طرح توسعه پیشرو دیزل نجف آباد برای ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال می کند
طرح توسعه پیشرو دیزل نجف آباد برای ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال می کند

مدیر عامل شرکت پیشرو دیزل آسیا گفت: دومین فاز این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای جمعی در خاور میانه با وجود گذشت بیش از ۶ سال، هنوز از هیچ گونه تسهیلات دولتی به منظور تکمیل طرح برخوردار نشده که این امر امکان ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در این مجموعه را […]

مدیر عامل شرکت پیشرو دیزل آسیا گفت: دومین فاز این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده خودروهای جمعی در خاور میانه با وجود گذشت بیش از ۶ سال، هنوز از هیچ گونه تسهیلات دولتی به منظور تکمیل طرح برخوردار نشده که این امر امکان ایجاد بیش از ۲ هزار شغل جدید در این مجموعه را متوقف کرده است.

سید محمد مرتضوی مدیر عامل شرکت پیشرو دیزل آسیا گفت: به دلیل حجم بالای واردات محصولات خارجی و عدم ارائه تسهیلات مناسب جهت فروش نمونه های تولیدی، این شرکت در حال حاضر تنها با حدود ۲۵ درصد ظرفیت خود ادامه فعالیت داده و با تحمل ضرر و زیان های سنگین، بیشترین انرژی خود را بر روی داخلی سازی نمونه های موجود متمرکز کرده است.
وی، با اشاره به اشتغال نزدیک به ۳۵۰ نفر در این مجموعه اظهار داشت: سبد محصولات این شرکت یکی از متنوع ترین نمونه ها در عرصه تولید خودروهای جمعی به شمار می آید به طوریکه در حال حاضر امکان تولید همزمان ۷ محصول مختلف در آن فراهم شده که این امر، پیشرو دیزل آسیا را به یکی از قوی ترین رقبای شرکت های داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
مدیر عامل شرکت پیشرو دیزل آسیا، با اشاره به راه اندازی خط تولید مینی بوس های جدید شرکت پیشر که برای اولین بار در کشور بر اساس استانداردهای یورو ۴  و مجهز به EGR  تولید می شود افزود: علاوه بر این خط جدید که برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده، از اولین نمونه داخلی اتوبوس فرودگاهی، میدل باس، اتوبوس های شهری دیزلی با استاندارد یورو ۴، اولین اتوبوس گاز سوز ساخت داخل کشور با استاندارد یورو ۶ و اولین نمونه اتوبوس های BRT ساخت ایران به عنوان دیگر تولیدات شاخص این مجموعه می توان نام برد.
مرتضوی، محدود کردن واردات نمونه های خارجی و ارائه تسهیلات جهت تامین سرمایه در گردش را مهمترین انتظارات شرکت های تولیدی از دولت دانست و  تصریح کرد: پیش از این با وجود آمادگی تامین نزدیک به ۵۰۰ مینی بوس مورد نیاز سیستم حمل و نقل عمومی تهران، به دلیل نبود اعتبارات مناسب امکان عرضه این تعداد محصول فراهم نشد و در حال حاضر نیز ۲ نمونه وَن تولیدی شرکت که به صورت معمولی و VIP عرضه شده،منتظر ارائه تسهیلات مناسب دولتی به خریداران است.
وی، با اشاره به تولید اولین اتوبوس فرودگاهی ساخت کشور در این شرکت افزود: پس از رونمایی از این محصول جدید که بیش از ۷۰ درصد آن ساخت داخل بوده، تمامی استاندارد های ملی و بین المللی را کسب و در حدود ۱۰ ماه نیز به صورت آزمایشی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ارائه خدمات کرده، در حال حاضر به دلیل کاهش پنجاه درصدی هزینه تمام شده نسبت به نمونه های خارجی، ساخت بیش از ۳۰ دستگاه از آن توسط شرکت های هواپیمایی داخلی سفارش داده شده و در آینده نیز با توجه به محدودیت نیاز بازار داخلی، بر روی صادرات آن برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایمنا، در حال حاضر با توجه به سیاست های اتخاذ شده شرکت پیشرو دیزل، نمونه های مختلف خودروهای جمعی مورد نیاز با هزینه بسیار پایین تر از تولیدات خارجی در دسترس قرار گرفته و با توجه به سهم بالای قطعات داخلی در خودروهای مذکور، در صورت تولید انبوه آنها امکان رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی واحد های وابسته نیز وجود خواهد داشت.

منبع:ایمنا