توصیه های کرونایی پزشک متخصص نجف آبادی+فیلم
توصیه های کرونایی پزشک متخصص نجف آبادی+فیلم
فارس: دکتر مرتضی ایزدی متخصص بیماری های عفونی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران، توصیه های برای بیماری کرونا دارد. او معتقد است اگر نظافت دست ها رعایت شده و قبل از شستن دست ها، به صورت دست نزنیم، تا 99 درصد احتمال ابتلای به کرونا کاهش پیدا می کند.

توصیه های کرونایی پزشک متخصص نجف آبادی+فیلم

فارس: دکتر مرتضی ایزدی متخصص بیماری های عفونی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران، توصیه های برای بیماری کرونا دارد. او معتقد است اگر نظافت دست ها رعایت شده و قبل از شستن دست ها، به صورت دست نزنیم، تا ۹۹ درصد احتمال ابتلای به کرونا کاهش پیدا می کند.

دکتر ایزدی با همان لهجه و صمیمیت خاص نجف آبادی خود اضافه می کند: بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا، عین یک سرماخوردگی ساده به صورت خود به خود خوب می شوند و نیاز به درمان خاصی ندارند.

ایزدی با اشاره به احتمال بروز مرگ و میر در مورد ۲ درصد از مبتلایان به کرونا بیان می کند: البته با روش های جدید درمانی، چنین احتمالی برای این درصد از بیماران نیز کاهش پیدا کرده است.

وی جمعیت مبتلایان به آنفلوآنزا در مراکز درمانی کشور طی ماه های اخیر را  بسیار بیشتر از مراجعان مشکوک به کرونا دانسته و خاطر نشان می سازد: تنها جایی که کارمان می لنگد، تغذیه بیماران است. به همکاران پزشکم توصیه می کنم مشابه تجربه چین از متخصصان  طب سنتی هم در بحث تغذیه بیماران کرونایی و حتی پیشگیری از آن استفاده کنند. تاکید می کنم از متخصصان طب سنتی.

این متخصص که سال ۹۲ موفق به دریافت لوح تقدیر پژوهشگر نمونه از دست مقام معظم رهبری شده، در پایان سخنان خود می گوید: ۲ کار انجام دهید و زندگی تان را بکنید. اول این که اگر بیمار شده اید، ماسک زده و در خانه بمانید و استراحت کنید. دوم این که اگر بیمار نیستید، دستان تان را مرتب شسته و قبل از شستن دست ها، کاری به صورت تان نداشته باشید.

دکتر مرتضی ایزدی از چهره های شناخته شده پزشکی کشور است که یکی از معدود مراکز «ازن تراپی» کشور را با همکاری خیرین و تعدادی از همکارانش در زادگاهش نجف آباد راه اندازی کرده است.

مرتضی ایزدی

مرتضی ایزدی

دکتر مرتضی ایزدی

مرتضی ایزدی (اولین نفر از راست)، افتتاحیه ازن تراپی در نجف آباد

توصیه های کرونایی پزشک متخصص نجف آبادی+فیلم