هفتاد نفر برای ۵۵هزار پرونده قضایی در نجف آباد
هفتاد نفر برای ۵۵هزار پرونده قضایی در نجف آباد
در حالی که طبق چارت دادگستری نجف آباد و بر اساس جمعیت و میزان پرونده ها باید حدود210 نیروی اداری و پرسنل قضایی داشته باشیم ولی در حال حاضر با هفتاد نفر به حدود 55 هزار مراجعه مردمی در ماه جواب می دهیم.

هفتاد نفر برای ۵۵هزار پرونده قضایی در نجف آباد

ایمنا: رییس دادگستری شهرستان گفت: در حال حاضر هر قاضی ما به جای دو نفر و یک نیروی اداری نیز به اندازه سه نفر فعالیت دارد و از لحاظ فیزیکی نیز حداقل به دو برابر فضای موجود نیازمندیم.

حجت الاسلام سید حسین حسینی وضعیت موجود را خلاف شان مردم شهید پرور نجف آباد و دستگاه قضایی دانست و اعلام کرد: در برخی مقاطع زمانی دادگستری شهرستان تنها با یک بازپرس اداره شده و یا دعاوی خانوادگی تنها به یک قاضی ارجاع می گردید.

وی ادامه داد: شرایط به گونه ای است که تمامی همکاران قضایی ما، بسیاری از پرونده ها را تا پاسی از شب در منزل بررسی می کنند و از چهار بازپرس تعریف شده در ساختار دادگستری شهرستان تنها شاهد فعالیت یک نفر هستیم.

اشاره به درگیر بودن یکی از دادیاران اظهار نظر با بیش از ۱۷۰۰پرونده دیگر نمونه ای بود که حسینی با بیان آن خاطر نشان کرد: البته مشابه این مشکلات در بیشتر نقاط کشور قابل مشاهده است ولی در نجف آباد به عنوان یک شهرستان ویژه و با توجه به رشد بسیار بالای جمعیتی و شرایط خاص آن شاهد تشدید این معضلات هستیم.

رییس دادگستری نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال تفاهم نامه منعقد شده با مراکز مشاوره سطح شهر نجف آباد، در پرونده هایی که نیاز به انجام مشاوره تشخیص داده شود، اشخاص به مراکزی مشخص و مورد تایید دادگستری ارجاع داده می شوند تا از بروز برخی ناهماهنگی ها و مشکلات جلوگیری شود.

دادگستری نجف آباد

رییس دادگستری و دادستان نجف آباد

هفتاد نفر برای ۵۵هزار پرونده قضایی در نجف آباد