دوری از قرآن و اهل بیت بزرگ‌ترین معضل امروز جهان اسلام است
دوری از قرآن و اهل بیت بزرگ‌ترین معضل امروز جهان اسلام است

حجت‌الاسلام فرحزاد: دوری از قرآن و اهل بیت بزرگ‌ترین معضل امروز جهان اسلام است استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رفتار و اعمال مسلمانان و توطئه های دشمنان برای به تصویر کشیدن چهره ای خشن و بی رحم از اسلام گفت: ما باید به دنبال پاسخ به این سؤال باشیم که چه عاملی باعث […]

حجت‌الاسلام فرحزاد:
دوری از قرآن و اهل بیت بزرگ‌ترین معضل امروز جهان اسلام است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رفتار و اعمال مسلمانان و توطئه های دشمنان برای به تصویر کشیدن چهره ای خشن و بی رحم از اسلام گفت: ما باید به دنبال پاسخ به این سؤال باشیم که چه عاملی باعث این دوری شده است و آن چیزی جز فرافکنی و مقصر دانستن دیگران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در مسجد جامع نجف آباد، گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی حضرت علی(ع) قبل از شهادتشان مهجور شدن قرآن در میان مسلمانان بود.

 وی با اشاره به قسمتی از وصیت حضرت علی(ع) قبل از شهادت که «وَ اللَّهَ اللَّهَ فِی الْقُرْآنِ لَا یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ‏ بِهِ غَیْرُکُم‏» بیان داشت: قرآن بالاترین و برترین کتاب آسمانی و مایه رحمت و شفاء برای انسان ها است و ما به عنوان مدعیان مکتب اسلام و پیروان اهل بیت(ع) به جای عمل به قرآن و درس آموزی از آن تنها مصداق این کلام حضرت علی(ع) شده ایم که قرآن در میان ما مهجور است.

 حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به این آیه از قرآن که «وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً» افزود: تلاوت، ختم، قرائت و استفاده از ابزاری از قرآن باعث بیرون آمدن مهجوریت قرآن نخواهد شد، زمانی قرآن از مهجوریت بیرون خواهد آمد که عمل به آیات آن است.

 وی در ادامه بیان داشت: طبق این آیه «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً» همان گونه که قرآن سبب شفاء و رحمت برای مومنین است، ظالمین از قرآن جز خسارت بهره ای نمی برند و اگر نتوانیم به آیات الهی عمل کنیم، مورد لعنت قرآن قرار خواهیم گرفت.

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مواردی چون آمار بالای تصادفات، عدم رعایت اخلاق در تمام زمینه های فردی و اجتماعی و بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در جامعه شاهد هستیم همان دغدغه حضرت علی است که شاهد هستیم بسیاری از کشورها که حتی ادعای مسلمانی نیز ندارند، چگونه به آن چه قرآن فرموده است، عمل می کنند.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما امت برتر جهان هستیم و برترین الگوهای عملی که همانا اهل بیت(ع) می باشند، در میان امت ها دیگر دارا هستیم، ولی در مقابل از بسیاری کشورها عقب مانده ایم که اگر حجت به آنها برسد، از ما پیشی خواهند گرفت.

 حجت الاسلام فرحزاد در ادامه گفت: اسلامی که ما با اعمال و رفتارمان و دشمنان با توطئه‌ها خود و وانمود کردن اسلام به عنوان خشن ترین و بی رحم ترین دین انجام می دهند، باعث دوری مردم جهان از این مکتب خواهد شد که اگر چهره واقعی اسلام نشان داده شود، ضمیرهای آگاه و بیدار از تمام جهان به سوی مکتب اسلام روی می آورند.

 وی در ادامه افزود: توطئه های دشمن برای نشان دادن چهره ای غیرواقعی از اسلام به صورت دین خشن و خونریز و تشکیل گروه های تکفیری چون داعش و مقابل هم ایستادن مسلمانان مانند جنایتی که در پاکستان منجر به شهادت ۱۴۱ دانش آموز شد، تنها برای دوری جهان از مکتب حیات بخش اسلام است.

 استاد حوزه علمیه قم آن چه باعث شده است ریشه اسلام دوری ما از قرآن و اهل بیت(ع) و تبلیغات سوء دشمن که از امام زمان، تصویر یک شخص خونریز را به جهان عرضه کرده است در حالی که ایشان رحمت واسعه هستند و این گونه موارد طرح ها و نقشه های دشمنان اسلام اعم از صهیونیست جهانی و آمریکا و تمام سردمداران کفر است.

 وی با اشاره به شخصیت جرج جرداق مسیحی که بعد از علامه امینی، کسی مانند ایشان در فضایل علی مطلبی ننوشته است، گفت: این شخص با آن که فردی مسیحی بود ۵ جلد کتاب در دفاع از حضرت علی نوشت و به گفته خودش ۲۰۰ مرتبه نهج البلاغه را مطالعه کرده بود ولی ما به عنوان یک مسلمان تا این اندازه از قرآن و اهل بیت(ع) فاصله گرفته ایم.

 حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به این که وضعیت هیات ها و مجالس مذهبی و زیارت را نسبت به قبل از انقلاب رشد چشمگیری داشته است، ولی آیا از نظر کیفیت نیز پیشرفتی داشت ایم، گفت: این که علت پایین آمدن آمار حجاب، نماز و بسیاری از مبانی دینی در میان مردم چه می تواند باشد، سوالی است که باید هر کس خود به آن جواب بدهد.

 وی در ادامه افزود: با آن که در شرایط جنگ نرم قرار داریم و دشمنان با تمام توان تبلیغاتی خود اعم از شبکه های ماهواره ای به جنگ با ما آمده است، ولی چرا ما نتوانستیم از قرآن و اهل بیت که برترین الگوی جهان هستند، برای برون رفت از مشکلات خود استفاده کنیم.

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ» گفت: مشکل اصلی ما در دوران کنونی، فرافکنی ما است که در هر موضوع و مشکلی تنها سعی می کنیم که تقصیرها را به گردن یکدیگر بیندازیم.

 وی در ادامه بیان داشت: طبق نص صریح قرآن هر کس مسوول اعمال و رفتار خود است و اگر بتوانیم به این نقطه برسیم بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد که هر کس در درجه اول خودش را مقصر و مسبب مشکل بداند. /۱۳۰۶/پ۲۰۲/ب۶

خبرگزاری رسا