مذاکرات شهرداری نجف آباد با ۵ مجموعه مختلف در پروژه” ریل باس”

شهردار نجف آباد گفت: با توجه به سنگینی و پیچیده بودن مراحل مطالعات،طراحی و هماهنگی اجرای پروژه مهم و متفاوت “ریل باس نجف آباد به اصفهان” شهرداری نجف آباد با عقد تفاهم نامه های مختلفی همزمان با پنج مجموعه شهرهای واقع در مسیر،شهر اصفهان،بخش خصوصی،دانشگاه آزاد نجف آباد و وزارت راه و شهرسازی،مذاکرات و پیگیری […]

شهردار نجف آباد گفت: با توجه به سنگینی و پیچیده بودن مراحل مطالعات،طراحی و هماهنگی اجرای پروژه مهم و متفاوت “ریل باس نجف آباد به اصفهان” شهرداری نجف آباد با عقد تفاهم نامه های مختلفی همزمان با پنج مجموعه شهرهای واقع در مسیر،شهر اصفهان،بخش خصوصی،دانشگاه آزاد نجف آباد و وزارت راه و شهرسازی،مذاکرات و پیگیری های مورد نیاز را انجام می دهد.

مسعود منتظری شهردار نجف آباد  با اشاره به برگزاری نزدیک به ۷۰ جلسه مرتبط با این موضوع طی بازه زمانی دو سال اخیر بیان داشت:« طی یک تفاهم نامه نجف آباد به عنوان نماینده شهرهای واقع در مسیر در جلسات مختلف با دستگاه های مرتبط حضور پیدا کرده و نسبت به اتخاذ تصمیم گیری های مورد نیاز اقدام لازم را انجام می دهد و در نقطه مقابل نیز این شهرهایی مانند گلدشت،درچه،کوشک،کهریزسنگ و خمینی شهر وظیفه ساخت ایستگاه،آزاد سازی املاک واقع در مسیر، صدور مجوزات و دیگر اقدامات مورد نیاز را عهده دار شده اند.»

منتظری در ادامه انجام مذاکرات با شهرداری اصفهان در خصوص نحوه اتصال این خط با شبکه متروی داخلی این کلان شهر و دیگر جزئیات مورد نیاز را دومین بخش از مجموعه پیگیری های در حال انجام خواند و بیان داشت:« در سومین جبهه فعال در این پروژه نیز مذاکرات به صورت منظم و سنگین با بخش خصوصی که گروهی از سرمایه گذاران بومی با هدف خدمت رسانی به این شهر هستند، ادامه دارد به طوریکه در قبال فراهم کردن بستر اجرای پروژه و آزاد سازی مسیر، سرمایه گذار وظیفه اجرای کلیه تاسیسات روبنائی همچون پل ها،دپوی مبدا و مقصد و دیگر امکانات مورد نیاز را عهده دار شده اند.»

تشکر از همکاری های خوب مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان چهارمین مجموعه طرف مذاکره شهرداری به منظور تامین زمین مورد نیاز ساخت دپوی مبداء، رفع یکی از دغدغه های مهم طرح و ارتقاء برند این واحد آموزشی منحصر به فرد در کشور دیگر مطلبی بود که شهردار نجف آباد با اشاره به آن خاطر نشان کرد:« در پنجمین تفاهم نامه در حال تنظیم شهرداری نجف آباد به نمایندگی از شهرهای واقع در مسیر، اصفهان،بخش خصوصی و دانشگاه آزاد با وزارت راه و شهرسازی و معاونت راه آهن آن وارد مذاکره شده تا دولت نیز ۵۰ درصد از هزینه های پروژه را در قالب تامین واگن ها،اسب های کِشنده و اجرای خط ریل بر عهده بگیرد.»

شهردار نجف آباد در پایان سخنان خود بهره برداری از خط ایجاد شده را بر عهده بخش خصوصی دانست و با اشاره به تعیین دقیق آورده سهم مشارکت سرمایه گذار ادامه داد:« با توجه به اینکه بهره برداری از چنین خطوط حمل و نقلی معمولا هزینه بر و فاقد توجیه منطقی برای بازگشت سرمایه گذاری صورت گرفته است، در تلاش هستیم با صدور مجوز و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز ایجاد مراکز تجاری خدماتی در نقاط پر تردد شهر، امتیازات تشویقی ویژه ای را برای بخش خصوصی در نظر بگیریم که در همین راستا نیز تا کنون ۲ پیشنهاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.»

لازم به ذکر است که عمده ترین دلیل مشارکت بخش خصوصی بومی نجف آباد در این پروژه، ایجاد تعداد قابل توجهی اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم،رونق بخشیدن به نجف آباد و دیگر شهرهای واقع در مسیر و تامین یک زیرساخت مهم و مورد نیاز است که همین امر پروژه “ریل باس نجف آباد به اصفهان” را از دیگر طرح های مشابه در سطح کشور متمایز کرده است.

منبع خبر:najafabad.ir