آغاز هشتمین کنفرانس بین المللی علوم و کاربرد پلاسما در دانشگاه آزاد نجف آباد
آغاز هشتمین کنفرانس بین المللی علوم و کاربرد پلاسما در دانشگاه آزاد نجف آباد

آثار ارائه شده در بالاترین سطح علمی جهانی قرار دارد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین المللی علوم و کاربرد پلاسما در جمع اساتید و پژوهشگران برتر گفت: باعث افتخار است که دانشگاه آزاد نجف آباد بار دیگر میزبان جمعی از نخبگان علمی کشوری و بین المللی است . […]

آثار ارائه شده در بالاترین سطح علمی جهانی قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین المللی علوم و کاربرد پلاسما در جمع اساتید و پژوهشگران برتر گفت: باعث افتخار است که دانشگاه آزاد نجف آباد بار دیگر میزبان جمعی از نخبگان علمی کشوری و بین المللی است . این کنفرانس در راستای بهبود وارتقاء سطح علمی پژوهشگران می باشد و به جرات می توان گفت که آثارارائه شده در بالاترین سطح علمی جهانی قرار دارد .

 دکتر سید محمد امیری با اشاره به توان بالای اساتید ودانشجویان در تولید مقالات علمی خاطر نشان کرد :« استقبال خوب اساتید ودانشجویان و همچنین حضور دانشمندان برجسته کشورهایی نظیر روسیه ، آلمان، چین ، سنگاپور، هند، تایلندوآمریکا نشان می دهد که ما توانسته ایم توان بالای علمی خود را به جهان علم و فناوری دیکته کنیم .»

نایب رئیس کنفرانس علوم و کاربرد پلاسما اذعان داشت :« شرکت کنندگان در این کنفرانس ضمن تبادل دانش و ایده های خود با دانشمندان ممتاز بین المللی ، فرصت همکاری های دو جانبه با سایر کشورها را فرا روی خود خواهند داشت .»

در ادامه پرفسور امرالهی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع نخبگان علمی کشور گفت :« در سالهای اخیر نشان داده ایم که در زمینه های علمی حرفهای زیادی برای گفتن داریم . آنچه در دانشگاهها تولید می شود ابدی و پایدار است و باید به مقالات علمی و پروژه های کاربردی تبدیل شود .»

رئیس دانشکده فیزیک و انرژی دانشگاه امیرکبیر خطاب به دانشجویان و پژوهشگران افزود :« شما موتور محرک پیشرفت و اعتلای جامعه هستید . گامهایی که شما در راستای اعتلای جایگاه علمی کشور بر می دارید بالاخره روزی ثمر خواهد داد و برای رسیدن به این هدف باید به صورت شبانه روزی تلاش کرد. وی با نگاهی به جایگاه ایران در زمینه تولید مقالات علمی، اتکا به خلاقیت و نیروی جوانی دانشجویان و همچنین تجربه مدیران و اساتید دانشگاه را تضمین کننده پیشرفت همه جانبه کشور دانست و خاطر نشان کرد :« رتبه شانزدهم تولید علم در جهان نشان دهنده جایگاه والای مجامع علمی ایران و باید کوشید تا این مقالات به پروژه های عملی تبدیل شوند . پیشرفت یک راه بیشتر ندارد و آن این است که با پشتوانه غنی علمی داخلی، تولید داخلی هم داشته باشیم .»

پروفسور امرالهی در حاشیه این کنفرانس در مصاحبه اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت: من اعتقاد دارم الان در زمینه تولید مقاله جایگاه خوبی در دنیا داریم . این جایگاه زمانی بهبود پیدامی کند که بتوانیم این دانش را کاربردی تر کنیم .

وی در خصوص مراتب علمی و پیشرفت های چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد افزود : من این واحد دانشگاهی را خیلی وقت است که می شناسم . اینجا یک دانشگاه فوق العاده است و در همه زمینه ها کارهای مدیریتی و زیربنایی خوبی انجام شده و مجموع این اقدامات سبب شده تا این دانشگاه تا سطح دانشگاه های بین المللی ارتقا یابد. واحد نجف آباد یکی از قطب های بزرگ علمی و بین المللی است که می تواند کشورمان را به پیشرفت های خوبی در زمینه های تولید علم و فناوری برساند .

منبع:ایمنا