرف كنيد. شما اكنون داراى نيروى عظيم جوانى هستيد، نيروئى كه مى توانيد اسلام و ميهن خود را به اوج عظمت و سرفرازى رسانيد و دست جنايتكاران را از ممالك اسلامى و كشور خود قطع كنيد، نيروئى كه اگر در راه حق صرف شود، ابديت دارد و به قدرت لايزال مى پيوندد و اگر در بيهوده و شهوات هدر رود در اين عالم ، ذلت و بردگى و در آن عالم ، عقوبت و شرمسارى به بار آورد، بيدار شويد و خفتگان را بيدار كنيد، زنده شويد و مردگان را حيات بخشيد و در تحت پرچم توحيد براى درهم پيچيدن دفتر استعمار سرخ و سياه و خود فروختگان بى ارزش فداكارى كنيد، اين نفتخواران بى شرف و عمال بى حيثيت آنها را از كشور اسلامى بيرون ريزيد همانند زباله ها، از جشنهاى پايان ناپذير آنها كه در حقيقت چراغ هايى است كه در گورستان مى افروزند دورى نمائيد.
اميد است شما عزيزان من جشن مرگ استعمار و عمال آن را به زودى بگيريد، اگر ما پيران نبينيم شما جوان ها ببينيد. از نيروى لايزال وحدت نيروى عظيم مسلمين را خواستارم . سلام و تحيت من به جوانان مسلمين و عزيزان كشور اميرالمومنين عليه الصلوه والسلام .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 23/6/52
پيام امام خمينى به ملت ايران در مورد وظايف آنها درقبال همكاريهاى شاه با اسرائيل و آمريكا
اعمال شاه ، در زمانى كه آتش جنگ بين مسلمين و كفار شعله ور است .
بسم الله الرحمن الرحيم
در اين موقع كه آتش جنگ بين مسلمين و كفار صهيونيست شعله ور است و ملت اسلام براى احقاق حق خود از اسرائيل غاصب ، جان بر كف نهاده در ميدان هاى نبرد فداكارى مى كنند، به امر شاه ، دولت ايران به مناسبت سالروز جشن 2500 ساله در سراسر كشور جشن به پا كرده است ! جشن براى شاهان خونخوارى كه نمونه آنان امروز مشهود است . مسلمين براى مجد و عظمت اسلام و آزادى فلسطين در خاك و خون مى غلطند ولى شاه ايران براى رژيم مبتذل شاهنشاهى جشن و سرور به پا مى كند! همزمان با دفاع ملت بزرگ اسلام و عرب از نواميس اسلام و مسلمين ، به امر اين مرد خبيث به مدارس اسلامى دختران ايران هجوم برده ، هتك محترمات را نموده و از آنان سلب آزادى كرده اند. هنگامى كه دشمنان اسلام كشورهاى اسلامى را تهديد مى كنند و مردانى غيور براى دفاع و احقاق حقوق خود مردانه به پا خاسته اند، شاه ايران با صحنه سازى در سراسر ايران تظاهرات راه انداخته ، با امضاى روحانى نمايان دربارى و ساخته دست سازمان هاى اوقاف و امنيت به اسم علماى اسلام تلگرافات تبريك صادر مى نمايد.
در شرايطى كه مسلمين براى آزادى فلسطين و سرزمين هاى خود جانفشانى مى كنند، شاه جمعيت كثيرى از علما، فضلا و اساتيد برجسته حوزه هاى علميه و بسيارى ديگر از روشنفكران ايرانى را به زندان و تبعيد كشيده و تحت وحشيانه ترين شكنجه ها قرار داده است .
دستگيرى علما و فضلا براى انحراف اذهان از جنگ اسلام بااسرائيل .
