احداث مرکز جامع آموزش سلامت در نجف‌آباد
احداث مرکز جامع آموزش سلامت در نجف‌آباد

سید علی ابطحی ظهر  دیروز در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب و امکانات کافی در این دانشگاه اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در بحث توسعه فضای آموزشی بسیار موفق بوده و فکر می‌کنم بسیاری از مسئولان حوزه بهداشت و آموزش پزشکی از وجود چنین فضا و امکانات […]

سید علی ابطحی ظهر  دیروز در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب و امکانات کافی در این دانشگاه اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در بحث توسعه فضای آموزشی بسیار موفق بوده و فکر می‌کنم بسیاری از مسئولان حوزه بهداشت و آموزش پزشکی از وجود چنین فضا و امکانات پیشرفته‌ای بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: طی توافقی که در راستای ارتقا آموزش پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم مقرر شد در دانشگاه آزاد نجف‌آباد مرکز جامع آموزش سلامت دایر شود تا از این طریق بتوانیم در ارتقا سطح بهداشت و آموزش عمومی دانشجویان گامی موثر برداریم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید مقرر شده یک طبقه مجزا در یکی از پلی کلینیک‌های این سازمان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا بتوانیم طرح پزشک جامعه‌نگر را اجرا کنیم و از این طریق عوامل اجتماعی موثر بر سلامت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط موثر و معقول بین دانشگاه با صنعت و دستگاه‌های آموزشی و بهداشتی خاطر‌ نشان کرد: ارتقا سطح کیفی و علمی در کنار توسعه کمی برنامه کلی اساس کار دانشگاه آزاد اسلامی است.

ابطحی بیان کرد: باید رقابت‌پذیر باشیم کیفیت آموزش این دانشگاه باید به نحوی باشد که با وجود دانشجوهای ممتاز و استعدادهای درخشان جزء برترین‌ها باشیم که پیش شرط این ارتقا داشتن هیئت علمی قوی و زیر ساخت‌های فیزیکی است که واحد نجف‌آباد این دو پیش شرط را در حد اعلای خود دارد و قطعاً دانشجویان پزشکی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید با وضعیت آموزشی بهتری مواجه خواهند بود.

حسین ملک‌افضلی؛ مشاور و عضو شورای راهبردی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این بازدید ضمن برشمردن نقاط قوت واحد نجف‌آباد گفت: در سال‌هایی که در وزارت بهداشت مشغول به کار بودم آشنایی نسبی با این دانشگاه داشتم و در بازدید امروز متوجه شدم که نام دانشگاه برای اینجا بسیار کوچک است.

ملک‌افضلی افزود: اینجا یک شهرک بزرگ دانشگاهی است و قطعاً ظرفیت‌های بالایی دارد و مشخص است که برای فراهم‌سازی این امکانات تلاش بسیار زیادی شده است وجود مدیریت کار آمد و دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز نقش بسزایی در ارتقاء سطح علمی دانشجویان و کشور خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در حال تربیت نیروی متخصص برای کل کشور است و در واقع در این زمینه نقش ملی دارد لذا به اعتقاد بنده هنوز هم جای توسعه و پیشرفت برای این دانشگاه وجود دارد.

ملک‌افضلی تنها نقطه ضعف این مجموعه را عدم اطلاع‌رسانی صحیح و معرفی کامل و جامع دانشگاه به مردم و مسئولین دانست و افزود: دانشگاه آزاد نجف‌آباد باید با استفاده از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات امکانات و توانمندی‌های خود را به مسئولین و مردم معرفی کند.

وی بیان کرد: برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در این داشنگاه موجب می‌شود تا اساتید و مسئولین از نزدیک با فعالیت و امکانات این دانشگاه آشنا شوند و چنین فضای آموزشی با این وسعت و امکانات در خارج از کشور هم به ندرت پیدا می‌شود.

ملک‌افضلی همچنین زیرساخت‌های موجود در زمینه آموزش پزشکی این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: وجود بیمارستان جهت آموزش دانشجویان پزشکی اهمیت زیادی دارد در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی هستیم تا یک بیمارستان مجهز برای تحصیل و آموزش همزمان دانشجویان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف کمک گرفتن از افراد خیر و همچنین اخذ وام از بانک‌های جهانی و یا دیگر بانک‌ها می‌تواند کمک شایانی در اجرای سریع این طرح باشد.

ملک‌افضلی در پایان با توجه به شروع سال تحصیلی جدید خطاب به دانشجویان افزود: دانشجوها باید از فرصت و فضای امن فرهنگی که جمهوری اسلامی ایران آن را به وجود آورده نهایت استفاده را بکنند و بکوشند با تلاش و همت عالی در طول تحصیل توان علمی خود را افزایش دهند و پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوند.

منبع:فارس