نشست مسئولان و مدیر کل راه آهن برای خط قطار نجف آباد به اصفهان
مدیران ارشد نجف آباد در نشستی با حسن ماسوری مدیر کل راه آهن استان اصفهان که با حضور مشاور و نماینده سرمایه گذار خصوصی پروژه اجرای خط قطار بین نجف آباد و اصفهان همراه بود، ضمن اعلام آمادگی کامل تمامی دستگاه های مسئول برای پیگیری موضوع، مهمترین مباحث و چالش های موجود در این پروژه […]
مدیران ارشد نجف آباد در نشستی با حسن ماسوری مدیر کل راه آهن استان اصفهان که با حضور مشاور و نماینده سرمایه گذار خصوصی پروژه اجرای خط قطار بین نجف آباد و اصفهان همراه بود، ضمن اعلام آمادگی کامل تمامی دستگاه های مسئول برای پیگیری موضوع، مهمترین مباحث و چالش های موجود در این پروژه را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه ماسوری مدیر کل راه آهن استان با اشاره به نشست اخیر نماینده و شهردار نجف آباد با وزیر راه در این خصوص و ابلاغ دستورات آخوندی در مورد تسریع فرآیند های مطالعاتی و اجرایی طرح بیان داشت:« با توجه به شرایط مسیر، امکان اجرای خط قطار حومه ای با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از منابع دولتی در حوزه تامین ناوگان مورد نیاز وجود دارد و امیدواریم با ادامه عزم جدی مسئولان شاهد انجام یکی از کارهای متفاوت و جدید در سطح استان و حتی کشور باشیم.»
پس از ابوترابی نماینده مردم در مجلس که در سخنان کوتاهی اجرای چنین طرحی را تحقق وعده وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر هیات دولت به اصفهان و برطرف کننده یکی از نیازهای اصلی غرب استان دانست، منتظری شهردار این شهر اعلام داشت:« نزدیک به هشت سال پیش مطالعاتی به منظور اجرای خط مترو در این مسیر انجام شد که در همان مقطع نیز مورد تصویب شورای ترافیک کشور قرار گرفت ولی با ورود قوی بخش خصوصی به این حوزه طی یکی دو سال اخیر،مجددا مطالعات تکمیلی توسط مشاور صورت گرفته که در صورت حل مراحل قانونی و اخذ مجوزات لازم،امکان آغاز هر چه سریعتر مراحل اجرایی آن نیز وجود خواهد داشت.»
شفیعی نماینده شرکت مشاور طرح نیز دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به روز رسانی مطالعات صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت:« در بررسی های صورت گرفته احداث یک خط به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر از دانشگاه آزاد نجف آباد تا نزدیکی چهار راه صارمیه پیش بینی شده که با توجه به جابه جایی روزانه ۱۰ درصد از ساکنین نجف آباد و پتانسیل ۱۰ هزار مسافر دانشگاه آزاد، توجیه اقتصادی خوبی نیز جهت اجرای خط قطار حومه ای وجود خواهد داشت.»
ماسوری مدیر کل راه آهن استان همچنین پس از بررسی مطالعات انجام گرفته توسط بخش خصوصی که در قالب نمایش چندین اسلاید برای حاضرین ارائه شد در صحبتهایی اجرای یک خط مستقیم با استفاده از بستر بلوار موجود در این مسیر را بهترین گزینه ممکن خواند و خاطر نشان کرد:« علاوه بر امتیاز هزینه پایین اجرایی و امکان اضافه شدن یک خط دیگر در فازهای بعدی، ساکنین شهرهای واقع در مسیر و حتی مناطق غربی استان نیز می توانند از زیر ساخت فراهم شده به خوبی استفاده کنند.»
بازدید از فعالیت های عمرانی اخیر راه آهن استان در محل ایستگاه این مجموعه که با صرف اعتبار بیش از سه و نیم میلیارد تومان انجام شده بخش پایانی این جلسه را تشکیل میداد و مقرر شد در آینده ای نزدیک طی جلسات مشترک کارشناسان بخش خصوصی و راه آهن استان مطالعات صورت گرفته جهت اخذ مجوزات لازم و آغاز فاز اجرایی به روز رسانی و جمع بندی شود.
اصلاح سر در و سکوها، ایجاد سالن ترانزیت، به روز رسانی دربهای ایستگاه، بهسازی نمازخانه و مهمانسرا به همراه اتصال کامل قطار شهری اصفهان به این نقطه از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت به شمار می آیند.
منبع خبر:najafabad.ir
با سلام
نمی دانم آیا منظور از عبارت”بلوار موجود در این مسیر” همان بلوار سرسبز بین نجف آباد و اصفهان است یا جای دیگری؟ که اگر همان باشد:
من خودم به شخصه در این آشفته بازار خشکسالی و بی آبی وجود این بلوار سبز را در مسیر اصفهان نجف آباد همیشه دوست داشته ام. تصور کنید این بلوار نباشد چقدر صفای این مسیر (پر از سرعت گیر ) کم می شود و چقدر جابجایی در آن خسته کننده می شود.
نمی دانم مشاور محترم آیا به گزینه مسیر موازی نجف آباد اصفهان که در کنار کانال خشک قرار گرفته هم پرداخته اند. اگر در گوگل مپ نگاه کنید این مسیر حداقل تا درچه امتداد دارد و با توجه به اینکه در میان باغات قرار دارد می توان با تعبیه ایستگاههای تاکسی کنار آن مردم را به مسیرهای اصلی رساند و سرسبزی مسیر نجف آباد اصفهان را تحت الشعاع قرار نداد.