مى توان گفت كه اين صحنه سازى ها و دستگيرى ها براى سرگرم كردن ملت ايران به مصيبت هاى خود و دور نگه داشتن اذهان از جنگ ملت اسلام با اسرائيل است . وحشت از گسترش مبارزه و ايجاد هماهنگى بين كليه طبقات و پشتيبانى قاطبه ملت مسلمان ايران از جنگ عادلانه مردم عرب است كه موجب شده شاه دست به زندان و تبعيد غيرقانونى و بدون جهت علما و روشنفكران بزند تا مبادا اعتراض كنند كه چرا رژيم ايران در اين امر حياتى كه براى مسلمين پيش آمده بى تفاوت
است و يا از اسرائيل طرفدارى مى كند و با اينكه اكثريت قريب به اتفاق دولت هاى اسلامى و بسيارى از دولت هاى غيراسلامى ، از اعراب درحال جنگ پشتيبانى كرده اند دولت ايران و شاه بى حيثيت روى سرسپردگى به امريكا و اظهار تبعيت هر چه بيشتر، به ظاهر ساكت و در واقع طرفدارى از اسرائيل مى كنند.
شاه ، حامى منافع امريكا و اسرائيل
اين شاه ايران است كه دست اسرائيل را در سراسر ايران بازگذاشته و اقتصاد ايران را به خطر انداخته است و بنا به نوشته بعضى از جرايد خارجى ، افسران ايرانى را براى ديدن تعلميات به اسرائيل مى فرستد.
اين شاه است كه نفت ايران را به دشمنان اسلام و بشريت تسليم كرده تا در جنگ با مسلمين و اعراب غيور به كار برند و با قرارداد رسواى اخير و افزايش استخراج نفت به مبارزه عليه كشورهاى نفت خيزى كه مى خواهند از حربه نفت عليه آمريكا استفاده كنند برخاسته است و بالاخره اين غارتگرى ها، خريدن ميلياردها دلار اسلحه و جشن هاى كمرشكن و پى در پى شاه است كه موجب بالا رفتن هزينه زندگى و گرانى سرسام آور اجناس گرديد ايران را به قحطى سياه تهديد مى كند. من بيم آن دارم كه ميلياردها دلار اسلحه اى را كه از اربابان جهانخوار خود خريدارى نموده و با خريد آن ايران را به ورشكستگى كشانده اكنون به اسرائيل بفرستد. من خوف آن دارم كه ارتش ايران را با مهماتى كه به قيمت قحطى و گرسنگى و بالاخره خون مردم محروم ايران به دست آورده ، مجبور كند كه قلوب گرم و پر احساس مجاهدين اسلام را هدف قرار دهند.
بر ملت است كه اين جبار را از جنايات باز دارند
من از اين خدمتگزار بى چون و چراى آمريكا براى جهان اسلام احساس خطر مى كنم . اكنون بر ملت محترم ايران است كه اين جبار را از اين جنايات باز دارند و بر ارتش ايران و صاحب منصبان است كه بيش ‍ از اين تن به ذلت ندهند و براى استقلال وطن خود چاره جويى كنند.
از منافع امريكا و اسرائيل جلوگيرى كرده و آن را مورد هجوم قرار دهيد وظيفه ملت غيور ايران است كه از منافع آمريكا و اسرائيل در ايران جلوگيرى كرده و آن را مورد هجوم قرار دهند هر چند به نابودى آن بيانجامد. وظيفه علماء اعلام و مبلغين است كه جرايم اسرائيل را درمساجد و محافل دينى به مردم گوشزد كنند. علماء اعلام و ملت شريف ايران نبايد در اين امر ساكت باشند و لازم است از هر طريق ممكن شاه را وادار كنند كه در صف مسلمانان قرار گيرد و از خيانت بيشتر به قرآن و پيروان آن بپرهيزد و جنايات اين عفريت خونخوار را بيش از پيش بر ملا سازند تا چهره باطنى او بهتر روشن گردد و اگر يهود ايران براى كمك به اسرائيل مشغول فعاليت
باشند (چنانكه هستند و بى شك از كمك شاه هم برخوردار مى باشند) بر ملت ايران است كه از آن جلوگيرى كنند و براى مجاهدينى كه در آتش و خون به سر مى برند صندوق اعانه اى باز نمايند و از هيچ كوششى خوددارى نورزند.
اينجانب كرارا" خطر اسرائيل و عمال آن را كه در راس آنها شاه ايران است گوشزد كرده ام . ملت اسلام تا اين جرثومه فساد را از بن نكنند روى خوش نمى بينند و ايران تا گرفتار اين دودمان ننگين است روى آزادى نخواهد ديد.
