برگزاری همایش ملی ادبیات غنایی در نجف آباد
برگزاری همایش ملی ادبیات غنایی در نجف آباد

همایش ملی ادبیات غنایی بیست و دوم اردیبهشت سال ۹۵ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار خواهد شد. این همایش با هدف آشنایی شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای ادبی در حوزه متون غنایی و بازاندیشی در باب ادبیات غنایی برگزار می شود. دبیر علمی این همایش در گفتگو با ایرنا از استقبال خوب […]

همایش ملی ادبیات غنایی بیست و دوم اردیبهشت سال ۹۵ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار خواهد شد.

این همایش با هدف آشنایی شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای ادبی در حوزه متون غنایی و بازاندیشی در باب ادبیات غنایی برگزار می شود.
دبیر علمی این همایش در گفتگو با ایرنا از استقبال خوب دانشجویان و استادان سراسر کشور از این همایش خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که در نوع خود کم نظیر است.
محبوبه خراسانی افزود: حضور استادان و اعضای فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به پر بار شدن این همایش کمک خواهد کرد.
این استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد نجف آباد اظهار کرد: برگزاری دو کارگاه آیین پژوهش و روش تحقیق در متون ادبی از برنامه های این همایش ملی است.
وی تاریخچه و سیر تحول و تطور ادبیات غنایی، ادبیات غنایی و بلاغت، ادبیات غنایی و ادبیات تطبیقی، ادبیات غنایی و ادبیات تعلیمی، ادبیات غنایی و حماسه، رویکرد های اعتقادی در ادبیات غنایی، عرفان در ادبیات غنایی، ادبیات غنایی و نقد ادبی، ادبیات غنایی و تاریخ، ادبیات غنایی و اسطوره، ادبیات غنایی و فرهنگ عامه و ادبیات غنایی و شعر آئینی را محور های اصلی این همایش اعلام کرد.
خراسانی خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده توسط تیم داوری متشکل از استادان دانشگاه های تهران، پیام نور و آزاد نجف آباد و دهاقان بررسی و نتایج آن تا تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری اعلام می شود.
ادبیات غنایی در لغت به معنای آواز خوش، سرود و نغمه است و در اصطلاح به نثر یا شعری گفته می شود که بیانگر عواطف و احساسات شخصی شاعر باشد.

منبع:ایرنا