مردم فقط ۴۰ درصد هزینه تمام شده حمل و نقل شهری را پرداخت می کنند
مدیر عامل سازمان حمل و نقل،بار و مسافر شهرداری نجف آباد گفت: در حال حاضر با وجود تمامی مشکلات بودجه ای و محدودیت های موجود، به منظور جلوگیری از اعمال فشار بر مردم و توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی،تنها ۴۰ تا چهل و پنج درصد از هزینه تمام شده جابه جایی […]
مدیر عامل سازمان حمل و نقل،بار و مسافر شهرداری نجف آباد گفت: در حال حاضر با وجود تمامی مشکلات بودجه ای و محدودیت های موجود، به منظور جلوگیری از اعمال فشار بر مردم و توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی،تنها ۴۰ تا چهل و پنج درصد از هزینه تمام شده جابه جایی در خطوط داخلی مختلف، از شهروندان در قالب پرداخت الکترونیک و یا نقدی کرایه اخذ می شود.
مصطفی سوری مدیر عامل سازمان حمل و نقل،بار و مسافر شهرداری نجف آباد با بیان این مطلب گفت:« در شرایط کنونی که فرسودگی ناوگان موجود، تسویه بدهی های باقی مانده از سنوات قبل به دستگاه هایی همچون تامین اجتماعی و مالیات و عدم ارائه تسهیلات دولتی برای نوسازی اتوبوسها،مینی بوس و تاکسی های موجود به عنوان مهمترین مشکلات سازمان محسوب می شوند، تلاش داریم در سایه حمایت های بی دریغ و سازنده شهرداری و شورای شهر،بالاترین سطح خدمات ممکن را با کمترین هزینه دریافتی به مردم ارائه کنیم.»
سوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنگینی بیش از حد هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان موجود به دلیل فرسودگی بیان داشت:« همزمان با واگذاری اتوبوسهای شهری فعال در ناوگان به خود رانندگان به عنوان یک بخش خصوصی و اعلام رسمی نرخ کرایه ها، برنامه ریزی خوبی صورت گرفته تا با ارائه خدماتی همچون انجام تعمیرات، رابزنی با تامین اجتماعی جهت برقراری بیمه رانندگان و ارائه تسهیلات ویژه جهت بیمه اتوبوسها، به شکلی دیگر از فعالین این عرصه حمایت شود تا فشار بیشتری بر روی مردم از محل پرداخت کرایه وارد نیاید.»
اعلام ناچیز بودن درآمد ناشی از اجرای تبلیغات بر روی اتوبوسهای سطح شهر در مقایسه با هزینه های سنگین آنها دیگر مطلبی بود که سوری با اعلام آن افزود:« سرانه درآمدی ۲۵۰ هزار تومانی نجف آباد در مقایسه با سرانه ۱ تا یک و نیم میلیون تومانی برخی شهرهای استان، قدرت شهرداری برای ارائه کمک های بیشتر به سازمان های زیر مجموعه خود را تا حدود زیادی محدود کرده ولی علیرغم این مشکلات، طی دو سال اخیر نیز حمایت های کم نظیری توسط شهرداری از سیستم حمل و نقل شهری صورت گرفته است.»
اشاره به تلاش جهت نوسازی مینی بوس های فعال در خط نجف آباد به اصفهان که تحت نظارت این سازمان ادامه فعالیت می دهند و یا جایگزنی آنها با اتوبوس های شهری آخرین مطلبی بود که سوری با تشریح آن گفت:« در شهرهای بزرگ کشور به دلیل تعداد بالای مسافرین و جذب مقادیر قابل توجهی بودجه در قالب عوارض آلایندگی، امکان بهتری برای نوسازی ناوگان موجود فراهم است ولی در شهرهای کوچکتر، محدودیت های مالی زمینه ساز تداوم مشکلات مختلف این بخش شده است.»
منبع خبر:najafabad.ir
با سلام و احترام
تا وقتی که این مینی بوسهای دربه داغون هست وضعیت به همین صورت است.
اگه اتوبوس های تر و تمیز در مسیر اصفهان نجف آباد تردد کنند و به نوعی به رانندگان مینی بوس واگذار شود و آنها هم از کار بیکار نشند،اونوقت اکثریت به جای وسیله شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند،چون هم کم خرج تر هست و هم کم خطر تر.
الان حضرت عباسی آقایون مسئول به جای وسیله دولتی تر و تمیز با راننده در اختیار،چند بار با مینی بوس به اصفهان برند تا مزه اونو بچشند
تو فصل گرما یا اینقدر داغشون میشه که تا اصفهان کت و شلوارشون لچله عرق میشه و یه دایره خوشگل سفیدک با طرحهای اصیل ایرانی میزنه،یا باید شیشه ها رو باز کنند و باد به سر و مغزشون بخوره که دیگه تو جلسات تلوتلو میخورند و موجبات شک و تردید برا بقیه میشند.
تو فصل سرما یا نوک پنجه هاتون یخ میزنه که مجبورید دم هتل عباسی رو آتیش بگیرید تا یخش وا بره و بعد دوباره بو دود میگیرید که بازم موجبات شک و ابهام واسه بقیه میشید.
موقع بارندگی از سقف مینی بوس ایزوگام کرده چلک چلک آب تو بقه لباستون میچکه و بعد گردنتون چوق میشه و مثل عملیا فین فینتون در میاد که بازم موجبات …
صندلی آخر هم بشینید دو تا میخ گنده از سقف بیرون اومده،هی حواستونو جمع میکنید نره تو سرتون،یه بچه بغل دستتون بونه میگیره،پا میشی یه شکلات بهش بدی،میخه فرو میره تو ملاجتون و خون سرازیر میشه،میری جلسه و محل کار و موجبات…(طرف قمه زده)
از بوی بد گازوئیل هم که میگذریم.
از سقف کوتاه هم که اگه جات رو صندلی نشه،اونم میگذریم.
از کمک فنرهاشم میگذریم،شمردید چند تا سرعت گیر این مسیر داره،واسه هر سرعت گیری یه دور کامل ورزش صبحگاهی انجام میدید،قبل سرعت گیر همگی به سمت جلو و دماغ به به صندلی(اگه قد بلند باشی،چونه بالای صندلی)،روی سرعت گیر همگی میپیرید بالا بطوری که باید سر چند سانتی بیشتر با سقف فاصله نداشته باشه،بعد از سرعت گیر همگی به سمت عقب بطوریکه کتفها باز شده و سینه فراخ شود.
از هر چند صد متر توقف جهت مسافرین هم صرفه نظر میکنیم.
از عرق کردن شیشه و نقاشی بچه ها و حتی بزرگترها هم رو شیشه و کشیدن شکلتون هم صرفه نظر میکنیم.
و …
اینا که گقتم تخیل و داستان نبود اتفاق افتاده(شاید برای شما هم اتفاق بیفتد)
بدتون نیاد چند تاییش واسه خودم اتفاق افتاده(نارحتی نداره)
ممنون
این متن بالا واسه این بود که وقتی وسیله نو و کم خرج باشه و مسافر زیاد،هم مسافر راضیه،هم راننده و هم بازده بالا.
مسافر هم از پول دادن زورش نمیاره و به جای ۴۰ درصد ۸۰ درصد هزینه رو میده و بقیه هم وظیفه دولت
به عبارتی دخل و خرج بهم میخوره