تغییرات جدی در نحوه فعالیت ثبت‌اسناد نجف‌آباد

رییس اداره ثبت‌اسناد نجف‌آباد گفت: در راستای کاهش مراجعات حضوری  به منظور کنترل شیوع کرونا در بین کارمندان این اداره و ارباب‌رجوع، برخی تغییرات مهم در ساختار ارائه خدمت این اداره اعمال شده است.

تغییرات جدی در نحوه فعالیت ثبت‌اسناد نجف‌آباد

رییس اداره ثبت‌اسناد نجف‌آباد گفت: در راستای کاهش مراجعات حضوری  به منظور کنترل شیوع کرونا در بین کارمندان این اداره و ارباب‌رجوع، برخی تغییرات مهم در ساختار ارائه خدمت این اداره اعمال شده است.

مهدی صادقی اعلام کرد: طی روزهای اخیر نزدیک به ۹نفر از کارمندان این اداره به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل با ابلاغ اداره کل استان قرار شده تردد مردم به داخل اداره برای یک تا دو هفته قطع شود تا کارمندان بیمار به محل کار خود برگشته و اوضاع تاحدودی در کنترل قرار گیرد.

صادقی با پذیرش به زحمت افتادن مراجعان این مجموعه طی روزهای اخیر اظهار داشت: در حال حاضر از چهار پنجره مشرف به پیاده روی مجاور اداره به عنوان چهار باجه در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم و خودم نیز شخصا بر این روند نظارت دارم ولی برخی مشکلات مانند قطع استانی سامانه حسابداری ما، شهروندان را در روزهایی مثل امروز بیش از گذشته معطل می‌کند.

وی اعمال محدودیت معامله با اسناد مالکیت دفترچه‌ای را دیگر موضوع موثر در معطلی شهروندان دانست و گفت: تا پیش از این با اسناد دفترچه‌ای امکان حداقل یک معامله وجود داشت و بعد از آن مالک، ملزم به تبدیل آن به سند تک‌برگی می‌شد ولی طبق قانون این امکان از ابتدای سال جاری برداشته شده است.

 

در ماه‌های آینده اوضاع بهتر خواهد شد

رییس ثبت‌اسناد شهرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با دعوت شهروندان به صبر و همکاری بیشتر با این مجموعه اذعان داشت: به تمامی پرسنل تاکید شده که تا حد امکان امور مربوط به ارباب‌رجوع را به صورت غیر‌حضوری انجام داده و فقط در مواقع ضروری، با شهروندان تماس گرفته و برای مراجعه حضوری دعوت کنند.

صادقی از طرح مشکلات این اداره با فرماندار شهرستان سخن گفت و ضمن اعلام پیگیری‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات این مجموعه در بستر فضای مجازی و سامانه‌های خاص، تاکید کرد: در حال حاضر اجرای بخش زیادی از مراحل مربوط به اسناد رسمی مانند چک و مهریه با همکاری دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، به صورت غیر‌حضوری انجام می‌گیرد و میزان تردد شهروندان به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد با تغییرات اعمال شده که در آغاز آن قرار گرفته‌ایم، کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی به شهروندان افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد ولی رفع برخی نواقص و تکمیل زیرساخت‌های خدمت‌رسانی، بین دو تا سه ماه زمان خواهد برد.

تغییر روش ابلاغ اوراق از روش دستی به شیوه الکترونیک در بستر سامانه ثنا دادگستری، از دیگر تغییرات اعمال شده در حیطه فعالیت ثبت‌اسناد محسوب می‌شود.

پرونده ثبت اسناد

پرونده ثبت اسناد

تغییرات جدی در نحوه فعالیت ثبت‌اسناد نجف‌آباد