صحيفه نور جلد ۲۰

امام خميني رحمه الله عليه

- ۶ -


آمـريـكا به تصور اين كه ملى گراها و منافقين و ديگر وابستگان چپ و راست او به زودى پاشنه سياست انقلاب و حاكميت نظام و اداره كشور را به نفع او به حركت در مى آورند چند روزى سـيـاسـت خـوف و رجـاء را در پـيـش گـرفـت و بـه طـرح و اجـراى كـودتـا و اعـمـال سـيـاسـت فشار و ترويج چهره هاى وابسته خود و نيز به ترور شخصيت انقلاب و انـقـلابـيـون واقـعـى كـشـور پـرداخـت كـه خداوند مجددا بر ما منت نهاد و در صحنه حماسى تـسـخـيـر لانـه جـاسـوسـان ، مـردم ايـران برائت مجدد خويش را از آمريكا و اذناب آن اعلام نـمودند، كه دوباره آمريكا همان تيغى كه به دست محمدرضا خان سپرده بود در كف صدام ايـن زنـگـى مـسـت نـهـاد. صـدام چـه كـرد؟ آيـا صـدام هـمـان كـارى را كـه شـاه قبل از انقلاب انجام داده بود انجام نداد؟ شاه قبرستان هاى ما را از سروهاى بلند آزادى پر نـسـاخـت ؟ آيا صدام كه از قدرت برتر و مانور بيشترى برخوردار بود غير از اين كرد؟ آيـا شـاه كشورمان را به آمريكا نفروخته بود؟ آيا صدام براى فروختن ايران به آمريكا بـه صورت ديگرى عمل نكرد؟ گفتم كه خرابى هاى شاه را اگر مهلت مان دهند با تلاش همه دست اندركاران و ملت شريف در بيست سال هم نمى توانيم آباد كنيم . آيا خرابى هاى صـدام را مـى شـود در كـمتر از بيست سال آباد نمود؟ مردم شريف ايران و مسلمانان و آزادى خـواهـان تـمـامـى جـهـان بـايـد بـدانـنـد كه اگر بخواهند بدون گرايش به چپ و راست و مـسـتـقـل از هـر قـدرت و ابـرقـدرتى روى پاى خويش بايستند، بايد بهاى بسيار گران استقلال و آزادى را بپردازند.
تـجـربـه انـقـلاب اسـلامـى در ايران ، با خون بهاى هزاران شهيد و مجروح و خراب شدن منزل ها و
بـه آتش كشيده شدن خرمن هاى كشاورزان و كشته شدن تعداد بسيارى در بمب گذارى ها و اسير شدن فرزندان انقلاب و اسلام به دست دژخيمان بعث عراق و هزاران گونه تهديد و فشار اقتصادى و جانى به دست آمده است . ملت ايران تجربه پيروزى بر كفر جهانى را در خـراب شـدن مـنـازل خـود بـر سـر كـودكـان در خواب به دست آورده و با فداكارى ها و مـجـاهدات ، انقلاب و كشور خود را بيمه نموده است . و ما به تمام جهان تجربه هايمان را صـادر مـى كـنـيم و نتيجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتى ، به مـبـارزان راه حـق انـتـقـال مـى دهـيـم و مـسلما محصول صدور اين تجربه ها، جز شكوفه هاى پـيـروزى و اسـتـقـلال و پـيـاده شـدن احـكام اسلام براى ملت هاى دربند نيست . روشنفكران اسـلامى همگى با علم و آگاهى بايد راه پر فراز و نشيب دگرگون كردن جهان سرمايه دارى و كمونيزم را بپيمايند و تمام آزاديخواهان بايد با روشن بينى و روشن گرى ، راه سـيـلى زدن بـر گونه ابرقدرت ها و قدرت ها، خصوصا آمريكا را بر مردم سيلى خورده كشورهاى اسلامى و جهان سوم ترسيم كنند. من با اطمينان مى گويم اسلام ابرقدرت ها را بـه خـاك مـذلت مـى نـشـانـد، اسـلام مـوانـع بـزرگ داخـل و خـارج محدوده خود را يكى پس از ديگرى بر طرف و سنگرهاى كليدى جهان را فتح خواهد كرد.
مـلت شـريـف ايـران تـوجه داشته باشيد كه كارى كه شما مردان و زنان انجام داده ايد آن قـدر گـران بـهـا و پر قيمت است كه اگر صدها بار ايران با خاك يكسان شود و دوباره با فكر و تلاش فرزندان عزيز شما ساخته گردد، نه تنها ضررى نكرده ايد، كه سود زيستن در كنار اولياءالله را برده ايد و در جهان ابدى شده ايد و دنيا بر شما رشك خواهد برد، خوشا به حالتان !
مـن بـه تـمـام دنـيـا بـا قـاطـعـيـت اعـلام مـى كـنـم كـه اگـر جـهـانـخـواران بـخـواهـنـد در مـقـابل دين ما بايستند، ما در مقابل همه دنياى آنان خواهيم ايستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهيم نشست ، با همه آزاد مى شويم و يا به آزادى بزرگترى كه شهادت است مى رسـيـم و هـمـانـگـونـه كـه در تـنـهـايى و غربت و بدون كمك و رضايت احدى از كشورها و سـازمـان هـا و تـشـكيلات جهانى ، انقلاب را به پيروزى رسانديم ، و همان گونه كه در جـنـگ نـيـز مظلومانه تر از انقلاب جنگيديم و بدون كمك حتى يك كشور خارجى متجاوزان را شـكـسـت داديـم ، بـه يـارى خـدا بـاقيمانده راه پرنشيب و فراز را با اتكاء به خدا، تنها خـواهـيـم پـيـمـود و به وظيفه خويش عمل خواهيم كرد، يا دست يكديگر را در شادى پيروزى جـهـان اسلام در كل گيتى مى فشاريم و يا همه به حيات ابدى و شهادت روى مى آوريم و از مـرگ شـرافـتـمـنـدانـه اسـتـقـبـال مـى كـنـيـم ولى در هـر حال پيروزى و موفقيت با ماست و دعا را هم فراموش نمى كنيم .
خـداونـدا! بـر مـا مـنـت بـنـه و انقلاب اسلامى ما را مقدمه فروريختن كاخ ‌هاى ستم جباران و افـول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان . و همه ملت ها را از ثمرات و بركات وراثت و امامت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما.
