ابوترابی:دولت برای حل مشکلات کشور بر توان داخلی متمرکز شود
ابوترابی:دولت برای حل مشکلات کشور بر توان داخلی متمرکز شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: اظهار نظر برخی وزرا و مسوولان دولت تدبیر و امید در روزهای اخیر، موجبات تلاطم و گرانی اقلام در بازار را فراهم کرده که دقت بیشتر شما و دست اندرکاران دولت را می طلبد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی در […]

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: اظهار نظر برخی وزرا و مسوولان دولت تدبیر و امید در روزهای اخیر، موجبات تلاطم و گرانی اقلام در بازار را فراهم کرده که دقت بیشتر شما و دست اندرکاران دولت را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ابراز عجز موجب طغیان آتش می شود، افزود: مسوولان دولت و وزرا نباید با ابراز نگرانی ها در بین مردم، به ناامیدی در جامعه دامن بزنند بلکه باید در خصوص بیان واقعیات، دقت بیشتری به کار برند.

نماینده مردم تیران، کرون و کرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور بارها تاکید کرده اند دو سوم مشکلات فعلی کشور در بعد داخلی است، به تعبیری دیگر ناشی از خود تحریمی هاست و یک سوم باقی مانده نیز ناشی از تحریم های بین المللی است. پس ضروری است به جای توجه بیش از حد به مسائل خارجی از توان و قوت داخلی کمک گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی از دولت تدبیر و امید این انتظار می رود تا تمرکز بیشتری بر توان داخلی داشته باشد زیرا این روش، هم مطمئن تر است و هم زود بازده تر.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش دیگری از نطق میان دستور خود نجف آباد را پایتخت ایثار و شهادت ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: شهرستان نجف آباد ۵ هزار ایثارگر درجه اول دارد که این آمار برابر با جمعیت شهدا و و ایثارگران ۵ استان است حال آنکه بنیاد شهید نجف آباد در حد یک اداره معمولی در یک شهرستان است.

وی با انتقاد از تخصیص زمین های مرغوب نجف آباد با متراژهای وسیع به ساخت پادگان ها متذکر شد: بارها شاهد ایجاد پادگان هایی در مرغوب ترین زمین های نجف آباد بوده ایم در حالیکه این پادگان ها مانع بسیار بزرگی بر سر راه پیشرفت و توسعه این شهرستان هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از مسوولان دولتی خواست تا مقدمات انتقال پادگان های موجود از حریم و محدوده شهر نجف آباد را فراهم کنند تا موانع پیشرفت از سر راه شهرستان نجف آباد برداشته شوند.

وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح به خاطر توجه به شهرستان نجف آباد افزود: به تازگی یک هکتار از زمین های لشکر ۸ نجف اشرف در پادگان امام علی (ع)، به ساخت بیمارستان پیوند مغز استخوان اختصاص یافته تا به صورت خیرساز ساخته شود که این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

ابوترابی ضمن تذکری به چیت چیان، وزیر نیرو محرومیت شهرستان مهردشت را یادآوری کرد و گفت: روستاهای این مناطق فاقد آب آشامیدنی هستند حال آنکه سرچشمه و تصفیه خانه انتقال آب زاینده رود به کاشان در این منطقه قرار دارد پس تکمیل پروژه عظیم آب رسانی به این روستاها انتظار به حقی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اختصاص آب از لوله سراسری که از مهردشت می گذرد را خواستار شد و افزود: روستاهای اطراف این منطقه علی رغم وجود این لوله آب، همچنان از بی آبی رنج می برند پس توجه وزیر نیرو به این مسئله بیش از هر زمان دیگری ضروری است.