بررسی مشکلات ساخت تصفیه خانه فاضلاب تیران در نزدیکی نهضت آباد
بررسی مشکلات ساخت تصفیه خانه فاضلاب تیران در نزدیکی نهضت آباد

پایگاه خبری فرمانداری نجف آباد: در نشستی که با حضور مسئولان مرتبط و  جمعی از اهالی روستای نهضت آباد برگزار شد، اعتراض برخی ساکنین در خصوص جانمایی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب تیران در نزدیکی این روستا مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه پس از سخنرانی محمدی کیا بخشدار مرکزی نجف آباد، چند تن […]

پایگاه خبری فرمانداری نجف آباد: در نشستی که با حضور مسئولان مرتبط و  جمعی از اهالی روستای نهضت آباد برگزار شد، اعتراض برخی ساکنین در خصوص جانمایی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب تیران در نزدیکی این روستا مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پس از سخنرانی محمدی کیا بخشدار مرکزی نجف آباد، چند تن از معتمدین به نمایندگی از مردم روستا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص جابه جایی محل تصفیه خانه فاضلاب و مشکلات بهداشتی پرداختند.

 شمسایی کارشناس آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در خصوص، تصفیه خانه فاضلاب تیران  نزدیک به ده سال توسط چند شرکت معتبر «در ساخت تصفیه خانه فاضلاب» مطالعه  و تحقیق انجام شده است. تمام محاسبات، شیب زمین، فاصله تصفیه خانه تا آخرین منزل مسکونی(طبق دستورالعمل باید یک کیلومتر باشد درصورتی که فاصله ۲/۲ کیلومتر می باشد)، وضعیت باد غالب، نقشه و مجوزهای لازم از سازمان های مختلف اخذ گردیده است.

کارشناس آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد، تصفیه خانه فاضلاب یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور می باشد، که به چند نمونه آن در کشور و استان اشاره داشت و اظهار داشت با توجه به فاصله تصفیه خانه فاضلاب و پیشرفته بودن آن هیچ مشکلی سلامت مردم را  تهدید نمی کند.

این کارشناس ادامه داد: با توجه به خشکسالی و  مشکل تامین آب در بخش کشاورزی، در صورت بهره برداری این تصفیه خانه مشکل تامین آب در بخش کشاورزی روستای سرسبز نهضت آباد حل  خواهد شد.

در پایان جلسه با توجه به پیشنهاداتی از سوی معتمدین بر جا به جایی تصفیه خانه فاضلاب از مکان فعلی به مکان دیگر ارائه شد، مقرر گردید؛ کارشناس آب و فاضلاب استان اصفهان به همراه شورای اسلامی و جمعی از معتمدین از محل های پیشنهادی بازدید؛ و درصورت امکان مطالعات جدید بر جابه جایی انجام شود.