دستگیری کلاهبردار نجف آبادی که از رئیس میدزدید
دستگیری کلاهبردار نجف آبادی که از رئیس میدزدید

با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان نجف آباد استان اصفهان فردی که اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی رئیس شرکت خود می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: در پی شکایت مدیر یک شرکت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در […]

با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان نجف آباد استان اصفهان فردی که اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی رئیس شرکت خود می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: در پی شکایت مدیر یک شرکت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدند که علاوه بر برداشت‌های غیر مجاز، مبالغی نیز تحت عنوان خرید کارت شارژ تلفن اعتباری نیز برداشت شده است.
این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقیقات ویژه و بکارگیری شیوه‌های خاص پلیسی، سرانجام کارشناسان پلیس فتا دریافتند که سرقت‌های اینترنتی توسط یکی از کارمندان شرکت مذکور انجام یافته است.
این مقام انتظامی افزود: در این زمینه فرد مذکور به یگان انتظامی احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت که در تحقیقات صورت گرفته متهم هر چند در ابتدا منکر هرگونه جرم و بزه ارتکابی بود اما هنگامی که با ادله دیجیتال و مستندات الکترونیکی پلیس روبرو شد، به سرقت‌های اینترنتی از حساب بانکی رئیس شرکت خود اعتراف کرد.
وی افزود: متهم در اعترافات خود عنوان داشت مدتی پیش رمز دوم حساب بانکی رئیس شرکت را با سهل انگاری وی بدست آورده و چون شرکت حقوق و مزایای مرا را در زمان مقرر پرداخت نمی‌کرد اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شخصی وی کردم.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به تشکیل پرونده و ارجاع متهم دستگیرشده به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: فضای مجازی جدا از فضای واقعی جامعه نیست و قانون گذار همانطور که با کلاهبرداران در فضای عینی جامعه برخورد می‌کند در فضای مجازی هم همان برخورد را دارد.
این مقام انتظامی در پایان در خصوص پیشگیری از بروز سرقت‌های اینترنتی گفت: کاربران می‌بایست رمزهای عبور خود را به صورت ترکیبی طراحی کرده و از کلمات متداول و شماره‌های شناسنامه، تلفن همراه برای این موضوع استفاده نکنند و رمز عبور خود را بصورت متناوب تغییر دهید.