از خداوند متعال نصرت مسلمين و خذلان اسرائيل و عمال سياه آن را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 16/8/52
پيام امام خمينى به دول و ملل اسلامى و دعوت به اتحاد بر عليهاسرائيل غاصب
از اختلاف بپرهيزد و صفوف خويش را براى نابودى اسرائيل فشرده سازيد
بسم الله الرحمن الرحيم
(و اقتلوهم حيث ثقفتموهم و اخرجوهم من حيث اخرجوكم و الفتنه اشد من القتل وقاتلو هم حتى لاتكون فتنه ).
اكنون كه دولت غاصب اسرائيل براى فتنه انگيزى بيشتر و تجاوز زيادتر بر زمين عربى و ادامه دست غاصبانه در قبال صاحبان حق بپا خاسته و آتش جنگ را براى چندمين بار شعله ور ساخته است و برادران مسلمان ما در راه ريشه كن كردن اين ماده فساد و آزادى فلسطين جان بركف نهاده در جبهه نبرد و ميدان شرف به جنگ پرداخته اند، بر عموم دولت هاى ممالك اسلامى و خصوص دول عربى لازم است كه با توكل به خداى متعال و تكيه بر قدرت لايزال ، همه قوا و نيروى خويش را بسيج ساخته به يارى مردان فداكارى كه در خط اول جبهه چشم اميد به ملت اسلام دوخته اند بشتابند و براى آزادى فلسطين و احياء مجد و شرف و عظمت اسلامى ، در اين جهاد مقدس شركت كنند، از اختلافات و نفاق هاى خانمانسوز و ذلت بار دست برداشته ، دست برادرى به هم داده ، صفوف خود را فشرده و متشكل سازند، از قدرت پوشالى مدافعان صهيونيسم و اسرائيل نهراسند، از وعده و وعيدهاى پوچ قدرت هاى بزرگ ، مغرور و مقهور نگردند، از سستى و مسامحه كه شكست ننگ بار و عواقب خطرناكى به دنبال خواهد داشت بپرهيزند. سران كشورهاى اسلامى بايد توجه داشته باشند كه اين جرثومه فساد را كه در قلب كشورهاى اسلامى گماشته اند تنها براى سركوبى ملت عرب نمى باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورميانه است . نقشه ، استيلا و سيطره صهيونيسم بر دنياى اسلام و استعمار بيشتر سرزمين هاى زرخيز و منابع سرشار كشورهاى اسلامى مى باشد و فقط با فداكارى ، پايدارى و اتحاد دولت هاى اسلامى مى توان از شر اين كابوس سياه استعمار رهايى يافت و اگر دولتى در اين امر حياتى كه براى اسلام پيش آمده كوتاهى كرد، بر ديگر دولت هاى اسلامى لازم است كه با توبيخ و تهديد و قطع روابط او را وادار به همراهى كنند. دولت هاى ممالك نفت خيز اسلامى لازم است از نفت و ديگر امكاناتى كه در اختيار دارند به عنوان حربه عليه اسرائيل و استعمارگران استفاده كرده ، از فروش نفت به آن دولت هائى كه به اسرائيل كمك مى كنند خوددارى ورزند.
به حكم وظيفه اسلامى - انسانى موظف به ريشه كن كردن اين گماشته استعمار هستيد.
ملت اسلام به حكم وظيفه انسانى و اخوت و طبق موازين عقلى و اسلامى موظفند كه در راه ريشه كن كردن اين گماشته استعمار از هيچ فداكارى دريغ نورزند و با كمكهاى مادى و معنوى و نيز با ارسال خون ، دارو، اسلحه و آذوقه برادران خود را كه در جبهه جنگ هستند يارى كنند. بر خصوص ملت شريف و مسلمان ايران است كه در قبال تجاوز وحشيانه اسرائيل و مصيبت هائى كه اكنون گريبانگير برادران عرب و مسلمان آنان مى باشد بى تفاوت ننشينند و از هر راه ممكن برادران مسلمان خود را در آزادى سرزمين فلسطين و نابودى صهيونيسم كمك نمايند و دولت ايران را وادار سازند كه اين سكوت را شكسته ، در صف دولت هاى ممالك اسلامى به پيكار عليه اسرائيل برخيزد. بر همه آزاديخواهان جهان است كه با ملت اسلام همصدا شده تجاوزات غير انسانى اسرائيل را محكوم نمايند.
