افتتاح دو مرکز مشاوره و یک مرکز مشاوره ژنتیک در نجف آباد
افتتاح دو مرکز مشاوره و یک مرکز مشاوره ژنتیک در نجف آباد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد از افتتاح دو دو مرکز مشاوره و یک مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان خبر داد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930425001622#sthash.1Z66Wk3t.dpuf به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرسول اسماعیلیان امشب از پروژه‌های افتتاح شده نجف‌آباد در هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: دو مرکز ژنتیک، یک ساختمان انجمن معلولین، […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد از افتتاح دو دو مرکز مشاوره و یک مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان خبر داد. – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930425001622#sthash.1Z66Wk3t.dpuf
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرسول اسماعیلیان امشب از پروژه‌های افتتاح شده نجف‌آباد در هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: دو مرکز ژنتیک، یک ساختمان انجمن معلولین، یک مرکز توانبخشی اوتیسم، یک واحد مسکن به نمایندگی از ۱۰ واحد مسکن مددجویی و یک واحد اشتغال به نمایندگی از ۱۰ واحد اشتغال در نجف‌آباد افتتاح شد.

وی افزود: مراکز مشاوره ژنتیک افتتاح شده تنها مراکز مشاوره ژنتیک شهرستان نجف‌آباد است که با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز مشاوره ژنتیک استان به ۲۳ مورد می رسد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد تصریح کرد: هدف از افتتاح این مراکز را ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌های وراثتی است.

در ادامه این مراسم افتتاحیه محمودی فرماندار شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه وجود یک فرد معلول در خانواده روند زندگی خانواده را دچار اختلال می‌کند، گفت: لازم است با اقدامات علمی و پزشکی از بروز معلولیت‌ها و بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

سیداصغر فیاض معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان نیز با ابراز خرسندی از اینکه بهزیستی در سال‌های اخیر جایگاه خود را در بین مردم و مسئولان پیدا کرده و آحاد جامعه به امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی واقف هستند، بر لزوم پیگیری مناسب‌سازی اماکن عمومی و اداری تاکید کرد.

وی در ادامه از بیماری اوتیسم به عنوان معلولیت پنهان نام برد و بر لزوم آگاه‌سازی و آموزش به خانواده‌ها سفارش کرد و افزود: هدف اصلی بهزیستی، توانمندسازی مددجویان است.

مرضیه فرشاد معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان نیز با تاکید بر فعالیت‌های پیشگیرانه، این امر را در راستای کاهش هزینه‌ها در سایر حوزه‌های تخصصی بهزیستی ثمربخش دانست.

وی در ادامه اشاره‌ای به ارائه خدمات در حوزه پیشگیری داشت و بر لزوم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به جامعه، به ویژه گروه‌های هدف سازمان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها تاکید کرد.

لازم به ذکر است مرکز مشاوره ژنتیک ایلیا با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال و زیربنای یکصد مترمربع، مرکز مشاوره ژنتیک دکتر عینی با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون ریال و زیربنای ۱۲۰ متر مربع، ساختمان انجمن خیریه معلولین با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با زیربنای یکصد و ۷۶ مترمربع و مرکز اوتیسم امین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال و با زیربنای هفتصد مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930425001622#sthash.1Z66Wk3t.dpuf