آغاز مطالعات پروژه تراموا نجف‌آباد- اصفهان
آغاز مطالعات پروژه تراموا نجف‌آباد- اصفهان

شهردار اصفهان گفت: جریان‌های فرهنگی شهر باید در محلات، مناطق و مویرگ‌های شهر رخنه کنند و مباحث فرهنگی به صورت محله محور ارائه شوند. مهدی جمالی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به اقداماتی برای بهبود وضعیت فرهنگسراها اظهار کرد: در کنار فستیوال‌ها و رویدادهای بزرگ شهری […]

شهردار اصفهان گفت: جریان‌های فرهنگی شهر باید در محلات، مناطق و مویرگ‌های شهر رخنه کنند و مباحث فرهنگی به صورت محله محور ارائه شوند.

مهدی جمالی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به اقداماتی برای بهبود وضعیت فرهنگسراها اظهار کرد: در کنار فستیوال‌ها و رویدادهای بزرگ شهری که قبلاً داشتیم درصددیم جریان‌ها و رویدادهای فرهنگی را وارد سطح مناطق و محلات شهر اصفهان کنیم.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی باید وارد خانواده‌ها، مساجد و مدارس شود، افزود: برای اولین بار در طول دوران شهرداری اصفهان معاونان فرهنگی محلات انتصاب می‌شوند تا جریان‌های فرهنگی شهر در محلات، مناطق و مویرگ‌های شهر رخنه کند و مباحث فرهنگی به صورت محله محور ارائه شود.

شهردار اصفهان ادادمه داد: معاونان فرهنگی مناطق تا پایان سال مستقر می‌شوند و فعالیت خود را در محلات آغاز می‌کنند.

جمالی نژاد با بیان اینکه بیشتر کتابخانه‌های سطح شهر متعلق به شهرداری است، خاطرنشان کرد: شهرداری در عین حال که در حال تجهیز کتابخانه است و از نظر فیزیکی تعداد کتاب‌ها و کتابخانه‌ها را افزایش می‌دهد و به بازسازی کتابخانه‌ها می‌پردازد، هم‌چنین برنامه‌هایی برای بالا بردن بستر فرهنگی کتاب خواندن در شهر اصفهان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته شهروندی در چند دوره مختلف توضیح داد: کمیته شهروندی در راستای ایجاد انگیزه کتابخوانی در میان شهروندان و بالا بردن سرانه مطالعه موفق عمل کرده است و با فعال شدن معاونین فرهنگی مناطق در آینده فرهنگ کتابخوانی در محلات هم وارد خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بحث توسعه شهر اصفهان ابتدا باید آمایش شهری صورت گیرد، افزود: برای اینکه اصفهان شهری توسعه یافته شود باید خدمات به طور متعادل و متوازن توزیع شود. شرق و غرب اصفهان فرقی ندارد و باید سرانه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی تمام مناطق اصفهان بالا و متعادل باشد و قرار نیست یک منطقه توسعه یافته و منطقه دیگر محروم باشد به همین دلیل ابتدا آمایش منطقه‌ای در دستور کار شهرداری است تا مشخص شود کدام مناطق در چه سرانه‌های محروم هستند تا نسبت به افزایش آن اقداماتی صورت گیرد.

جمالی نژاد هم‌چنین با بیان اینکه در کنار اهمیت خط اول، دوم و سوم قطار شهری اصفهان، رینگ ریلی مجموعه شهری اصفهان هم حائز اهمیت است، تصریح کرد: یکی از قسمت های این رینگ فاصله بین نجف آباد و اصفهان است. جلسات خوبی با شهرداری نجف آباد صورت گرفته و قرار است بین شهر صفهان و نجف آباد تراموا راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: مطالعات پروژه تراموا نجف آباد اصفهان آغاز شده است و از سال آینده کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.
منبع خبر:ایسنا