تواصى به حق و صبر كنيد و در پيكار مقدس با اسرائيل پايدار باشيد
دولت هائى كه اكنون با اسرائيل در حال جنگ مى باشند لازم است كه در اين پيكار مقدس اسلامى جدى و قوى الاراده باشند، استقامت و پايدارى كنند، از تواصى به حق ، تواصى به صبر كه دستور الهى مى باشد غفلت نورزند، به توصيه يا امر سازمان هاى وابسته به قدرت هاى استعمارى براى آتش بس اعتنا نكنند و مطمئن باشند كه در سايه بردبارى و استقامت ، با كار بستن دستورات اسلامى ، فتح و ظفر از آن ملت اسلام مى باشد.
(ان تنصرواالله ينصر كم و يثبت اقدامكم ) - (ولا تهنوا ولا تحزنوا و انتم الاعلون ان كنتم مومنين ).
و از خداوند متعال نصرت مسلمين را خواستارم .
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 21/12/53
پاسخ امام خمينى به استفتاء گروهى از مردم در مورد حزب رستاخيز
شركت در حزب رستاخيز حرام و كمك به استيصال مسلمين است
بسم الله الرحمن الرحيم
نظر به مخالفت اين حزب با اسلام و مصالح ملت مسلمان ايران ، شركت در آن بر عموم ملت حرام و كمك به ظلم و استيصال مسلمين است و مخالفت با آن از روشن ترين موارد نهى از منكر است و چون اين نغمه تازه كه به دستور كارشناسان يغماگر براى اغفال ملت از مسائل اساسى از حلقوم شاه برخاسته تا كشور را بيش از پيش خفقان زده كند و راه را براى مسائلى كه در نظر دارند باز نمايند و قوه مقاومت را به كلى از ملت سلب نموده و نفس را در سينه ها حبس سازند. لهذا لازم است حسب وظيفه تذكراتى بدهم ، باشد كه ملت اسلام تا فرصت از دست نرفته بامقاومت بيش از پيش و همه جانبه جلو اين نقشه هاى خطرناك را بگيرند.
مطرح شدن حزب رستاخيز، نشانه شكست انقلاب سفيد
قبلا بايد گفت شاه در اين پيشنهاد غير مشروع به شكست فاحش طرح استعمارى به اصطلاح (انقلاب ششم بهمن ) و برخوردار نبودن آن از پشتيبانى ملت ، اعتراف نموده است . كسى كه بيش از ده سال است فرياد مى زند كه ملت ايران موافق با اين (انقلاب ) است و اسم آن را (انقلاب شاه و ملت ) گذاشته ، امروز مردم را به صف هاى مختلف تقسيم كرده و مى خواهد با زور سرنيزه براى خود موافق درست كند. اگر اين به اصطلاح (انقلاب ) از شاه و ملت مى باشد، ديگر چه احتياجى به حزب تحميلى است ؟
تشكيل حزب با اين شكل تحميلى ، مخالف قانون اساسى و موازين بين المللى است
درباره اين حزب به اصطلاح (رستاخيز ملى ايران ) بايد گفت اين عمل با اين شكل تحميلى مخالف قانون اساسى و موازين بين المللى است و در هيچ يك از كشورهاى عالم نظير ندارد. ايران تنها كشورى است كه حزبى به امر (ملوكانه ) تاسيس كرده و ملت مجبور است وارد آن شود و هر كس از اين امر تخلف كند سرنوشت او يا حبس و شكنجه و تبعيد و يا از حقوق اجتماعى محروم شدن است . مردم محروم اين كشور مجبورند موافقت خود را با نظام شاهنشاهى اعلام
كنند، نظام پوسيده اى
كه از نظر اسلام مردود و محكوم به فناست ، نظامى كه هر روز ضربه تازه اى بر پيكر اسلام وارد مى آورد و اگرخداى نخواسته فرصت يابد اساس قرآن را بر مى چيند، نظامى كه هستى ملت را به باد فنا داده و تمام آزادى ها را از او سلب كرده است ، نظامى كه طبقات جوان روشنفكر را در زندان ها و تبعيد گاه ها از هستى ساقط نموده و باز مى خواهد با اين حزب بازى اجبارى بر قربانى ها و زندانى هاى خود بيفزايد.
