ابوترابی: پیشرفت دستگاه قضایی پس از انقلاب بیشتر کمّی بوده است
ابوترابی: پیشرفت دستگاه قضایی پس از انقلاب بیشتر کمّی بوده است

عضو کمیسیون قضایی مجلس پیشرفت دستگاه قضایی پس از انقلاب را کمّی دانست و گفت: ما در بحث پیشرفت‌های کیفی چندان تغییری نکرده‌ایم. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر در خصوص تفاوت دستگاه قضایی قبل و بعد از انقلاب گفت: دستگاه قضایی ما از لحاظ ساختاری پیش […]

عضو کمیسیون قضایی مجلس پیشرفت دستگاه قضایی پس از انقلاب را کمّی دانست و گفت: ما در بحث پیشرفت‌های کیفی چندان تغییری نکرده‌ایم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر در خصوص تفاوت دستگاه قضایی قبل و بعد از انقلاب گفت: دستگاه قضایی ما از لحاظ ساختاری پیش از انقلاب متصل به حکومت بود اما بعد از انقلاب تحت نظر رهبری قرار گرفت و از قواعد شاهنشاهی دور شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تغییرات در دستگاه قضایی پس از انقلاب کمی بوده است، گفت:‌ پس از پیروزی انقلاب قوانینی که با اسلام مغایر بود لغو شد اما مابقی قوانین که از همان زمان به تصویب رسیده بود به قوت خود باقی ماند و تنها در بخشی از آنها تغییراتی ایجاد شد.

ابوترابی با تأکید براینکه دستگاه قضایی در تمام دنیا با تغییر حکومت‌ها دچار تحول زیادی نمی‌شود، گفت: سیستم قضایی حق‌الناس را پیگیری می‌کند و حق‌الناس هم حکومت نمی‌شناسد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب تعداد قضات ما بیشتر شده و مراکز قوه قضاییه نیز افزایش پیدا کرده اما در کل شاهد تغییرات ساختاری و بنیادی نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هنوز قضاتی را در دیوان عالی کشور داریم که حکم آنها از زمان شاهنشاهی است، گفت:‌ البته این افراد نه سیاسی کاری کردند و نه کارهای خیراخلاقی داشتند.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد:‌ به طور کلی پیشرفت دستگاه قضایی کمی بوده نه کیفی و ما در حال حاضر شاهد ورودی پرونده‌ها و افزایش زندانی‌ها در کشور هستیم.