حـال بـا ايـن مـقـدمـه هـا قـضـاوت در جـنـگ بـا خـود مـسـلمـانـان اسـت كـه تـعـقـل و انـديـشـه كـنـند كه ما در مسير چه هدف و آرمانى مورد تهاجم قرار گرفته ايم و شـهـيـدان گـرانقدرى را به پيشگاه مقدس حق تقديم كرده ايم و صدام پليد چه نياتى از تهاجم خود در سر پرورانده است و دنيا نيز به چه انگيزه اى به
حمايت ضمنى و علنى از او برخاسته است و تا امروز هم متجاوزين در تنگناى تسليحات و امـكـانـات نـظـامى و اقتصادى و سياسى نبوده اند و دنيا هر روز به بهانه اى آنان را به بهترين و مدرن ترين سلاح ها مسلح نموده است ولى از دادن امكاناتى كه حق مسلم ملت ماست و حـتـى پـول آنـهـا را گـرفـتـه انـد خـوددارى نـمـوده انـد، ولى بـا تـمـام ايـن احـوال مـا افـتـخـار مـى كـنيم كه در اين نبرد طولانى و نابرابر فقط با تكيه بر سلاح ايـمـان و تـوكـل بـر خـداى بـزرگ و دعـاى بـقـيـه الله !!! عـجل الله تعالى فرجه !!! و اعتماد به نفس و همت دلاور مردان و شير زنان صحنه كارزار بـه پـيـروزى رسـيـده ايـم و خـدا را سـپـاس مـى گـزاريـم كـه مـنـت هـيچ قدرت و كشور و ابـرقـدرتـى در جـنـگ ، بـر گـردن مـا نـيـسـت و مـردم كـارآزمـوده و مـتـوكـل مـا بـا اسـتـعانت از ذات مقدس كبريا يكه و تنها و مظلومانه بر مشكلات بسيارى از طـرح و عـمـليـات و بـسـيج و آموزش نيروها تا نياز تسليحاتى كشورمان فائق آمده اند. و عـلاوه بـر موفقيت هاى اعجاز گونه اى كه در صحنه هاى دفاع از كشور اسلامى و بيرون رانـدن مـتـجـاوزيـن از هـزاران كـيـلومـتـر، بـه تـحـولات شـگـرف صـنـعـتـى از قـبـيـل راه انـدازى كـارخـانـجـات و دگـرگـونـى در خـطـوط توليد و ساختن و اختراع ده ها وسايل پيشرفته و مدرن نظامى ، آن هم بدون حضور هيچ مستشارى و بدون هيچ گونه كمك خـارجـى ، دسـت يـافـتـه ايم ، و هم اكنون كه به مرز پيروزى مطلق رسيده ايم و قدم هاى آخـرمـان را بـرمـى داريـم ، صـداى نـاآشـنـاى صـلح طـلبـى آن هـم از كـام ستمگران و جنگ افـروزان بـه گـوش مـى رسـد و در جهان غوغا به راه انداخته و عزا و ماتم صلح طلبى بـرپـا نـموده است و مدافع آزادى و امنيت انسان ها شده و براى خون جوانان و سرمايه هاى مـادى و مـعـنـوى در كـشـور ايـران و عـراق مرثيه سرايى مى كنند. راستى چه شده است كه اسـتـكـبـار جـهانى و در راءس آن آمريكا اين قدر طرفدار ملت ها شده است و جنگ افروزان و آتـش بـباران معركه ها و جلادان قرن به شرف انسانيت و همزيستى مسالمت آميز اعتقاد پيدا كـرده انـد و از عـطـش سـيـراب ناشدنى و خصلت خونخوارى خود كه طبيعت فرهنگ سرمايه دارى و كـمـونـيـزم اسـت ، منصرف شده اند و شمشيرها و خنجرها و قداره هاى فرو رفته در قـلب و جـگـر ملت ها را به غلاف كشيده اند! آيا اين حقيقت است يا فريب و آيا اين همان جلوه هاى ديگر شبيخون ها و بى انصافى هايى نيست كه روزى سكوت را مصلحت خويش مى ديد و امـروز صـلح طـلبـى را؟ آيا به راستى از اين طريق جهانخواران نمى خواهند از ضربه آخـر مـا جـلوگـيـرى كـنـنـد و بـراى حـفـظ مـنـافـع خويش سياست جنگ و صلح جهانى را به تـصـمـيـمـات و فـكـرهـاى پـوسـيـده و شـيـطـانـى خـود گـره بـزنـنـد و عـمـلا جـان و مـال و مـمـلكـت و امـنيت ملل عالم را به قبضه قدرت خود در آورند كه به طور قطع و يقين ، عـلت و فـلسـفـه سـمـاجـت و اصـرار جـهـانـخـواران در تحميل صلح بر ملت ايران ، نشات گرفته از همين تفكر است . و از همه اينها كه بگذريم ايـن مـسـاءله كـه چـه كـسـى خـواهـان صـلح واقـعـى و چـه كـسـى جـنـگ طـلب اسـت خـود اول بحث ماست .
آيـا واقـعـا صـدام از گذشته ها و كرده ها و تجاوزات و ظلم ها و ستم هاى خود پشيمان شده اسـت و اظـهار ندامت مى كند و از خيانتى كه به ملت ها و كشورهاى اسلامى و در جهت تضعيف بنيه دفاعى ملل
اسـلامى نموده است عذر تقصير مى خواهد؟ آيا صلح طلبى صدام از روى دلسوزى و تنبه و آگـاهـى اوسـت و اصـلا بـا ايـن همه جنايت و غارتگرى ها، براى صدام وجدان و شعور و عـاطـفـه اى مـى تـوان تـصـور كـرد، بـا ايـن كـه ايـن افـعـى زخـم خـورده بـه خـاطـر اسـتـيـصـال و درمـاندگى خود به طناب صلح طلبى چسبيده است ؟ و عجبا كه بعض مدعيان عـقل و سياست و دورانديشى چگونه طرح مى دهند و با تحريف آيات كتاب خدا و استناد به سـنـت پـيامبر !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! مسير عزت و كرامت مسلمين را دگرگون و مـردم مـا را از شـرافـت جـهـاد بر حذر دارند، كه خداوند را سپاس مى گزاريم كه به ملت ايـران آگاهى و رشد مرحمت فرموده است كه نه تنها تحت تاءثير اين القائات نرفته و نـمـى رود، بـلكـه ايـن مـوضـع گـيـرى هـاى نـاشـيـانـه و بـچـه گـانـه را دليـل كـمـبـود و ضـعـف مـبـانـى فـكـرى و عـقـيـدتـى صـاحـبـان ايـن تـحـليـل دانـسـته و به آن لبخند تمسخر مى زند. كدام انسان عاقلى است كه با وجود همه شـرايـط مـنـاسـب و مقدمات لازم و فدا كردن هزاران قربانى بزرگ ، از نبرد با دشمن رو بـه احـتـضـار مكتب و جامعه و كشور خود چشم پوشى نموده و به او مهلت توان دوباره دهد تـا در مـوقـع مـنـاسـب بـه كشور ما حمله كند؟ آيا رياست چند روزه دنيا ارزش اين همه خفت و زبونى را دارد؟ دنيا در شروع تجاوز به ما پيشنهاد نمود كه براى جلوگيرى از تهاجم بيشتر به كشورتان ، حاكميت و خواسته هاى صدام را بپذيرد و به زورگويى صداميان گـردن نـهـيد و امروز هم در راستاى همان سياست ها و در زير بمباران مناطق مسكونى و حمله شـيـمـيـايـى و حمله به نفت كش ها و هواپيماى غيرنظامى و قطارهاى مسافربرى به زبان ديـگـرى مـا را به پذيرش حكومت زور و تجاوز صداميان دعوت مى كند. و اين را ديگر همه آگـاهـان جـهـان درك كـرده انـد كـه نـه تنها صدام از خلق و خوى سبعيت و درندگى ذره اى عـدول نـنموده است كه متاءسفانه با حمايت جهانخواران و يا سكوت سازمان ها و مراكز بين المللى به گرگ زخم برداشته اى بدل شده است و مى رود تا شعله هاى آتش و جنگ را در كشورهاى منطقه و خصوصا خليج فارس بر افروزد.
