سخنرانی شهید احمد کاظمی در تابستان۶۵+فیلم
سخنرانی شهید احمد کاظمی در تابستان۶۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که تابستان65 در مقر موسوم به «قلی‌آباد» در حوال تنگۀ چهارزبر کرمانشاه ضبط شده، بخش پایانی سخنرانی شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر8نجف‌اشرف در جمع تعدادی از رزمندگان این یگان، به تصویر کشیده شده است.

سخنرانی شهید احمد کاظمی در تابستان۶۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که تابستان۶۵ در مقر موسوم به «قلی‌آباد» در حوال تنگۀ چهارزبر کرمانشاه ضبط شده، بخش پایانی سخنرانی شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر۸نجف‌اشرف در جمع تعدادی از رزمندگان این یگان، به تصویر کشیده شده است.

در این سخنرانی که پس از سفر مکه شهید کاظمی در همان سال ضبط شده، مواردی مانند لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی، داشتن نگاه بلند نسبت به مسائل جنگ و آیندۀ کشور، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، پرهیز از قومیت‌گرایی و لزوم توجه بیشتر به آموزش‌ها و تمرین‌ها، مورد تاکید فرماندۀ لشکر قرار می‌گیرد.

در بین صحبت‌های شهید کاظمی، دوربین برای لحظاتی، بخشی از حاضرین و تعدادی از پلاکاردهای نصب شده در محل را نشان می‌دهد که روی آن‌ها، علاوه بر گرامیداشت سالروز شهادت شهدای عملیات قادر و به شهادت رسیدن شهید حسین صنعتکار یکی از فرماندهان لشکر، حضور نیروهایی از گردان‌های یا زهرا، امام سجاد و علی اصغر، اعلام می‌شود.

شهید صنعتکار که اهل و ساکن کاشان بود، بیست‌وهشتم مرداد۶۵ در بیست‌وهشت سالگی در کرمانشاه طی عملیات شناسایی با مین برخورد کرد و به شهادت رسید. شهید صنعتکار مسئولیت‌هایی مانند فرماندهی واحد اطلاعات‌عملیات، یگان دریایی و تخریب در کنار فرماندهی محور لشکر در عملیات‌های مختلف را تا قبل از شهادت، تجربه کرده بود.

شهید کاظمی در قسمت پایانی سخنرانی‌اش، به یاد تمامی شهدا اعلام فاتحه کرده و پس از رفتن او از جایگاه، دوربین برای لحظاتی، بخشی از رزمندگان حاضر در این برنامه که در حال ترک محل هستند را نشان می‌دهد.

در آن مقطع، قرار بود عملیاتی در این منطقه انجام شود ولی در نهایت این برنامه لغو شد.

طلبه شهید حسین صنعتکار از فرماندهان لشکر 8 نجف اشرف

طلبه شهید حسین صنعتکار از فرماندهان لشکر ۸ نجف اشرف

شهید احمد کاظمی

شهید احمد کاظمی

 

 

سخنرانی شهید احمد کاظمی در تابستان۶۵+فیلم