رسانه، مسئولان را متوجه «حقیقی» کرد+تصاویر
رسانه، مسئولان را متوجه «حقیقی» کرد+تصاویر

ایمنا: پس از پیگیری‌ رسانه‌های مختلف از وضعیت محمد حقیقی ووشوکار نجف‌آبادی که آذرماه سال گذشته در اثر سانحه تصادف دچار ضایعه نخاعی شد و برای همیشه بر روی ویلچر نشست، دوشنبه شب مسئولان ورزش و اداره بهزیستی استان اصفهان به منزل او رفتند. محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان […]

ایمنا: پس از پیگیری‌ رسانه‌های مختلف از وضعیت محمد حقیقی ووشوکار نجف‌آبادی که آذرماه سال گذشته در اثر سانحه تصادف دچار ضایعه نخاعی شد و برای همیشه بر روی ویلچر نشست، دوشنبه شب مسئولان ورزش و اداره بهزیستی استان اصفهان به منزل او رفتند.


محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، محمدرضا آقاباباگلیان رئیس هیأت ورزش جانبازان و معلولین و مهدی اسدی رئیس هیأت ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان در این ملاقات حضور داشتند و وضعیت جسمانی و درمانی حقیقی را پیگیری کردند.

در ابتدا محمد حقیقی وضعیت جسمانی و درمانی خود را توضیح داد و گفت: اوایل کاردرمانی را انجام می‌دادم و دوستانم هم کمکم می‌کردند اما هزینه‌های کاردرمانی و فیزیوتراپی بالا بود و از پس پرداخت آن‌ها برنمی‌آمدم.
حقیقی ادامه داد: بچه بودم که پدرم را از دست دادم و با مادرم زندگی می‌کنم. تا زمانی که تحصیل می‌کردم بیمه پدرم بودم اما امسال که فارغ‌التحصیل شدم بیمه‌ام را هم قطع کردند و برای کاردرمانی، فیزیوتراپی و مراجعه به دکتر مشکلات زیادی دارم.
این ووشوکار نجف‌آبادی عنوان کرد: ساکن شهر نجف‌آباد بودیم اما چون باید برای کاردرمانی به اصفهان می‌آمدم و از آن‌جایی که دسترسی به امکانات در این شهر برایم آسان‌تر بود تصمیم گرفتیم که برای زندگی به شهر اصفهان کوچ کنیم و در حال حاضر نزدیک به هفت ماه است به اصفهان آمدیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورزش تیر و کمان را انجام می‌دهم و بسیار به این رشته علاقه‌مند شدم. البته رشته بسکتبال با ویلچر را هم دوست دارم چون تحرک زیادی دارد اما توانایی خرید ویلچر مخصوص این ورزش را ندارم.
در ادامه مسئولان پس از شنیدن صحبت‌های حقیقی و مشکلاتش، برای بهبود وضعیت جسمانی و جلوگیری از پیشرفت بیماری و تحلیل اعضای فلج شده تصمیماتی گرفتند و قول مساعدت به او دادند.
سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این دیدار گفت: چند روز پیش مصاحبه حقیقی را در خبرگزاری ایمنا خواندم و در جریان وضعیت او قرار گرفتم. حقیقی را به تیم مراقبتی بهزیستی معرفی می‌کنم تا کاردرمانی و فیزیوتراپی او را پیگیری کرده و بخشی از هزینه‌های درمانش را متقبل شوند.

محمدسلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز به این ورزشکار شنا کردن در سه روز در هفته را توصیه کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای استفاده از استخر باران را انجام می‌دهیم تا بتوانی به استخر بروی چون فعالیت و شنا کردن برایت لازم است و بی تحرکی دشمن این ضایعه است.
محمدرضا آقاباباگلیان رئیس هیأت ورزش جانبازان و معلولین استان هم به حقیقی پیشنهاد داد با توجه به برخورداری از بدنی ورزیده به ورزش پرتاب دیسک و وزنه بپردازد. مهدی اسدی رئیس هیأت ورزش روستایی استان هم به حقیقی قول مساعدت داد.
در پایان نیز مسئولان بر این موضوع تأکید کردند که قبل از هر شخص دیگری تنها خود حقیقی است که می‌تواند برای بهبود وضعیت و حضور در اجتماع به خودش کمک کند و این خودش است که باید به فکر سلامتی و درمانش باشد.