و مـن بـا وجـود چـنـين شرايطى به همه سران كشورهاى خليج فارس و همه ابرقدرت هاى شرق و غرب و خصوصا آمريكا و شوروى هشدار مى دهم و آنان را از دخالت و ماجراجويى و تـصـمـيـمـات عـجـولانـه بـرحـذر مـى دارم و بـه مـلت آمـريـكـا از ايـن كـه عـنـان عقل و اراده خويش را در مهمترين مسائل سياسى و بين المللى و نظامى به دست افرادى چون ريـگـان بـسـپـارد نـصـيـحـت مـى كـنـم . چـرا كـه ريـگـان در كـارهـا و خـصـوصـا در مسائل سياسى و و تصميم گيرى ها ناتوان شده است و به كمك عقلا و انديشمندان نيازمند شـده است كه مردم آمريكا را به ورطه سقوط نكشاند. من به سران كشورهاى خليج فارس سـفـارش مـى كنم كه به خاطر يك عنصر ورشكسته سياسى ، نظامى اقتصادى بيش از اين خـود و مـردم كشورتان را تحقير نكنيد و با توسل به دامن آمريكا ضعف و ناتوانى خود را بـرمـلا نـسازيد و از گرگ ها و درنده ها براى شبانى و حفظ منافع خود استمداد نطلبيده ابـرقـدرت هـا آن لحـظـه اى كـه مـنـافـع شان اقتضا كند شما و قديمى ترين وفاداران و دوستان خود را قربانى مى كنند و پيش آنان دوستى و دشمنى و نوكرى و صداقت ارزش و مفهومى ندارد، آنان منافع خود را ملاك قرار داده اند و به صراحت و در
هـمـه جا از آن سخن مى گويند. چه خوب است كه بعض سران سرسپرده كشورهاى اسلامى بـه اربـابـان و خـدايـان زر و زور و تزوير خود، اين نكته را جدى گوشزد كنند كه اين قـدر از مـنـافع خود در خليج فارس سخن نگويند، براى اين كه همين مساءله موجب حساسيت شـديـد مردم منطقه است كه آمريكا و فرانسه و انگليس چه منافعى در آب هاى خليج فارس دارنـد كـه تـا پـاى دخالت نظامى و جنگ هم مى خواهند آن را حفظ كنند؟ البته سياست ما در مـورد خليج فارس از اول تاكنون صريح و روشن بوده است . جمهورى اسلامى ايران به امـنـيـت در خـليـج فـارس اهـمـيـت زيـادى مـى دهـد و بـه هـمـيـن دليـل و عـلى رغـم فـراهم بودن همه نوع امكانات دريايى و هوايى و زمينى در بستن تنگه هـرمـز و صـدمـه وارد كـردن بـه كـشـتـى هـا و نـفـت كـش هـا و مـنـافع و مراكز صدور نفت و پالايشگاه ها و بنادر منطقه تا به حال از سياست صبر و انتظار و جلوگيرى از گسترش جـنـگ پـيـروى نموده است و فقط در حد نشان دادن مقدار كمى از قدرت و حضور و توانايى خـود و مـقـابـله به مثل وارد عمل گرديده است . و دنيا به اين حقيقت رسيده است كه ناامنى در خـليـج فـارس ‍ فـقـط بـه ضـرر ايـران تـمـام نـمـى شود، بلكه قوى ترين قدرت ها و ابرقدرت ها هم اگر مثل آمريكا تمامى امكانات هوايى و دريايى و جاسوسى !!! خبرى خود و هـم پـيـمـانـان خـود در مـنطقه را بسيج كنند، كه حتى يك كشتى را بدون خطر اسكورت و حـفـاظـت نـمـايـنـد، از اين خطر و ضرر مصون نخواهند ماند و در اين گرداب ناامنى غرق مى شـونـد و عـلى رغـم آن هـمـه مـقـدمـات و تـمـهـيـدات و جـار و جنجال هايى كه در جهان آمريكا بر پا نموده است و ده ها خبرنگار و فيلمبردار را به منطقه گـسـيـل داشـتـه انـد تـا خـبـر مـوفـقيت نقشه هاى شوم آمريكا را مخابره كنند، خداوند زمينه رسـوايـى و زبونى آمريكا را به دست غيب خود فراهم مى آورد و اقتدار معنوى پرچم لااله الاالله را بـر پـرچـم كـفـر بـه نـمـايـش مـى گـذارد و دل بـنـدگـان خـالص خـويـش را شـادمـان مى سازد و چه بهتر كه آمريكا و ريگان از مسير سياست مين گذارى شده خليج فارس كه كوس رسوايى آنان را در جهان به صدا در آورده اسـت مـجـددا عـبـور نـكـنـد و بـر مـركـب غـرور و جـهـلى كـه تـا بـه حـال ده هـا بـار صـاحـب خـود را بـر زمـيـن كـوبـانـيـده اسـت ، سـوار نـشـود و لااقـل شـبـح قـدرت و قـدرت نـمـايـى خـود را پـيـش ‍ نـوكـران خـود مـثـل كـويـت حفظ كند و بيش از اين آنان را از شكست و خفت خود شرمسار و سرافكنده نسازد و مطمئن باشند كه ادامه جولان در خليج فارس منطقه را به كانون خطر و بحران ناخواسته عـليـه خـود آنـان سـوق مـى دهـد. و دنيا اگر خودش را آماده بحران نفت و به هم خوردن همه مـعـادلات اقتصادى و تجارى و صنعتى كرده است ، ما هم آماده ايم و كمربندها را محكم بسته ايم و همه چيز براى عمليات آماده است . و حتما آمريكا بايد به اين نكته برسد كه دخالت نظامى در خليج فارس صرفا يك آزمايش نيست كه يك دام بزرگ و يك بازى خطرناك است و ما و همه مسلمانان منطقه خليج فارس ، حضور نظامى ابرقدرت ها را نقشه و مقدمه تهاجم و حـمـله به ممالك اسلامى و كشور جمهورى اسلامى ايران و در ادامه حمايت از صدام تلقى مـى كـنـيـم . مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ايران عزم خود را جزم كنند تا دنـدان هـاى آمـريـكـا را در دهـانـش خـرد كـنـنـد و نـظـاره گـر شـكـوفـايـى گل آزادى و توحيد و امامت جهانى نبى اكرم باشند.
البـتـه لازم اسـت ايـن نكته را براى چندمين بار به سران كشورهاى اسلامى حاشيه خليج فارس
بـازگـو كـنـم كه القاء شبهه و بزرگ جلوه دادن خطر اسلام و انقلاب و جمهورى اسلامى ايـران بـراى كـشـورهاى منطقه همان ترفند قديم و جديد جهانخواران بوده و است ، كه از ايـن طـريـق از پـيـدايـش جـو تـفـاهـم و هـمكارى مسالمت آميز جلوگيرى نمايند و احساس نياز كـشـورهـا را بـه شـرق و غـرب تـشـديـد كـنـنـد. جـمـهـورى اسـلامـى ايـران مـايـل اسـت بـر اسـاس حـفـظ وحدت و حمايت از منافع كشورها و ملت هاى اسلامى آنان را در مـشـكـلات يـارى نـمـايـد و در بـروز حـوادث تـحميلى سياسى !!! نظامى از ناحيه استكبار جـهـانـى بـا قـدرت و نـفـوذ خـود آنـهـا را رفـع و در جـهـت كـنـتـرل و نـفـى سـلطـه سـيـاسـى شرق و غرب برنامه اى دقيق و قوى ارائه دهد، ولى ما مـطـمئنيم كه با وجود صدام و حزب عفلقى عراق اين مساءله به كندى پيش مى رود، چرا كه بـه هـمـان مـيزانى كه ابرقدرت ها از ائتلاف و وحدت ملت هاى اسلامى واهمه دارند، صدام نـيـز از هـمـكـارى ايـران بـا كـشـورهـاى اسـلامـى در هـراس اسـت . بـه هـر حـال اصـرار مـا در نبرد، تا رفتن صدام و حزب كثيف عراق و رسيدن به شرايط بر حق و عادلانه ديگرمان يك تكليف شرعى و واجب الهى است كه از آن هرگز تخطى نمى كنيم كه انـشـاءالله بـا تـحـقق آن ، در كنار كشورهاى اسلامى ، سياستى محكم و بنيادين براى همه كشورها و ملت هاى اسلامى پايه ريزى شده است و در پرتو آن منافع مردم از آفت و خطر مـهـاجـمـيـن و مـتـجـاسـريـن مـحـفـوظ خواهد ماند و همه كسانى كه به فكر تجاوز به حريم كشورهاى اسلامى شده اند از سرنوشت صداميان عبرت مى گيرند و خودشان را به خشم و غضب ملت ها گرفتار نخواهند ساخت .
