خانه ادب و هنر نیمه اول سال ۹۴ در دانشگاه آزاد نجف‌آباد افتتاح می‌شود
خانه ادب و هنر نیمه اول سال ۹۴ در دانشگاه آزاد نجف‌آباد افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی را از سیاست‌های اعلام شده دانشگاه آزاد در سال ۹۴ دانست و گفت: نخستین دانشگاهی هستیم که در نیمه اول سال ۹۴ خانه ادب و هنر را افتتاح خواهیم کرد. دکتر سید محمد امیری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد درجلسه هیات رئیسه با روسای دانشکده […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی را از سیاست‌های اعلام شده دانشگاه آزاد در سال ۹۴ دانست و گفت: نخستین دانشگاهی هستیم که در نیمه اول سال ۹۴ خانه ادب و هنر را افتتاح خواهیم کرد.

دکتر سید محمد امیری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد درجلسه هیات رئیسه با روسای دانشکده ها و مدیران اجرایی با تبریک سال نو وتقدیر و تشکراز زحمات همکاران ، اظهار امیدواری کرد در سال جاری با همدلی، وفاق ملی و تلاش هرچه بیشتر ، زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، تلاش برای تحقق منویات ایشان را مورد تاکید قرار داد و افزود: موفقیت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای و اثبات حقانیت ایران اسلامی در پیشبرد اهداف صلح آمیز هسته ای و رفع تحریم های ظالمانه بین المللی بدون تردید به لطف الهی و حاصل تدبیر دولت محترم ، تحت رهنمود‌های عالمانه و حمایت های مقام معظم رهبری بوده وهمچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و جهان خواهد درخشید.
وی گفت: موفقیتهای زیادی را در حوزه های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص این واحد شاهد بودیم که علت آن دلسوزی همکاران عزیز در دانشگاه می باشد لذا باید در سال ۹۴ تلاش کنیم ضمن حفظ موفقیتها درعرصه های مختلف حرف جدیدی داشته باشیم تا دانشگاه بتواند به خوبی بدرخشد و جایگاه خود را نه تنها حفظ کند بلکه ارتقا دهد . موفقیتهای دانشگاه متعلق به همه کسانی است که در دانشگاه زحمت کشیده اند .
امیری افزود: سیاستهای کلی دانشگاه توسط آقای دکترمیرزاده ریاست دانشگاه اعلام می شود که از مهمترین این سیاست ها، اجرای طرح های اقتصاد دانش بنیان، کاهش وابستگی به شهریه، توسعه تحصیلات تکمیلی، ایجاد رشته های جدید و توسعه حوزه پزشکی از اهم برنامه های دانشگاه در سال ۹۴ و در ادامه برنامه های سال قبل می باشد که ما باید در اجرای آنها تلاش و کوشش مضاعفی داشته باشیم.
وی در بحث پژوهشی، توجه به پژوهش و تجاری سازی علوم و اقتصاد دانش بنیان و بالا برد تقاضا محوری پژوهش را بیان کرد و اظهار داشت: یکی از شاخصه های رتبه بندی دانشگاه ها مربوط به شرکت های دانش بنیان است لذا باید با توجه به پتانسیل علمی که در دانشگاه وجود دارد در جهت راه اندازی این شرکتها و حمایت از آنها و به نتیجه رساندن آنها هر کاری که لازم است انجام دهیم .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ایجاد شهرکهای علمی فناوری آزاد یا شفا وایجاد پارکهای علم فناوری و توسعه مراکز رشد را یکی دیگر از برنامه های اعلام شده بیان کرد و گفت این واحد دارای آزمایشگاهها و کارگاهها ی زیادی است که از تجهیزات و امکانات خوبی برخوردار است و ما باید از این امکانات استفاده کنیم و با ایجاد شهرک های فناوری که خوشبختانه این واحد در تاسیس پارک علم وفناوری از سازمان مرکزی دانشگاه مجوز گرفته که امسال باید اجرایی شود و برای درآمد زایی اقدام کنیم.
امیری در بحث آموزشی توسعه تحصیلات تکمیلی را جزء سیاست اعلام شده دانشگاه آزاد در سال ۹۴ بیان کرد و اظهار داشت: باید در حوزه علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی رشته های جدید جایگزین کنیم که نیاز جامعه باشد و به جد در کیفی سازی در این حوزه ها اقدام کنیم، کیفی سازی آموزش بسیار مهم است که باید کمبودها را جبران کنیم تا به استاندارد ها برسیم .
وی در خصوص کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان گفت که یکی از سیاست های مهم اعلام شده به دانشگاه ها کم کردن وابستگی به شهریه دانشجویی است که در سال ۹۳ ( ۱۲% ) اعلام شده بود و امسال ۱۶% می باشد .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد بحث مهم دیگر را توجه به طرحهای ماندگار فرهنگی دانست که یکی دیگر از سیاست های اعلام شده دانشگاه آزاد در سال ۹۴ می باشد و ما اولین دانشگاهی هستیم که در نیمه اول سال ۹۴ خانه ادب و هنر را افتتاح خواهیم کرد .
وی در پایان در خصوص توجه به استانداردهای بین المللی و حضور بیش از گذشته در عرصه های بین المللی اظهار داشت: ما برای حضور در عرصه های علمی جهانی باید از الان برنامه داشته باشیم و با برنامه ریزی زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم با دانشگاه های دیگر ارتباط داشته باشیم و در بحث تبادل دانشجو و استاد اقدام کنیم.

منبع خبر: سایت ایمنا