تقدیر از برترین سفیران دانایی در نجف آباد
تقدیر از برترین سفیران دانایی در نجف آباد

در مراسمی که با حضور جمعی از نویسندگان حوزه کودک، مدیران آموزش و پرورش، مسئولان شهر و فرهنگیان در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای نجف آباد برگزار شد، از برترین مشارکت کنندگان طرح های کتابخوانی تجلیل شد. به گزارش خبرنگار  ایمنا از شهرستان نجف آباد، در این مراسم که با حضور امام […]

در مراسمی که با حضور جمعی از نویسندگان حوزه کودک، مدیران آموزش و پرورش، مسئولان شهر و فرهنگیان در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای نجف آباد برگزار شد، از برترین مشارکت کنندگان طرح های کتابخوانی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  ایمنا از شهرستان نجف آباد، در این مراسم که با حضور امام جمعه، شهردار و رییس شورای شهر با همراهی مدیر و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد، در کنار تقدیر از شاخص ترین فعالان عرصه تدوین و چاپ کتاب به ویژه بخش کودک و نوجوان، نمایندگان ۷۲ مدرسه ای که گزارشات خود پیرامون طرح های مطالعه کتاب را ارائه کرده بودند جوایز خود را دریافت کردند.
البته همزمان با این برنامه توزیع بیش از ۲۷۰۰ جلد کتاب در سطح مدارس شهر با مشارکت تعدادی از فعالان این عرصه عملیاتی شد و بر طبق گفته مسئولان قرار شد در برنامه ای جداگانه، نمایندگان تمامی ۱۲۵ مدرسه شرکت کننده در طرح مورد تجلیل قرار گیرند.
بخش دیگر همایش سفیران دانایی که با همکاری کتابخانه زهرائیه و معاونت پرورشی آموزش و پرورش برگزار شد به تجلیل از دبستان دخترانه “نیک دخت ” اختصاص پیدا کرده بود که دانش آموزان آن با همکاری مدیران مربوطه امکان مطالعه و معرفی بیش از یک هزار و ۶۸۰ جلد کتاب را در این مدت پیدا کرده بودند و در برنامه این روز نیز با اجرای سرودی متفاوت، فضای حاکم بر جلسه را تغییر دادند.
لازم به ذکر است، در این طرح، هر دانش آموز ضمن مطالعه آثار مختلف خلاصه ای از مفهوم کتاب را به اشکال گوناگون برای همکلاسی های خود عرضه می کند که این امر به نظر کارشناسان بیشترین تاثیر را در علاقه مند کردن این قشر به فرهنگ مطالعه و تقویت دیگر مهارت های زندگی خواهد داشت.
در بخش پایان این نشست نیز محمد رضا نوریان مدیر انتشارات مهر زهرا (س) در سخنانی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته و بیان برخی انتقادات و پیشنهاد ها، به تشریح مراحل مختلف آماده سازی یک اثر مکتوب به منظور چاپ در قالب یک کتاب پرداخت.
نوریان در این خصوص با اشاره به موفقیت های گسترده نویسندگان شهر در سالهای اخیر و سهم قابل توجه فرهنگیان در بین آنها اظهار داشت: انتظار می رود آموزش و پرورش در کنار همکاری بهتر برای برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز آموزشی، پیرامون آثاری که کیفیت آنها به تایید وزارتخانه نیز رسیده حمایت های بهتری داشته باشد.
از جمله نویسندگان تجلیل شده این برنامه می توان به محمدحسین خانی، زهرا موحدی، زهرا قربانی، مهری چوپانی، زیبا منجزی، فرشته سروری، فرزانه نادری، مریم السادات فخیم پور، حمید عبدالهی، حسین فرخ مهر، عفت فراز مند، محمد علی سلطانی، جواد ملکیان، مریم منتظری و رضوان کریمی اشاره کرد.
اسامی سعیده امینی، مهری فرازمند، رسول شریفی، محمد علی رضائیان، صمد جوادی، فضل الله خلیلی، احمد انصاری، شیما منتظری، حبیبه شمس، امیر قیطاسی، بهزار صالحی، قربانعلی رستمی و محسن صالحی نیز در همایش سفیران دانایی به عنوان فعالان این عرصه جهت تقدیر قرائت شد.