امـروز بـدون شـك سـرنـوشـت هـمه امت ها و كشورهاى اسلامى به سرنوشت ما در جنگ گره خـورده اسـت . جـمـهورى اسلامى ايران در مرحله اى است كه پيروزى آن به حساب پيروزى هـمـه مـسـلمـانـان و خـداى نـخـواسته شكست آن ، به ناكامى و شكست و تحقير همه مومنان مى انـجـامـد و رها كردن يك ملت و يك كشور و يك مكتب بزرگ در نيمه راه پيروزى ، خيانت به آرمـان بـشـريت و رسول خداست ، لذا تب جنگ در كشور ما جز به سقوط صدام فرو نخواهد نشست و انشاءالله تا رسيدن به اين هدف فاصله چندانى نمانده است . و خدا را سپاس مى گزاريم كه ملت و دولت و مسؤ ولين ارتش و سپاه و بسيج و نيروهاى مردمى و همه اقشار دلاور كـشـورمـان در آمـادگـى كـامـل بـه سـر مـى بـرنـد و هـمـه اهـل جـنـگ و هـنـرآفرينان مدرسه عشق و شهادتند و به خوبى از پس توطئه هاى استكبار و ايـادى جـاسـوس و مـنـافـق آنـان برآمده اند و مى روند كه به يارى خداوند بزرگ آخرين مـعـابـر پـيـروزى را بـاز كنند و علاوه بر حضور برتر خود در خليج فارس و جزاير و سـواحـل و مـنـاطـق غـرب و جـنـوب ، هـم اكـنـون نـيـز بـه سـازمـانـدهـى و بـسـيـج و تـشـكـل مـردم سـتـمديده عراق پرداخته اند كه اين از مهمترين خواسته ها و هدف هاى ما بوده اسـت ، چـرا كـه از اول جـنـگ بـه صـراحت اعلام كرده ايم كه ايران حتى به يك وجب از خاك عـراق چـشـم نـدوخـتـه اسـت و مردم عراق در تصميم گيرى و انتخاب حكومت خود آزادند و چه بهتر آن كه قبل از سقوط حاكميت مطلق بعث عراق ، به دست رزمندگان دلاور اسلام در جبهه هاى نبرد،
حكومت دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب كنند كه بحمدالله طليعه اين حركت بزرگ آشكار شـده اسـت و هـمـه ابـرقـدرت و حـامـيـان رژيـم رو بـه زوال بـعـث مـطـمـئن بـاشـنـد كـه بـيـن المللى كردن درگيرى ها در جنگ و ايجاد جو فشار و جريانات ساختگى سياسى ، تبليغاتى و ديپلماسى عليه جمهورى اسلامى ايران در جهان و دخـالت هـاى نـظـامـى و غـيـرنـظـامـى در خليج فارس و بزرگ نمايى مشكلات و اختلاف تـراشى و ارائه تحليل هاى كور و بى ثمر، ما را از هدف سرنگونى صدام و حزب بعث عراق و تنبيه متجاوز باز نخواهد داشت و به لطف خدا تمامى فشارها و محاصره هاى جهانى را براى نيل به اين هدف بزرگ تحمل مى كنيم و از جنگ كردن در راه خدا خسته نمى شويم . و ايـن مـلت بـزرگ ايران است كه با قامتى استوار بر بام بلند شهادت و ايثار ايستاده اسـت و هـر روز نشاط و تحرك و فرياد او براى ادامه راه بيشتر مى شود. البته ممكن است غـرب زده هـا و بزدلان و همان ها كه نه در روزهاى آغازين در ميدان دفاع بوده اند و نه تا به امروز به حمايت از حماسه آفرينان و وطن بانان خدمتى كرده اند و نه در آينده لياقت حـضـور در جـنـود و سـربـازان خـدا را خـواهـنـد يـافـت ، براى خوش خدمتى به اربابان و دل گـرم نـمـودن آنـان از خـسـتـگـى و بـن بـسـت در جـنـگ تـحـمـيـلى ، داد سـخـن دهـنـد و به خـيـال خام خود افكار را از جنگ منحرف نمايند و احيانا آنها كه در خارج از مرزها نشسته اند بـاورشـان بيايد كه مردم و مسؤ ولين و ارتش و سپاه و بسيج از جنگ و ادامه آن خسته شده انـد و يـا در مـيـان آنـان بـر سـر جـنـگ اخـتـلاف افـتـاده اسـت . و حـال آن كـه به لطف خدا در حاكميت جمهورى اسلامى ما اختلافى بر سر مواضع اصولى ، سـيـاسـى و اعـتـقـادى وجـود نـدارد و هـمـه مـصـمـم انـد تـا تـوحـيـد نـاب را در بـيـن الملل اسلامى پياده نموده و سر خصم را به سنگ بكوبانند، تا در آينده اى نه چندان دور به پيروزى اسلام در جهان برسند.
الحـمـدلله ايـن كـشور رسول خدا (ص ) امروز ميليون ها جوان داوطلب جنگ و شهادت در خود پـرورانـده اسـت و دل و ديـدگان ملت ما را جز رضايت حق چيزى بر نخواهد كرد و به همين جهت از بذل مال و جان و فرزندان خويش در راه خدا لذت مى برند و ملاك ارزش و برترى در نزد آنان تقوا و سبقت در جهاد گرديده است و از تفرعن ها و خودنمايى هاى جاهليت قديم و جديد متنفرند و من خودم را خادم يك چنين ملتى مى دانم و به اين خدمت افتخار مى كنم و همه ايـن بـركـات معنوى را از توجه پيامبر رحمه للعالمين و خاتم المرسلين (ص ) مى دانم و مـردم و جوانان كشورهاى اسلامى را به كشف و شناخت و ايجاد روابط گرم و برادرانه با ايـن عـصـاره هـاى فـضـيلت و تقوا دعوت نموده و در اين فرصت به همه مسوولان كشورمان تـذكر مى دهم كه در تقدم ملاك ها، هيچ ارزش و ملاكى مهمتر از تقوا و جهاد در راه خدا نيست و هـمين تقدم ارزشى و الهى بايد معيار انتخاب و امتياز دادن به افراد و استفاده از امكانات و تـصـدى مسؤ وليت ها و اداره كشور و بالاخره جايگزين همه سنت ها و امتيازات غلط مادى و نـفـسـانـى بـشود، چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح ، چه امروز و چه فردا، كه خدا اين امـتـيـاز را به آنان عنايت فرموده است و صرف امتياز لفظى و عرفى كفايت نمى كند، كه بـايـد هـم در مـتـن قـوانـين و مقررات و هم در متن عمل و عقيده و روش و منش جامعه پياده شود و مصلحت زجركشيده ها
و جبهه رفته ها و شهيد و اسير و مفقود و مجروح داده ها و در يك كلام ، مصلحت پابرهنه ها و گودنشين ها و مستضعفين بر مصلحت قاعدين در منازل و مناسك و متمكنين و مرفهين گريزان از جـبـهـه و جـهـاد و تـقـوا و نـظـام اسـلامـى مـقـدم بـاشـد و نـسـل به نسل و سينه به سينه شرافت و اعتبار پيشتازان اين نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا مـحـفـوظ بـمـانـد و بـايـد سـعـى شـود تـا از راه رسيده ها و دين به دنيا فروشان ، چهره كـفـرزدايـى و فـقـرستيزى روشن انقلاب ما را خدشه دار نكنند و لكه ننگ دفاع از مرفهين بـى خـبـر از خـدا را بـر دامـن مـسـؤ وليـن نـچـسـبـانـنـد و آنـهـايـى كـه در خـانـه هـاى مـجـلل ، راحـت و بـى درد آرمـيده اند و فارغ از همه رنج ها و مصيبت هاى جان فرساى ستون مـحـكـم انـقـلاب و پابرهنه هاى محروم ، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتى از دور هم دستى بـر آتـش نگرفته اند، نبايد به مسؤ وليت هاى كليدى تكيه كنند، كه اگر به آن جا راه پـيـدا كـنـنـد چـه بـسـا انـقـلاب را يـك شـبـه بـفـروشـنـد، و حاصل همه زحمات ملت را بر باد دهند، چرا كه اينها هرگز عمق راه طى شده را نديده اند و فـرق و سـينه شكافته نظام و ملت را به دست از خدا بى خبران مشاهده نكرده اند و از همه زجـرها و غربت هاى مبارزان و التهاب و بى قرارى مجاهدان كه براى مرگ و نابودى ظلم بيگانگان دل به درياى بلا زده اند، غافل و بى خبرند.
3 !!! روحـانـيـون و مـديـران و مـسـؤ وليـن مـحـترم كاروان ها و حج با توجه به مسؤ وليت خـطـيـرى كه در اداره و توجيه زائران محترم پذيرفته اند و با در نظر گرفتن شرايط اسـتـثـنـايـى كـشـور جـمهورى اسلامى ايران بايد تمام همت و تلاش خود را در برگزارى صـحيح و منظم حج به كار گيرند و با سعه صدر و به دور از هر گونه توقع و منتى زائران مـحـتـرم بـيـت الله را در آمـوزش و تـعـليـم مـنـاسـك و مـسـائل حـج هـمـراهـى نمايند و متناسب با حضور قشرهاى مختلف اعم از بى سواد و باسواد بـراى آنـان بـرنامه ريزى كنند و از نقش سازنده خود و تاءثير بزرگى كه حج براى هميشه در سرنوشت انسان مى گذارد غافل نشوند، چرا كه در آن فضا و شرايط معنوى همه دل هـا بـراى تـحـول و پـذيـرفـتـن حـق آمـاده اسـت ، لذا از اعـمـال نـظـرهـاى شـخـصـى در امـور حـج و خـصـوصـا در مـسـائل و مـنـاسـك جـدا خـوددارى شـود و مـسائل حج را با علم و يقين و در موارد ضرورت با مـراجـعـه بـه اشـخـاص مـطـلع و يـا مـنـابـع فـقـهـى آن بـيـان فـرمـايـنـد، چـرا كـه در اعمال و مناسك حج مسائل جديد و مورد ابتلاء فراوان است و خداى نا كرده بيان ناقص و غلط مسائل ، موجب بطلان عمل و گرفتارى حجاج محترم و عسر و حرج مى گردد.
