افغانستانی های مقیم نجف آباد ، با سفیر جلسه گرفتند
 افغانستانی های مقیم نجف آباد ، با سفیر جلسه گرفتند
احمد هارون نجم پور، مستشار وزیر مختار و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران امروز با نمایندگان مهاجرین و دانشجویان نجف آباد در محل سفارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

 افغانستانی های مقیم نجف آباد ، با سفیر جلسه گرفتند

ایسنا: احمد هارون نجم پور، مستشار وزیر مختار و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران امروز با نمایندگان مهاجرین و دانشجویان نجف آباد در محل سفارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار  علی حیدری به نمایندگی از دانشجویان اصفهان و دبیر نخستین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی افغانستان از زحمات و پیگیری‌های سفارت در حل مسایل و مشکلات مربوط به مهاجرین و به خصوص دانشجویان تشکر و قدردانی کرد و در ادامه درباره فعالیت‌های فرهنگی مهاجرین در نجف آباد  استان اصفهان و برگزاری جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی افغانستان توضیحاتی را ارائه داد.

همچنین سید نصرالدین هاشمی نیز به نمایندگی از هیئت‌های مذهبی شهر نجف آباد با اشاره به این‌که مهاجرین در این شهر  به سه بخش هیئت‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی تقسیم می‌شوند، درخصوص مشکل موقتی بودن مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی در طول سال توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه این نشست،  نوروز اصغری نیز به نمایندگی از فعالان فرهنگی نجف آباد  با اشاره به فارغ‌التحصیل شدن تعدادی زیادی از دانشجویان در ایران، خواستار همکاری هرچه بیشتر مقامات کشور درخصوص فراهم سازی زمینه اشتغال این افراد جهت بازگشت به کشور شد.

احمد هارون نجم پور مستشار وزیر مختار و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران نیز  از برگزاری جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی افغانستان در نجف آباد تقدیر و تشکر کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ بسیار ارزنده است.

وی در رابطه با مشکلات مطرح شده اطمینان داد که سفارت همه توان خود را در جهت حل مسائل و مشکلات این افراد به کار خواهد گرفت و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

همچنین در این نشست سیدابراهیم حجازی، مسئول بخش مهاجرین و سید نادر پژوهش، نفر  دوم سفارت نیز حضور داشتند.

نجف آباد نیوز

مهاجرین افغانستانی

افغانستانی های مقیم نجف آباد