نجف آباد بالاترین آمار طلاق استان اصفهان را داراست
نجف آباد بالاترین آمار طلاق استان اصفهان را داراست

سال گذشته صورت گرفت ثبت ۴۶ هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج در اصفهان خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج و ۹ هزار و ۳۹۹ واقعه طلاق در استان اصفهان رخ داده است. *میانگین طلاق در نجف‌آباد بیشتر از میانگین استانی است […]

سال گذشته صورت گرفت
ثبت ۴۶ هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج و ۹ هزار و ۳۹۹ واقعه طلاق در استان اصفهان رخ داده است.

*میانگین طلاق در نجف‌آباد بیشتر از میانگین استانی است

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عنوان می‌شود شهر نجف‌آباد دارای بیشترین طلاق است، افزود: میانگین  طلاق در استان اصفهان ۲۰ درصد است و این در حالی است که در شهر نجف‌آباد ۳۳ درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود که عدم وجود دفاتر رسمی طلاق در برخی از نقاط این شهر از دلایل این موضوع است.

معاون آمار و انفورماتیک  ثبت احوال استان اصفهان همچنین نرخ رشد را در کشور ۱۸.۵ و در استان اصفهان ۱۶ درصد عنوان کرد و گفت: واقعه فوت در استان اصفهان ۵.۵ درصد در کشور و در استان اصفهان ۴.۸۵ درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی یکتامنش ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به آمار جمعیتی استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: آمار جمعیتی زیر ۱۴ سال استان زیر ۲۱ درصد، جمعیت سنین بین ۱۵ تا ۲۴ نیز ۱۸.۷ درصد، جمعیت سنین بین ۱۵ تا ۲۹ سال ۳۰.۷ درصد و بالای ۶۵ سال نیز ۶.۵ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت سنین بین ۱۵ تا ۶۵ سال و سن فعال در استان اصفهان ۷۲.۵ درصد است، افزود: هرچند جمعیت میانسال اصفهان بالا است، اما در سه یا چهار دهه آینده جمعیت استان اصفهان رو به سالمندی می‌رود.

معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان اصفهان استان گیلان را دارای بیشترین سالمند و سیستان و بلوچستان را دارای بیشترین سن جوان عنوان و تصریح کرد: استان اصفهان به لحاظ جمعیتی بین جمعیت جوان و سالمند قرار دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به آمار طلاق و ازدواج در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۹۵۰ واقعه ازدواج ۹ هزار و ۳۹۹ واقعه  طلاق در استان اصفهان رخ داده است.

یکتامنش تاکید کرد: به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در استان اصفهان صورت گرفته است.

*‌ نسبت جنسیتی در اصفهان ۱۰۴ پسر به ازای ۱۰۰ دختر است

وی نسبت جنسینی در استان را از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ به ۱۰۴ دانست و اظهار کرد: به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۰۴ نوزاد پسر در اصفهان متولد شده است.

یکتامنش همچنین اضافه کرد: به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۵ مرد در استان اصفهان فوت کرده‌اند.