روحـانـيـون عـزيـز در عـين حالى كه مسائل را به طور واضح و دقيق بيان مى كنند ولى از مـشـكـل تراشى و حالت هاى وسواس گونه اى كه زائران را در شك و ترديد و احتياطهاى بـى مـورد قـرار مـى دهـد خـوددارى كنند، چرا كه وسواس در برنامه و مراسم و عبادت ها و ادعيه موجب كسالت و بى توجهى در واجبات مى شود. و يكى از فرصت هاى بسيار مناسب و مـغـتـنم براى روحانيون ، ارتباط با صاحب نظران و انديشمندان و علماى كشورهاى اسلامى اسـت . هـر چند كه استكبار جهانى ، يا سران بعض كشورهاى اسلامى به شدت از اين نوع ملاقات ها و رابطه ها بيمناك و از آن جلوگيرى و مراقبت
مـى نـمـايـنـد، ولى بـرنـامـه ريـزى سـالم و اسـتـفـاده كـردن از ايـن مـوقـعيت مناسب براى تبادل افكار و انديشه ها و پيدا كردن راه حل براى معضلات جوامع اسلامى از خواسته هاى جـمـهـورى اسـلامـى ايـران بـوده اسـت و در ايـن فرصت مغتنم ، روحانيون معظم و مسؤ ولين تـبـليـغـات حج براى انتقال تجارب انقلاب و ارائه خط مشى هاى سياسى در پرتو احكام قـرآن و نـقـش عـظـيـم روحـانـيـت اسـلام در رهـبـرى مـردم و جامعه ، نقش كارسازى بايد ايفا بنمايند.
مـتـاءسـفـانه نه تنها مردم كشورها، بلكه روحانيون ممالك اسلامى اكثرا از كارآيى و نقش سـازنـده و تـعيين كننده خود در مسائل روز و سياست هاى بين المللى بى خبر هستند و متاثر از القـائات و بـرداشـت هـاى مـادى ، تصور مى كنند كه در عصر تمدن و تكنيك و صنعت و تحولات علمى و پيشرفت هاى مادى ، نفوذ روحانيت كم شده است و نعوذبالله اسلام از اداره كشورها عاجز مانده است ، كه بحمدالله پيروزى انقلاب اسلامى ايران به رهبرى روحانيت ، خلاف اين تصورات را ثابت نمود و على رغم همه كارشكنى ها و سنگ اندازى ها و توطئه هـاى شـرق و غـرب و حـسـادت و كـينه توزى ايادى آنان توانمندى و اقتدار روحانيت اسلام آشكار گرديد. كه من از تمامى علما و متفكرين و دانشمندان اسلامى سراسر جهان دعوت مى كـنـم كـه در فـرصـت هـاى مـنـاسـب بـه كـشـور عـزيز اسلامى ايران سفر كنند و در وضع گـذشـتـه ايـن مـمـلكـت كـه نظام شاهنشاهى آن را به مملكتى غرب زده و تهى از ارزش هاى اسـلامـى مـبـدل سـاخته بود و ايران مى رفت تا پايگاهى براى اسلام زدايى و محو آثار رسـالت گـردد و از تـاريـخ تـا فـرهـنـگ و هـمه مظاهر اسلام نابود شود، فكر نمايند و هـمـچـنـيـن بـه بـررسى وضعيت كنونى بپردازند كه اساس قوانين و مقررات اين كشور را وحـى و اسـلام مـعـيـن نـمـوده اسـت و تمامى مظاهر كفر و شرك و معاصى علنى حتى المقدور بـرچيده شده و على رغم همه نغمه هاى شوم التقاطى ها و چپ ها و راست ها و ملى گراها كه در روزهـاى اول پـيروزى انقلاب و براى قبضه نمودن قدرت و تفكر ملت ايران از حلقوم آنان برمى خاست ، خداوند بر ما منت نهاد كه توطئه آنان كشف و در تمامى كشور ما قوانين و بـرنـامـه هـاى اسـلامى در حال پياده شدن است و از ميدان هاى نبرد و كارزار گرفته تا مراكز تحقيقات علمى ، دانشگاه ها و حوزه ها و از مجالس قانونگذارى و تدوين همه مقررات كـشـورى و لشـكـرى تـا قـوه مـجـريـه كـه دسـت انـدر كـار حـل و فـصـل بـزرگـتـريـن مـسـائل ادارى و اجـرايـى يـك كـشـور بـزرگ و در حال جنگ و محاصره و با جمعيتى متجاوز از پنجاه ميليون نفر است و از قوه قضاييه كه مسؤ وليـت اجـراى حـدود و احـكـام الهـى و در حـقـيـقـت بـار سـنـگـيـن تـامـيـن امـنـيت جان و نواميس و امـوال و شـخصيت يك جامعه انقلابى را به عهده دارد تا فرماندهى قواى نظامى و انتظامى كـه مـسؤ وليت امنيت مرزها و داخل كشور و خنثى نمودن صدها توطئه رنگارنگ به عهده آنان اسـت و بايد جلوى تخريب و جنايات منافقين و ضدانقلاب و اشاعه فحشا و منكرات و دزدى ها و قتل ها و مواد مخدر را بگيرند، كه همه اينها با رهبرى روحانيت متعهد و به بركت احكام نورانى اسلام و كتاب آسمانى پيامبر اكرم حضرت محمد بن عبدالله !!! صلى الله عليه و آله و سـلم !!! و پـيـروى از ائمه هدا !!! عليهم السلام !!! اداره مى شود و خدا را سپاس مى نهيم كه با تكيه بر آيات وحى و كتاب خدا توانسته ايم كشورمان را از وابستگى ها
نـجـات دهـيـم . البـتـه تـا پـيـاده كـردن تـمـامـى احـكـام و مـقـررات اسـلامـى و عـمـل كـامل در همه سطوح جامعه راه زيادى در پيش داريم ولى به يارى خداوند همچنان به تـلاش و كـوشـش خـود ادامـه مـى دهـيـم و در عـمـل بـه هـمـه غـرب زدگان و شرق زدگان و خـودبـاخـتـگانى كه از مطرح كردن شعار اسلام و اعتماد به قرآن كريم واهمه داشته اند، نشان مى دهيم كه چگونه مى توان جامعه را از سرچشمه هاى معرفت كتاب خدا و هدايت اسلام عـزيـز سـيـراب نـمـود، كـه بـحـمـدالله هـمـه ايـنـهـا از بـركـات و ورود عـلمـا در مـسـائل سـيـاسـى و اسـتـنباط احكام در مسائل مستحدثه بوده است ، كه روحانيت كشور ايران فـقـط بـه خـطـابـه و وعـظ و ذكـر مـسائل روزمره اكتفا ننموده است و با دخالت در مهمترين مسائل سياسى كشور خود و جهان توانسته است قدرت مديريت روحانيت اسلام را به نمايش بـگـذارد و اتـمـام حـجـتـى بـراى هـمـه قـائليـن به سكوت و سازشكاران بى تعهد و علم فـروشـان بـى عـمـل باشد و تعجب است كه چگونه بسيارى از علما و روحانيون كشورها و بلاد اسلامى از نقش عظيم و رسالت الهى و تاريخى خود در اين عصرى كه بشريت تشنه مـعـنـويـت و احـكام نورانى اسلام است غافلند و عطش ملت ها را درك نمى كنند، از التهاب و گرايش جوامع بشرى به ارزش هاى وحى بى خبرند و قدرت و نفوذ معنوى خود را دست كم گـرفـتـه انـد، كـه در هـمـيـن شـرايـط پـر زرق و بـرق حـاكـمـيـت عـلوم و تـمدن مادى بر نـسـل مـعـاصـر، عـلمـا و خـطبا و ائمه جمعه بلاد و روشنفكران اسلامى با وحدت و انسجام و احساس مسؤ وليت و عمل به وظيفه سنگين هدايت و رهبرى مردم ، مى توانند دنيا را در قبضه نـفـوذ و حاكميت قرآن درآورند و جلوى اين همه فساد و استثمار و حقارت مسلمين را بگيرند و از لانه كردن شياطين كوچك و بزرگ و خصوصا آمريكا در ممالك اسلامى جلوگيرى كنند و بـه جـاى نـوشـتـن و گـفـتـن لاطائلات و كلمات تفرقه انگيز و مدح و ثناى سلاطين جور و بـدبـيـن كردن مستضعفان به مسائل اسلام و ايجاد نفاق در صفوف مسلمين به تحقيق و نشر احـكـام نورانى اسلام همت بگمارند و با استفاده از اين درياى بيكران ملت هاى اسلامى ، هم عزت خود را و هم اعتبار امت محمدى !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! را پايدار نمايند.
