حسن مطوری مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد در گفت و گو با پایگاه خبری ۱۲۵ افزود: روزانه نزدیک به ۱۰۰ مورد تماس تلفنی با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری نجف آباد صورت می گیرد که تنها از این تعداد به طور متوسط ۳ الی ۴ مورد عملیاتی هستند و بقیه تماس های صورت گرفته برای کسب اطلاعات و یا انجام مزاحمت های تلفنی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۶ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی نجف آباد به ثبت رسیده است که از بین تماس های دریافتی از طریق سامانه ۱۲۵ نزدیک به ۹۸ درصد تماس ها مزاحمت های تلفنی بوده اند.
مطوری گفت: بیشتر این تماس ها از خطوط تلفن همگانی در سطح شهر و همچنین شماره های اعتباری تلفن همراه صورت می گیرد و متوسط گروه سنی تماس گیرندگان بین ۱۰ تا ۳۵ سال است. وی اظهار کرد: این تماس های غیر واقعی و مزاحمت ها موجب تاخیر در پاسخگویی به تماس های ضروری می شود و اعتماد سازمان آتش نشانی را نسبت به صحیح بودن تماس های گرفته شده از این شماره ها تا حدود زیادی از بین برده است. متاسفانه سال گذشته میزان مزاحمت های تلفنی با سامانه آتش نشانی ۹۸ درصد بود که امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب، تعداد این تماس های غیر ضروری و مزاحم کاهش یاید چرا که هر دقیقه و ثانیه در عملیات امداد و نجات و اطفای حریق اهمیت فراوان دارد.
مطوری در پایان با اشاره به تعداد مزاحمت های تلفنی، فرهنگسازی در این زمینه را امری ضروری دانست و از شهروندان تقاضا داشتند در خصوص مضرات تماس های غیر واقعی و مزاحمت ها اطلاعات خود را افزایش داده و سازمان آتش نشانی را در امر فرهنگ ایمنی و داشتن شهری ایمن زندگی آرام یاری رسانند.