ثبت ۲ موقوفه جدید از سوی زوج نجف‌آبادی/ نخستین وقف قرآنی در نجف آباد
ثبت ۲ موقوفه جدید از سوی زوج نجف‌آبادی/ نخستین وقف قرآنی در نجف آباد

رسا نیوز: حجت‌الاسلام‌ اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد: ناظمی ها زوج ۸۵ ساله نجف آبادی  در هفته وقف یک باب منزل مسکونی و یک باب زمین به ارزش ۳۰۱ میلیون تومان را وقف امور قرآنی و احداث گلزار شهدا کردند. توسلی ادامه داد: این دو وقف شامل یک باب […]

رسا نیوز: حجت‌الاسلام‌ اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد: ناظمی ها زوج ۸۵ ساله نجف آبادی  در هفته وقف یک باب منزل مسکونی و یک باب زمین به ارزش ۳۰۱ میلیون تومان را وقف امور قرآنی و احداث گلزار شهدا کردند.

توسلی ادامه داد: این دو وقف شامل یک باب خانه با متراژ ۲۶۰ مترمربع به ارزش ریالی ۸۰ میلیون تومان به عنوان اولین  وقف قرآنی  شهرستان  و زمینی به متراژ ۳۱۲ مترمربع به ارزش ۵۰ میلیون تومان به نیت احداث گلزارشهدا واقع در روستای اشن است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان نجف‌آباد حدود ۴۳۰ موقوفه و ۵۵۰ رقبه وجود دارد که عمده موقوفات شهرستان به خاطر صیغه دینی مردم، صرف روضه‌خوانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به یکی از ضروریات امروز در بحث وقف گفت: متأسفانه  اکثر وقف‌ها  درباره مسائل مذهبی و هیأت‌های عزاداری است در حالی که ما امروز نیازمند نیات و واقفانی با توجه به ضروریات امروز جامعه هستیم.

رییس اداره اوقاف در ادامه بیان داشت: یکی از تحولات در اداره اوقاف، تشکیل کمیته‌های یاوران وقف برای جهت‌دهی به نیات واقفان است که با توجه به مشکلات امروز جامعه به ویژه در زمینه‌های اعتیاد، دارو و درمان و خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت ما نیازمند انجام وقف‌هایی در این زمینه هستیم.