آيـا بـراى علماى كشورهاى اسلامى ننگ آور نيست كه با داشتن قرآن كريم و احكام نورانى اسلام و سنت پيامبر !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و ائمه معصومين !!! عليهم السلام !!! احكام و مقررات كفر در ممالك اسلامى تحت نفوذ آنان پياده شود و تصميمات ديكته شده صاحبان زر و زور و تزوير و مخالفان واقعى اسلام اجرا گردد و سياست گذاران كرملين بـا بصیر دستورالعمل براى ممالك اسلامى صادر كنند؟ علماى بلاد و كشورهاى اسلامى بايد راجع به حل مشكلات و معضلات مسملين و خروج آنان از سيطره قدرت حكومت هاى جور بـا يكديگر به بحث و مشورت و تبادل نظر بپردازند و براى حفظ منافع مسلمين سينه ها را سـپـر كـنـنـد و جـلوى تـهـاجـم فـرهـنـگ هـاى مـبـتـذل شـرق و غـرب را كـه بـه نـابودى نسل و حرث ملت ها منتهى شده است را بگيرند، و به مردم كشورهاى خود آثار سوء و نتايج خـودباختگى در مقابل زرق و برق غرب و شرق را بازگو نمايند و به مردم و به دولت هـا خـطـر اسـتعمار نو و شيطنت ابرقدرت ها كه جنگ و مسلمان كشى در جهان به راه انداخته اند، گوشزد كنند.
مـن مـجـددا تـاكيد مى كنم كه دنيا امروز تشنه حقايق و احكام نورانى اسلام است و حجت الهى بـر هـمـه عـلمـا و روحـانـيـون تـمام گرديده است ، چرا كه وقتى جوانان كشورهاى اسلامى بـراى دفاع از مقدسات دينى خود تا سرحد شهادت پيش رفته اند و براى بيرون كردن متجاوزان ، خود را به درياى حوادث و بلازده اند و زندان ها و شكنجه ها را به جان خريده انـد و هـمـچـون مـسـلمانان شجاع و مبارز و عزيزان حزب الله لبنان و ساير كشورها مقاومت كرده اند و به جهاد عليه متجاوزان برخاسته اند، چه حجتى بالاتر از اين و چه بهانه اى براى سكوت و مماشات و در خانه نشستن و تقيه كردن هاى بى مورد مانده است ؟
عـلمـا و روحـانـيـت مـتـعـهد اسلام اگر دير عمل كنند، كار از كارگذرد. البته ما درد تنهايى بـعـض از عـلمـا و مـتـعـهـدينى كه در شهرها و كشورهايشان در محاصره سرنيزه ها و فشار تـهديدها و حكم هاى نامشروع علماى سوء و دربارى گرفتار آمده اند احساس مى كنيم ولى به همه اين عزيزان كه در فشار جباران مى باشند، موعظه خدا را يادآور مى شويم كه ان (تـقـومـوالله مـثـنـى و فـرادى ثـم تـتفكروا) براى خدا قيام كنيد و از تنهايى و غربت نـهـراسـيـد، مـسـاجـد بـهـتـريـن سـنـگـرهـا و جـمـعـه و جـمـاعـات مـنـاسـب تـريـن مـيـدان تـشـكل و بيان مصالح مسلمين مى باشند. امروز دولت ها و سرسپردگان ابرقدرت ها اگر چـه بـه جنگ جدى با مسلمانان برخاسته اند و همچون دولت هند ملسمانان بى گناه و بى پـنـاه و آزاده را قـتـل عـام مـى كـنـنـد ولى هـرگـز جـرات و قـدرت تـعـطـيـل مـساجد و معابد مسلمين را براى هميشه ندارند و نور عشق و معرفت ميليون مسلمان را نـمـى تـوانـنـد خـامـوش كـنـنـد. در عـيـن حـال اگـر آنـان مـسـاجـد و مـحافل مذهبى و سياسى علماى اسلام را به تعطيلى بكشانند و حتى علماى اسلام را در ملاء عـام بـدار كـشـنـد، خـود دليـل مـظـلومـيـت اسلام و موجب توجه بيشتر مسلمانان به روحانيت و پـيـروى از آنـان مـى شـود. مـگر نه اين است كه خداوند از علما پيمان گرفته است كه در بـرابـر سـتم ستمكاران و ظلم جنايت پيشگان ساكت و آرام نمانند؟ مگر نه اين است كه علما حجت پيامبران و معصومين بر زمين هستند؟ پس بايد علما و روشنفكران و محققان به داد اسلام برسند و اسلام را از غربتى كه دامنگيرش شده است نجات دهند و بيش از اين ذلت و حقارت را تـحـمـل نكنند و بت سيادت تحميلى جهانخواران را بشكنند و با بصيرت و سياست چهره مـنور و پر اقتدار خود را آشكار سازند و در اين راستا، دو چهره ها و روحانى نمايان و دين به دنيافروشان و قيل و قال كنندگان را از خود و از كسوت خود برانند و اجازه ندهند كه عـلمـاى سوء و تملق گويان ظلمه و ستمگران ، خود را به جاى پيشوايان و رهبران معنوى امـت هـاى اسـلامى بر مردم تحميل كنند و از منزلت و موقعيت معنوى علماى اسلام سوء استفاده كـنـنـد. روحـانـيـون مـتـعـهـد اسـلام بـايـد از خطر عظيمى كه از ناحيه علماى مزور و سوء و آخـونـدهـاى دربـارى مـتـوجه جوامع اسلامى شده است سخن بگويند، چرا كه اين بى خبران هـسـتـند كه حكومت جابران و ظلم سران وابسته را توجيه و مظلومين را از استيفاى حقوق حقه خود منع و در مواقع لزوم به تفسيق و كفر مبارزان و آزاديخواهان
در راه خدا حكم مى دهند، كه خداوند همه ملت هاى اسلامى را از شرور و ظلمت اين نااهلان و دين فروشان نجات دهد.
و يـكـى از مـسـائل بـسيار مهمى كه به عهده علما و فقها و روحانيت است ، مقابله جدى با دو فـرهـنـگ ظـالمـانـه و منحط اقتصادى شرق و غرب و مبارزه با سياست هاى اقتصاد سرمايه دارى و اشـتـراكـى در جـامعه است ، هر چند كه اين بليه دامنگير همه ملت هاى جهان گرديده است و عملا بردگى جديدى بر همه ملت ها تحميل شده و اكثريت جوامع بشرى در زندگى روزمـره خـود بـه اربـابـان زر و زور پـيـونـد خـورده انـد و حـق تـصـمـيـم گـيـرى در مـسـائل اقـتصاد جهان از آنان سلب شده است و على رغم منابع سرشار طبيعت و سرزمين هاى حاصلخيز جهان و آب ها و درياها و جنگل ها و ذخاير، به فقر و درماندگى گرفتار آمده اند و كـمـونـيـسـت هـا و زرانـدوزان و سرمايه داران با ايجاد روابط گرم با جهانخواران ، حق حيات و ابتكار عمل را از عامه مردم سلب كرده اند و با ايجاد مراكز انحصارى و چندمليتى ، عـمـلا نـبـض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راه هاى صدور و استخراج و توزيع و عرضه و تقاضا و حتى نرخ ‌گذارى و بانكدارى را به خود منتهى نموده اند و با القاى تـفـكـرات و تحقيقات خودساخته ، به توده هاى محروم باورانده اند كه بايد تحت نفوذ ما زنـدگـى كـرده والا راهـى بـراى ادامـه حيات پابرهنه ها، جز به تن دادن به فقر باقى نمانده است و اين مقتضاى خلقت و جامعه انسانى است كه اكثريت قريب به اتفاق گرسنگان در حـسـرت يـك لقـمـه نان بسوزند و بميرند و گروهى اندك هم از پرخورى و اسراف و تـعـيـش جـانـشـان بـه لب آيـد. بـه هـر حـال ايـن مصيبتى است كه جهانخواران بر بشريت تحميل كرده اند و كشورهاى اسلامى به واسطه ضعف مديريت ها و وابستگى ، به وضعيتى اسـف بـار گـرفـتـار شده اند كه اين به عهده علماى اسلام و محققين و كارشناسان اسلامى اسـت كـه بـراى جـايـگـزيـن كـردن سيستم ناصحيح اقتصاد حاكم بر جهان اسلام ، طرح و بـرنـامـه هـاى سازنده و در برگيرنده منافع محرومين و پابرهنه ها را ارائه دهند و جهان مستضعفين و مسلمين را از تنگنا و فقر معيشت به درآورند. البته پياده كردن مقاصد اسلام در جـهان و خصوصا برنامه هاى اقتصادى آن و مقابله با اقتصاد بيمار سرمايه دارى غرب و اشـتـراكـى شرق ، بدون حاكميت همه جانبه اسلام ميسر نيست و ريشه كن شدن آثار سوء و مخرب آن چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حكومت اسلامى همچون جمهورى اسلامى ايران نـيـازمـنـد بـه زمـان باشد، ولى ارائه طرح ها و اصولا تبيين جهت گيرى اقتصاد اسلام در راسـتـاى حفظ منافع محرومين و گسترش مشاركت عمومى آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان ، بـزرگـترين هديه و بشارت آزادى انسان از اسارت فقر و تهيدستى به شمار مى رود و بـيـان ايـن حـقـيقت كه صاحبان مال و منال در حكومت اسلام هيچ امتياز و برترى اى از اين جهت بـر فـقـر انـدازند و ابدا اولويتى به آنان تعلق نخواهد گرفت ، مسلم راه شكوفايى و پرورش استعدادهاى خفته و سركوب شده پابرهنگان را فراهم مى كند. و تذكر اين مطلب كـه ثـروتـمـنـدان هـرگـز بـه خـاطـر تـمـكـن مالى خود نبايد در حكومت و حكمرانان و اداره كنندگان كشور اسلامى نفوذ كنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشى و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتكشان افكار و خواسته هاى خود را
تحميل كنند، اين خود بزرگترين عامل تعاون و دخالت دادن مردم در امور و گرايش آنان به اخـلاق كـريـمـه و ارزش هـاى مـتـعـالى و فـرار از تـملق گويى ها مى گردد و حتى بعض ثـروتـمـنـدان را از ايـن كـه تـصـور كـنـنـد كـه مـال و امـكـانـاتـشـان دليل اعتبار آنان در پيشگاه خداست متنبه مى كند.
