دست کمی از ملی‌پوشان سایر کشورها نداریم
دست کمی از ملی‌پوشان سایر کشورها نداریم

ملی‌پوش نچف آبادی تیم ملی اسکیت بانوان گفت: اسکیت‌بازان ایرانی در مسابقات جهانی دست کمی از دیگر کشورها نداشتند اما با بدشانسی مواجه شدیم. لعیا عربی  اظهار کرد: چهار سال است که به طور حرفه‌ای به ورزش اسکیت روی‌ آورده‌ام و در سال ۱۳۹۰ برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی کشور، در رده سنی زیر ۱۴ […]

ملی‌پوش نچف آبادی تیم ملی اسکیت بانوان گفت: اسکیت‌بازان ایرانی در مسابقات جهانی دست کمی از دیگر کشورها نداشتند اما با بدشانسی مواجه شدیم.

لعیا عربی  اظهار کرد: چهار سال است که به طور حرفه‌ای به ورزش اسکیت روی‌ آورده‌ام و در سال ۱۳۹۰ برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی کشور، در رده سنی زیر ۱۴ سال شرکت کردم و توانستم به مقام نخست دست پیدا کنم و پس از آن به دلیل مصدومیت به مدت یک سال از رقابت‌ها دور ماندم.

 

وی افزود: پس از پشت سر گذاشتن دوران آسیب‌دیدگی، در دو رقابت مهم؛ قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور یافتم و با کسب عنوان نخست در هر دو مسابقه، سال ۱۳۹۲ به تیم ملی راه پیدا کردم.

این ملی‌پوش تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ اولین تجربه ملی من با شرکت در مسابقات کاپ آزاد روسیه شکل گرفت؛ در این رقابت‌ها که در رده سنی زیر ۱۶ سال برگزار شد، موفق شدم مقام نخست را از آن خود کنم.

به گفته وی در همان سال در مسابقات رسمی جهانی چین تایپه، رده سنی زیر ۱۶ سال حضور یافته و عنوان سومی را دریافت کرده است.

عربی اظهار داشت: سال ۹۳ مسابقات آسیایی چین در رده بالای ۱۶ سال انجام شد و من در آن رقابت‌ها مقام دوم را کسب کردم و همان سال؛ یک ماه پس از پایان مسابقات چین، راهی رقابت‌های رسمی جهانی فرانسه شدم؛ این مسابقات در رده سنی بالای ۱۶ سال انجام گرفت و من به مقام چهارم دست یافتم.

وی تأکید کرد: امسال مسابقات رسمی جهانی، هفته گذشته در کشور ایتالیا صورت گرفت که به مدت ۶ روز به طول انجامید و من توانستم عنوان چهارمی را کسب کنم.

عربی خاطر نشان کرد: رقبای اصلی من در مسابقات رسمی جهانی ایتالیا از کشورهای فرانسه، ایتالیا و چین تایپه بوده که در این رقابت‌ها همگی صاحب مدال شده‌اند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی اسکیت بانوان: دست کمی از ملی‌پوشان سایر کشورها نداریم / نیازمند اردوهای تمرینی خارج از کشور هستیم

وی یادآور شد: در این رقابت‌ها پس از عبور از مرحله اول به مرحله دوم راه پیدا کردم و با از پیش رو برداشتن اسپانیا و ایتالیا با کسب نتیجه برد؛ در نهایت در همین مرحله با شکست در برابر حریفی از فرانسه برای کسب عنوان سومی، چهارمی در رویارویی با چین تایپه قرار گرفتم که نتیجه را واگذار کردم و چهارم شدم. *برگزاری اردوهای تمرینی مناسب در اصفهان و بابلسر بازیکن تیم ملی اسکیت بانوان با بیان اینکه تمام بازیکنانی که به مسابقات رسمی جهانی ایتالیا اعزام شده بودند؛ همگی از بهترین‌های دنیا بوده و مسابقات در سطح بالایی برگزار شده است، تصریح کرد: دو بانو، نیلوفر کرباسی و من که هر دومان از استان اصفهان در تیم ملی حضور داریم؛ همراه با ملی‌پوشان آقا در این رقابت‌ها شرکت کرده و توانستیم در تیمی مقام هشتم را به دست آوریم. وی افزود: قبل از فرا رسیدن زمان آغاز مسابقات، اردوهای تمرینی با امکانات بسیار خوب برای ما تدارک دیده شد و در تیر ماه سال جاری اردوی یک هفته‌ای تیم ملی به میزبانی اصفهان به نحو احسن صورت گرفت و یک هفته مانده به شروع این رقابت‌ها در بابلسر در اردوی تیم ملی تمرینات لازم را انجام دادیم. ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی اسکیت بانوان: دست کمی از ملی‌پوشان سایر کشورها نداریم / نیازمند اردوهای تمرینی خارج از کشور هستیم

 

به گفته عربی داشتن اردوهای تمرینی تدارکاتی به منظور رقابت با رقبای خارجی و کسب تجربه بیشتر برای حضور در میدان‌های بزرگ، بسیار ایده‌آل است که تاکنون هیچ صحبتی در این خصوص نشده؛ اما با بهترین اسکیت‌بازان کشور، سالی دو یا سه مرتبه مسابقاتی انجام شده است.

وی به نوپا بودن رشته اسکیت در کشور اشاره و تأکید کرد: مسابقات رسمی داخلی به صورت قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود و فدراسیون قول داده که هر دو ماه یک بار یا ماهی یک مرتبه رقابت‌های لیگ انجام شود تا اسکیت‌بازان برای حضور در میدان‌های بزرگ بین‌المللی و برون‌مرزی در رقابت با حریفان قدرتمند، با تجربه‌تر ظاهر شوند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی اسکیت بانوان عنوان کرد: اردیبهشت ماه سال جاری مسابقات قهرمانی کشور که انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات رسمی جهانی ایتالیا نیز محسوب می‌شد، به میزبانی شهرستان نجف‌آباد انجام گرفت و من به دلیل اینکه در سال گذشته به عضویت تیم ملی درآمده بودم، در این رقابت‌ها حضور پیدا نکردم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مسئولان در رسیدگی و توجه به تیم اسکیت بانوان، ادامه داد: ۱۲ آبان ماه سال جاری مجمع انتخاباتی ریاست هیئت اسکیت استان اصفهان برگزار شد که با در نظر گرفتن برنامه‌هایی به ما قول حمایت بیشتر داده شده است.