ارتقاء دو رتبه‌ای واحد نجف آباد در رتبه بندی بین المللی وبومتریکس
ارتقاء دو رتبه‌ای واحد نجف آباد در رتبه بندی بین المللی وبومتریکس

در نظام رتبه بندی وبومتریک مربوط به January 2016 دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با دو رتبه صعود جایگاه چهارم در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور را به خود اختصاص داد.  محمد رضا حبیب الهی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد گفت: «آزمایشگاه سایبرمتریک انجمن ملی تحقیقات اسپانیا […]

در نظام رتبه بندی وبومتریک مربوط به January 2016 دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با دو رتبه صعود جایگاه چهارم در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کشور را به خود اختصاص داد.

 محمد رضا حبیب الهی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف اباد گفت: «آزمایشگاه سایبرمتریک انجمن ملی تحقیقات اسپانیا هر ساله در دو نوبت و با هدف بررسی میزان توجه دانشگاهها و مراکز پژوهشی به نشر اینترنتی، حمایت از طرح های دسترسی آزاد به منظور افزایش انتقال علم و دانش و همچنین بررسی میزان حضور دانشگاهها در فضای مجازی  اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی وب سایت‌ دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی  سراسر دنیا می‌کند.»

شاخص های این رتبه بندی عبارتند از: شاخص تأثیر و شاخص رویت‌پذیری. که شاخص رویت پذیری شامل سه زیر شاخه معیار‌های حضور، عرضه آزاد اطلاعات و برتری علمی است.

شاخص میزان تأثیر با شمارش لینک‌های خارجی به ساب ‌دومین‌های  هر دانشگاه دانشگاه مشخص می شود و شاخص حضور مشتمل بر تعداد صفحات ساب دومین‌های‌ دانشگاه‌ که در موتور جستجوی گوگل نمایه شده است، می‌باشد. شاخص دیگر عرضه آزاد اطلاعات نام دارد که براساس تعداد فایل‌های غنی شامل: فایلهای متون علمی با ساختار هایی مثل PDF، DOCX وPPTX   که در گوگل اسکولار قابل بازیابی باشند، شمارش و محاسبه می‌شود. برای امتیاز‌دهی شاخص برتری علمی نیز مقالات جزء، ۱۰درصد مقالات با بالاترین استناد در رشته علمی مربوطه در نظر گرفته می شود.

در رتبه بندی اعلام شده واحدهای علوم و تحقیقات تهران، مشهد و تهران جنوب به ترتیب رتبه اول تا سوم را در بین واحدهای دانشگاه آزاد کسب کردند.

منبع:خبرگزاری آنا