خلاصه كلام اين كه بيان اين واقعيت كه در حكومت اسلامى بهاى بيشتر و فزون تر از آن كـسـى اسـت كـه تـقـوا داشـتـه بـاشـد، نـه ثـروت و مـال و قـدرت و هـمـه مـديـران و كـارگـزاران و رهـبـران و روحـانـيـون نـظـام و حـكـومـت عـدل مـؤ ظـفند كه با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها بيشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و مـعـارفـه و رفـاقـت داشـتـه باشند تا متمكنين و مرفهين ، و در كنار مستمندان و پابرهنه ها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن ، افتخار بزرگى است كه نصيب اولياء شده و عملا به شبهات و القائات خاتمه مى دهد، كه بحمدالله در جمهورى اسلامى ايران ، اساس اين تفكر و بينش در حال پياده شدن است .
و همچنين مسؤ ولين محترم كشور ايران على رغم محاصرات شديد اقتصادى و كمبود درآمدها، تـمامى كوشش و تلاش خود را صرف فقرزدايى جامعه كرده اند و همه آرمان و آرزوى ملت و دولت و مسؤ ولين كشور ماست كه روزى فقر و تهيدستى در جامعه ما رخت بربندد و مردم عـزيز و صبور و غيرتمند كشور از رفاه در زندگى مادى و معنوى برخوردار باشند. خدا نـيـاورد آن روزى را كـه سـيـاسـت مـا و سـيـاست مسؤ ولين كشور ما پشت كردن به دفاع از مـحـرومـيـن و روآوردن بـه حـمـايـت از سرمايه دارها گردد و اغنياء و ثروتمندان از اعتبار و عنايت بيشترى برخوردار بشوند. معاذالله كه اين با سيره و روش انبياء و اميرالمؤ منين و ائمه معصومين !!! عليهم السلام !!! سازگار نيست ، دامن حرمت و پاك روحانيت از آن منزه است ، تا ابد هم بايد منزه باشد و اين از افتخارات و بركات كشور و انقلاب و روحانيت ماست كه به حمايت از پابرهنگان برخاسته است و شعار دفاع از حقوق مستضعفان را زنده كرده اسـت . از آن جـا كـه مـحروميت زدايى ، عقيده و راه و رسم زندگى ماست ، جهانخواران در اين مـورد هـم مـا را آرام نـگـذاشـته اند و براى ناتوان ساختن دولت و دست اندركاران كشور ما حلقه هاى محاصره را تنگ تر كرده اند و بغض و كينه و ترس و وحشت خود را در اين حركت مـردمـى و تـاريـخـى تا مرز هزاران توطئه سياسى !!! اقتصادى ظاهر ساخته اند و بدون شـك جـهانخواران به همان ميزان كه از شهادت طلبى و ساير ارزش هاى ايثارگرانه ملت ما واهمه دارند، از گرايش و روح اقتصاد اسلام به طرف حمايت از پابرهنگان در هراسند و مـسـلم هر قدر كشور ما به طرف فقرزدايى و دفاع از محرومان حركت كند، اميد جهانخواران از ما منقطع و گرايش ملت هاى جهان به اسلام زيادتر مى شود و روحانيت عزيز بايد به ايـن اصـل تـوجـه عـمـيـق داشـتـه باشند و افتخار تاريخى و بيش از هزار ساله پناهگاهى محرومان را براى خود حفظ كنند و به ساير مسؤ ولين و مردم توصيه نمايند كه ما نبايد گـرايـش و تـوجـه بـى شائبه محرومين را به انقلاب و حمايت بى دريغ آنان را از اسلام فراموش كنيم و بدون جواب بگذاريم .
البته پرواضح است كه همه اقشار كشور ما در انقلاب سهيم و شريكند و همه براى خدا و انجام
وظـيـفـه الهـى خـود وارد صـحـنـه هـا شـده انـد و مـقـصـد خـداسـت و هـرگـز آمـال بـلنـد و الهـى خـود را به مسائل مادى آلوده نمى كنند و با كمبودها از ميدان بدر نمى رونـد، چـرا كـه كـسـى كه براى خدا جان و مال فدا مى كند به خاطر شكم و دنيا از پا در نـمـى آيـد، ولى وظـيـفـه مـا و همه دست اندركاران است كه به اين مردم خدمت كنيم و در غم و شـادى و مـشـكـلات آنـان شـريـك بـاشـيـم كـه گمان نمى كنم عبادتى بالاتر از خدمت به مـحـرومين وجود داشته باشد. راستى وقتى كه پابرهنه ها و گودنشينان و طبقات كم درآمد جـامـعه ما امتحان و تقيد خود را به احكام اسلامى تا سر حد قربانى نمودن چندين عزيز و جوان و بذل همه هستى خود داده اند و در همه صحنه ها بوده اند !!! و انشاءالله خواهند بود !!! و سـر و جـان را در راه خـدا مـى دهـنـد، چـرا مـا از خـدمت به اين بندگان خالص حق و اين رادمـردان شـجـاع تـاريـخ بـشـريت افتخار نكنيم ! ما مجددا مى گوييم كه يك موى سر اين كوخ ‌نشينان و شهيد دادگان به همه كاخ و كاخ ‌نشينان جهان شرف و برترى دارد.
و آخـريـن نـكـتـه اى كـه در اين جا ضمن تشكر از علماء و روحانيون و دولت خدمتگزار حامى مـحـرومـان بـايد از باب تذكر عرض كنم و بر آن تاءكيد نمايم ، مساءله ساده زيستى و زهدگرايى علماء و روحانيت متعهد اسلام است كه من متواضعانه و به عنوان يك پدر پير از هـمـه فـرزنـدان و عـزيـزان روحـانـى خـود مـى خـواهـم كـه در زمانى كه خداوند بر علما و روحـانـيـون مـنـت نـهـاده اسـت و اداره كـشـور بـزرگ و تـبـليـغ رسـالت انـبياء را به آنان مـحـول فـرموده است ، از زى روحانى خود خارج نشوند و از گرايش به تجملات و زرق و برق دنيا كه دون شاءن روحانيت و اعتبار نظام جمهورى اسلامى ايران است ، پرهيز كنند و بـر حذر باشند كه هيچ آفت و خطرى براى روحانيت و براى دنيا و آخرت آنان بالاتر از تـوجـه بـه رفـاه و حـركـت در مـسـيـر دنـيـا نيست كه بحمدالله روحانيت متعهد اسلام امتحان زهدگرايى خود را داده است ، ولى چه بسا دشمنان قسم خورده اسلام و روحانيت بعد از اين بـراى خـدشه دار كردن چهره اين مشعل داران هدايت و نور دست به كار شوند و با كمترين سوژه اى به اعتبار آنان لطمه وارد آورند كه انشاءالله موفق نمى شوند.