شاه حافظ منافع استعمارگران درايران و منطقه
مردم مسلمان ايران مجبورند در برابر شاهى سر تسليم فرود آوردند كه دستش تا مرفق به خون علماى اسلام و مردم مسلمان آغشته است . شاهى كه مى خواهد تا قطره آخر نفت اين كشور را بفروشد و پولش ‍ را به عناوين مختلف به سرمايه داران و چپاولگران تقديم نمايد و به آن افتخار كند.
استعمار امريكا از ذخاير هنگفت نفت خود استفاده نمى كند و از ديگران مى خرد كه براى مصالح كشورش محفوظ باشد ولى شاه ايران اين طلاى سياه را مى فروشد و خزانه ايران و ملت را تهى مى كند و درآمد آنرا به جاى اينكه صرف اين ملت پا برهنه و گرسنه نمايد، به اربابان استعمارگرش وام مى دهد و يا اسلحه هاى خانمانسوز و مخرب مى خرد تا از منافع و مطامع استعمارگران در ايران و منطقه نگهبانى كند و به خونريزى و سركوبى جنبش هاى ضد استعمارى ادامه دهد.
او تا ديروز با اخذ وام هاى كمر شكن از خارج ، اقتصاد ايران بهره ورشكستگى مى كشانيد و امروز با دادن وام ها و خريد اسلحه ، ملت را به افلاس كشانيده و از رشد باز مى دارد. معاملات اسارت بار و بخصوص ‍ معامله 15 ميليارد دلارى اخير با استعمار آمريكا، ضربه نابوده كننده ديگرى است كه شاه به اقتصاد ايران وارد ساخته و چوب حراج تازه اى است كه بر ثروت و ذخائر ملت محروم ايران مى زند.
انقلاب سفيد عامل اصلى ويرانى اقتصاد كشور
ملت ايران مجبور است به كسى راى موافق بدهد كه وضع كشاورزى و دامپرورى ايران را چنان به عقب رانده كه اكنون بايد گندم ، برنج ، گوشت ، روغن و ساير ارزاق را با قيمت هاى هنگفت وارد كند. شاه كه در آغاز طرح به اصطلاح (انقلاب سفيد) به دهقانان نويد مى داد كه در سايه اصطلاحات ارضى ، غله مورد نياز كشور در داخل تامين مى شود اكنون به جاى خجلت زدگى افتخار مى كند كه دو ميليون و نيم تن گندم و چهارصدهزار تن برنج در سال جارى وارد كرده است در صورتى كه مطلعين مى دانند كه يك استان ايران مثل خراسان ، قدرت تهيه گندم براى تمام كشور را داشت و اين قدرت را (انقلاب سفيد) شاه سلب كرد.
شاه بيش از ده سال است كه فرياد از پيشرفت كشور مى زند در حالى كه اكثريت ملت را در فقر
و فاقه غوطه ور ساخته . ظاهر تهران را آراسته و از دسترنج ملت براى عمال خود عمارات چند طبقه بنا مى كند ولى در دهات و قصبات كه قسمت عمده جمعيت ايران را تشكيل مى دهند از مواهب اوليه زندگى خبرى نيست و اكنون وعده بيست و پنج ساله به مردم مى دهد ولى مردم آگاه ايران توجه دارند كه اين وعده او پوچ و عارى از حقيقت است . قدرت كشاورزى از كشور سلب گرديده ، وضع كشاورزان و كارگران روز به روز وخيم تر شده و از صنعتى شدن مستقل و غير وابسته جز اسمى نيست و نخواهد بود مگر اينكه به خواست خداى قادر اين رژيم پوسيده تغيير كند.
با تمام شدن ذخيره نفت به دست اين رژيم ، آنچنان فقرى به ملت روى مى آورد كه جز تن به اسارت دادن راهى ندارد. ملت شريف ايران كه نه زراعت دارد و نه صنعت ، بايد با فقر و فلاكت دست به گريبان باشد و يا به عملگى براى سرمايه داران تن در دهد.

next page

fehrest page

back page