جدی شدن بحران کمبود معلم در نجف آباد
جدی شدن بحران کمبود معلم در نجف آباد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: در شرایطی که استان اصفهان با کمبود بیش از 16هزار معلم مواجه است، در شهرستان نجف آباد نیز تا پایان سال جاری حداقل 700معلم به سن بازنشستگی می رسند و با توجه به جایگزین نشدن تمامی این معلمان، امکان دارد در سال تحصیلی جدید، برخی کلاس ها بدون معلم بمانند.

جدی شدن بحران کمبود معلم در نجف آباد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت: در شرایطی که استان اصفهان با کمبود بیش از ۱۶هزار معلم مواجه است، در شهرستان نجف آباد نیز تا پایان سال جاری حداقل ۷۰۰معلم به سن بازنشستگی می رسند و با توجه به جایگزین نشدن تمامی این معلمان، امکان دارد در سال تحصیلی جدید، برخی کلاس ها بدون معلم بمانند.

سید رضا موسوی زاده با اشاره به استفاده از ۳۵۰ معلم خرید خدمت در آموزش و پرورش شهرستان اعلام داشت: برای ثبت نام از دانش آموزان کلاس اولی، چهار پایگاه سنجش در مدرسه ساربان امیرآباد، مدرسه داود صادقی، دبستان فردوسی و مدرسه کبیری گلدشت پیش بینی شده که این تعداد در مقایسه با دو سال پیش، ۲برابر شده است.

موسوی زاده از رشد حدود ۳۰درصدی تعداد حوزه های امتحانی پایه های نهم و دوازدهم در پایان سال تحصیلی جاری به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی سخن گفت و افزود: پایه نهم به نوعی مهم ترین انتخاب یک دانش آموز است و پایه دوازدهم نیز با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی و میانگین نمرات نهایی در پذیرش دانشگاه ها، از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل برگزاری حضوری امتحانات این دو پایه، اجتناب ناپذیر بود.

وی در پایان به جایگاه علمی ویژه شهرستان در سطح استان اشاره داشت و خاطر نشان کرد: نجف آباد در شاخص میانگین نمرات نهایی، در بین شهرستان های پرجمعیت استان، جایگاه اول را داراست و در بین تمامی نواحی و مناطق پرجمعیت استان در جایگاه دوم ایستاده و در مجموع شهرهای پرجمعیت و کم جمعیت استان، رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

سید رضا موسوی زاده

سید رضا موسوی زاده

جدی شدن بحران کمبود معلم در نجف آباد