و اما زائران محترم ايرانى كه انصافا شخصيت و شعور و رشد سياسى و اجتماعى خود را در مراسم حج سال هاى گذشته به نمايش ‍ گذارده اند و باعث حفظ آبرو و اعتبار جمهورى اسـلامـى ايـران شـده انـد، امـسـال نـيـز عـلاوه بـر دقـت و تـوجـه بـه اعـمـال و واجـبـات حـج و اسـتـفاده از اين نعمت بزرگ تشرف به مكه مكرمه و مدينه منوره و زيـارت خـانـه خـدا و مـرقـد پـاك نـبى اكرم !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! و بقيع و تـشـرف بـه جـوار تـربـت مطهر حضرت زهرا !!! سلام الله عليها !!! و ائمه معصومين !!! عـليـهـم السـلام !!! در راهـپـيـمـايـى كـوبـنـده بـرائت بـا هـمـاهـنـگـى و انـسـجـام كامل در صفوف و شعارها و برنامه ها شركت نمايند و از بركات اين اجتماع مقدس عبادى !!! سـياسى كه نشان دهنده اقتدار مسلمين و كشور عزيز و اسلامى ايران است بهره مند شوند و بـا بـرخـوردهـاى اخـلاقـى و سـالم و سـازنـده در تـمـام مـراسـم حـج و خـصوصا در مسير راهـپـيـمـايـى بـا مـردم سـاير كشورها و يا ماءمورين كشور عربستان سعودى ، آنان را به ضـرورت حـضـور در ايـن اجـتـمـاعـات دعـوت كـنـنـد و از هـر گـونـه اعمال سليقه هاى شخصى و
كارهاى خودسرانه اى كه خداى ناكرده موجب هتك احترام اين اجتماع عظيم شود خوددارى كنند و از درگـيـرى و اهـانـت و جـدال احـتـراز نـمـايـنـد، هـر چـنـد كـه زائران مـحـتـرم بـا آگـاهـى كـامـل نـقـشـه هـا و تـوطـئه ها را خنثى مى كنند ولى چه بسا افرادى به منظور بر هم زدن شكوه و جلوه اجتماعات حج و مخدوش كردن چهره انقلاب به كارهاى بدون حساب خودسرانه دسـت بـزنـنـد. البته بعيد به نظر مى رسد كه دولت يا ماءمورين عربستان كه ميزبان زائران خـانه خدا و حرم پيغمبر اكرمند، از اين نمايش قدرت اسلام و مسلمين در برابر كفر و ابـتـكـار عـمـلى سـيـاسـى مـلت ما كه به خاطر سربلندى جهان اسلام و مسلمين مى باشد جـلوگـيـرى كـنـنـد. در هـر حـال زائران ايـرانـى بـه نـقـش و رسـالت خـود در تـمـامـى مـراحـل حـج توجه كنند كه تمامى اعمال و رفتار آنان با دقت مورد توجه و نظر دوستان و دشـمـنـان انـقـلاب ماست ، دشمنان انقلاب درصدد دست يافتن به سوژه اى ولو مختصر جهت تـخريب قداست و اعتبار الهى مردم كشور ما مى باشند و دوستان و طرفداران انقلاب مشتاق آشـنـايـى بـا روش و سـيـره و خـصـوصيات اين ملتى كه آوازه نام و نشانش !!! به يارى خداوند !!! در سراسر عالم طنين افكنده است ، گرديده اند. و حج بهترين ميعادگاه معارفه مـلت هـاى اسـلامى است كه مسلمانان با برادران و خواهران دينى و اسلامى خود از سراسر جـهان آشنا مى شوند و در آن خانه اى كه متعلق به تمام جوامع اسلامى و پيروان ابراهيم حـنـيـف اسـت ، گرد هم مى آيند و با كنار گذاردن تشخص ها و رنگ ها و مليت ها و نژادها به سـرزمـيـن و خـانـه اولين خود رجعت مى كنند و با مراعات اخلاق كريمه اسلامى و اجتناب از مـجـادلات و تـجـمـلات ، صـفـاى اخـوت اسـلامـى و دورنـمـاى تـشـكـل امـت مـحـمدى !!! صلى الله عليه و آله و سلم !!! را در سراسر جهان به نمايش مى گذارند.
زايران محترم كشور ايران ، ارزش دستاوردهاى معنوى و سياسى جمهورى اسلامى ايران را در بـرخـورد با ساير مسلمانان بهتر درك مى كنند و با توجه و اطلاع از گرفتارى ها و مـشـكـلاتـى كـه بـه اشـكـال مـخـتـلف بـر مـلت هـاى اسـلامـى تـحميل شده است ، به ابعاد عظمت انقلاب و عنايات خاصه حق تعالى و توجه امام زمان !!! ارواحـنـا فداه !!! به اين ملت بيشتر پى مى برند و قدر بركات اين انقلاب را بيشتر از گذشته مى دانند و از كار و تلاش مسؤ ولين محترم و دولت خدمتگزار كه شب و روز خود را وقـف خـدمـت نـموده اند، مطلع مى گردند و از تحولى كه در جوانان و اقشار ديگر ملت به وجود آمده است و آنان را به بهشت صلابت و عفت و حيا و شرافت و آزادى و جهاد رهنمون شده اند، خدا را سپاس مى گزارند.
خـداوندا! اين نعمت هاى بزرگ را از ما و ملت ما نگير. خداوندا! ما را به ارزش بركات خود بـيـشـتـر آشنا فرما. خداوندا! بر بندگى ما و خلوص ما و اظهار عجز و ذلت ما در برابر خـودت بيفزا. خداوندا! به ما توكل و صبر و مقاومت و رضا و توفيق جلب عنايت خود كرامت فـرمـا و در مـسـيـر خـدمـت بـه بندگانت ما را تا مرز قربانى خود و فرزندان و هستى مان همراهى و مدد بنما.
زائران محترم مبادا كه از احساس رشد و عظمت انقلاب خود در برابر مسلمانان ديگر كشورها بـه غـرور و عـجـب گـرفـتـار شـونـد و خـداى نـخـواسـتـه بـه اعمال و رفتار مسلمانان به ديده اهانت و تحقير
بـنـگـرنـد و از هـمـدلى و انس با دوستان خدا در مكه مكرمه محروم شوند و از شكر اين نعم بـزرگ الهـى ، كـه تـواضـع در بـرابـر مـسـلمـانـان و مـستضعفان و برادران دينى است ، غـافـل بـمـانـنـد. در كنار خانه خدا و مرقد پيامبر اكرم !!! صلى الله عليه و آله وسلم !!! بـيعت ها و پيوندهاى دوستى و ارتباط آينده را با مسلمانان محكم كنند و حديث انقلاب و لطف خـدا را بـه آنـان بـازگـو نـمـايند. و از جانب من و همه ملت ايران به همه مسلمانان اطمينان بـدهـيـد كـه جـمـهـورى اسـلامى ايران پشتيبان شما و حامى مبارزات و برنامه هاى اسلامى شـمـاسـت و در هـر سـنـگـرى عـليه متجاوزان در كنار شما ايستاده است و از حقوق گذشته و امـروز و آيـنـده شـمـا انـشـاءالله دفـاع خـواهـد كـرد و به آنان بگوييد كه اقتدار و اعتبار جـمـهورى اسلامى ايران متعلق به همه ملت هاى اسلامى است و دفاع از ملت قهرمان و دلاور ايـران در حـقـيقت دفاع از همه ملت هاى تحت ستم است و ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در كشورهاى اسلامى مى شكنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور انـقـلاب راسـتـيـن و بـيـان احـكام محمدى (ص ) است ، به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خـاتـمـه مـى دهـيـم و بـه يـارى خـدا راه را بـراى ظـهـور مـنـجـى مـصـلح كل و امامت مطلق حق امام زمان !!! ارواحنا فداه !!! هموار مى كنيم .

next page

fehrest page

back page