تکمیل تملک برج‌های نجف آباد با توافق یا اهرم قانون
تکمیل تملک برج‌های نجف آباد با توافق یا اهرم قانون
پایگاه خبری شهرداری: شهردار نجف‌آباد گفت: به دنبال تملک نزدیک به نیمی از مجموعه تاریخی برج‌های دوقلو صفا، تملک باقیمانده این اثر ارزشمند نیز در دست پیگیری است و در صورت نرسیدن به توافق با مالکان، از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

تکمیل تملک برج‌های نجف آباد با توافق یا اهرم قانون

پایگاه خبری شهرداری: شهردار نجف‌آباد گفت: به دنبال تملک نزدیک به نیمی از مجموعه تاریخی برج‌های دوقلو صفا، برخی اقدامات فوری برای نجات بخش‌های در خطر این مجموعه انجام گرفته و هم‌زمان با تهیه طرح مرمت، تملک باقیمانده این اثر ارزشمند نیز در دست پیگیری است و در صورت نرسیدن به توافق با مالکان، از اهرم‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

محمد مغزی اذعان داشت: علی‌رغم پیگیری‌های زیاد، تاکنون توافقی با مالکان باقیماندۀ اثر شکل نگرفته و در صورت ادامۀ این شرایط، مجبور به استفاده از دیگر بسترهای قانونی خواهیم شد که این شرایط به نفع مالکان و شهر نخواهد بود.
مغزی، تملک این برج‌های منحصر به فرد را مطالبه قدیمی شهروندان و علاقه‌مندان میراث فرهنگی دانست و با اشاره به طی شدن فاز مطالعاتی و طرح مرمت این اثر در ماه‌های اخیر، ادامه داد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر به دلایل مختلف بخش‌هایی از این اثر از جمله خانه‌های مجاور تخریب شد و دیگر قسمت‌ها نیز در معرض خطر جدی تخریب بر اثر عوامل طبیعی یا حفاری‌های غیرمجاز قرار گرفته بود ولی با تملک مجموعه، این خطر برطرف شده است.

نجف آباد نیوز: اگر مالکان برج های صفا، با شهرداری به توافق نرسند، پرونده وارد چرخه دادگستری شده و بعد از واریز نقدی قیمت تعیین شده توسط کارشناسان دادگستری، مالکیت به شهرداری انتقال داده می شود. در این حالت، سرجمع سود مالکان از واگذاری این مجموعه، کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

برج های دوقلوی صفا

برج های دوقلوی صفا

تکمیل تملک برج‌های نجف آباد با توافق یا اهرم قانون