اهدای ۵۰ تخت دیالیز به خیریه قمر بنی هاشم از سوی خیران استان
اهدای ۵۰ تخت دیالیز به خیریه قمر بنی هاشم از سوی خیران استان

تا پایان سال آینده خیران بهداشت و درمان اصفهان ۲۱۴ تخت ویژه به بیماران دیالیزی اهدا می‌کنند خبرگزاری مهر: دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان گفت: تا پایان سال آینده ۲۱۴ تخت دیالیز از سوی خیران سلامت به مجموع تخت‌های دیالیزی اصفهان اضافه می‌شود. سید مرتضی میرلوحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت اضافه […]

تا پایان سال آینده
خیران بهداشت و درمان اصفهان ۲۱۴ تخت ویژه به بیماران دیالیزی اهدا می‌کنند
خبرگزاری مهر: دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان گفت: تا پایان سال آینده ۲۱۴ تخت دیالیز از سوی خیران سلامت به مجموع تخت‌های دیالیزی اصفهان اضافه می‌شود.

سید مرتضی میرلوحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت اضافه کردن تخت‌های دیالیز در مراکز درمانی خیریه‌ای استان از برنامه‌های آتی خیران است.

وی بیان داشت: انجمن‌ خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) نجف‌آباد اهدای ۵۰ تخت دیالیز و بیمارستان خیریه حجتیه اصفهان با ۸۰ تخت دیالیز و انجمن خیریه حضرت ابوالفضل(ع) اهدای ۸۴ تخت دیالیزی را در برنامه‌های آتی خود قرار داده‌اند.

حمایت علمای دینی از بیماران نیازمند

دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان افزود: علمای دینی اصفهان از جمله آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان ضمن حمایت از انجمن‌های خیریه‌ای بهداشت و درمانی عامه مردم را به  حمایت از بیماران نیازمند دعوت کردند.

وی ادامه داد: اگر چه امروزه تعداد خیران سلامت در اصفهان خیره کننده است و مراکز خیریه‌ای متعددی در این شهر داریم اما همچنان افراد خیر را به این سمت دعوت می‌کنیم.

میرلوحی با بیان اینکه در انجمن‌های خیریه سلامت شاهد چهره‌های مختلفی از جمله پزشکان، کارشناسان، دانشگاهیان، افراد عادی و اهالی کسبه و بازاریان هستیم، ابراز داشت: خیریه‌های درمانی  بر اساس نیاز مردم و بیماران ایجاد می‌شود.

دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان‌های خیریه هزینه بر است و برهمین اساس در توسعه این بیمارستان‌ها با مشکل جدی تامین هزینه روبرو هستیم، گفت: بیمارستان عسگریه (ع)، زهرای مرضیه (س) و حجتیه تنها بیمارستان‌های خیریه شهر اصفهان است.

وی دیگر مشکل احداث بیمارستان‌های خیریه‌ای را تامین تخت‌های بیمارستانی آن اعلام کرد و بیان داشت: هزینه‌ ایجاد هر تخت بیمارستانی برابر با ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

میرلوحی گفت: مثلا برای ساخت بیمارستان زهرای مرضیه (س) نزدیک به ۳۴ خانه خریداری شده است و این در حالی که برای ساخت هر بیمارستان خیریه‌ای به منظور تامین زمین آن با مشکل مواجه هستیم.